IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спад над 100 % - има ли такова животно?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • леле 220 мнения дали има спад над 100%. и тва в БГ, тоест вторите по интелЕгентност след евреите

    въпроса е грешен другари. говорене в проценти без споменаване на базата е безмислено. процент идва от пер сент тоест от сто части. трябва да кажеш ква е базата. намаление с повече от 100 процента от началната цена може да има само ако допуснеш че може да има отрицателна цена.

    и ако обичате не намесвайте математиката в тва ляляне това е красива наука а процентите са просто за онагледяване в счетоводство или икономика ама не и в математиката. освен ако не броите смятането в 5 клас за математиката де. смятането и математиката имат толкова общо колкото информатиката и умеенето да пишеш на ms word.

    220 коментара бах маа му

    аре живи здрави и вместо да натракате поредния безмислен коментар в тая тема излезте на улицата и се усмихнете на някого. ама от сърце. хау
    Last edited by vilavarna; 20.05.2012, 17:45.

    Коментар


    • Нека и аз допринеса с моето скромно мнение в темата.

      Наистина (или както е модерно сега "найстина") няма как да има спад в цената на нещо повече от 100%. Изключвам ментални/философски игрички тук от сорта на: "ма купил съм, продал съм на късо, имам фючърси, кредити, CDS-и и т.н. и т.н.".

      Имам акция, която струва 5лв., нейната цена може да стане до + безкрайност (теоретично). Обратното движение обаче е ограничено до една обикновена нула. Купил съм акция за 5 лв. след 3 години дружеството фалира и няма дружество, респективно няма акция. Акцията струва 0 лв. Пример за 100% спад. Чисто и ясно, не виждам къде е проблема.

      Дори и акцията да се повиши до 7 лв. и след това да падне до нула, спадът пак ще е 100%. Неправилно е да се използва някаква горна теоретична цена (7 лв) от която да изчислявате спада, тя няма никакво отношение към спада от 100%, който се изчислява единствено спрямо цената, на която е купена акцията, т.е. 5 лв.
      Last edited by Eon; 20.05.2012, 17:40.
      Мнението има аналитичен характер и НЕ ПРЕДСТАВЛЯВА препоръка за ВЗИМАНЕ на инвестиционно решение!

      Коментар


      • Първоначално изпратено от mechobikov Разгледай мнение
        Понеже има колеги, които не знаят какво е допускане и могат да ми опонират, че е по правилно въпроса да се зададе така:

        Възможно ли е дадена цена да намалее с повече от себе си (или 100 % от себе си), каквато е в момента.

        Верни отговори (естествено ако спрем с допусканията)

        1. Да, ако се увеличи и в даден момент в бъдещето е по голяма отколкото е в момента.
        2. Не, ако никога не стане по голяма отколкото е в момента.
        Ами тя ако се увеличи вече няма да е "себе си" тая цена, а ще е нова цена

        Обаче излизайки от границите на математиката и по-точно преплитайки нейните парадигми с неограничените възможности на човешкия мозък, да би могло чисто субективно това да се получи. Гледната точка и вътрешното усещане (за загуба) в такъв случай биха били решаващи. Справка: Примера на Манков с 5-15-5...

        Коментар


        • Понеже има колеги, които не знаят какво е допускане и могат да ми опонират, че е по правилно въпроса да се зададе така:

          Възможно ли е дадена цена да намалее с повече от себе си (или 100 % от себе си), каквато е в момента.

          Верни отговори (естествено ако спрем с допусканията)

          1. Да, ако се увеличи и в даден момент в бъдещето е по голяма отколкото е в момента.
          2. Не, ако никога не стане по голяма отколкото е в момента.
          Баба ме научи на много неща.
          tnm

          Коментар



          • By majoritaria at 2012-05-19
            Мнението не е препоръка за покупка или продажба на ценни книжа.

            Коментар


            • В този ред на мисли, за да зададем правилно въпроса без да увеличаваме броя на допусканията, се налага следната формулировка:

              Възможен ли е спад по голям от 100 % от долара (или 100 цента)
              или в превод
              Възможен ли е спад по голям от 1 долар

              Верни отговори:
              1. Да ако цената е по голяма от 1 долар
              2. Не ако цената е по малка от, или равна на 1 долар
              Баба ме научи на много неща.
              tnm

              Коментар


              • Манков,

                Обаче аз за да не падна по долу и да излезе, че си по прав, бих ти опонирал така

                Така поставен въпроса е прекалено абстрактен.
                За да може да помогне (или да навреди) при решаване на практически задачи все пак трябва да е ясно 100 % от какво.

                Съгласен съм, че 100 % = 1 и при решаване на практически задачи.
                Но зад това едно също трябва да стои определение какво е.
                Сега признавам, че математиката я разбираш по добре от мен.

                Но въпрос от рода на:
                Възможен ли е спад по голям от 100 % ?
                или преведено:
                Възможен ли е спад по голям от 1 ?

                Това са дивашки въпроси лишени от всякакъв практически смисъл. (съжалявам, че сбърках с математическия)
                Необходимо е да се поясни 100 % от какво, или 1 какво.
                Баба ме научи на много неща.
                tnm

                Коментар


                • Първоначално изпратено от vmаnkov Разгледай мнение
                  И да не ми се иска, чувствам се длъжен да се обадя още един път и - последен, в края на краищата.

                  Май спорът тръгна от мое подтвърждение на ... забравих чие изказване ... , че е възможно да има процентен спад повече от 100%.

                  И сега. Малко съм на кръстопът как да се изясня: дали като ви бия по главата или дали като пробвам още един път повик (на сегашен български - "апел") към необременената логика. Към чистата логика, знаете.
                  Май избрах, ето:

                  Тъй, некво момченце пита (или ужким пита): Спад над 100 % - има ли такова животно?

                  Тук, в този въпрос на момченцето, има само едно математично понятие - "процент".
                  Неговото езиково значение е "на сто".

                  Да продължавам ли, нетуеър5?
                  Ще продължа, за да ти покажа полетата на математиката.

                  В математиката определението "процент" е малко по-свито и то значи "едно на сто".
                  Край.
                  Това е единственото и достатъчно математично определение на "процент". В това математично понягие не е включено това, как се действа с достатъчното понятие. И в това е една от прелестите и един от ужасите на математиката.

                  Да продължавам ли за вас, току-що прогледнали слепи и останали до края на живота си в това състояние?

                  Е, ще продължа - най-малкото за ради тези един на трима, които са по-свободни от школското ограничение.

                  Та.
                  Училището ви е научило вас, останалите 70%, че процентът е еди-кво си, механиката е еди-кво си, химията е еди кво си.

                  Е, училището, даже и висше, ви учи (1)на знание, (2)на мислене.
                  Третото и най-истинско, на което ни учи училището, независимо от преподавателите, е на собствено/самостоятелно/независимо мислене.
                  Е това, третото, ви липсва. И да мислите друго - не е така. I'm sorry, I'm sorry.

                  Моля някой от вас, освен Явчо, който според мен сбърка в коментара на моя предишен пост с логика.

                  Но коментарите от типа "нема таково", от рода, че сме тъпи, че сме неграмотни, вече ги знаем - но в тях има само празни въздухарски декларации, а няма доказване на логичената или математична грешка.

                  Е, чакам коментар откъм математиката за нашата грешка.

                  -------------------------------------------------
                  Предполагам, обаче, че ще си мълчите като бълха в гащи.
                  Ако стане така, батко ви vmankov би ви заострил вниманието върху този печален за мен (не знам дали за вас) факт.
                  Прав си. Формално погледнато във въпроса действително има смисъл, и в този смисъл верния отговор е:

                  Да възможен е спад по голям от 100 %

                  Защо - ето защо 100 % = 100/100 = 1

                  Преведен по този начин въпроса звучи така

                  Спад по голям от 1 - има ли такова животно ?

                  Верния отговор много ясно е:

                  Да възможен е спад по голям от 1
                  Баба ме научи на много неща.
                  tnm

                  Коментар


                  • И да не ми се иска, чувствам се длъжен да се обадя още един път и - последен, в края на краищата.

                    Май спорът тръгна от мое подтвърждение на ... забравих чие изказване ... , че е възможно да има процентен спад повече от 100%.

                    И сега. Малко съм на кръстопът как да се изясня: дали като ви бия по главата или дали като пробвам още един път повик (на сегашен български - "апел") към необременената логика. Към чистата логика, знаете.
                    Май избрах, ето:

                    Тъй, некво момченце пита (или ужким пита): Спад над 100 % - има ли такова животно?

                    Тук, в този въпрос на момченцето, има само едно математично понятие - "процент".
                    Неговото езиково значение е "на сто".

                    Да продължавам ли, нетуеър5?
                    Ще продължа, за да ти покажа полетата на математиката.

                    В математиката определението "процент" е малко по-свито и то значи "едно на сто".
                    Край.
                    Това е единственото и достатъчно математично определение на "процент". В това математично понягие не е включено това, как се действа с достатъчното понятие. И в това е една от прелестите и един от ужасите на математиката.

                    Да продължавам ли за вас, току-що прогледнали слепи и останали до края на живота си в това състояние?

                    Е, ще продължа - най-малкото за ради тези един на трима, които са по-свободни от школското ограничение.

                    Та.
                    Училището ви е научило вас, останалите 70%, че процентът е еди-кво си, механиката е еди-кво си, химията е еди кво си.

                    Е, училището, даже и висше, ви учи (1)на знание, (2)на мислене.
                    Третото и най-истинско, на което ни учи училището, независимо от преподавателите, е на собствено/самостоятелно/независимо мислене.
                    Е това, третото, ви липсва. И да мислите друго - не е така. I'm sorry, I'm sorry.

                    Моля някой от вас, освен Явчо, който според мен сбърка в коментара на моя предишен пост с логика.

                    Но коментарите от типа "нема таково", от рода, че сме тъпи, че сме неграмотни, вече ги знаем - но в тях има само празни въздухарски декларации, а няма доказване на логичената или математична грешка.

                    Е, чакам коментар откъм математиката за нашата грешка.

                    -------------------------------------------------
                    Предполагам, обаче, че ще си мълчите като бълха в гащи.
                    Ако стане така, батко ви vmankov би ви заострил вниманието върху този печален за мен (не знам дали за вас) факт.
                    Свободен във виелицата.
                    http://www.youtube.com/watch?v=mzGk8cYJVjc

                    Коментар


                    • Пенко, стана ми ясно. Не ми отговаряй. Те били различни работи. Ама много сложно бе.

                      Все пак логаритмическите истории създават по малка предпоставка за объркване, щото има симетрия при покачване и спад. Това е хубаво. Освен това могат да се събират и да се вадят, което също е хубаво.

                      Друг е въпроса, че въобще приемането на каквато и друга единица за база, с изключение на валутната единица (примерно за САЩ - долара) излишно усложнява нещата. Ако искаме да изчисляваме в части от долара - за това са така наречените центове (проценти от долара).
                      Баба ме научи на много неща.
                      tnm

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от НАИВHИК Разгледай мнение
                        50%/50% след продължения. При дузпите Челси ще вкара 80% от дузпите, а Байерн 60% Въпросът е 20% ракия/ 80% бира или на 100% бира
                        Браво бе Наивник! Впечатлен съм!
                        А , аз заспах след изпуснатата дузпа на Байерн в първото продължение

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Penko Разгледай мнение
                          Как е на български правилно
                          Логаритмическа възвращаемост или логаритмически проценти (и за аритметическите де, ако може)
                          Баба ме научи на много неща.
                          tnm

                          Коментар


                          • http://en.wikipedia.org/wiki/Rate_of...rithmic_return

                            Коментар


                            • Аз пак да питам. Така безсмислено поставения въпрос на анкетата няма ли да го смените, че и тези дето сме учили математика да се включим и да си дадем отговорите.

                              Пак обяснявам.
                              Действие изваждане на положителни числа (като разликата да е положителна или 0)
                              А - Б = С
                              Където
                              А - умаляемо
                              В - умалител
                              С - разлика
                              По условие С >= 0 или с други думи A >= B
                              Въпроса е зададен така :

                              Умалителя В, изразен в проценти, може ли да е по голям от 100 %

                              От гледна точка на математиката, това е един безсмислен въпрос.

                              За да има смисъл въпроса трябва да се поясни изрично, коя е базата спрямо която се изчисляват тези проценти.

                              Ако въпроса бъде зададен така:

                              Умалителя В, изразен в проценти от умаляемото А, може ли да е по голям от 100 %

                              Сега вече от гледна точка на математиката това е един смислен въпрос

                              Верен отговор - не, не може.

                              Ако въпроса бъде зададен така:

                              Умалителя В, изразен в проценти от разликата С, може ли да е по голям от 100 %

                              От гледна точка на математиката, това е също един смислен въпрос

                              Верен отговор - да, може
                              Баба ме научи на много неща.
                              tnm

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от НАИВHИК Разгледай мнение
                                Някой нещо да каже???????
                                Велик си !!!
                                Разбираш ги мачовете.
                                Last edited by mechobikov; 20.05.2012, 08:52.
                                Баба ме научи на много неща.
                                tnm

                                Коментар

                                Working...
                                X