If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Мен лично много ме дразнят колите по тротоарите - не можеш да минеш.
Някакъв си решава, че ще спре там и това е...
Решение има - почват пешеходците да им стъпват по ламарините и цървулите ще се научат и ще спрат. И да са им застраховани колите- има разправия и ще е им досадно, докато ликвидират щетата.
Повечето сме шофьори, но простотията. превзе града и трябва отпор
Аз понякога в такива ситуации им чупя огледалата. Обаче от друга страна като шофьор бих хвърлил як бой ако хвана някой келеш да прави същото на мойта кола. Какво да правиш, двоен стандарт
... преди месец и на мене некой напрегнат като тебе ми строши чистачките...
убаво че не са видяхме...
.. щот са оказа че и аз съм се напрегнал нещо...
баси тъпото...
Гадната среда ни прави такива, Колчо
"Only when the dusk starts to fall does the owl of Minerva spread its wings and fly."
Мен лично много ме дразнят колите по тротоарите - не можеш да минеш.
Някакъв си решава, че ще спре там и това е...
Решение има - почват пешеходците да им стъпват по ламарините и цървулите ще се научат и ще спрат. И да са им застраховани колите- има разправия и ще е им досадно, докато ликвидират щетата.
Повечето сме шофьори, но простотията. превзе града и трябва отпор
Аз понякога в такива ситуации им чупя огледалата. Обаче от друга страна като шофьор бих хвърлил як бой ако хвана някой келеш да прави същото на мойта кола. Какво да правиш, двоен стандарт
... преди месец и на мене некой напрегнат като тебе ми строши чистачките...
убаво че не са видяхме...
.. щот са оказа че и аз съм се напрегнал нещо...
баси тъпото...
Ходя по въже.Не ръкопляскайте, това е моят път.С костюм на клоун съм, да ми се смеете, когато падна
Така има да си пишем и да си почесваме клавиатурите още дълго време. Настоящата кметска управа не става за нищо и това съм го заявявал тук нведнъж. Въпросът е какво може да се направи, докато дойдат по-свестни и инициативни.
Като начало имам две предложения към Общината:
1. Да се отвори в източна посока движението по ул. Екзарх Йосиф в отсечката Женски пазар - бул. М. Луиза.
2. Да се отвори в западна посока движението по ул. Пиротска в отсечката бул. Хр. Ботев - у. Одрин.
И колко проблема реши като им чупиш огледалата. Това е толкова просташко колкото и паркирането по тротоарите.
Един, но много важен - проблема с изпускане на напрежението. Вместо да го тая и да си го изкарам на някой одушевен предмет след това, се чуствам доволен и с чуство на изпълнен обществен дълг!
"Only when the dusk starts to fall does the owl of Minerva spread its wings and fly."
Абсолютно те подкрепям. Хората работят по проблемите си. Едва ли Лондон, Париж и т.н. са ги планирали през 13 век за 5-10 млн души.
А тук вместо да се работи по проблемите се създават нови. Например: главният булевард в Младост (май беше Ал. Малинов) е с по 2 ленти. През 2000 г. отстрани имаше поляни и спокойно можеха да се запази поне отстъп за разширение. Сега има всякакви грозни псевдоархитектурни недомислици - бизнес центрове, бензиностанции и т.н.
Първоначално изпратено от КомБат
Тук един "елитен" шоп се изряза, че "провинциалистите" му тровели живота и другите от елита запригласяха.
Изскочи обаче предложение за децентрализация на администрацията и бизнеса и хоп - това било комунизъм.
А нещата са много прости. Плаща се една командировка на нашите общинари, софийски или други до Портланд, Орегон, САЩ, за да видят на място какво се казва планиране, урбанизация, благоустрояване и най-важното - публичен транспорт. Този град е образец в транспорта за много други големи градове в Щатите. Без да е кой знае колко богат. Няма да се впускам в обяснения, има си линкове , който се интересува да напише в Гугъл-а "trimet" или "Portland+max" и ще види за какво става въпрос.
Справка за цените от 2006 г. Еднодневен билет за всеки транспорт в Портланд, там и автобусен и надземното метро Макс е 4 долара...няма грешка, 4 долара за всикчи зони+ предградията, защото автобусния и метро транспорта обхваща и тях в радиус може би 30-40 км от центъра. Ако човек е за малко и има работа в Даунтауна, там се пътува без пари. Има достатъчно паркинги, но цената е от 5-7 долара за час в зависимост от дните. Бус ленти, в които спиранбето е абсолютно забранено, какво остава за паркирането. И т.н. и т.н.
А на разбирачите, които се оправдават, че София не била предвидена например за толкова хора и автомобили ще кажа, че НИКОЙ ГРАД НЕ Е ПРЕДВИДЕН ЗА ЕДИ КОЛКО СИ ХОРА ИЛИ АВТОМОБИЛИ. Все едно в началото на миналия век Портланд да е бил предвиден точно за 700 хиляди - ситито и 2 милиона с предградията.
Хората непрекъснато са планирали
и са търсели решения как градът да поеме прииждащите хора, как да става по-удобен. Така е с всеки по-голям и нарастващ град на тази земя, който се управлява от нормални хора, които могат да съчетават думите "лично облагодетелстване" и "работа" без това да засяга брутално обществения интерес.
И колко проблема реши като им чупиш огледалата. Това е толкова просташко колкото и паркирането по тротоарите.
Първоначално изпратено от Optic
Първоначално изпратено от melon
Мен лично много ме дразнят колите по тротоарите - не можеш да минеш.
Някакъв си решава, че ще спре там и това е...
Решение има - почват пешеходците да им стъпват по ламарините и цървулите ще се научат и ще спрат. И да са им застраховани колите- има разправия и ще е им досадно, докато ликвидират щетата.
Повечето сме шофьори, но простотията. превзе града и трябва отпор
Аз понякога в такива ситуации им чупя огледалата. Обаче от друга страна като шофьор бих хвърлил як бой ако хвана някой келеш да прави същото на мойта кола. Какво да правиш, двоен стандарт
Мен лично много ме дразнят колите по тротоарите - не можеш да минеш.
Някакъв си решава, че ще спре там и това е...
Решение има - почват пешеходците да им стъпват по ламарините и цървулите ще се научат и ще спрат. И да са им застраховани колите- има разправия и ще е им досадно, докато ликвидират щетата.
Повечето сме шофьори, но простотията. превзе града и трябва отпор
... да !!!
колите немат място на бордюра...
кат нема де да спреш... ша въртиш... докат некой излезе..
аман...
Ходя по въже.Не ръкопляскайте, това е моят път.С костюм на клоун съм, да ми се смеете, когато падна
Тук един "елитен" шоп се изряза, че "провинциалистите" му тровели живота и другите от елита запригласяха.
Изскочи обаче предложение за децентрализация на администрацията и бизнеса и хоп - това било комунизъм.
А нещата са много прости. Плаща се една командировка на нашите общинари, софийски или други до Портланд, Орегон, САЩ, за да видят на място какво се казва планиране, урбанизация, благоустрояване и най-важното - публичен транспорт. Този град е образец в транспорта за много други големи градове в Щатите. Без да е кой знае колко богат. Няма да се впускам в обяснения, има си линкове , който се интересува да напише в Гугъл-а "trimet" или "Portland+max" и ще види за какво става въпрос.
Справка за цените от 2006 г. Еднодневен билет за всеки транспорт в Портланд, там и автобусен и надземното метро Макс е 4 долара...няма грешка, 4 долара за всикчи зони+ предградията, защото автобусния и метро транспорта обхваща и тях в радиус може би 30-40 км от центъра. Ако човек е за малко и има работа в Даунтауна, там се пътува без пари. Има достатъчно паркинги, но цената е от 5-7 долара за час в зависимост от дните. Бус ленти, в които спиранбето е абсолютно забранено, какво остава за паркирането. И т.н. и т.н.
А на разбирачите, които се оправдават, че София не била предвидена например за толкова хора и автомобили ще кажа, че НИКОЙ ГРАД НЕ Е ПРЕДВИДЕН ЗА ЕДИ КОЛКО СИ ХОРА ИЛИ АВТОМОБИЛИ. Все едно в началото на миналия век Портланд да е бил предвиден точно за 700 хиляди - ситито и 2 милиона с предградията.
Хората непрекъснато са планирали
и са търсели решения как градът да поеме прииждащите хора, как да става по-удобен. Така е с всеки по-голям и нарастващ град на тази земя, който се управлява от нормални хора, които могат да съчетават думите "лично облагодетелстване" и "работа" без това да засяга брутално обществения интерес.
Мен лично много ме дразнят колите по тротоарите - не можеш да минеш.
Някакъв си решава, че ще спре там и това е...
Решение има - почват пешеходците да им стъпват по ламарините и цървулите ще се научат и ще спрат. И да са им застраховани колите- има разправия и ще е им досадно, докато ликвидират щетата.
Повечето сме шофьори, но простотията. превзе града и трябва отпор
Аз понякога в такива ситуации им чупя огледалата. Обаче от друга страна като шофьор бих хвърлил як бой ако хвана някой келеш да прави същото на мойта кола. Какво да правиш, двоен стандарт
"Only when the dusk starts to fall does the owl of Minerva spread its wings and fly."
Мен лично много ме дразнят колите по тротоарите - не можеш да минеш.
Някакъв си решава, че ще спре там и това е...
Решение има - почват пешеходците да им стъпват по ламарините и цървулите ще се научат и ще спрат. И да са им застраховани колите- има разправия и ще е им досадно, докато ликвидират щетата.
Повечето сме шофьори, но простотията. превзе града и трябва отпор
По улиците на София е опасно да се ходи, разбира се, и не защото това е някакъв Харлем, да речем, и то в по-опасните му части. По улиците на София е опасно да се ходи, защото може да си счупите краката. Сигурно по тази причина младите дами предпочитат да отиват на кафене с колите си и тези коли поставят където и да е и както и да е, доколкото могат. Но наистина по столичните улици е особено опасно да се върви. Ако ви се удаде възможност да се движите по тротоарите в центъра, ако намерите пролука между накатерените коли, то неясно кога разклатена плочка под нозете ви ще наруши вашето равновесие, ще навехне вашия глезен или направо ще ви просне върху нещо… нека не казвам точно какво, но може да е просто върху някакъв капак на двигател. Има и по-лоши възможности. Известната хърватска писателка Славенка Дракулич в интервю за в. "Култура" казва: "…когато ходите по софийските тротоари, които са в потресаващо състояние и са пълни с дупки, и то в самия център на града… (О, госпожо Дракулич! Извън центъра изобщо няма тротоари!), това говори много за манталитета на хората и особено за отношението на властта към положението на цялото общество… Ако съм жена, която обича високите обувки, никога не бих гласувала за…" Тук спирам с цитата. Преди десетина дни имаше показно закърпване на дупки на пътното платно из малките улички на центъра. Под прозореца ми се струпа техника, способна да построи магистрала "Тракия" - валяци, булдозери, асфалтополагачки, които покриха за цял ден две ямички, по-дребни от носна кърпичка и по-плитки от месечния ми бюджет. После техниката стоя паркирана на улицата още два дни. За тротоарите не става и дума. Като ходя нощем на работа, съм спокоен - в договора ми пише, че ще ми се брои за трудова злополука, ако се препъна в нещо. Открай време софийската община е майстор на масовите мероприятия, с извинение за думата. Беше съобщено, че ще се глобяват и отстраняват автомобилите, паркирани на разстояние по-малко от 2 метра от сградите, или нещо такова. Мероприятието поне на нашата централна софийска улица продължи за две години - два часа. Имам известни наблюдения върху практиката на френския град Париж. Не помисляйте да си качите колата на тротоара, за това и дума не може да става. Но ако при неловко паркиране само едната ви гума е стъпила на бордюра, и под чистачката ви след миг е поставено съобщение какво дължите. Опитайте се да не платите глобата - да не говорим как текат лихви, но вие се лишавате от всякакво общинско обслужване, осигуряване, че вие и при личния си лекар като отидете, той ще ви каже: ах! Ама вие дължите тука и една сума!… У нас нямало пари за заплати на инспекторите, нямало пари за… Стига, моля ви се!
Имам такова предложение, отправял съм го и друг път до столичния кмет Б. Борисов и преди това и до предишни кметове в различни медии, но кметовете обикновено забелязват в медиите само себе си. Та настойчиво предлагам на г-н Борисов да се повозим по София, но не в автомобил с лампа, а в моята кола. И по маршрут, посочен от мен. Веднага ще му покажа откъде общината може да си оправи бюджета - да спечели пари за камери, за паяци и за всичко останало. Защото у нас все пак и все още има закони и правилници. Както и полицаи, които приятелски помахват на мутри, връхлитащи срещу пътни знаци и всичко останало.
На ул. 'Хан Крум', на 10 метра от малките пет, строят офис сграда на 7 етажа - без подземен гараж. Всички знаете, че улицата е еднопосочна и че е доста тясна. Всички знаете, че за 7 етажна сграда са нужни доста паркоместа... и всички знаете, че когато няма такива, ще се паркира по тротоарите... милата родна картинка вече се изясни...
Докато се дават разрешителни на подобни сгради, в чиито проекти не са включени гаражи... същия г.з ще е, ако ще и с-бан да построят из цяла София.
Коментар