Първоначално изпратено от Дебнем на замаушка
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Забрана за БМВ и Мерцедес !
Collapse
X
-
-
Първоначално изпратено от NegramotenПървоначално изпратено от Дебнем на замаушкаПървоначално изпратено от NegramotenПървоначално изпратено от Дебнем на замаушкано повечето коли които се карат в България, които са със задно са по-стари и имат най-много active stability control.
Имам пресен пример с едно Х6 което изпреварваше колона и ТИР на десен завой без никаква видимост и при опита си да се прибере за малко не направи верижна катастрофа на колоната зад тира, защото засече буса непоредствено зад ТИР-а. Движихме с около 90 и като по чудо всички успяхме да спрем ...
През зимата изобщо не намалява спирачния път, напротив - увеличава го, но имаш възможността да управляваш и да избягваш опасността за сметка на това.
През лятото намалява и спирачният път.
По принцип правилата за каране с АБС са 3 при опасност (това, ако абс-а ти е изправен):
1.Газиш педала на спирачката ДО ДУПКА
2.Държиш го без да пускаш и помпаш, за да си върши системата работата
3.С волана завиваш и се опитваш да избегнеш препятствието
А джигитите са си джигити. То е нормално като си в по-сигурен автомобил да се чувстваш по-сигурен. Повечето хора се подлъгват обаче по тая сигурност и правят дивотии... Няма предно, задно, али бали - има малоумници.
Може и да си прав и всичко да е само за да може да управляваш докато спираш, но досега винаги съм си мислил, че при рязко спиране на хлъзгав път ще спра по-бързо. До сега само съм го тествал с малка скорост на заледен път рязко да натисна спирачката и АБС-а пое спирането и добре си спря. Разбира се на сухо спира без АБС по-бързо, но на хлъзгаво?
Някой друг по-запознат би ли коментрал или да ходя в някой авто-форум?
А зимата е по-добре гумите да заорат, отколкото да се търкалят...лошото е, че ако заорат обикновено се завърташ и губиш възможност за управление. Което е по-гадно от удължения спирачен път.
Леда...той по дефиниция е скапана работа...там и със и без ABS не си застрахован за нищо.
Ето какво казва wikipedia по въпроса, защото виждам, че доста хора не го разбират
On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be easily possible without the benefit of ABS. In real world conditions even an alert, skilled driver without ABS would find it difficult, even through the use of techniques like threshold braking, to match or improve on the performance of a typical driver with a modern ABS-equipped vehicle. ABS reduces chances of crashing, and/or the severity of impact. The recommended technique for non-expert drivers in an ABS-equipped car, in a typical full-braking emergency, is to press the brake pedal as firmly as possible and, where appropriate, to steer around obstructions. In such situations, ABS will significantly reduce the chances of a skid and subsequent loss of control.
In gravel, sand and deep snow, ABS tends to increase braking distances. On these surfaces, locked wheels dig in and stop the vehicle more quickly. ABS prevents this from occurring. Some ABS calibrations reduce this problem by slowing the cycling time, thus letting the wheels repeatedly briefly lock and unlock. The primary benefit of ABS on such surfaces is to increase the ability of the driver to maintain control of the car rather than go into a skid — though loss of control remains more likely on soft surfaces like gravel or slippery surfaces like snow or ice. On a very slippery surface such as sheet ice or gravel, it is possible to lock multiple wheels at once, and this can defeat ABS (which relies on comparing all four wheels, and detecting individual wheels skidding). Availability of ABS relieves most drivers from learning threshold braking.
Коментар
-
Negramoten
Първоначално изпратено от j1vПървоначално изпратено от NegramotenНякой друг по-запознат би ли коментрал или да ходя в някой авто-форум?
При всички останали условия, истински добър шофьор ще спре по-добре без абс, а масовия по-добре с абс.
Коментар
-
Първоначално изпратено от NikolaПървоначално изпратено от Дебнем на замаушкаПо принцип задното не е добра оферта за зимата, особено ако не се кара с изключително внимание и много спокойно и бавно. Клипчето с катастрофата е класически пример, че идиотизма по пътищата се наказва. Кола със задно без тракшън контрол или друга система, с 200 км в час, заораване в банкета и т.н...водят до подобни случаи.
Аз също карам BMW, но нямам тракшън контрол, за съжаление. За това просто, когато условията са кофти, карам бавно и внимателно и избягвам най-тежките условия. Човек, ако си спазва ограниченията може да си спести толкова много неприятности.
Иначе, съм убеден, че BMW с XDrive е едно от най-стабилните неща на пътя изобщо. Наистина това е голяма работа, но повечето коли които се карат в България, които са със задно са по-стари и имат най-много active stability control.
Това е за сегашното поколение на DSC (III-то мисля), което включва всичко по-горе. 1-вото поколение е от ~98г. и не включва всички подсистеми.
Накратко, за да накараш DSC да се омотае трябва или тотално да се ебаваш със законите на физиката, или да караш като Райконен на лед (където няма тракшън, няма макшън, щото сензорите подават на процесора мю~0 и губиш).
Коментар
-
Първоначално изпратено от NegramotenНякой друг по-запознат би ли коментрал или да ходя в някой авто-форум?
При всички останали условия, истински добър шофьор ще спре по-добре без абс, а масовия по-добре с абс.
Коментар
-
Negramoten
Първоначално изпратено от Дебнем на замаушкаПървоначално изпратено от NegramotenПървоначално изпратено от Дебнем на замаушкано повечето коли които се карат в България, които са със задно са по-стари и имат най-много active stability control.
Имам пресен пример с едно Х6 което изпреварваше колона и ТИР на десен завой без никаква видимост и при опита си да се прибере за малко не направи верижна катастрофа на колоната зад тира, защото засече буса непоредствено зад ТИР-а. Движихме с около 90 и като по чудо всички успяхме да спрем ...
През зимата изобщо не намалява спирачния път, напротив - увеличава го, но имаш възможността да управляваш и да избягваш опасността за сметка на това.
През лятото намалява и спирачният път.
По принцип правилата за каране с АБС са 3 при опасност (това, ако абс-а ти е изправен):
1.Газиш педала на спирачката ДО ДУПКА
2.Държиш го без да пускаш и помпаш, за да си върши системата работата
3.С волана завиваш и се опитваш да избегнеш препятствието
А джигитите са си джигити. То е нормално като си в по-сигурен автомобил да се чувстваш по-сигурен. Повечето хора се подлъгват обаче по тая сигурност и правят дивотии... Няма предно, задно, али бали - има малоумници.
Може и да си прав и всичко да е само за да може да управляваш докато спираш, но досега винаги съм си мислил, че при рязко спиране на хлъзгав път ще спра по-бързо. До сега само съм го тествал с малка скорост на заледен път рязко да натисна спирачката и АБС-а пое спирането и добре си спря. Разбира се на сухо спира без АБС по-бързо, но на хлъзгаво?
Някой друг по-запознат би ли коментрал или да ходя в някой авто-форум?
Коментар
-
Първоначално изпратено от TTTSPSПървоначално изпратено от j1vПървоначално изпратено от TTTSPSПървоначално изпратено от AutoПо-принцип съм фен на Торсен дифернциали в комбинация 4х4.
Ако си спец ще познаеш какво карам.
Всичко друго е недопустим компромис със сигурноста.
Относно спортните коли със задно - те се карат на писти !
А на ралита или предно или 4*4 !!!!!!!!!!!!!
Задно предаване на рали ГАРАНТИРА нефиниширане или последно място.
Кола, която тягата на двигателя си между всички колела, е способна да устой на по-големия странични ускорения от тази с предно или задно предаване. Тази идея е водеща от създаването на първият Куатро.
Страничното ускорение, което даден автомобил може да постигне, зависи от съвсем други фактори, като тегло, център на тежестта, гуми и геометрия на окачването, но не и от това кои колела са задвижващи.
Коментар
-
Първоначално изпратено от j1vПървоначално изпратено от TTTSPSПървоначално изпратено от AutoПо-принцип съм фен на Торсен дифернциали в комбинация 4х4.
Ако си спец ще познаеш какво карам.
Всичко друго е недопустим компромис със сигурноста.
Относно спортните коли със задно - те се карат на писти !
А на ралита или предно или 4*4 !!!!!!!!!!!!!
Задно предаване на рали ГАРАНТИРА нефиниширане или последно място.
Кола, която тягата на двигателя си между всички колела, е способна да устой на по-големия странични ускорения от тази с предно или задно предаване. Тази идея е водеща от създаването на първият Куатро.
Страничното ускорение, което даден автомобил може да постигне, зависи от съвсем други фактори, като тегло, център на тежестта, гуми и геометрия на окачването, но не и от това кои колела са задвижващи.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ИнертенПървоначално изпратено от Дебнем на замаушкаПо принцип задното не е добра оферта за зимата, особено ако не се кара с изключително внимание и много спокойно и бавно. Клипчето с катастрофата е класически пример, че идиотизма по пътищата се наказва. Кола със задно без тракшън контрол или друга система, с 200 км в час, заораване в банкета и т.н...водят до подобни случаи.
Аз също карам BMW, но нямам тракшън контрол, за съжаление. За това просто, когато условията са кофти, карам бавно и внимателно и избягвам най-тежките условия. Човек, ако си спазва ограниченията може да си спести толкова много неприятности.
Иначе, съм убеден, че BMW с XDrive е едно от най-стабилните неща на пътя изобщо. Наистина това е голяма работа, но повечето коли които се карат в България, които са със задно са по-стари и имат най-много active stability control.
Коментар
-
Първоначално изпратено от TTTSPSПървоначално изпратено от AutoПо-принцип съм фен на Торсен дифернциали в комбинация 4х4.
Ако си спец ще познаеш какво карам.
Всичко друго е недопустим компромис със сигурноста.
Относно спортните коли със задно - те се карат на писти !
А на ралита или предно или 4*4 !!!!!!!!!!!!!
Задно предаване на рали ГАРАНТИРА нефиниширане или последно място.
Кола, която тягата на двигателя си между всички колела, е способна да устой на по-големия странични ускорения от тази с предно или задно предаване. Тази идея е водеща от създаването на първият Куатро.
Страничното ускорение, което даден автомобил може да постигне, зависи от съвсем други фактори, като тегло, център на тежестта, гуми и геометрия на окачването, но не и от това кои колела са задвижващи.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Дебнем на замаушкаПо принцип задното не е добра оферта за зимата, особено ако не се кара с изключително внимание и много спокойно и бавно. Клипчето с катастрофата е класически пример, че идиотизма по пътищата се наказва. Кола със задно без тракшън контрол или друга система, с 200 км в час, заораване в банкета и т.н...водят до подобни случаи.
Аз също карам BMW, но нямам тракшън контрол, за съжаление. За това просто, когато условията са кофти, карам бавно и внимателно и избягвам най-тежките условия. Човек, ако си спазва ограниченията може да си спести толкова много неприятности.
Иначе, съм убеден, че BMW с XDrive е едно от най-стабилните неща на пътя изобщо. Наистина това е голяма работа, но повечето коли които се карат в България, които са със задно са по-стари и имат най-много active stability control.
Коментар
-
Първоначално изпратено от NegramotenПървоначално изпратено от Дебнем на замаушкано повечето коли които се карат в България, които са със задно са по-стари и имат най-много active stability control.
Имам пресен пример с едно Х6 което изпреварваше колона и ТИР на десен завой без никаква видимост и при опита си да се прибере за малко не направи верижна катастрофа на колоната зад тира, защото засече буса непоредствено зад ТИР-а. Движихме с около 90 и като по чудо всички успяхме да спрем ...
През зимата изобщо не намалява спирачния път, напротив - увеличава го, но имаш възможността да управляваш и да избягваш опасността за сметка на това.
През лятото намалява и спирачният път.
По принцип правилата за каране с АБС са 3 при опасност (това, ако абс-а ти е изправен):
1.Газиш педала на спирачката ДО ДУПКА
2.Държиш го БЕЗ да пускаш и БЕЗ да помпаш, за да си върши системата работата
3.С волана завиваш и се опитваш да избегнеш препятствието
А джигитите са си джигити. То е нормално като си в по-сигурен автомобил да се чувстваш по-сигурен. Повечето хора се подлъгват обаче по тая сигурност и правят дивотии... Няма предно, задно, али бали - има малоумници.
Коментар
-
Anton Chigurh
Първоначално изпратено от Дебнем на замаушкаПървоначално изпратено от NikolaA аз съм май с такова или пък DSC беше... това какво е? Аз го изключвам като влезна в преспа, че не мога да излезна иначе.
Коментар
-
Първоначално изпратено от NikolaA аз съм май с такова или пък DSC беше... това какво е? Аз го изключвам като влезна в преспа, че не мога да излезна иначе.
Коментар
-
Първоначално изпратено от AutoПо-принцип съм фен на Торсен дифернциали в комбинация 4х4.
Ако си спец ще познаеш какво карам.
Всичко друго е недопустим компромис със сигурноста.
Относно спортните коли със задно - те се карат на писти !
А на ралита или предно или 4*4 !!!!!!!!!!!!!
Задно предаване на рали ГАРАНТИРА нефиниширане или последно място.
Кола, която тягата на двигателя си между всички колела, е способна да устой на по-големия странични ускорения от тази с предно или задно предаване. Тази идея е водеща от създаването на първият Куатро.
В началото задвижването на предните и задните колела е "твърдо" свързано и разпределено по равно. На меки настилки (сняг, чакъл) то дава значители предимства, но при твърди настилки връзката натоварва силно полуоските, тъй като в завой, предните колела измивнават по-дълга дистанция от задните. Същото е положението и когато едни от колелетата стъпят върху настилка с ниско сцепление и започнат да превъртат.
За решаването на проблема е добавен кух външен вал, който позволява предаване на тягата в две посоки - напред и назад. В края си той е свързан с междуосов механично блокируем диференциал. Той е ентегриран в скоросната кутия и предава 50% от тягата към задните колела, между които има диференциал с ограничено приплъзване. Другите 50% се предават към предните колела и техният диференциал посредством друг вал, поставен във външният кух вал. Така задвижването на четирите колела става перманентно, леко, компактно и ефективно.
През 1987 година е добавена нова важна функция: Торсен диференциалът. Той представлява самоблокиращ диференциал с планетарна система, който замества ръчно блокируемият диференциал (автоматичен блокаж на диференциала). Името идва от английската дума torque sensing (чувствителен към въртящ момент). Диференциалът сам разпределя тягата безстепенно, в зависимост от сцеплението на предните и задните колела, така че в екстремни ситуации 75% от нея могът да бъдат предавани към моста с по-добро сцепление.
[b]А коя е марката нека всички се досетят сами :-)
http://www.auto-test-und-technik.de/...0305225158.jpg
Проблема не е в това дали колата е със задно или предно може би е проблема се намира най често м/у таблото и седалаката ...
Коментар
Коментар