IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Центъра на София тотално задръстен

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ancient
    Понеже сте отворили разговор за подземните гаражи ... в центъра на София има такива, не твърдя, че са много, но ги има тук-там. Колкото и малко да са, те пак не се използват. Собствеността е на общината, тя отдава гаражните клетки под наем ... и те стоят празни ... Просто проблемът идва от липсата на стопанисване - за да влезеш да си изкараш колата газиш в кал или прахоляк, по стените и тавана висят отлюпените мазилки, готови да се стоварят я на главата, я на колата ... да не говорим, че вътре има неизнесени отпадъци от строителни материали от 70-те години на миналия век ... В същото време отпред на улицата вече съществуват достатъчно паркоместа "синя зона", като на живущите в района се позволява да си сложат на предното стъкло копие от регистрацията на колата, откъдето е виден "адресът на возилото" и разумно никой не ги закача. Какъв стимул да имат тези хора да си наемат мърлявите общински гаражи и по два пъти на ден да се заравят в боклуци?
    Абе .... точно като в центъра на Виена ...
    Да, мърсотията, лошото осветление, миризмата са само част от картинката на някои подземни гаражи в български вариант. Други екстри са наводнения от време на време, заледена рампа през зимата или конструктивно сбъркан радиус на завой на рампата, където риска да се ожулиш ако караш нещо по-голямо от голф просто те отказва от подобен експеримент. В подземния гараж, с който имам опит във Виена имаше и друг проблем - лошо оразмерена вентилация, в резултат на което като запалиш двигателя, трябва веднага да потеглиш и то без много излишни маневри, иначе някакъв звънец за повишено количество на CO2 почва да звъни и местната заядлива лелка търчи да те нахока (или по-лошо, прави го без твое знание пред домсъвета и после - глоба).
    "Only when the dusk starts to fall does the owl of Minerva spread its wings and fly."

    Коментар


    • Понеже сте отворили разговор за подземните гаражи ... в центъра на София има такива, не твърдя, че са много, но ги има тук-там. Колкото и малко да са, те пак не се използват. Собствеността е на общината, тя отдава гаражните клетки под наем ... и те стоят празни ... Просто проблемът идва от липсата на стопанисване - за да влезеш да си изкараш колата газиш в кал или прахоляк, по стените и тавана висят отлюпените мазилки, готови да се стоварят я на главата, я на колата ... да не говорим, че вътре има неизнесени отпадъци от строителни материали от 70-те години на миналия век ... В същото време отпред на улицата вече съществуват достатъчно паркоместа "синя зона", като на живущите в района се позволява да си сложат на предното стъкло копие от регистрацията на колата, откъдето е виден "адресът на возилото" и разумно никой не ги закача. Какъв стимул да имат тези хора да си наемат мърлявите общински гаражи и по два пъти на ден да се заравят в боклуци?
      Абе .... точно като в центъра на Виена ...

      Коментар


      • В Сан Франциско е песен да караш

        В Сан Франциско паркингът в центъра е 10-12 долара на ден, а мюнито (метро, тролеи, бусове и трамваи са с това общо име) е много, много по-евтино - 45 долара месечна карта или 1,5 долара билет с валидност 2 часа. Паркирането на улицата е 25 цента за 5 минути и престоят е ограничен до два часа. Минават през 3--40 минути едни чичковци с униформи и проверяват. Глобата е 40 долара или ти вдигат колата и се изръсваш 300. Да паркираш на тротоар е абсурд., както и да не дадеш предимство на пешаходеца. Ако те глобят - плащаш, за да няма лихви. Ех, колко е гот в София - провираш се, свираш се, мушиш се. Надуваш клаксона, псуваш на майка, минаваш на червено, няма очертани платна - въртиш геврека накъде ти душа иска. К'ВО СЕ ОПЛАКВАМЕ БЕ, ХОРА! И да добавя - тук като светне зелената вълна - изминаваш 6-7-8 мили без да спреш със средна скорост 50-70 км в час.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от estavrova
          Бих искала да добавя още нещо към проблема : няма как на всички участници във форума да не им е направило впечатление, че всички сгради в Лондон са проектирани така, че първите им етажи са вътрешни паркинги, където има гарантирано място за 2 автомобила на семейство. За останалите се доплаща. И само погледнете - колко сгради в центъра на София са проектирани с подземни гаражи???? За жалост проблема е проектиран и по същия начин и в провинцията - строят се магазини, отдавани под наем на космически цени , а собствениците им си паркират автомобилите пред магазините.
          Много точно наблюдение! Но подземните гаражи са скъпи съоръжения и затова в София дълго време новите сгради се проектираха без никакви гаражи или в краен случай, няколко индивидуални гаража на ниво партер. Затова си мисля, че за да се мотивират живущите да плащат за подземни гаражи (и собствениците на сгради да инвестират в такива), трябва тепърва цената на паркиране на улицата да стане достатъчно висока. Иначе може да се получи ефекта, подземните гаражи да стоят празни, защото е по-изгодно да се паркира на улицата - мога да дам такъв пример за сграда с подземен гараж в ц-ра на Виена.
          "Only when the dusk starts to fall does the owl of Minerva spread its wings and fly."

          Коментар


          • Бих искала да добавя още нещо към проблема : няма как на всички участници във форума да не им е направило впечатление, че всички сгради в Лондон са проектирани така, че първите им етажи са вътрешни паркинги, където има гарантирано място за 2 автомобила на семейство. За останалите се доплаща. И само погледнете - колко сгради в центъра на София са проектирани с подземни гаражи???? За жалост проблема е проектиран и по същия начин и в провинцията - строят се магазини, отдавани под наем на космически цени , а собствениците им си паркират автомобилите пред магазините.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от zX
              В Лондон билета за метро е 4 лири. В Брюксел 1,5 Евро. Ако и ние плащаме такива цени, може и да оправят транспорта.
              За мен е по-вероятно ако нивото на гратисчиите ни се изравни с тамошното

              Коментар


              • В Лондон билета за метро е 4 лири. В Брюксел 1,5 Евро. Ако и ние плащаме такива цени, може и да оправят транспорта.

                Първоначално изпратено от mehudi
                Първоначално изпратено от skip
                Първоначално изпратено от Nikodim
                Bath, North-East Somerset, GB

                Въпросът с паркирането е бил разрешен още преди около 200 г. - всички, паркирали колите си неправилно, са били съдени по съкратена процедура и са получавали по една и съща присъда: one way ticket to Australia (deported).
                Някъде от тогава строгото спазване на правилника за движение е влязло в генетичния код на англичанина (засмукван още с майчиното мляко), или (за пришелците) една от десетте Божи заповеди (The Ten Commandments).

                А кмет като вашия любимец Б.Б. там би скоро станал за смях и срам...
                Това и Тери Пратчет не би го сътворил.........;-)

                п.с - Апропо, кога е конструиран първият автомобил?
                може не само метро, може и трамвай и автобус. когато градският транспорт стане удобен и практичен, ще настане отлив от пътуването с кола на работа в града. за съжаление в софия градския транспорт нито е удобен, нито е практичен. също лондон и париж и тн са се развивали 100-на години като метрополиси, софия - от има няма 10-15 години (преди това имаше "жителство"). така че след още 70-80 години може и да имаме нормален градски транспорт (не става въпрос за маршрутки)

                Коментар


                • Първоначално изпратено от wannarock
                  Импе, ти като млад акционер на Монбат знаеш ли дали ДВИто Д.Пеева е госпожица или госпожа?
                  Не знам, не я познавам тази мадама...

                  А хората трудно ще се качат на градският транспорт, докато той е фрашкан с немити и вонящи пенсии, помъкнали се по дяволите в най-пиковите часове и крастави хъхряци, като и едните и другите, като връх на нахалството, пътуват гратис.
                  Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

                  Коментар


                  • Horata v normalnite gradove putuvat glavno s metro.

                    Коментар


                    • Кубинците имат един виц: ако в испанския нямаше бъдеще време, Фидел Кастро щеше да е ням.

                      Поздрави на Стефан Софиянски и компания! Табелата "Метрото ЩЕ е на Интерпред през 2006 г" още стои на метростанция Сердика, в подлеза. Насладете й се.

                      Първоначално изпратено от mehudi
                      Първоначално изпратено от skip
                      Първоначално изпратено от Nikodim
                      Bath, North-East Somerset, GB

                      Въпросът с паркирането е бил разрешен още преди около 200 г. - всички, паркирали колите си неправилно, са били съдени по съкратена процедура и са получавали по една и съща присъда: one way ticket to Australia (deported).
                      Някъде от тогава строгото спазване на правилника за движение е влязло в генетичния код на англичанина (засмукван още с майчиното мляко), или (за пришелците) една от десетте Божи заповеди (The Ten Commandments).

                      А кмет като вашия любимец Б.Б. там би скоро станал за смях и срам...
                      Това и Тери Пратчет не би го сътворил.........;-)

                      п.с - Апропо, кога е конструиран първият автомобил?
                      може не само метро, може и трамвай и автобус. когато градският транспорт стане удобен и практичен, ще настане отлив от пътуването с кола на работа в града. за съжаление в софия градския транспорт нито е удобен, нито е практичен. също лондон и париж и тн са се развивали 100-на години като метрополиси, софия - от има няма 10-15 години (преди това имаше "жителство"). така че след още 70-80 години може и да имаме нормален градски транспорт (не става въпрос за маршрутки)

                      Коментар


                      • Никой не мисли за нищо. Ако ще да се избият 10 човека в задръстването, няма да има полза.

                        То задръстването е първо в главите на управлението на тази държава и столица.

                        Ето ти една статия: Столичен пътен хаос (http://www.dnes.bg/article.php?id=51949)

                        Какво очакваш да промени това?

                        Ще припомня Бяла. Ида да видиш кръстовището и моста. До скоро движението беше в едното платно. Течеше н-тото крадене (пардон, ремонт) на отсечката.


                        Първоначално изпратено от diletant
                        Може да прозвучи злобно, но аз съм доволен от днешното задръстване. Бих искал центърът (а и не само той) на София да се задръсти тотално най-малко за един месец. Едва тогава ще започне да се мисли за някакви мерки.
                        В лондонското сити служителите и брокерите идват на работа с метрото, в долния край на Манхатън преобладаващата част от хората също. А тук куцо и сакато държи да пристигне на работа в центъра на София непременно с кола.
                        Що се отнася до "селяните" и "провинциалистите", тези термини не означават родното място, а цивилизационно състояние. Когато не шофираш по правилата, когато плюеш по улицата, когато паркираш така, че да не може да мине майката с детската количка, когато не даваш път на старите хора, когато..., когато..., когато... . Е, тогава си "селянин" и "провинциалист".
                        А аз от три години си ходя на работа пеша, често използвам трамвая - най-бързото транспортно средство в града, а колата само в изключителни случаи - за пазар в Метро или когато трябва да водя кучето си на ветеринар.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от skip
                          Първоначално изпратено от Nikodim
                          Bath, North-East Somerset, GB

                          Въпросът с паркирането е бил разрешен още преди около 200 г. - всички, паркирали колите си неправилно, са били съдени по съкратена процедура и са получавали по една и съща присъда: one way ticket to Australia (deported).
                          Някъде от тогава строгото спазване на правилника за движение е влязло в генетичния код на англичанина (засмукван още с майчиното мляко), или (за пришелците) една от десетте Божи заповеди (The Ten Commandments).

                          А кмет като вашия любимец Б.Б. там би скоро станал за смях и срам...
                          Това и Тери Пратчет не би го сътворил.........;-)

                          п.с - Апропо, кога е конструиран първият автомобил?
                          може не само метро, може и трамвай и автобус. когато градският транспорт стане удобен и практичен, ще настане отлив от пътуването с кола на работа в града. за съжаление в софия градския транспорт нито е удобен, нито е практичен. също лондон и париж и тн са се развивали 100-на години като метрополиси, софия - от има няма 10-15 години (преди това имаше "жителство"). така че след още 70-80 години може и да имаме нормален градски транспорт (не става въпрос за маршрутки)
                          --
                          curiosity has killed the cat

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от diletant
                            Може да прозвучи злобно, но аз съм доволен от днешното задръстване. Бих искал центърът (а и не само той) на София да се задръсти тотално най-малко за един месец. Едва тогава ще започне да се мисли за някакви мерки.
                            В лондонското сити служителите и брокерите идват на работа с метрото, в долния край на Манхатън преобладаващата част от хората също. А тук куцо и сакато държи да пристигне на работа в центъра на София непременно с кола.
                            Що се отнася до "селяните" и "провинциалистите", тези термини не означават родното място, а цивилизационно състояние. Когато не шофираш по правилата, когато плюеш по улицата, когато паркираш така, че да не може да мине майката с детската количка, когато не даваш път на старите хора, когато..., когато..., когато... . Е, тогава си "селянин" и "провинциалист".
                            А аз от три години си ходя на работа пеша, често използвам трамвая - най-бързото транспортно средство в града, а колата само в изключителни случаи - за пазар в Метро или когато трябва да водя кучето си на ветеринар.
                            Много добра дефиниция за "селянин".
                            Дилетант, явно живееш в добра локация - вероятно по маршрута на 7.

                            Коментар


                            • Удобен и бърз ГТ в София - да-да, е това нещо все още не съществува. Затова всеки избира удобната и по-бърза лична или служебна кола. И така докато не обсадим жълтите павета.

                              Явно кметът-пожарникар беше чувал за идеята "Park and Ride", защото в интервюта омайваше как щял до всяка квартална метростанция да построи големи паркинзи и т.н. сещате се нататък. Този сладкодумко още не знае, кога ще е готова станцията в Младост-1.
                              След това трябва да извади терени, търгове, конкурси и една дълга процедура, а до тогава ще го изберат за министро капо.
                              Аз лично съм за идеята за "Park and Ride", но не вярвам скоро да ни огрее.

                              Осъзнайте се - сега София са имигрантите от провинцията - от най-простия младши експерт до управителя на преуспяваща национална компания. Какви ви селяни, какви ви простаци, я пийте една петъчна сливова и споко. Номера на колата нищо не означава. Погледнете смотаната блондинка, която се шматка безцелно с джипчето. Тя има ли право по цял ден да генерира задръствания през всички кръстовища, по които минава?

                              Коментар


                              • Радвам се да видя във форума толкова много "граждани", но не мисля, че става въпрос за его или гордост от притежаваната кола. Ами къде го това метро? Ето аз много искам да ходя с метро на работа, като истинско юпи от Лондон, обаче при нас на Интерпред трябваше да го пуснат преди две години и още го чакаме. Никой, ама никой не излезе с изявление КАКВО СТАВА и КОГА ще е готов лъча. От приятел на приятел, който работел на проекта чуваме за големи делавери и източване на общински (наши) пари. На синьото японци пафкат цигари и мъдро съзерцават изкопа.
                                Е каво ни остава? Такси? Маршрутка? СКГТ? Ако не сте от София, не знаете за какво става въпрос.
                                Мисля, че човек има преди всичко ПРАВОТО да се предвижи нормално, за да отиде на работа. Когато му е гарантирано това право тогава вече може скъпо да се облагат автомобилите за ПРИВИЛЕГИЯТА да ходиш на работа с автомобил.

                                Коментар

                                Working...
                                X