IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да прецакаш отпуската си

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Самолетен билет, хотел, застраховка. Не излиза по-скъпо ако резервираш по-рано.

    Първоначално изпратено от djudju
    Как си организирате нещата самостоятелно? Ако е без пакет цената мисля, че е много по-голяма от пакетните цени???

    Коментар


    • Как си организирате нещата самостоятелно? Ако е без пакет цената мисля, че е много по-голяма от пакетните цени???

      Коментар


      • Аз от няколко години спрях да давам пари на агенции.
        Всичко сам си организирам и досега не съм имал проблеми.

        Коментар


        • За огромно мое съжаление и аз попадам в групата на предадените от ОН ТРАВЪЛ.
          Нямам думи - никаква заинтересованост, че клиентите им имат проблем в чужбина. Сега се връщам от почивка, уж, в Турция, Бодрум, в хотел АРТ БОДРУМ.
          Няма такъв западнал хотел - мръсен, никакво обслужване, мисля, че това е достатъчно.
          Нищо не предприеха от българска страна - отговориха ни не ни се бъркайте в работата, ние знаем какво да правим.
          Мисля, че трябва да им се натрият носовете.
          Пътувала съм и с ТЕЗ ТУР - никакви проблеми - всичко е организирано до минута.

          Коментар


          • И аз пътувах с тях до 2006та

            Това беше единствената агенция на която се доверявах!
            Незнам какво им стана след 2006та, но решиха да го ударят на печалба и фалит явно.
            Приятели ме насочиха към немски-международен сайт за резервация и информация, и от тогава сам съм си господар, а и пътуванията ми излизат много по-ефтино.
            Явно още много хляб ще ядем докато все пак ги стигнем. Хората са си професионални туристи и имат традиции.
            Пътувай свободно, без агенции!

            Коментар


            • Он Травел

              Здравейте,
              Досега не съм давал мнение никъде по така разискваната тук тема "Он Травел", въпреки че бях част със съпругата ми още 8 души от групата за Тайланд 27.12.2007-07.01.2008г.
              Пиша това основно за употреба на 12345 и Асенов, тъй като оставам с впечатление, че са най заинтересовани.
              Нас лично ни прекараха единствено с местоположението на Хотела за справка Andaman Princess resort, който между другото за разлика (и съжаление) от преживяванията на 12345, е най-добрият хотел като база в който бях почивал, а според мен съм спал в доста хотели. Мисля че това се дължи на факта, че хотела е на 2 години, тъй като е първият хотел ударен от цунамито и впоследствие изграден наново. Статите бяха средно по 35-40 кв.м. с огромна бяна и т.н., няма да изпадам в подробности.
              Обслужването - Под всякаква критика, мисля че само във Варадеро ми бяха счупили нервите повече, просто ако ще избирате Тайланд за дестинация се заредете с ОГРОМНО търпение спрямо местното население и облсужващия персонал.
              Цените - В хотела ни взеха 170 долара за Химическо на 5 t-shirtkи, една рокля, и мисля че едни дънки Вината си е наша обаче че не погледнахме цените предварително. Общо взето в Хотела всичко бе на 150% надценка от цените извън него. Пример - Тай Масаж в хотела бе на цена от 1500 бата извън него 400 бата ето такива разлики.
              Ексурзиите - 12345 ами ще ти кажа ние как постъпихме всички екскурзии предлагани от Контрагентите на ОнТравел бяха в пъти по- скъпи от същите екскурзии предлагани от местните агенции, просто не се хвърлихме веднага да се записваме, изчакахме един ден да се ориентираме и се записахме на цени в пъти по ниски от контрагентските.
              Сега на въпроса - и аз имам някой юридически познания и аз се върнах адски изнервен заради 24 часа полет поради това, че г-жа Дончева реши да си измисля глупости за Карачи и кацахме в Шри Ланка И Дубай на връщане, но след ОБСТОЕН прочит на Закона за Туризма, Закон за защита на потребителите, наредби , практика(почти никаква) и т.н., 12345 моето мнение, е че за съжаление СПОРЕД МЕН максимума който може да се постигне и за всички ви е 5000 лв глоба от КЗП поради пропуски в договорите и т.н. (Справка - преходни и заключителни разпоредби на ЗТ). Както разбирате съмнявам се техните адвокати да не обжалват веднага пред СРС, където е подсъдността.Дано да имате успех, но това са големи фирми респективно с големи адвокатски разходи. Ако заведеш дело ако имаш възможност да заплатиш съдебната такса ( предполагам запознати сте 4% от иска), ок но освен неимуществени поне аз не виждам какво ще претендирате, а ако почетете практиката по члена на неимуществени вреди, които 12345 и другите предполагам си знаете, че сео пределят по преценка на съда....както и да е това е от мен аз лично повече няма да използвам техните "услуги" life goes on...

              Коментар


              • Чартърни многострадания
                в-к Капитал - 12 януари 2008
                Интересът към самолетните програми в чужбина надмина възможностите на туристическия бизнес
                Все повече българи искат и могат да си позволят самолетни почивки по Нова година в чужбина (на цени от 450 до 2200 евро). Дали обаче това ги прави щастливи?
                Едва ли, ако се съди сюжетите, които не слизаха от телевизиите и вестниците миналата седмица - сънародници, гневни и нервни от новогодишните си почивки.
                Драмите започнаха още преди Нова година, когато близо 130 българи, платили по около 1000 евро за десет дни в Тайланд, замалко да не заминат. Туроператорът "Сиам ер тур" така и не успя да осигури самолет за чартърния полет и в последния момент инфарктно превози туристите (или част от тях) с полети по редовни линии.
                Злополучните истории зачестиха около втори, трети януари. Тогава по план повечето чартъри трябваше да се върнат, а страната се оказа скована от сняг. "Имаше периоди, в които и четирите международни летища бяха затворени едновременно", каза Христо Галбачев от "Астрал холидейз". Това обърка организацията и удължи повечето полети с от два до 20 часа. За една от групите в Тунис това означаваше допълнителна нощувка, след като и автобусът им беше катастрофирал на път за летището. Пътниците от Дубай кацнаха в Бургас и нощуваха извънредно в Слънчев бряг. А туристите от Доминикана и Мексико, след трансатлантическия си полет, трябваше да почакат още около 18 часа на летището в Мадрид, докато ги прибере самолет. Машина на турската авиокомпания Sun Express, връщаща българи от Анталия, остана блокирана четири дни във Варна.
                Около чартърите до Тайланд също витаеше истерия. Първо някои пътници се оплакаха по телевизията, че на връщане трябва да заредят гориво в Карачи (Пакистан) след убийството на Беназир Бхуто. Чартърът им се прибра в София по друг маршрут, като заслугата се приписва на бившата депутатка Юлияна Дончева, която беше на борда му. Вторият тайландски чартър благополучно зареди в Карачи. Както може да се предположи - без да бъде нападнат от въоръжени лица.
                По същество новогодишните чартъри приключиха благополучно (пътниците бяха върнати в родината), но останаха свързани с нерви, стрес, врява и сълзи за тях, туроператорите и авиокомпаниите. Снегът със сигурност не е единствената причина.

                Броят на сънародниците, посрещнали новата 2008 г. в чужбина с чартърни програми на български туроператори, достигна рекордните 7000 души. Летели са с 42 чартъра по 13 задгранични дестинации според информация от летища, авиокомпании и туроператори. Разходите само за новогодишни пакети се оценяват на между 5.1 млн. и 5.4 млн. евро. За сравнение, преди пет години чартърите по Нова година бяха едва 15 и с тях пътуваха около 2400 души. По информация на туроператорите ръст се наблюдава и при пътуванията за празниците по редовни авиолинии до европейските столици, но точни данни няма. Мащабът на интереса към новогодишните чартъри обаче като че ли надхвърли възможностите на самолетния парк и организационните възможности на някои от българските туроператори, особено при усложнени обстоятелства като засилените снеговалежи

                Много пътници, малко самолети

                Оживлението идва след две години застой при цени с около 10% по-високи от миналогодишните, основно заради горивото. От "Он травъл" съобщиха, че с тях по Нова година със самолет са пътували около 2900 туристи, което е ръст от около 40% спрямо миналата година. "Астрал холидейз" говорят за над 2000 самолетни клиенти - също ръст от 40%. От "Алфатур" съобщават за ръст от 30%. При "Алматур" (2000 самолетни туристи по Нова година) ръстът е 5-7%. От туроператора обясниха по-ниските проценти с факта, че при тях растежът е бил по-висок миналата година. Тези фирми плюс "Акватур" и "Марбро турс" от години затварят кръга на чартиращи български туроператори. Някои от тях наемат самолети самостоятелно, но в повечето случаи го правят съвместно. Така на борда на една и съща машина има пътници на различни фирми.

                Оказа се, че в България, няма достатъчно самолети, които да отговорят на ръста в търсенето, коментира Красимир Златанов от "Он травъл". Преди години по-малкото на брой новогодишни чартъри се разпределяха между "България ер", "Хемус ер", "Бългериан еър чартър", "Ер Виа" и BHAir. За тази Нова година повечето български авиокомпании участват символично, изглежда, заради ангажименти с дългосрочни договори. Основната тежест на чартърната програма пада върху BHAir. По информация от авиокомпанията за 12-те дни около Нова година те са изпълнили 52 полета с пет самолета - три техни и по един нает от турските авиокомпании Pagasus и Onur air. Половината от чартърите до Тунис бяха поети от местната Cartago air. До Анталия летяха и турските Sky Airlines и Sun Express. Тоест с малко самолети бяха превозени много туристи. И ако на тръгване организацията работи безупречно и закъсненията са в рамките на 2-3 минути, на връщане едно форсмажорно обстоятелство като лошото време предизвиква верижна реакция от закъснения.

                Форсмажорна безотговорност

                "При форсмажорни обстоятелства и авиокомпанията, и туроператорът се освобождават от отговорност и всички неблагополучия са за сметка на застрахователя или на пътника", обяснява Гриша Костов от "Алфатур". Той пояснява, че в някои западноевропейски страни се предлагат застраховки за подобни случаи, но в България все още не. Според някакви правила, които туроператорите цитират, без да уточняват къде точно са записани, на третия час от престоя на летището авиокомпанията е длъжна да предложи напитка на пътниците. "Пътниците обаче нямат основание да очакват, че на третия-четвъртия час от престоя им туроператорът е длъжен да ги изведе и настани в хотел", каза Василка Панковска от "Алматур". Туроператорите обясняват също, че след като пътникът се е чекирал на летището, отговорността за него се поема от авиокомпанията. А само капитанът на полета решава дали да поеме отговорността да излети при информация, която има за климатичните условия на приемащото летище. Освен това казват, че е трудно и извън реда на нещата пътниците да бъдат изведени обратно на летището, да бъдат върнати в града и настанени на хотел. За повечето туристи проблем, изглежда, е била и липсата на адекватна информация за развитието на полета им. Не всички туроператори са имали и свои представители, които да придружават групите им, и не всички са се погрижили в еднаква степен за клиентите си.

                Скандални клиенти

                Клиентелата често не е особено грамотна по отношение на условията за пътуване, а е свързана с високопоставени държавни и политически служители, които заплашват и скандалничат, казва представител на един от туроператорите. В туристическите фирми като правило не коментират клиентите си, но в случая "наглостта взе просташки размери". От друга фирма цитират и писмо на пътничка, която пише, че е късмет, че част от хората не са били задържани от властите в съответната страна, защото са скандалничали и налитали на бой, за да излязат от летището. Общо е мнението, че пътуващите българи стават все по-взискателни и капризни. А на сайта на един от туроператорите дори има рубрика "Скандални клиенти" с конкретни имена. Отделен е въпросът доколко недоволните пътници стигат отвъд приказките пред телевизията.

                Наблюдатели на пазара не изключват клиентите по скъпите дестинации да поискат парични компенсации и ако не ги получат, да потърсят услугите на адвокати. Председателката на Агенцията по туризъм Анелия Крушкова каза, че тази година са залети от жалби за неизпълнени условия от страна на туроператори и хотелиери по Нова година. Агенцията обаче няма правомощия по контрола и затова е препратила всичко в Комисията за защита на потребителите. От КЗП коментираха, че имат жалби, но нито една, свързана със самолетно пътуване.

                Сега накъде

                Опитът от 2008 г. показва, че моделът на новогодишните чартъри е достигнал етап на зрялост и в него могат да се очакват промени. Този тип пътувания се развиха успешно след падането на визовите ограничения на Шенген, когато интересът към пътувания беше масов, хората вече имаха някакви финансови възможности, но самолетните билети все още бяха скъпи. Сега обемите на пътници и пари са нараснали и е вероятно към този пазар да проявят интерес и чуждестранни туроператори. Такъв пример вече има - турско-руският туроператор "Тез тур", който навлезе при чартърите до Египет и Анталия. Тази година опит за пробив в чартърите до Тайланд направи и новосъздаденият туроператор "Сиам ер тур". Българските туроператори вероятно също ще променят политиката си. Василка Панковска от "Алматур" коментира, че една от възможните посоки е да започнат да предлагат повече пътувания по редовни линии за Нова година. На този етап на тази база са само екскурзиите до европейските столици - Лондон, Рим, Виена, Прага. Като цяло желаещите да пътуват в малки групи по редовни линии обаче се увеличават. Роля за това вероятно има и поевтиняването на самолетните билети. Друга естествена стъпка би била големите български чартиращи туроператори да започнат да лизинговат собствени самолети, което би трябвало да избистри отговорността при полета и да подобри обслужването. Що се отнася до новогодишните неприятности на 2008 г., обикновено през април те вече са забравени, както казват от "Он травъл".

                Това се казва наглост, и те на това разчитат, хората да забравят. И всяка година да си пълнят джобчето от такива като нас. Разбира се можем до април да забравим при солидно обезщетение, иначе струва ми се, че те трябва да забравят, че някога са "вдигали" чартъри с по 160 туристи.
                Ще се обърнем към журналиста, който е писал темата във вестник Капитал, за да бъде отчетено и мнението на другата страна - злополучните туристи.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от spiritt
                  XX, ако някой те покани на екскурзия в Ирак ще приемеш ли? Как може да не се поинтересуваш къде отиваш и като водач да не си направиш разчет на пътя?
                  Да напомня само, че не важно, докъде е екскурзията а дали отговаря на описанието за което си платил.

                  Коментар


                  • Нали за това са тези фирми (т.е. да им се има доверие). Хората си имат работа не могат постоянно да следят всичко. Тези фирми се занимават с такива неща, изкарват си хляба от това. Все ми се струва, че редно да бъдат достатъчно коректни. Едва ли има човек който си плаща за определен продук (какъвто и да е бил той) и да не очаква определена доза качество от въпросния продукт.

                    Коментар


                    • XX, ако някой те покани на екскурзия в Ирак ще приемеш ли? Как може да не се поинтересуваш къде отиваш и като водач да не си направиш разчет на пътя?

                      Коментар


                      • Да е жив и здрав интернета!
                        Добре е да се информират хората за безобразията!
                        Аз няма са ползвам услугите им след това инфо

                        Коментар


                        • И аз имах доста неприятно преживяване с On Travel, но беше преди 4-5 години. От тогава не ги ползвам.

                          Запазих си почивка в Бодрум, Турция. Никога през живота си не бях стъпвал в Турция. Те ми казаха, че Бодрум е Турската Ибиза, върха на сладоледа, яко барове, дискотеки и ресторанти, млади хора и т.н.

                          Няма да коментирам факта, че нямаше нищо общо с описанието... За мен прилича малко като Созопол и Несебър.

                          След като си платих се оказа, че за чартера няма места и трябваше да пътувам с кола. Те казаха: няма проблем, то е само 1000 км магистрали.

                          Продължението сигурно се досещате: не били 1000 км, а били 1300 и не били магистрали, а били 2ро и 3то класни пътища. След като тръгнах от София и 17 часа по-късно (нямаше кой да ме замества зад волана) бях в Бодрум. Скапан, пребит, изнервен и т.н. :-(

                          Оказаха се супер лъжци, които само гледат да вземат паричките, апосле се оправяй както можеш.

                          Никога повече On Travel!

                          Коментар


                          • 12345, след злощастното си пътуване до Тайланд тази нова година с Он Травел, разбирам и подкрепям безпрекословно цялото Ви оплакване! Писах в друг форум: http://badholiday.com/complaint.php?com=61&vote=true , ще спомена и тук - нека предпазим възможно най-много хора от бездарието, безотговорността и безочието на Он Травел!

                            Коментар


                            • точно за тук си е темата,може да се разрастне и да даде и други фирми , а тез сладури щом се правят на велики като се дънят да се оправят някак.хич не са за жалене

                              Коментар


                              • ...

                                Коментар

                                Working...
                                X