https://www.marginalia.bg/…/za-makedontsite-se-govori-s…/
Историкът Стойко Стойков прави нестандартен анализ на фактите и фикциите в българо-македонските спорове:
Всички национализми подхождат към историята по един и същ начин – първо провъзгласяват част от историята за колективна собственост, а след това я приписват на своята „въображаема общност“. Чрез колективизация към национализация. Само така стават възможни абсурдите – хора живеещи в Тракия да смятат историята на Самуиловата държава за „своя“ и да обвиняват хора от Преспа и Охрид, че им я крадат. Т.е. хората от област никога не влизала в това царство и нямала друга роля в неговата история освен като враждебна територия и резервоар за войници и ресурси за враговете му, обвиняват хората в някогашните столици на царството, че им го отнемат.

marginalia.bg
За македонците се говори – с тях не се говори | Акцент, Анализ | Marginalia
Българо-македонската историческа война Всички национализми подхождат към историята по един и същ начин – първо провъзгласяват част от историята
Историкът Стойко Стойков прави нестандартен анализ на фактите и фикциите в българо-македонските спорове:
Всички национализми подхождат към историята по един и същ начин – първо провъзгласяват част от историята за колективна собственост, а след това я приписват на своята „въображаема общност“. Чрез колективизация към национализация. Само така стават възможни абсурдите – хора живеещи в Тракия да смятат историята на Самуиловата държава за „своя“ и да обвиняват хора от Преспа и Охрид, че им я крадат. Т.е. хората от област никога не влизала в това царство и нямала друга роля в неговата история освен като враждебна територия и резервоар за войници и ресурси за враговете му, обвиняват хората в някогашните столици на царството, че им го отнемат.

marginalia.bg
За македонците се говори – с тях не се говори | Акцент, Анализ | Marginalia
Българо-македонската историческа война Всички национализми подхождат към историята по един и същ начин – първо провъзгласяват част от историята
Коментар