IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Поколението на 30+ годишните - между миналото и бъдещето... (архив до 20.09.2012 г.)

Collapse
Заключена.
X
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от НАИВHИК Разгледай мнение
    10, ама не хи ами Фи
    Ще свършат работа...
    Щото на проектанти на кораби и изследвачи на космоса им е доста голяма работата....

    Коментар


    • Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнение
      До колко см мерят ???
      10, ама не хи ами Фи

      Коментар


      • Първоначално изпратено от НАИВHИК Разгледай мнение
        Добрутро! Продавам пишкомери! Йефтино ги давам
        До колко см мерят ???

        Коментар


        • Добрутро! Продавам пишкомери! Йефтино ги давам

          Коментар


          • Първоначално изпратено от marandi Разгледай мнение
            Пич, би ли се представил какво ти е инженерното образование първо, че ми пилиш нервите?

            Второ, при крена имаш ли сила на накреняване? Трето, ако имаш сила, в момента твърдиш, че тази сила няма скорост и ускорение в съответната си проекция?

            П.П. Уморих се, братле! Бъдете здрави - Русото 2 дена ще е пас.

            Да, така ги проектираме корабчетата - също както ви проектират колите, дет' шофирате. Но баба Пена шофьорката не си позволява да дава наклон на *уя на конструктора защо марка Х е проектирана така, щот' баба Пена е юзер и не дава гаранция за нищо. А само мнение!

            Ейййй - как ме изправиха тия хора до стената - ами сега - откъде ще търся диплома, за да се представя, аджеба - какво ми било инДЖИнернотОУ образование? И това е изискване, за да пиша тук? По определена тема - от типа "запазена марка"?

            Мииии - мнооооого докачливО тУЙ ве - инДЖИнериНА..., само с "пропуск" те допускат - и нищо друго не признават... И не се случва за първи път, де... Аз па - Ше си пиша, без да съм се регистрираЛО - Инвестора за това следи - коЙ - вън от правилата - вън и от "играта"...., то остана тук и Филан Кишията да е с претенции и изисквания за участие в чужд сайт....

            Тъй като материята е крайно суховатичка и безинтересна за много от участниците, ще опитам кратичко и по същество...

            Маранди, доколкото сФанах - вие в Горна - всеки месец пускате поне по един супер-лайнер... - предполага се - по ЯнтраТА - надолЕ...... и темите, в които конструкторЕте участвУВАТ изискват ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО представяне с инженерно образование...

            Еййй, как ме набедиха тия хора! Изправиха ме до стената и вече са готови да гърмят! Ей на - и с ТНМ са се наговорилЕ - и тя вече точи пищовиииии... Пардон, те - пищовЕте дали се точеха? ..., ахаааа - сетих се - не ги точи, а ги лъска...., лъска ги - май беше точната дума...

            Та - по същество: Маранди, ти говореше МАЙ - казвам го - както съм го разбрал, предвид голямата ти практика НЕЙДЕ СИ /виж назад, че дълго става с тия цитати/ - за това, че натоварванията в надлъжна посока изискват голяма якост /говоря разбираемо за хората наоколо, дето ми се чудят на ентусиазЪма да следвам мислАТА ти.../..., та...

            ...аз - като разсъждавам върху това, което ти не си казал, мисля, че искаше да НИ кажеш, че изходната точка за изчисляването на надлъжната якост - е диаграмата на теглата и строевата на подемните сили, т.е. - кривата по ребра... /нали знаеш колко много сечения се правят - за всяко ребро - и сечение.../... и се получават кривите, чиято форма зависи от натоварването.... , като във всяка точка по дължината на кораба - неговото натоварване /теглото/ се "носи" от също толкова голяма подемна сила... И сЯ - колкото по-голяма е разликата между натоварване-подемна сила по дължината на кораба, толкова по-големи са и огъващите моменти, които действат в тия места...

            Еййй - ама вие тВа в Горна си го знаете, де - ЩоТ - всеки месец си пускате по Янтра лайнера, танкера - или кВот там, но го пускате с точният каргоплан за най-важните случаи на натоварване - значиии - давате даннитеза разпределяне на товарите надлъжно на кораба, както и %-но по товарните помещения /трюмовете, де/..., аз именно затова и говорих за едни отговорности там - на хората от екипажа......, те някак ИНТУИТИВНО ли, как ли точно - следят много точно и това - да не се получат допълнителни надлъжни натоварвания, щотоооооо...., знае ли се....

            Та - исках да избягна това /горното/, но очевидно нямаше как, защото то е в основата на това, което казваш "обикновено проектираме корабчетата..., дето баба Пена..." /в Горна - вероятно/..., та стигнах до смисленото ти твърдение - вероятно/!/, когато ти казваш, че пресмятанията се правят, като се приеме, че дължината на вълната е равна на дължината на кораба и това, което вече ти сам твърдиш в точка 1. - назад - че при горните условия, с които допълвам неказаното от теб /но съм сигурен, че го знаеш/, та - именно тогава разпределението на подемната сила на кораба зависи от начина на лягането му по дължината на вълната...

            Ама що ти ги казвам всички тия неща, ли?

            Защото точно това е акцентът ми, за да ти пиша за огъващ и съпротивителен моментИ, за които ти ми казваш, че съм намесвал неправилно понятия и това не било съответсвало на "обикновено проектираме корабчетата вече на такова ниво, че и баба Пена от полето да се качи на него и тя да може"...

            ...иначе - ако говориш за сила и импулс на сила - те тВа ти е мноогоо различно, но не ми се влиза в нови предположения, дали точно се изразяваш, когато пишеш нещо...

            ... както казваш една моя даскалка по руски /мир на праха й!/ - "Беглость речи!"...

            Бъди здрав и на следващото спускане на кораб от стапела на вода, раздуй малко из форумО - може да намерим време, за да дойдем - поненза соУфрата добре Ше стоим - достолепно - деТ се казва... , щот и "Наздраве!" знаемЕ да викаме, де!

            Успешна седмица на всички!
            "Погледната със страстно око, действителността се превръща в приказка!" П.Пикасо

            Коментар


            • Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнение
              + 1
              Като любител земеделец бих добавил , че ще има и плодове...Даже ръчно опрашените сливи родиха....
              Добро утро.

              Хехе,ще има ли ....направо са полудели дръвчетата ,ще се изпочупят клоните.
              Ще има домашнярка за зимата

              Успех
              Страхът трудно се преодолява само със знания

              Коментар


              • Първоначално изпратено от katilarium Разгледай мнение
                Откак няма комунизъм,тази ще е една от най-добрите реколти.Или поне така се очертава за сега.Дано се запази де.Стига са ревали земевладелците

                Успех
                + 1
                Като любител земеделец бих добавил , че ще има и плодове...Даже ръчно опрашените сливи родиха....

                Коментар


                • Добро утро tnm

                  Лесно ти е на тебе на тръстиката. Мен питаш ли ме като трябва да ходя у Варна по работа.
                  Баба ме научи на много неща.
                  tnm

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от marandi Разгледай мнение
                    Определено си култов ( пак в черничкото )

                    Предлагам ти - ти ще идваш да проектираш корабите, понеже явно ти е трудно да схванеш диплома инженер-корабостроене ( магистър ) какво значи в цял свят, а аз ще се правя на капитан, на т'ва дет си го построил, щом е толкова лесно.

                    П.П. Добре, че още в 1-ви курс ни учат задължително на плуване, та не се притеснявам ( смигам )

                    Преразгледай си лафа за краставичара и краставиците, защото обиждаш. Все едно някой, който кара БМВ да вземе да обяснява на конструктура на БМВ колко много е "игрите" и да вземе той да му дава акъл.

                    Уж аз не спирам да пия, ама не знам кого "хваща"
                    Айде и ти почна да цитираш както дявола евангелието. Принуждаваш ме и ти като двама други колеги сам да се цитирам. Ето чети. И като ти казвам, че не внимаваш признай си. Какво толкова. Кажи - "Ми не внимавах кво толкова". Казах следното:

                    Аз ти обяснявам за твърда земя щото е по лесно. Не щото аз не знам как се изчисляват ускоренията на кораб. На мен това ми е част от работата. Какъв е тоя зор да продавате на краставичар краставици. Нищо лошо де. И аз правя така. Забрави го кораба. Говорим за твърда земя, върху, която стои неподвижен (относно земята) човек. Физическото въздействие на земята върху този човек е такова, все едно че земната повърхност го бута и ускорява нагоре (към зенита) с ускорение g.

                    1. Казах твърда земя - казах ли - казах
                    2. Казах забрави го кораба - казах ли - казах
                    3. Виж го това черното и си признай, че не внимаваш, щото не искам да предполагам друго.
                    4. Физиката е една и съща както за корабостроителите, така и за капитаните.
                    5. На вас ви се налага да изчислявате ускорения от гледна точка на правилното построяване.
                    6. На нас ни се налага да изчисляваме ускорения от гледна точка на правилната експлоатация.
                    7. Една част от тия ускорения са едни и същи.
                    8. Вашите изчисления ги проверява началникът ви и ако сгрешите, най много да ви смъмри (в най лошия случай да ви уволни).
                    9. Нашите изчисления има право да ги проверява единствено дядо Господ, (няма Нютон, няма Айнщайн, няма Маранди - абсолютната Истина ни проверява) и ако сгрешим, става да си е*е майката (в най лошия случай отиваме там от където никой не се е върнал за да каже какво е, с изключение на Орфей)
                    10. Става въпрос за действие и противодействие. За големината и посоката на силата нямаме спор. Щом си корабостроител няма как да не знаеш, че силата на реакция на опората отдолу е пропорционална на масата на тялото, което се опира на нея отгоре, и е насочена нагоре.
                    11. Аз твърдя (противно на нашите и вашите учебници, по които учехме на времето), че е по правилно да се каже сила на действието, а не сила на противодействието. Позволявам си да твърдя това защото така твърди съвременната наука и защото мисля, че така е по правилно.
                    12. Ако имаш да кажеш нещо по точка 11 - кажи. Без да намесваш обаче корабите и да правиш разговора неразбираем за колегите. Иначе дай да си говорим за боза и жени и да спрем да се псуваме.
                    Баба ме научи на много неща.
                    tnm

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от zarco Разгледай мнение
                      Щом си забравил да ме питаш, ще те помоля сам да си отговориш но питанката, като имаш предвид казаното от теб:

                      "Накрая да завърша, обикновено проектираме корабчетата вече на такова ниво, че и баба Пена от полето да се качи на него и тя да може да го "кара", стига капитанът да не е решил да мушка някоя пасажерка в каютата и да го забие в някоя скала, както стана с Конкордия."

                      Отговори ли си вече "как ги проектираТЕ корабчетата", ако в самото начало не смятате "тия огъвания, моменти и т.н."...

                      Т.е. - и моят пост се върти точно около твоето изречение: "Обикновено проектираме корабчетата..."

                      Но пак твърдя, че кренът не е ускорение.

                      Да не би и диферентът да е ускорение?
                      Пич, би ли се представил какво ти е инженерното образование първо, че ми пилиш нервите?

                      Второ, при крена имаш ли сила на накреняване? Трето, ако имаш сила, в момента твърдиш, че тази сила няма скорост и ускорение в съответната си проекция?

                      П.П. Уморих се, братле! Бъдете здрави - Русото 2 дена ще е пас.

                      Да, така ги проектираме корабчетата - също както ви проектират колите, дет' шофирате. Но баба Пена шофьорката не си позволява да дава наклон на *уя на конструктора защо марка Х е проектирана така, щот' баба Пена е юзер и не дава гаранция за нищо. А само мнение!

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от marandi Разгледай мнение
                        ....


                        П.П.П. Забравих да те питам: Какво общо имат векторни величини ( сила, скорост, ускорение като елементи за движение ) спрямо вътрешни напрежения в конструкция, че си ги омесил кат' Вавилонската кула с тия огъвания, моменти и т.н.?
                        .....
                        Щом си забравил да ме питаш, ще те помоля сам да си отговориш но питанката, като имаш предвид казаното от теб:

                        "Накрая да завърша, обикновено проектираме корабчетата вече на такова ниво, че и баба Пена от полето да се качи на него и тя да може да го "кара", стига капитанът да не е решил да мушка някоя пасажерка в каютата и да го забие в някоя скала, както стана с Конкордия."

                        Отговори ли си вече "как ги проектираТЕ корабчетата", ако в самото начало не смятате "тия огъвания, моменти и т.н."...

                        Т.е. - и моят пост се върти точно около твоето изречение: "Обикновено проектираме корабчетата..."

                        Но пак твърдя, че кренът не е ускорение.

                        Да не би и диферентът да е ускорение?
                        "Погледната със страстно око, действителността се превръща в приказка!" П.Пикасо

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от zarco Разгледай мнение
                          Не мисля, че накреняването на кораба е изобщо някакво ускорение, а по-скоро е част от действащите променливи сили...

                          Но - ако казваш, че резултантната сила от крена/накреняването - се взема предвид при първоначалното проектиране на кораба с определяне на приблизителният максимален огъващ момент - това вероятно е така... А това, че в тоя огъващ момент на еквивалентната греда на кораба - участва и земното ускорение - това не подлежи изобщо на съмнение, също както и тегловното водоизместване и дължината на кораба.
                          Максималният съпротивителен момент от своя страна е функция на газенето на кораба, широчината му и другите неща...

                          Като знаеш горните неща - те ти го и напрежението на огъване в надлъжната връзка на корабчето, сравнено с допустимото, което "баба Пена от полето" - трудно би подкарала...
                          Бе, тоя форум пълен с конструктори и проектанти, бре - хихи

                          Викаш като се разложи една сила в 3-те проекции, тя няма скорост и ускорение, ама я наричаш сила? Така ли?

                          Единствено мадам Шъ констатира, че при физиката се говори за векторни понятия.

                          П.П. Вземете измислете нова физика и ми я пратете на пощата да се запозная, че толкова простотии за няколко дни не бях чувал през живота си в тоя форум.

                          Поздрави!

                          П.П.П. Забравих да те питам: Какво общо имат векторни величини ( сила, скорост, ускорение като елементи за движение ) спрямо вътрешни напрежения в конструкция, че си ги омесил кат' Вавилонската кула с тия огъвания, моменти и т.н.?

                          Едното е дял от статика, динамика и кинематика като дял от физиката, а другото е от механика и съпротивление на материалите.

                          Нищо общо нямат тия горните изброени и всяко е за себе си. Затова 101 пъти повтарям, че не ми се говори на тая тема. Баси досадното ми е вече. Спирам да пиша за 2 дни в знак на протест
                          Last edited by marandi; 18.06.2012, 02:35.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от marandi Разгледай мнение
                            Виж бебе,

                            100 пъти ти казах, че не ми е на физична вълна в момента. Изумявам се - земното притегляне ( ускорение ) вече било с посока нагоре, но няма проблем, щом' те кефи нагоре да е - т'ва в черничкото, дет' съм ти болднал

                            Накратко, ще ти го дам пример с кораби, че там уж трябва да си най-запознат. Имаш 3 проекции и 3 различни вида ускорения.

                            1. Ти е на масата на кораба, там когато корабът изпадне дължината на морската вълна да съвпадне с дължината на самия кораб се получават т.нар. критични натоварвания на кила ( демек гредата ). Т.е., ако го надигне в двата края е критично, ако го повдигне точно в средата, а в двата края провисне - пак е критично. Т'ва ти е ускорението ( собствената маса на плав. съд ), както искаш го наричай, което е причинено от земната гравитация. Демек имаш сбор от 2 ускорения = едното ти е земната гравитация ( собствената маса ) + вълновото движение, понеже обикновено в морето и океана има вълни, поне така са ми казвали.

                            2. Имаш ускорение напред или назад, т'ва ти е тангенциалното ускорение, което е вектор спрямо посоката на кораба, демек движението на самия кораб.

                            3. Имаш т.нар. накреняване на плавателния съд, което ти е третата проекция, там е друг вид ускорение, който няма нищо общо с първите 2 вида ускорения.
                            П.П. Общото е, че и трите все ги наричат ускорение, само дет' нямат нищо общо помежду си и се смятат по различен начин.

                            Накрая да завърша, обикновено проектираме корабчетата вече на такова ниво, че и баба Пена от полето да се качи на него и тя да може да го "кара", стига капитанът да не е решил да мушка някоя пасажерка в каютата и да го забие в някоя скала, както стана с Конкордия.

                            Поздрави!

                            Не мисля, че накреняването на кораба е изобщо някакво ускорение, а по-скоро е част от действащите променливи сили...

                            Но - ако казваш, че резултантната сила от крена/накреняването - се взема предвид при първоначалното проектиране на кораба с определяне на приблизителният максимален огъващ момент - това вероятно е така... А това, че в тоя огъващ момент на еквивалентната греда на кораба - участва и земното ускорение - това не подлежи изобщо на съмнение, също както и тегловното водоизместване и дължината на кораба.
                            Максималният съпротивителен момент от своя страна е функция на газенето на кораба, широчината му и другите неща...

                            Като знаеш горните неща - те ти го и напрежението на огъване в надлъжната връзка на корабчето, сравнено с допустимото, което "баба Пена от полето" - трудно би подкарала...
                            "Погледната със страстно око, действителността се превръща в приказка!" П.Пикасо

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от katilarium Разгледай мнение
                              Алооооо ...казармата .Давай го по-леко бре .... итой душа носи,отпусни му малко каишката

                              Успех
                              Хихи ...

                              не ме базикай, че съм яко изпушил в момента от нерви

                              То хем да не го спираш да ходи да обикаля рафтовете и там да си дрънка с познатите.

                              Но 100 кила храна за 1 месец ми идва малко множко в кофата. По-лесно ми е да кажа какво не е изхвърляно.

                              П.П. Просто ми трябва женско примерно меню ( седмично ) - за изпълнението няма проблем, ако е конфекция. Демек френски ресторант няма да му правя, интересува ме традиционното БГ меню как се редуват гозбите и храните. Оттам насетне ще си преценя възможности/време и ще преценявам кое мога и кое не мога.

                              Чиърс!

                              Айде наш'те на волей да видим какво ще направят - май ще ни понатупат, ама докато не свърши мача ... - хихи

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от marandi Разгледай мнение
                                ...

                                П.П.П. Демек приемем идеи за седмично/месечно меню. Намерил съм и магнит за вратата на хладилника, с който да му лепя бележките седмично и после ден по ден
                                Алооооо ...казармата .Давай го по-леко бре .... итой душа носи,отпусни му малко каишката

                                Успех
                                Страхът трудно се преодолява само със знания

                                Коментар

                                Working...
                                X