Съобщение
Collapse
No announcement yet.
История
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Майстора233 Разгледай мнение
Некролози.
Всъщност цялата работа тръгна от там че някой иронично подметна "Сигурно и за ренесанса ще кажете че са го открали"
Що се отнася до ренесансовата скулптура то има съвсем ясно проследима връзка между Античната и ренесансовата. При живописта това е по трудно проследимо понеже живописта е по-нетрайна от мраморните и бронзовите статуи. Напрактика преди откриването на Помпей и въпросните фаюмски Некролози, за античната живопис не се знае почити нищо.
Дори ренесансовите италианци се самовеличаят като откриватели на перспективата. После се оказва че май не е така.
Както и да е Връзката с античната живопис се запазва най дълго на територията на Византия но доста изтанява след 6-ти век заради иконоборството. два века не просто не се рисува, ами се и унищожава нарисуваното в предните векове. Накрая ги няма произведенията, няма ги художниците, няма ги школите. Това е причината поради която за античната зживопис научаваме от "некролозите", погребаните от Везувий градове и от тракийската гробница край Казанлък.
Все пак нещо се е просмукало през вековете и през тринадесети век, след разгонването на рицарите-разбойници от Константинопол, византийската власт се заема да възстановява поруганите от Кръстоносците храмове. За Кръстоносците, източно-православните храмове са еретически оброчища и са поругани безмилостно.
Имено в този период художниците се оказват достатъчно свободни да изографисват храмовете по един по-модерен за времето си начин. Така се появява въпросния Палеологов Ренесанс.
Раните ренесансови художници се учат имено от него.
Когато се сравняват остналите от Палеологовия ренесанс картини и стенописи, с тези рисувани на Апенините по същото време а и по-късно, ясно се вижда, кой е учителя и кой учиника.
Остава загадка как във Византия това умение да се рисува по този омаен начин се е запазило цели шест века, без да се е изявявало публично. Изглежда освен апокрифна литература е съществувала и апокрифна живопис.
Идеята за апокрифна живопис съществувала в нашия регион, много добре би обяснила и появата на Ел Греко - гений рисувал през 16 века така както другите художници ще се научат да рисуват след 300 години. Такъв художник неможе да се появи от нищото. И определено не се е научил на тези неща на Апенините, където пребивава известно време.
Всичко написано по горе не омаловажава достойнстовот и ролята на генийте на Флорентинския ренесанс а е само опит те да бъдат поставени в правилната позиция и да се отдаде заслуженото признание на техните предшественици, останали безимени, заради тъжния исторически жребий - ордите на Отоманските турци, чийто потомци и днес като гнусни буболечки продължават да смилат на прах величествените някога останки на Константинопол, лишавайки човечеството от спомена и паметта за блясъка и достойнството на една славна епоха..
- 4 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
Прочетете малко за Фаюмслката живопис Фаюмски портрети – Уикипедия (wikipedia.org)
Втори век от новата ера. 11 века преди Флорентинския Ренесанс.
Леонардо, Ботичели, Рафаело, са всъщност т.нар Висок Ренесанс. Те са залеза на ренесанса. След който залез изграяв могъщото слънце на Барока. Едва с Барока, Европейската живопис успява да стигне нивото на Фаюмската.
Та поразгледайте Фаюмските портрети и пак се замислете, дали през 14 век Италианските художници дали началото на това което наричаме Ренесанс, а по-правилно Флорентински Ренесанс, дали не са пооткранали едно друго от неизвестни нам артефакти.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
Прочетете малко за Фаюмслката живопис Фаюмски портрети – Уикипедия (wikipedia.org)
Втори век от новата ера. 11 века преди Флорентинския Ренесанс.
Леонардо, Ботичели, Рафаело, са всъщност т.нар Висок Ренесанс. Те са залеза на ренесанса. След който залез изграяв могъщото слънце на Барока. Едва с Барока, Европейската живопис успява да стигне нивото на Фаюмската.
Та поразгледайте Фаюмските портрети и пак се замислете, дали през 14 век Италианските художници дали началото на това което наричаме Ренесанс, а по-правилно Флорентински Ренесанс, дали не са пооткранали едно друго от неизвестни нам артефакти.
Все пак едното е антично изкуство, а другото ренесансово.
Аз съм бил в Метрополитън мюзиъм и редовно гледам National Geographic и Viasat Histroy.
На Леонардо най-много харесвам "Мона Лиза", "Тайната вечеря" и "Дамата с хермелина", на Рафаело "Сикстинската мадона" и "Мадона де ла Седия", а на Тициян - "Лавиния".
Харесвам и картините на Ван Гок и Фрида Кало от по-ново време.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Evgo Разгледай мнение
По мое мнение, италианските художници от Ренесанса са доста добри - Леонардо, Микеланджело, Рафаело, Рубенс и Тициян преди тях.
А картините им биват възпроизвеждани в гоблени и ги шият и днес.
Прочетете малко за Фаюмслката живопис Фаюмски портрети – Уикипедия (wikipedia.org)
Втори век от новата ера. 11 века преди Флорентинския Ренесанс.
Леонардо, Ботичели, Рафаело, са всъщност т.нар Висок Ренесанс. Те са залеза на ренесанса. След който залез изграяв могъщото слънце на Барока. Едва с Барока, Европейската живопис успява да стигне нивото на Фаюмската.
Та поразгледайте Фаюмските портрети и пак се замислете, дали през 14 век Италианските художници дали началото на това което наричаме Ренесанс, а по-правилно Флорентински Ренесанс, дали не са пооткранали едно друго от неизвестни нам артефакти.Last edited by Бързоходко; 23.06.2021, 16:34.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от Evgo Разгледай мнение
По мое мнение, италианските художници от Ренесанса са доста добри - Леонардо, Микеланджело, Рафаело, Рубенс и Тициян преди тях.
А картините им биват възпроизвеждани в гоблени и ги шият и днес.
Да ти имам мерките....
пп Тва е все едно да пишеш Клаудия, Ким, Джесика, Скарлет, Меган и т.н. са горе - долу готини, но можеш и още да си помечтаеш.....
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
Откраднат е от Византия. "Ренесанса " който имаш предвид се предшества от "Палеологовия ренесанс". Поне що се отнася до живописта рания ренесанс си е рожба на византийското изкуство. Ита лианската живопис започва да оформя собствен облик едва при "Маниеризма" - Микеланджело и след него.
Косвено тази теза се потвърждава от факта, че Италианския ренесанс си остава едно сравнително локално явление. Едва Барока става универсално общоевропесйко изкуство и приключва епохата на Готиката.
А картините им биват възпроизвеждани в гоблени и ги шият и днес.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Майстора233 Разгледай мнение
Разбира се и Ренесанса е ,,откраднат,, някъде от далечното минало.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Майстора233 Разгледай мнение
Разбира се и Ренесанса е ,,откраднат,, някъде от далечното минало.
Косвено тази теза се потвърждава от факта, че Италианския ренесанс си остава едно сравнително локално явление. Едва Барока става универсално общоевропесйко изкуство и приключва епохата на Готиката.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Trakatrak Разгледай мнение
Гърците са фалшификатори и крадци на история. Самите те не са наясно как точно се формира елинската народност. Изглежда това е станало в "Тъмните векове" някъде между 12-и и 7-и век пр. Хр. И се е случило в епоха на упадък, беззакония, грабеж, насилствена колонизация.
Last edited by Майстора233; 21.06.2021, 20:39.
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнениесамо да поправя ОТКРАДВАТ[/I])
Коментар
-
Преди повече от век Артър Еванс прави едно интересно заключение по отношение на имената Ахил, Агамемнон и др. Британският учен смята, че въпросните имена не са гръцки изобщо, но са прекроени така, че да паснат на законите на гръцката фонетика. Еванс уточнява също, че имената Ахил, Агамемнон и т.н. принадлежат на предгръцки народ, чиито митове гърците приемат. (само да поправя ОТКРАДВАТ)
След Еванс, един друг учен, а именно Алберт Йорис ван Виндекенс определя името Ахил като пеласгийско по произход. В това има логика, понеже Херодот, Тукидид, Страбон, Плиний и др. смятат, че пеласгите са по-старото население на страната.
Самите пеласги са част от тракийската общност и това обяснява защо не може да се направи разграничение между пеласгийските и тракийските названия на селища.
Що се отнася до Агамемнон - той е потомък на носещия тракийско име Атрей, чийто баща Пелопс е наречен фригиец от Страбон, но и от Софокъл.
Държейки сметка с фактите, ние трябва да се запитаме - какво дава основание Ахил, Агамемнон и др. да бъдат считани за гърци???
Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от Grosss Разгледай мнение
Идел е името на първата им държава на планината Урал.Идел се води още древното име на р.Волга.Идел-Болгар ,българите я напускат 9 хил г
пр.хр. и след митарстване и създаване на нови държави в Месопотамия,Бактрия и на север от Китай в началото на н.е се връщат в старите си
територии на р.Волга
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
А що са създали ИРИ, а са искали и 3-та империя на волга да създават.
Винаги са се цепили и сега се цепим.
Траки е генерично понятие - името на онея там варварите дадено им от данайците
пр.хр. и след митарстване и създаване на нови държави в Месопотамия,Бактрия и на север от Китай в началото на н.е се връщат в старите си
територии на р.Волга
Коментар
-
Първоначално изпратено от Grosss Разгледай мнение
Ако беше вярно това твое твърдение нямаше българо-хуните с такава голяма злоба и настървение да гонят основната си цел ликвидирането
на Римската империя,най-великото творение но траките.Някой говорят ,че гети=готи тогава защо близо 500 г българо-хуните са водили кървави
войни с тях,нали имат общ корен ?
Винаги са се цепили и сега се цепим.
Траки е генерично понятие - името на онея там варварите дадено им от данайците
Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
- 1 like
Коментар
Коментар