Първоначално изпратено от zarco
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Поколението на 30+ годишните - между миналото и бъдещето... (архив до 20.09.2012 г.)
Collapse
Заключена.
X
X
-
Първоначално изпратено от tnm Разгледай мнениеМъка, мъкааааа
Може ли превод /за тези, които сме пропуснали 5-6 клас/!
...съжЕлявам - няА как да стане - и така се изтощих достатъчноУ..., Се някой може да се съгласи да ти партнира в овладяване на знанията - то моето са само обобщения и празни приказки....
...пък и съм на друга вЪлна - възстановявам се с..., мастика от Гърция и диня..., вероятно и динята е оттам..."Погледната със страстно око, действителността се превръща в приказка!" П.Пикасо
Коментар
-
Първоначално изпратено от marandi Разгледай мнениеМхм
Както винаги Мадам е прецизна
Предполагам, че Мечков се обърква за разликите между различните видове ускорения, спрямо дял от дадена наука.
-----------------------------------
Ето му един повърхностен линк за най-обща култура:
Ускорение на материална точка:
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%...BD%D0%B8%D0%B5
-----------------------------------
Чиърс-а дан' забрайкам
Всички хора, които са на повърхността на земята се ускоряват постоянно с ускорение g по посока нагоре. Да ама тъй като земята е кръгла, всеки си има различно нагоре. Нашето нагоре за Новозеландците е надолу. Обаче разтоянието между България и Нова Зеландия си стои все същото. Та оттам идват някои и други интересни предположения. Ако имаш мнение по въпроса кажи. Ще е интересно да го чуем.Баба ме научи на много неща.
tnm
Коментар
-
Първоначално изпратено от val/she Разгледай мнениеНе съм ти чела поста преди да пусна линка ако и да е след него.
Полемиките в последните дни според мен се дължат и на липсата на учебник по Физика, който да ни е под ръка -нетът не е надежден.
И аз нямам учебник под ръка , но ще поправя тази "грешка".
Космо, приятелю къде се изгуби!? Айде навести темата с някое откровение от твойте, че тука или нова физика ще измислим, или ще се изпокараме, или... и аз не знам какво!?
Коментар
-
Първоначално изпратено от val/she Разгледай мнениеНе съм ти чела поста преди да пусна линка ако и да е след него.
Полемиките в последните дни според мен се дължат и на липсата на учебник по Физика, който да ни е под ръка -нетът не е надежден.
И аз нямам учебник под ръка , но ще поправя тази "грешка".
...какви млади ентусиасти са се вперили във физиката: "Само да ми падне - ще я сразя отвсякъде!"..., жалко, че и тя е в женски род... ...битката ще е интересна, ако би могла да бъде проследена...
... не налагам моето мнение - просто пускам нещо като алтернатива на нещо прочетено..."Погледната със страстно око, действителността се превръща в приказка!" П.Пикасо
Коментар
-
Първоначално изпратено от zarco Разгледай мнение„То се усеща първосигнално...“...
НоО /много/ първосигнално мислещи ще са НЯКОИ моряци..., но аз – все така ПЪРВОСИГНАЛНО – усетих откъде идват нещата...
Ама откъде да почна, след като зная, че хората, които трябва да четат – едно че ще ги прочетат, но зная тая първосигнална реакция до какви изводи ще ги доведе...
И – много е права дамата, която ми предлага – да не се вързвам на общите приказки..., но аз не пиша срещу някого, а пускам мнението си за хората, които разсъждават и очакват реакцията-продължение на тоя задочен спор, когато някой – с твърде рехави познания – злобее, обиждайки, а отсрещната страна не се впечатлява много, а си кара по същество...
Сега обаче – доста странични неща трябва да намеся, защото съм задължен да вкарам тук и образованието, което получават нашите деца...
Както се казва – ще „трЕЕ А пишеМ бавно, оти знаЕМ, че нЕкои не моАт А четат бРзо...“
Кое прави впечатление, ако някой ни поднася тук материала от физиката за класа, в който е неговото дете???..., лошо няма де – че „разделяме скоростта от ускорението..., за да може един 5-6-то класник да ни говори за праволинейно равномерно движение...“, пък и да реши някаква конкретна /елементарна/ задачка, без да ги смесва „двата щата“, защото това му е нивото на подготовка на детето!!!...
Тоест, някои от нас, четейки учебниците на децата – и цитирайки ни ги тук – иска да ни докаже нещо...
Отново се сещам за онзи елементарен пример за дълбоките води и хората, които не умеят да плуват..., но някои родители са толкова амбициозни, че на всяка цена са решили да поставят тук на мястото им разните му там инжИнериНИ..., пА аз не зная тук някой да е показвал дипломи, нито пък да е декларирал, че е инжИнер...
Когато хората нямат необходимите познания – те заемат по-нископлатени длъжности и почва да им вади очите фактът, че хора, от които са натоварени с отговорността /вземам произволен пример – на море/ за един кораб, за един екипаж от хора, за целостта на превозвани товари, за преодоляване на хиляди мили разстояние при минимални разходи на гориво – и бункероването му от точно определени пристанища при качество и конкурентни цени... Ееее, ама Що пък да не ИМ погледнем в канчето на тия хора – що вземат 3-4 пъти по-големи командировъчни от някои, които се занимават с лебедки, рудани, такелаж по палубата, с почистване и поддържане на изправната работа на спомагателни системи и механизми...
...но думата ми беше, че – когато човек има познания, похвати, образование, отговорности за хора и техника – той е недолюбван от редовия състав..., още повече, че ако не му се подчиняват – при следващ рейс – човекът с познания, отговорности, образование и т.н... – просто ще си избере ДРУГ екипаж – с който нещата му да вървят, хора, които си изпълняват задълженията...
Това е едно на ръка..., но проблемът не е само в това, че още с раждането си - някои вече знаят всичко на тоя свят /интуитивно/..., а проблемът е и в системата за образование в страната...
Не мисля, че трябва да критикувам образованието по отношение на учебните планове и програми, защото тук говорим по-общо – за консервативността в учебното съдържание..., но върху това няма смисъл да се спирам подробно, защото именно при точно това учебно съдържание – много добри специалисти са получили основата от знания, над които са надграждали - в някаква специалност - в по-високата степен на образованието си...
Значи – похватът е такъв: от началните класове – се тръгва от елементарното – към сложното, от общото – към частното!!! Мисля, че тук ПОНЕ сме солидарни...
Децата, разбира се, че няма да почнат с решаване на неправилни интеграли, нито с елементите на висшата математика, напр. – комбинации, вариации, пермутации..., НО ЩЕ ПОЧНАТ с 1 + 1 = ?
По големите деца, пък, разбира се, че ЩЕ ПОЧНАТ с ПРАВОЛИНЕЙНО РАВНОМЕРНО ДВИЖЕНИЕ..., а сега пък – ТАТКОВЦИТЕ БИ ТРЯБВАЛО ДА СЕ ЗАПИТАМЕ – дали това опростяване – праволинейното равномерно движение – е типичното, или – точно обратно???
А татковците /ТУК!/ НИ УЧАТ, че БИЛО ясно – кой точно обект се ускоряваЛ /коя ракета..., там..., според примерчето в учебника на детето.../...
Но ние – като татковци /и майки.../ – би трябвало да си зададем въпроса – а как именно бихме достигнали до това равномерно движение и колко време АДЖЕБА – ще го запазим като "равномерно"??? И още да се запитаме: как точно извеждаме едно тяло от състояние на покой /равновесие/? Не е ли - като ПОСТОЯННО го ускоряваме? Как – при намаляване на скоростта /която изобщо не е при равномерно движение – АБСТРАКЦИЯТА/ - постоянно срещаме препятствия, кръстовища, светофари, хора, космически прах..., та се налага – ОТНОВО и ОТНОВО да ускоряваме... Веееее - сещам се, че на кривата ракета - космическият прах... и Космосът й пречат...на ускорениетоооо.....
Ама – не! Ние сме се заболи в това, с което са улеснили децата ни, за да учат последователно – и цитираме ли – цитираме учебници тук: „АКОООООО /дълбокомислено, като че откриваме АмерикаТА/, ама – АКОООО / и се изакваме – с извинение/..., бе акооооо „За да разделим скоростта от ускорението трябва да ги разгледаме поотделно...“
Че къде те са поотделно, освен в учебниците 5-6 клас?
В тоА смисъл – казвам, че децата ни не учат неверни неща – те учат нещата от елементарното – към сложното... и от общото - към частното /в горните класове и степени на образование/!...
А да видим сЯ – най-после – някои ще схванат ли „откъде изгрява слънцето“, или ще си пеят все тяхната песничка...
Че дори тук се изпитваме и за произведения на наши класици..., че какво по-лесно от това – да отворим учебника на детето – и да затапим някого с въпрос от произведения на Христо Ботев, или друг някой...., ако не отвори томчето, или не погледне в ГугълОТ...
В заключение - цитатЧЕТО: „Тук няма нужда от теории и формули. То се усеща първосигнално.“ – можем да използваме в доводите си – САМО и ЕДИНСТВЕНО ПРЕД НАШИТЕ ДЕЦА, но когато те същите отидат в по-високите степени – ако са достатъчно паметливи – те сами ще си спомнят снизходително за нас, когато са ни вярвали на 100%, защото сме хората, които се грижим за тях...
И такива ще си останем – с авторитета си на можещи, но /САМО!/ пред тях – докато нивото на подготовката ни позволява това... После ще остане уважението, или...
Майки и татковци, мислете, когато пействате тук цитати от учебниците на децата ви, като доводи по вашата теза /А ТОВА СЕ ПРЕВРЪЩА ВЕЧЕ В ПРЕКАЛЕНО ЧЕСТА ПРАКТИКА!!!/, защото повече от хората, които пишат тук – имат какво повече да ви кажат - над нивото в учебниците на вашите деца, каквито и отличници да са те в училище, дай Боже! Скоро те /децата/ - ще знаят много повече от вас, а и вие, колкото и да надничате в книгите им – вече няма да сте така адекватни...
Приятна вечер, ДАМИ и господа!
/това да не се тълкува като свалка на форумниТЕ дами!..., аз съм невинен – отвътре го усещам..., веееее..../..., но пък ги харесвам ИМЕННО ЗАЩОТО са ВИРТУАЛНО ПРЕДСТАВЕНИ...
Може ли превод /за тези, които сме пропуснали 5-6 клас/!Приятелството се състои от серия изловени и неизловени предателства !!!
Мечо
Коментар
-
Първоначално изпратено от val/she Разгледай мнение
..обикновено тук се изпращат линкове към музикални клипове...
В тоя смисъл - как да приемаме изпратеното, дали да е като поздрав към хората, които не са чели достатъчно преди време, или като поздрав към хората, на които им предстои да четат?
...лично на мен не ми става ясно - линкчето - потвърждение на казано от мен ли е, или - отрицание на написаното от мен...
Ако е отрицание, заради несъгласие - забелязал съм, че дамите, представени във форума - имат богат речников запас и са достатъчно словоохотливи..."Погледната със страстно око, действителността се превръща в приказка!" П.Пикасо
Коментар
-
Първоначално изпратено от val/she Разгледай мнениет.4-не
Ускорението е векторна величина т.е. има и посока.
Както винаги Мадам е прецизна
Предполагам, че Мечков се обърква за разликите между различните видове ускорения, спрямо дял от дадена наука.
-----------------------------------
Ето му един повърхностен линк за най-обща култура:
Ускорение на материална точка:
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%...BD%D0%B8%D0%B5
-----------------------------------
Чиърс-а дан' забрайкам
Коментар
-
Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнениеТова го изтрий, за да не ти се смеят.Баба ме научи на много неща.
tnm
Коментар
-
Първоначално изпратено от mechobikov Разгледай мнениеМи нали всички пишем за това, че е вярно. То е експериментално доказано. Даже писах и за първите опити за тези които не са чели и не знаят. Не става въпрос за скоростта на светлината. Какво е значението на думата спрямо.
1. Можеш ли да измериш скорост без да е спрямо нещо - не можеш.
2. Ускорението спрямо нещо ли се мери - не
Ще се опитам да ти обясня по друг начин
За да разделим скоростта от ускорението трябва да ги разгледаме поотделно:
1. Равномерно праволинейно движение (или покой) на А спрямо Б (или на Б спрямо А)
- Все едно е кой от двата обекта ще приемем за неподвижен и кой за подвижен.
2. Ускорително движение.
- Винаги е ясно кой точно обект се ускорява. Ясно е на коя ракета и работят двигателите. На която ракета и работят двигателите тя се ускорява.
Те просто са такива величини. Такъв им е характера. Такъв им е смисъла. Тук няма нужда от теории и формули. То се усеща първосигнално.
„То се усеща първосигнално...“...
НоО /много/ първосигнално мислещи ще са НЯКОИ моряци..., но аз – все така ПЪРВОСИГНАЛНО – усетих откъде идват нещата...
Ама откъде да почна, след като зная, че хората, които трябва да четат – едно че ще ги прочетат, но зная тая първосигнална реакция до какви изводи ще ги доведе...
И – много е права дамата, която ми предлага – да не се вързвам на общите приказки..., но аз не пиша срещу някого, а пускам мнението си за хората, които разсъждават и очакват реакцията-продължение на тоя задочен спор, когато някой – с твърде рехави познания – злобее, обиждайки, а отсрещната страна не се впечатлява много, а си кара по същество...
Сега обаче – доста странични неща трябва да намеся, защото съм задължен да вкарам тук и образованието, което получават нашите деца...
Както се казва – ще „трЕЕ А пишеМ бавно, оти знаЕМ, че нЕкои не моАт А четат бРзо...“
Кое прави впечатление, ако някой ни поднася тук материала от физиката за класа, в който е неговото дете???..., лошо няма де – че „разделяме скоростта от ускорението..., за да може един 5-6-то класник да ни говори за праволинейно равномерно движение...“, пък и да реши някаква конкретна /елементарна/ задачка, без да ги смесва „двата щата“, защото това му е нивото на подготовка на детето!!!...
Тоест, някои от нас, четейки учебниците на децата – и цитирайки ни ги тук – иска да ни докаже нещо...
Отново се сещам за онзи елементарен пример за дълбоките води и хората, които не умеят да плуват..., но някои родители са толкова амбициозни, че на всяка цена са решили да поставят тук на мястото им разните му там инжИнериНИ..., пА аз не зная тук някой да е показвал дипломи, нито пък да е декларирал, че е инжИнер...
Когато хората нямат необходимите познания – те заемат по-нископлатени длъжности и почва да им вади очите фактът, че хора, от които са натоварени с отговорността /вземам произволен пример – на море/ за един кораб, за един екипаж от хора, за целостта на превозвани товари, за преодоляване на хиляди мили разстояние при минимални разходи на гориво – и бункероването му от точно определени пристанища при качество и конкурентни цени... Ееее, ама Що пък да не ИМ погледнем в канчето на тия хора – що вземат 3-4 пъти по-големи командировъчни от някои, които се занимават с лебедки, рудани, такелаж по палубата, с почистване и поддържане на изправната работа на спомагателни системи и механизми...
...но думата ми беше, че – когато човек има познания, похвати, образование, отговорности за хора и техника – той е недолюбван от редовия състав..., още повече, че ако не му се подчиняват – при следващ рейс – човекът с познания, отговорности, образование и т.н... – просто ще си избере ДРУГ екипаж – с който нещата му да вървят, хора, които си изпълняват задълженията...
Това е едно на ръка..., но проблемът не е само в това, че още с раждането си - някои вече знаят всичко на тоя свят /интуитивно/..., а проблемът е и в системата за образование в страната...
Не мисля, че трябва да критикувам образованието по отношение на учебните планове и програми, защото тук говорим по-общо – за консервативността в учебното съдържание..., но върху това няма смисъл да се спирам подробно, защото именно при точно това учебно съдържание – много добри специалисти са получили основата от знания, над които са надграждали - в някаква специалност - в по-високата степен на образованието си...
Значи – похватът е такъв: от началните класове – се тръгва от елементарното – към сложното, от общото – към частното!!! Мисля, че тук ПОНЕ сме солидарни...
Децата, разбира се, че няма да почнат с решаване на неправилни интеграли, нито с елементите на висшата математика, напр. – комбинации, вариации, пермутации..., НО ЩЕ ПОЧНАТ с 1 + 1 = ?
По големите деца, пък, разбира се, че ЩЕ ПОЧНАТ с ПРАВОЛИНЕЙНО РАВНОМЕРНО ДВИЖЕНИЕ..., а сега пък – ТАТКОВЦИТЕ БИ ТРЯБВАЛО ДА СЕ ЗАПИТАМЕ – дали това опростяване – праволинейното равномерно движение – е типичното, или – точно обратно???
А татковците /ТУК!/ НИ УЧАТ, че БИЛО ясно – кой точно обект се ускоряваЛ /коя ракета..., там..., според примерчето в учебника на детето.../...
Но ние – като татковци /и майки.../ – би трябвало да си зададем въпроса – а как именно бихме достигнали до това равномерно движение и колко време АДЖЕБА – ще го запазим като "равномерно"??? И още да се запитаме: как точно извеждаме едно тяло от състояние на покой /равновесие/? Не е ли - като ПОСТОЯННО го ускоряваме? Как – при намаляване на скоростта /която изобщо не е при равномерно движение – АБСТРАКЦИЯТА/ - постоянно срещаме препятствия, кръстовища, светофари, хора, космически прах..., та се налага – ОТНОВО и ОТНОВО да ускоряваме... Веееее - сещам се, че на кривата ракета - космическият прах... и Космосът й пречат...на ускорениетоооо.....
Ама – не! Ние сме се заболи в това, с което са улеснили децата ни, за да учат последователно – и цитираме ли – цитираме учебници тук: „АКОООООО /дълбокомислено, като че откриваме АмерикаТА/, ама – АКОООО / и се изакваме – с извинение/..., бе акооооо „За да разделим скоростта от ускорението трябва да ги разгледаме поотделно...“
Че къде те са поотделно, освен в учебниците 5-6 клас?
В тоА смисъл – казвам, че децата ни не учат неверни неща – те учат нещата от елементарното – към сложното... и от общото - към частното /в горните класове и степени на образование/!...
А да видим сЯ – най-после – някои ще схванат ли „откъде изгрява слънцето“, или ще си пеят все тяхната песничка...
Че дори тук се изпитваме и за произведения на наши класици..., че какво по-лесно от това – да отворим учебника на детето – и да затапим някого с въпрос от произведения на Христо Ботев, или друг някой...., ако не отвори томчето, или не погледне в ГугълОТ...
В заключение - цитатЧЕТО: „Тук няма нужда от теории и формули. То се усеща първосигнално.“ – можем да използваме в доводите си – САМО и ЕДИНСТВЕНО ПРЕД НАШИТЕ ДЕЦА, но когато те същите отидат в по-високите степени – ако са достатъчно паметливи – те сами ще си спомнят снизходително за нас, когато са ни вярвали на 100%, защото сме хората, които се грижим за тях...
И такива ще си останем – с авторитета си на можещи, но /САМО!/ пред тях – докато нивото на подготовката ни позволява това... После ще остане уважението, или...
Майки и татковци, мислете, когато пействате тук цитати от учебниците на децата ви, като доводи по вашата теза /А ТОВА СЕ ПРЕВРЪЩА ВЕЧЕ В ПРЕКАЛЕНО ЧЕСТА ПРАКТИКА!!!/, защото повече от хората, които пишат тук – имат какво повече да ви кажат - над нивото в учебниците на вашите деца, каквито и отличници да са те в училище, дай Боже! Скоро те /децата/ - ще знаят много повече от вас, а и вие, колкото и да надничате в книгите им – вече няма да сте така адекватни...
Приятна вечер, ДАМИ и господа!
/това да не се тълкува като свалка на форумниТЕ дами!..., аз съм невинен – отвътре го усещам..., веееее..../..., но пък ги харесвам ИМЕННО ЗАЩОТО са ВИРТУАЛНО ПРЕДСТАВЕНИ..."Погледната със страстно око, действителността се превръща в приказка!" П.Пикасо
Коментар
-
Първоначално изпратено от mechobikov Разгледай мнение.... в условията на гравитация ....Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от val/she Разгледай мнениет.4-не
Ускорението е векторна величина т.е. има и посока.Баба ме научи на много неща.
tnm
Коментар
Коментар