IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Може ли социализмът да създаде по-бърз растеж от "капитализма"?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнение

    Е то па многото сложно запалване дето го имаха онез коли, дядо ми имаше инвалидна и се движеше основно с нея, (нямаше крака под коляното) но още в последните ученически години му бях сложил електронно запалване, което дори самопочистваше механичните джаджи. Нямаше никакви проблеми с паленето до последно, чупеше се само лагера на който лагеруваше чукчето, обаче не го и сменяхме щото електронното многоискрово и компенсираше. То не може само да яздиш, трябва отвреме на време и спа-процедура да дадеш на коня за да не те остави на пътя

    Коментар


    • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

      Айде да не ти казвам точно колко пъти ама баш на пътя ни е зарязвала. Иначе да сервизите не бяха скъпи след 1989. Преди това частите си бяха дефицит и като я вкараш в сервиз ти подменяха половината части с развалени. Освен ако не познаваш някой в сервиза.

      Нашите като я взеха или дойде чупена или на първото сервизиране и подмениха една част в запалването. При което отиде половин година престой и търсене на връзки за намирането на тази част. Която най-вероятно беше свалена от друга такава кола на наивен собственик дал си жигулката в сервиз.

      Да не говоря, че карбуратора се запушваше и през година имаше нужда от продухване. По едно време се развали пак запалването - проблема се оказа "некадърна/счупена" нова част, която беше подменена.

      И накрая нямаше и 90 000 км и двигателя даде фира.
      Е то па многото сложно запалване дето го имаха онез коли, дядо ми имаше инвалидна и се движеше основно с нея, (нямаше крака под коляното) но още в последните ученически години му бях сложил електронно запалване, което дори самопочистваше механичните джаджи. Нямаше никакви проблеми с паленето до последно, чупеше се само лагера на който лагеруваше чукчето, обаче не го и сменяхме щото електронното многоискрово и компенсираше. То не може само да яздиш, трябва отвреме на време и спа-процедура да дадеш на коня за да не те остави на пътя

      Коментар


      • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

        Айде да не ти казвам точно колко пъти ама баш на пътя ни е зарязвала. Иначе да сервизите не бяха скъпи след 1989. Преди това частите си бяха дефицит и като я вкараш в сервиз ти подменяха половината части с развалени. Освен ако не познаваш някой в сервиза.

        Нашите като я взеха или дойде чупена или на първото сервизиране и подмениха една част в запалването. При което отиде половин година престой и търсене на връзки за намирането на тази част. Която най-вероятно беше свалена от друга такава кола на наивен собственик дал си жигулката в сервиз.

        Да не говоря, че карбуратора се запушваше и през година имаше нужда от продухване. По едно време се развали пак запалването - проблема се оказа "некадърна/счупена" нова част, която беше подменена.

        И накрая нямаше и 90 000 км и двигателя даде фира.
        Koлата си е супер , ама твойта не е случила на шофьор ...

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          v_tin - въздушен филтър се сменя лесно на всички коли ако не ти пречат ръцете, виж филтрите за въздуха в купето понякога трябват лапароскопски инструменти да го смениш.
          100% съгласен, до сега на всичките си коли съм си ги сменял сам, на последната не мога, 6 години гаранция. За въздуха в купето е друга бира

          Коментар


          • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

            Айде да не ти казвам точно колко пъти ама баш на пътя ни е зарязвала. Иначе да сервизите не бяха скъпи след 1989. Преди това частите си бяха дефицит и като я вкараш в сервиз ти подменяха половината части с развалени. Освен ако не познаваш някой в сервиза.

            Нашите като я взеха или дойде чупена или на първото сервизиране и подмениха една част в запалването. При което отиде половин година престой и търсене на връзки за намирането на тази част. Която най-вероятно беше свалена от друга такава кола на наивен собственик дал си жигулката в сервиз.

            Да не говоря, че карбуратора се запушваше и през година имаше нужда от продухване. По едно време се развали пак запалването - проблема се оказа "некадърна/счупена" нова част, която беше подменена.

            И накрая нямаше и 90 000 км и двигателя даде фира.
            Аз съм карал жигула.
            Малко дървена возия и по-трудно спира, трябва да почукваш спирачката и да не се написка рязко спирачката (при натиснат съединител).

            Иначе старите чичовци си ги карат още, дори на 30г Лади, пак ги карат.

            Коментар


            • v_tin - въздушен филтър се сменя лесно на всички коли ако не ти пречат ръцете, виж филтрите за въздуха в купето понякога трябват лапароскопски инструменти да го смениш.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Този коментар от michaelis12 е изтрит от Andi11 Причина: Получен бан след обидно съдържание.

                Another one bites the dust.

                Коментар


                • Мисля че тази статия е точно по темата

                  В Европа няма по-скъпа за живене държава от Швейцария. Там цените са високи за всичко - от храните, до пътуването с обществен транспорт.

                  Тези, които посещават страната за първи път, обикновено споделят, че са изхарчили там три пъти повече, отколкото, например, в съседна Германия.

                  Самите жители, обаче, не се притесняват от цените, защото и заплатите им са високи. Колко всъщност получават хората там?

                  Икономиката на Швейцария се смята за класика в капитализма, но ако се вгледате в начина и нивото на живот, може да се каже, че страната е наложила социализма.

                  Вярно е, че всички стоки са много скъпи, но пък са с изключително качество. Например млякото и месните продукти се произвеждат изключително от натурални съставки - там на практика е непознато палмовото масло.

                  Може и да ви се стори странно, но в Швейцария всеки може да си позволи качествени стоки, независимо от професионалния и финансов статус. Учител, чистачка в супермаркета, работник в производството, лекар, инженер, банков чиновник - каквото и да работите в Швейцария, разликата в заплатите ще е максимум два пъти.

                  Освен това безработицата в страната е несамо една от най-ниските в Европа, но и в целия свят - тя е на 108-мо място от 128 държави.



                  В момента минимална, почасова ставка е установена само в няколко кантона и е около 20 франка на час. Така на месец, при стандартно натоварване, може да получите 3300-3500 франка.

                  Архитектура, природа и отдих! Топ 7 на най-красивите градове в Европа

                  По данни за 2018 година средната работна заплата в Швейцария е била около 6260 франка - около 5564 евро или 6342 долара.

                  А в големите градове като Цюрих, Базел или Женева заплатите са по-високи от средната.

                  По отношение на данъците от заплатата във всеки кантон си има свои правила. Например при средна заплата сумарно се удържат около 12%. При по-богатите данъците растат до 40%.

                  И още нещо - ако живеете там 12 години, може дори да претендирате за гражданство.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение

                    Имало е известни разочарования, но животът си вървеше. Днес карам нова кола на всеки три години, а толкоз ми е мило и мъчно за москвича, който краднех от баща ми и под който непрекъснато лежах. Но така разбрах нещо за тия коли. Сега не мога да си сменя въздушния филтър. Един път опитах и ми блокира цялата система, освен че изкъртих някакви тик-так защипвания.
                    Брех мама му стара какви коли караш, това да не са космически кораби

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение

                      Дури, в никакъв случай не бих проявил и грам грубост, защото си дама, но да те попитам - в онова скапано време е минало детството ти - спомените за баба и дядо, минала е младостта ти - спомените за първите ученически и младежки трепети, минало е студенството ти - онези младежки вечери на запой и разгул, вероятно е минала сватбата ти - онези трепетни очаквания от бъдещето, дошли са децата ти - този дар на живота. Радвала си се на първата кола, подарена от мама и татко, за която са чакали десет години, и си отишла на Панчарево, на Лебеда. И сега - колко скапано е било това време. Всичкото време бледнее пред живота, който си имала честта да изживееш - на мъки и радости, на щастие и драми, на възходи и падения. Друг живот нямаш. Ако изтриеш времето - кога точно си живяла? В най-златното време да живееш, ако не си изживяла това, което си изживяла в онова скапано време - какво точно ще си изживяла?
                      Остави таз песен любовна,

                      не вливай ми в сърце отрова -

                      млад съм аз, но младост не помня,

                      пък и да помня, не ровя

                      туй, що съм ази намразил

                      и пред тебе с крака погазил.

                      До моето първо либе
                      Last edited by v_tin; 15.02.2019, 10:31.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Dury Разгледай мнение

                        Да ,живота си вървеше Днес върви доста по-бурно от тогава : )
                        Хората ,днес не се интересуват от това което си правил ти
                        Аз не съм правил нищо, само съм си лежал под москвича.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение

                          Имало е известни разочарования, но животът си вървеше. Днес карам нова кола на всеки три години, а толкоз ми е мило и мъчно за москвича, който краднех от баща ми и под който непрекъснато лежах. Но така разбрах нещо за тия коли. Сега не мога да си сменя въздушния филтър. Един път опитах и ми блокира цялата система, освен че изкъртих някакви тик-так защипвания.
                          Да ,живота си вървеше Днес върви доста по-бурно от тогава : )
                          Хората ,днес не се интересуват от това което си правил ти

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

                            Айде да не ти казвам точно колко пъти ама баш на пътя ни е зарязвала. Иначе да сервизите не бяха скъпи след 1989. Преди това частите си бяха дефицит и като я вкараш в сервиз ти подменяха половината части с развалени. Освен ако не познаваш някой в сервиза.

                            Нашите като я взеха или дойде чупена или на първото сервизиране и подмениха една част в запалването. При което отиде половин година престой и търсене на връзки за намирането на тази част. Която най-вероятно беше свалена от друга такава кола на наивен собственик дал си жигулката в сервиз.

                            Да не говоря, че карбуратора се запушваше и през година имаше нужда от продухване. По едно време се развали пак запалването - проблема се оказа "некадърна/счупена" нова част, която беше подменена.

                            И накрая нямаше и 90 000 км и двигателя даде фира.
                            Имало е известни разочарования, но животът си вървеше. Днес карам нова кола на всеки три години, а толкоз ми е мило и мъчно за москвича, който краднех от баща ми и под който непрекъснато лежах. Но така разбрах нещо за тия коли. Сега не мога да си сменя въздушния филтър. Един път опитах и ми блокира цялата система, освен че изкъртих някакви тик-так защипвания.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

                              Що бе те ладите още ги правят, ама нещо не се купуват много.

                              Дори и навремето си жигулата не струваше спрямо Вартбург и Шкода, въпреки че и тези двете бяха дървета.
                              Бе с грешка си ладата си беше топ навремето от соц возилата.
                              Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

                                Айде да не ти казвам точно колко пъти ама баш на пътя ни е зарязвала. Иначе да сервизите не бяха скъпи след 1989. Преди това частите си бяха дефицит и като я вкараш в сервиз ти подменяха половината части с развалени. Освен ако не познаваш някой в сервиза.

                                Нашите като я взеха или дойде чупена или на първото сервизиране и подмениха една част в запалването. При което отиде половин година престой и търсене на връзки за намирането на тази част. Която най-вероятно беше свалена от друга такава кола на наивен собственик дал си жигулката в сервиз.

                                Да не говоря, че карбуратора се запушваше и през година имаше нужда от продухване. По едно време се развали пак запалването - проблема се оказа "некадърна/счупена" нова част, която беше подменена.

                                И накрая нямаше и 90 000 км и двигателя даде фира.
                                Хахахахаха !!!! Не мога повече !!!
                                Толкова беше за автомобилите произведени в СССР-то и производните им до ден днешен

                                Коментар

                                Working...
                                X