Работил съм с различни бизнеси и в различни бизнеси. Навсякъде проблемите идват от едно нещо - този който взима решения си вярва твърде силно в добрия късмет. Смята че като подхване нещо то ще се развие така както си го представя в идеализирания случай в главата си. Същото нещо което се получава и когато новобранец си купува акции или пък продава Всяка вероятност че нещо може да не се получи така просто се игнорира в добрия случай и се посреща на нож в лошия. Съответно се избягва всякакво планиране за проблеми защото това планиране смущава този който взима решения. разбива му увереността. отново същото като на пазара - същото нещо което всеки може да види и в този форум като им кажеш че акциите им ще падат
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Предполагам че всички разумни хора вече са изхвърлили смартфоните
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от 15% Разгледай мнениеРавен, много си добре на теория и за борсите в частност, но практиката определено ти е много слаба страна по мое мнение. Аз се изхранвам от многократно по-малка фирма от тази на колегата и твърдя, че да планираш всички процеси е практически невъзможно!!! Занимавам се с едно и също нещо от над 10 г. и отначалото /първата година/ си викам "абе ще му хванем цаката", "ще изчистим грешките", но след 5-тата да кажем се отказах. Просто няма начин да предвидиш доставки от другия край на земното кълбо, повреда на дадена машина, катастрофа на ТИР, напил се шофьор, бъдещи ЕС директиви и още буквално милион фактора. Всеки път изникват нови за мен пречки, а пак ти казвам, че се занимавам с това над 10г.
Коментар
-
Много лесно се е получило. Нямам идея какво правите конкретно, но това което правите е реално комодити. най-вероятно има много доставчици, профит маржините са тънки и не дават възможност за маржин на сигурност и конкуренцията е на база цена. Не че нещо ама аз до акции на подобни производители не се докосвам
Коментар
-
Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнениеА за това дето си го дал за пример че не може да се планира. ми всъщност може да се планира - просто от някой по на високо във веригата. например с резервни доставчици, или ако са уникални с договори в които е залегнало че не се носи отговорност в този случай. Този отказ не се е случил ей така от нищото - за него си има причини - и тези причини е можело да се видят или поне да се приеме че е възможна такава вероятност. отново от някой по нагоре. Чуждите грешки са същата работа - който е сгрешил е редно да си плаща за това - и то така да са уредени нещата че нуждата от проверки и намаляване на вероятността за грешки да се прехвърлят към него, а не да му се оправят бакиите в последствие от други хора.Пътека се прави камък по камък!
Коментар
-
Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнениеВсяка комплексна задача е редно да се разбива на по-малки задачи докато нивото на сложност, вероятността за грешки и възможностите за планиране не влезат в лесно контролируеми рамки. Ако нивото на сложност, нуждите от постоянна координация и вероятността за грешки остават високи, значи някой някъде е пропуснал нещо. И е заменил планирането и координирането на процеси с дискреционни намеси на отделни хора. За фирмата като цяло това може да е доста по-изгодно - приема малък или понякога не чак толкова малък хаос, за да среже по ъглите някой разход или усилие - или пък некомпетентност на по-висш мениджър.
Аз поне не бих си причинил това да съм отговорен за чужди пропуски. Но може би си ценя спокойствието прекалено високо
За висшия мениджмънт - мишкари са, гледат да пестят пари от всякъде, но какво да се прави, не сме НПО. Честно казано, пробвах и в България да се пусна, ама там ситуацията е още по-потресаваща, няма никакви процеси, планирането се свежда до един excel и ми предложиха чудесна заплата, но мислеха да ме правят общ рабтник на бюро
Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнениеА за това дето си го дал за пример че не може да се планира. ми всъщност може да се планира - просто от някой по на високо във веригата. например с резервни доставчици, или ако са уникални с договори в които е залегнало че не се носи отговорност в този случай. Този отказ не се е случил ей така от нищото - за него си има причини - и тези причини е можело да се видят или поне да се приеме че е възможна такава вероятност. отново от някой по нагоре. Чуждите грешки са същата работа - който е сгрешил е редно да си плаща за това - и то така да са уредени нещата че нуждата от проверки и намаляване на вероятността за грешки да се прехвърлят към него, а не да му се оправят бакиите в последствие от други хора.
А за отказа причините ги знам, тук в скандинавието фирмата работи като слуга на клиентите - не съм сигурен по каква причина, но се е получило така, че буквално угаждаме на всяка прищявка на клиентите. Нямаме никаква negotiating power ?
Любопитно е, че само 1 държава по-надолу - в Германия ситуацията е коренно различна, клиентите си знаят работата и не се отказват от поръчките, когато вече е твърде късно.
Интересни са нещата, и много сложни, но все пак интересни.Last edited by vankata23; 23.05.2015, 14:42.#dagoduhatbednite
Коментар
-
А за това дето си го дал за пример че не може да се планира. ми всъщност може да се планира - просто от някой по на високо във веригата. например с резервни доставчици, или ако са уникални с договори в които е залегнало че не се носи отговорност в този случай. Този отказ не се е случил ей така от нищото - за него си има причини - и тези причини е можело да се видят или поне да се приеме че е възможна такава вероятност. отново от някой по нагоре. Чуждите грешки са същата работа - който е сгрешил е редно да си плаща за това - и то така да са уредени нещата че нуждата от проверки и намаляване на вероятността за грешки да се прехвърлят към него, а не да му се оправят бакиите в последствие от други хора.
Коментар
-
Първоначално изпратено от vankata23 Разгледай мнениеКогато започнах работа, пича дето ме въвеждаше в системата ми каза едно нещо "It is all about exceptions". Ако не беше така - аз щях да съм безработен /в най-добрия случай - на половин работен ден/.
За планирането - лесно е да планираш целия процес на фирмичка от 10-15 души, но когато корпорацията има фабрики в 8 държави само в Европа, работи на 5 континента и има продажби за малко под 30 милиарда евро - нещата са по-сложни.
Не ни е перфектно палнирането, но смея да твърдя, че е на много, много високо ниво.
Аз поне не бих си причинил това да съм отговорен за чужди пропуски. Но може би си ценя спокойствието прекалено високо
Коментар
-
Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнениеКакто казах лошо планиране и организация.
За планирането - лесно е да планираш целия процес на фирмичка от 10-15 души, но когато корпорацията има фабрики в 8 държави само в Европа, работи на 5 континента и има продажби за малко под 30 милиарда евро - нещата са по-сложни.
Не ни е перфектно палнирането, но смея да твърдя, че е на много, много високо ниво.
И още малко за планирането - само от тази седмица. Можеш ли да планираш стачка в Германия и ефекта /5 дни delay/ в доставката на едни материали?
Можеш ли да планираш, че 3-тия по големина клиент ще реши да откаже поръчка за ~3 милиона евро в production horizon?
Не можеш и да планираш доставката на 140 000 артикула с грешен EAN код. Те са доставени вече, фабриката ще покрие разхода за новите етикети, ама ти трябва да го организираш.. и то веднага..
В тоя ред на мисли - да си изхвърля умния телефон е все едно да си хвърля един letter of resignationLast edited by vankata23; 23.05.2015, 14:25.#dagoduhatbednite
Коментар
-
Първоначално изпратено от vankata23 Разгледай мнениеЕ да, различни нужди. Това с спешния мейл - при теб, може би не е имало, но примерно нас подизпълнителя ни таксува на час. Ако работата е спряна за 30 минути - работниците са между 15 и 30 - да кажем 20 души, цената на човеко-час е 52 лева и 37 стотинки - 30 минути на 20 души са 523 кинта, а overhead-a на машините си тече месечно - няма значение дали са бачкали 12 часа на ден или 2 часа.. А там цената е далеч по-голяма от 52 кинта на час...
Коментар
-
Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнениеСпешните работи в Пирогов Много мразя когато някой ми прати мейл с удивиделтни, спешни и така нататък. Това че за него е спешно на мен ама изобщо не ми дреме. Смело мога да кажа че до сега през живота си не съм получил нито един мейл който наистина да е спешен.
Радио не слушам. Всъщност и музика не слушам - освен в барове и клубове Преди години като тръгна icq и след това скайп си давах адресите на кой ли не - тотална глупост от моя страна - една камара народ си нямат работа и имат голямо желание да губят и чуждото време. На всичките ми близки съм казал че ако искат да се свържат с мен да звъннат. Мейла си го отварям в най-добрия случай веднъж на седмица, понякога с месеци не го отварям, а смс ги мразя - нещо за което по телефон човек може да се разбере за 30 секунди изискват по 5 минути цъкане на клавиши. На фейсбук съобщенията са удобни и също вършат работа, стига да не очакват че ще стоя цял ден да зяпам дали не пристига нещо ново. Моите приятели са по на 20 минути разстояние от мен - като искаме да се видим звънваме си - разбираме се за 30 секунди и ходим да пием бира след работа. Да се видим като нормални хора и да общуваме като нормални хора.Last edited by vankata23; 23.05.2015, 14:13.#dagoduhatbednite
Коментар
-
Първоначално изпратено от vankata23 Разгледай мнениеНа всичкото отгоре - по-голямата част от комуникацията в фирмата се извършва по мейл, и в много често - единственото което трябва да направя е да пратя мейл "Давайте с план 2." Няма да споменавам какви колосални загуби ще претърпи фирмата, ако отговора ми се забави с 30-40 минути...всеки ден.
Коментар
-
Спешните работи в Пирогов Много мразя когато някой ми прати мейл с удивиделтни, спешни и така нататък. Това че за него е спешно на мен ама изобщо не ми дреме. Смело мога да кажа че до сега през живота си не съм получил нито един мейл който наистина да е спешен.
Радио не слушам. Всъщност и музика не слушам - освен в барове и клубове Преди години като тръгна icq и след това скайп си давах адресите на кой ли не - тотална глупост от моя страна - една камара народ си нямат работа и имат голямо желание да губят и чуждото време. На всичките ми близки съм казал че ако искат да се свържат с мен да звъннат. Мейла си го отварям в най-добрия случай веднъж на седмица, понякога с месеци не го отварям, а смс ги мразя - нещо за което по телефон човек може да се разбере за 30 секунди изискват по 5 минути цъкане на клавиши. На фейсбук съобщенията са удобни и също вършат работа, стига да не очакват че ще стоя цял ден да зяпам дали не пристига нещо ново. Моите приятели са по на 20 минути разстояние от мен - като искаме да се видим звънваме си - разбираме се за 30 секунди и ходим да пием бира след работа. Да се видим като нормални хора и да общуваме като нормални хора.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнениеСвикнал съм му, като вляза през таблета и директно ме насочва към мобилната версия - и не става за нищо. инсталирах някакви техни апове - същата работа - не става за нищо. на мен например ми трябва на една страница да гледам изменение на различни облигации - с мобилна версия трънки и глогинки. платформите ми за търговия които ползвам имат и мобилни версии - и се чувствам като инвалид като ги ползвам 90% от функционалностите ги няма. Излезе някой отчет който искам да разгледам на бързо със смартфон е тотално невъзможно. Искам да си пусна 6 графики които да гледам едновременно - пълен абсурд.
Сайтовете които използвам редовно са същата работа - ако изобщо имат мобилна версия тя е осакатена брутално.
Друго четене на книги, пейпъри и други подобни - аз чета доста бързо - за страница ми отнема не повече от минута - за стандартна страница. на смарфон през цялото време само разлиствам, това само ме разконцентрира даже не мога да вникна в това какво четя.
Но това не е повод да наредиш всички, дето ползват умните телефони като идиоти, които само си преглеждат спама и играят безсмислени игрички / може би масата са такива, но не и в тоя форум, надявам се/.
За облигации, графики и т.н. - вярно - не е телефона най-удачната платформа, но друи неща, за който бърия достъп до информация на умния телефон е незаменим.
За книги да не говорим - телефона не става за нищо. Искаш книга - kindle.
И след масата неразбории, относно това - за какво аджеба се ползва умния телефон, да кажа аз за какво го позлвам.
Будилник - доволен съм, че мога да си слагам каквата искам аларма.
След като стана - в тоалетната преглеждам мейла, ако има нещо от сорта на [URGENT] ; [ACTION NEEDED]; някоя удивителна (HIGH IMPORTANCE), etc. Ако има - преглеждам и ако мога да отговоря набързо правя го, ако ли не - оставям го за когато отида до работа, след това преглеждам новините набързо (главно заглавията).
По пътя до работа TuneIN - това е апп, на който можеш да слушаш което искаш радио (от цялата планета - кеф ти американско, кеф ти българско и т.н.) - тук дето съм - не им разбирам езика, затова тоя апп ми е златен.
На работа не го ползвам, освен ако някой познат от някоя друга държава не се е сетил за мен - я по фейсбук, я по whatsapp и т.н.
На връщане от работа - пак радио, или някое разговорче.
Също така говоря по него /главно вайбър/ понеже head-office е в дръга държава, България е 3-та държава, и с 80% от приятелите - контактуваме по вайбър, за периода в който съм тук.
За мобилни разговори - почти не го ползвам, там служебния си казва думата.
Не казвам, че ползвам умния телефон за някакви извънземни неща, но като сметна, че го купих декември 2012, а сега е май 2015 - > ~30 месеца, цената му беше около 700 лв -> излиза ми по 30 евроцента на ден това удоволствие - за мен си заслужава.
На всичкото отгоре - по-голямата част от комуникацията в фирмата се извършва по мейл, и в много често - единственото което трябва да направя е да пратя мейл "Давайте с план 2." Няма да споменавам какви колосални загуби ще претърпи фирмата, ако отговора ми се забави с 30-40 минути...всеки ден.Last edited by vankata23; 23.05.2015, 13:46.#dagoduhatbednite
Коментар
-
Първоначално изпратено от vankata23 Разгледай мнениеЗа другите - не знам, но за блуумбърг - не си му свикнал, версията е окей /не е като web, но е поносима/. И защо подяволите пак минаваме към желта преса, селфита и тем подобни?
пс. допълних предния пост - смятам, че в услугите се крие зайчето.
Сайтовете които използвам редовно са същата работа - ако изобщо имат мобилна версия тя е осакатена брутално.
Друго четене на книги, пейпъри и други подобни - аз чета доста бързо - за страница ми отнема не повече от минута - за стандартна страница. на смарфон през цялото време само разлиствам, това само ме разконцентрира даже не мога да вникна в това какво четя.
Коментар
Коментар