Атомни реактори за производство на ток, това е решението. Има статистически данни какво се случва когато Франция пуска много атомни централи, емисиите на СО2 рязко падат, друг такъв случай няма, от фотоволтаиците и перките не се наблюдава спад на емисиите - правят малка част от тока, а самото им производство е източник на обилни емисии и ефекта гравитира към нула.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Глобалното затопляне мит или реалност?
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от sosi Разгледай мнениеТук някакъв гений конспиратор стигнал до извода, че корабите и самолетите определят всичко.
Globally, the primary sources of greenhouse gas emissions are electricity and heat (31%), agriculture (11%), transportation (15%), forestry (6%) and manufacturing (12%)
Значи транспортът е виновен за към 15%
Очевидно самолетите замърсяват много (2-3% от всички CO2 емисии), но като абсолютни стойности сухоземния транспорт замърсява 3-5 пъти повече от тях.
https://youmatter.world/en/category-...%20with%20cars.
Въз основа на резултатите от търсенето основните източници на глобални емисии на парникови газове са:- 1. Производство на електроенергия и топлинна енергия (34% от световните емисии през 2019 г.): Това е най-големият отделен източник, основно от изгарянето на въглища, природен газ и нефт за производство на електроенергия и топлинна енергия[1].
- 2. Промишленост (24% от глобалните емисии през 2019 г.): Това включва емисии от изгаряне на изкопаеми горива на място в промишлени предприятия, както и емисии от химически, металургични и минерални процеси на трансформация[1].
- 3. Земеделие, горско стопанство и други видове земеползване (22% от глобалните емисии през 2019 г.): Този сектор включва емисиите от селското стопанство (отглеждане на култури и животни) и обезлесяването[1].
- 4. Транспорт (15% от глобалните емисии през 2019 г.): Основно от изгарянето на изкопаеми горива за автомобилен, железопътен, въздушен и морски транспорт. Почти цялата (95 %) енергия за транспорта в света се получава от горива на петролна основа[1].
- 5. Сгради (6 % от световните емисии през 2019 г.): Тук се включват емисиите от производството на енергия на място и изгарянето на горива за отопление в сградите или за готвене в домовете. Когато се включи и използването на електроенергия в сградите, на този сектор се падат 16% от емисиите[1].
Въпреки това общата картина остава непроменена, като секторите, свързани с енергетиката (електроенергия, транспорт и промишленост), са с най-голям принос към глобалните емисии на парникови газове.
Цитати:
[1] https://www.epa.gov/ghgemissions/glo...e-gas-overview
[2] https://www.c2es.org/content/international-emissions/
[3] https://www.epa.gov/ghgemissions/sou...-gas-emissions
[4] https://climatechange.chicago.gov/gh...-gas-emissions
[5] https://ourworldindata.org/ghg-emissions-by-sector
Коментар
-
Тук някакъв гений конспиратор стигнал до извода, че корабите и самолетите определят всичко.
Globally, the primary sources of greenhouse gas emissions are electricity and heat (31%), agriculture (11%), transportation (15%), forestry (6%) and manufacturing (12%)
Значи транспортът е виновен за към 15%
Admittedly, air transport is extremely polluting – but so are cars. Air traffic represents less than 2-3% of the global CO2 emissions whereas road traffic accounts for around 10% of these direct emissions.
Очевидно самолетите замърсяват много (2-3% от всички CO2 емисии), но като абсолютни стойности сухоземния транспорт замърсява 3-5 пъти повече от тях.
https://youmatter.world/en/category-...%20with%20cars.
Коментар
-
Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнениеМетанолът ...
https://www.sciencedirect.com/scienc...95809923003727
[16].[17]
https://www.ecoticias.com/en/fuel-me...ia-geely/4419/
...
За самолетни горива потърси "SAF и Honeywell Ecofining"Има надежда за Нова България
Надявам се, че си на 2024-1984 години, а не като наш Мико на 2024-1901 години
Коментар
-
Първоначално изпратено от Retro_696 Разгледай мнение
А при производството на метанол, какво се отделя?
Водородът е от електролиза с евтина слънчева и вятърна енергия.
Колко евтина, щом и в Индия, която има 40% мито за китайски солари, имат 25г.договори на тази цена
https://www.pv-magazine-india.com/20...-of-0-041-kwh/Last edited by 1984-; 24.07.2024, 12:29.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Retro_696 Разгледай мнениеА при производството на метанол, какво се отделя?
Коментар
-
Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение
Добрее, имаш напредък, вече не твърдиш, че 90 % от горивата са за кораби и самолети и алкохолните кораби са само проекти.
Метанолът отделя около 20 % от въглерода на конвенционалните горива, но няма сажди, РМ 2.5 и РМ 10, както и канцерогенния бензен и сие.
Цената на зеления метанол е сравнима с обикновен, който е натоварен с 25лв.за тон въглеродни емисии в Китай
Като се има предвид въглероден данък от 100 CNY·t −1 CO 2 , както и потреблението и цената на суровините, прогнозните производствени разходи за конвенционален базиран на въглища метанол са приблизително 2515,7 CNY·t −1 . За разлика от това, производствените разходи за зелен метанол по предложения маршрут, очертан в това проучване, в същия мащаб, възлизат на около 2491,3 CNY·t −1
https://www.sciencedirect.com/scienc...95809923003727
Има различни приложения, в които зеленият метанол може да се използва като гориво. Wu и др.[16]предложи нова технология за използване на метанол за производство на електроенергия, базирана на хибридна система с горивни клетки, която може ефективно и икономично да преобразува метанола в електрическа енергия. Wang и др.[17]предложи нова система за комбинирано производство на метанол-електричество, реализирайки почти нулеви емисии на използване на ресурсите. Що се отнася до приложението на алтернативни горива в двигатели с вътрешно горене, първо, Geely Auto Group (Китай) разработи зряла технология за двигатели с вътрешно горене на метанол, която е внедрена в различни китайски градове, като Сиан и Гуейанг. Превозните средства за обществен транспорт (т.е. автобуси и таксита) са оборудвани с двигатели с метанол с вътрешно горене, което демонстрира безопасна работа през последните години. Второ, plug-in хибридните превозни средства с електричество и метанол предлагат потенциал за намаляване на разхода на гориво и емисиите на парникови газове, с хибридни задвижващи автомобили като DM-I от BYD Co., Ltd. (Китай), постигащи нива на разход на гориво до 5 L на 100 км.
https://www.ecoticias.com/en/fuel-me...ia-geely/4419/
30 000 двигателя и 10 млрд.км.Готови са за комерсиализация.
За самолетни горива потърси SAF и Honeywell Ecofining
Не са единствени...Last edited by Retro_696; 24.07.2024, 12:04.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнениеНямам това време, за да влизам в спорове тук, ако и да има смисъл някой да връща темата в правилния път...
Чрез "новото корабче" на метанол - самият ти ВНУШАВАШ (а и некомпетентните медии внушават същото!), че това било "зелено" гориво.
Не е ясно кое точно качество на метанола НИ дава правото да го определим като "екологипно чист"?
Метанолът гори във въздушна среда и точно както е и при въглеводородите се образува въглероден диоксид СО2 и се отделя вода.
Как така се случи, че - при посочените качества - представителите на "зелената мафийка" - определиха метанола като "зелен"?
Разбира се, че не става дума за пари! За повече от много пари също никой и нищо не е казвал...³
Това, че метанолът е отровен, дразнещ и ЛЕСНОЗАПАЛИМ - изобщо не е никакъв проблем на корабите, нали, морски!
Не, че съм някакъв краен песимист, но - каквото има да се случва - рано или късно... Не съм го измислил аз тоя израз: "Бог забавяЛ, но..."
За мен е важно, че "новото корабче е на ... метанол..."
И изобщо не се питам за "цената", която ще калкулираме в себестойността на стоката (в по-дългосрочен план), а за "зеленото СО2" - не съм сигурен, че ще го бъде точно това "зелено" животно -БЕЗ ЕМИСИИ...
Остава да продължим аналогията и за самолетите???
Със здраве - за корабчетата и за самолетчетата на бъдещето!
Иначе, метанолът, дава по-малко СО2 при изгаряне, а също, И по-малко азотни окиси, И нула серни, И почти нула сажди а също, може да се произве а И от нефт, И от природен газ. Отделно, дето не е чак толкова скъп, като нефтените деривати.Last edited by Pyramid; 24.07.2024, 12:17.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
Нямам това време, за да влизам в спорове тук, ако и да има смисъл някой да връща темата в правилния път...
Метанолът отделя около 20 % от въглерода на конвенционалните горива, но няма сажди, РМ 2.5 и РМ 10, както и канцерогенния бензен и сие.
Цената на зеления метанол е сравнима с обикновен, който е натоварен с 25лв.за тон въглеродни емисии в Китай
Като се има предвид въглероден данък от 100 CNY·t −1 CO 2 , както и потреблението и цената на суровините, прогнозните производствени разходи за конвенционален базиран на въглища метанол са приблизително 2515,7 CNY·t −1 . За разлика от това, производствените разходи за зелен метанол по предложения маршрут, очертан в това проучване, в същия мащаб, възлизат на около 2491,3 CNY·t −1
https://www.sciencedirect.com/scienc...95809923003727
Има различни приложения, в които зеленият метанол може да се използва като гориво. Wu и др.[16]предложи нова технология за използване на метанол за производство на електроенергия, базирана на хибридна система с горивни клетки, която може ефективно и икономично да преобразува метанола в електрическа енергия. Wang и др.[17]предложи нова система за комбинирано производство на метанол-електричество, реализирайки почти нулеви емисии на използване на ресурсите. Що се отнася до приложението на алтернативни горива в двигатели с вътрешно горене, първо, Geely Auto Group (Китай) разработи зряла технология за двигатели с вътрешно горене на метанол, която е внедрена в различни китайски градове, като Сиан и Гуейанг. Превозните средства за обществен транспорт (т.е. автобуси и таксита) са оборудвани с двигатели с метанол с вътрешно горене, което демонстрира безопасна работа през последните години. Второ, plug-in хибридните превозни средства с електричество и метанол предлагат потенциал за намаляване на разхода на гориво и емисиите на парникови газове, с хибридни задвижващи автомобили като DM-I от BYD Co., Ltd. (Китай), постигащи нива на разход на гориво до 5 L на 100 км.
https://www.ecoticias.com/en/fuel-me...ia-geely/4419/
30 000 двигателя и 10 млрд.км.Готови са за комерсиализация.
За самолетни горива потърси SAF и Honeywell Ecofining
Не са единствени...
Коментар
-
Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение
Високите лихви охлаждат икономиката...и търсенето.
Циклични работи, съкращават 8 % от персонала, защото търсенето е паднало, а новите кораби са по-големи и производителността на зает се подобрява.
Новото корабче, 350-метрово, на метанол
Нямам това време, за да влизам в спорове тук, ако и да има смисъл някой да връща темата в правилния път...
Чрез "новото корабче" на метанол - самият ти ВНУШАВАШ (а и некомпетентните медии внушават същото!), че това било "зелено" гориво.
Не е ясно кое точно качество на метанола НИ дава правото да го определим като "екологипно чист"?
Метанолът гори във въздушна среда и точно както е и при въглеводородите се образува въглероден диоксид СО2 и се отделя вода.
Как така се случи, че - при посочените качества - представителите на "зелената мафийка" - определиха метанола като "зелен"?
Разбира се, че не става дума за пари! За повече от много пари също никой и нищо не е казвал...³
Това, че метанолът е отровен, дразнещ и ЛЕСНОЗАПАЛИМ - изобщо не е никакъв проблем на корабите, нали, морски!
Не, че съм някакъв краен песимист, но - каквото има да се случва - рано или късно... Не съм го измислил аз тоя израз: "Бог забавяЛ, но..."
За мен е важно, че "новото корабче е на ... метанол..."
И изобщо не се питам за "цената", която ще калкулираме в себестойността на стоката (в по-дългосрочен план), а за "зеленото СО2" - не съм сигурен, че ще го бъде точно това "зелено" животно -БЕЗ ЕМИСИИ...
Остава да продължим аналогията и за самолетите???
Със здраве - за корабчетата и за самолетчетата на бъдещето!
- 3 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
От дума - на дума, защо ли същата тая - най-голяма компания - Maersk - за превоз на контейнери - поръчала контейнеровоза на "зелено" гориво - същите те - съкращават 10 000 (десет хиляди) работни места? Разбирасе, че няма общо с темата...
Само се заяждам...
1.Корабите на метанол, които СЕГА се поръчват, са най-ново поколение, последен писък на техниката. Съответно, те се отличават СЪС ЗАЛОЖЕНА ПРЕДЕЛНА СТЕПЕН НА АВТОМАТИЗАЦИЯ а, оттам, с минимално необходим екипаж. 2.Междувременно, компанията ОБЯВЯВА, че "съкращава" личен състав, игра за предварителна акционери и инвеститори, с целмпо-изгодно финансиране, докато част от тези хора, преминава при други работодатели (помисли за сивия флот) а също, се пенсионира и преминава преквалификация. Големи игри са това, и не се играят от днес и дори не от онзи ден, ами от десетилетия. Едно е сигурно, флотите без хора няма да останат (които останат).Last edited by Pyramid; 24.07.2024, 16:08.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
От дума - на дума, защо ли същата тая - най-голяма компания - Maersk - за превоз на контейнери - поръчала контейнеровоза на "зелено" гориво - същите те - съкращават 10 000 (десет хиляди) работни места? Разбирасе, че няма общо с темата...
Само се заяждам...
Циклични работи, съкращават 8 % от персонала, защото търсенето е паднало, а новите кораби са по-големи и производителността на зает се подобрява.
Новото корабче, 350-метрово, на метанол
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
Сам знаеш, че поръчани над 60 кораба в световноя океан са капка в същият световен океан. Те са "поръчани" и евентуално ЩЕ БЪДАТ произведени и приети от Регистъра. Някога! А каквс ще е тяхната товароподемност и за какъв вид товари ЩЕ БЪДАТ ПРОЕКТИРАНИ...
ПРИСТАНИЩАТА И ЦЕНИТЕ ще бъдат важни за капитаните, които са решили, че двигателите на кораба могат да работят безотказно при експеримента...
Всъщност, горното БИ БИЛО НОРМАЛНО, ако самият корабособственик има желанието да експериментира. Все пак за него е важна печалбата.
Може да ме поправите, ако смятате, че греша.
Двигателите са тествани хиляди часове.
Други спедитори се присъединяват към този стремеж: по данни на BloombergNEF са поръчани над 150 контейнеровоза, които ще бъдат доставени до 2027 г. Въпреки това в края на 2023 г. корабите, задвижвани с метанол, представляват едва 9,4% от общия брой поръчки.
Метанолът е само едно от новите горива. Амонякът е достоен конкурент, строят се инсталации в Египет, СА, Оман, Австралия, Чили...
https://ammoniaenergy.org/articles/a...ila-and-amogy/
Можеш да видиш, че бензинът е с 52% дял в транспорта при най–големия потребител на горива
https://www.eia.gov/energyexplained/...sportation.php
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнениеЯ питай ИИ кво става в ЮЖНОТО ПОЛУКЪЛБО.
И какво значи ГЛОБАЛНО температура на ЗЕМЯТА. Дали има разлика с температура на северното полукълбо? Ако че 90% от маймуните живеят в северното.Мислех че знаеш "какво става"
Климатичните условия в северното и южното полукълбо се различават значително поради различия в географската ширина, наклона на оста на Земята и влиянието на океанските течения. Ето основните различия:- Сезонни различия: В северното полукълбо лятото настъпва през юни до септември, докато зимата е от декември до февруари. В южното полукълбо сезоните са обърнати – лятото е от декември до февруари, а зимата от юни до септември. Това е резултат от наклона на оста на Земята.
- Средни температури: Северното полукълбо обикновено има по-големи температурни вариации между зимата и лятото в сравнение с южното полукълбо. Южното полукълбо има по-мек климат, особено в океанските райони, поради влиянието на океанските течения, които регулират температурите.
- Влажност: Южното полукълбо има повече океански площи, което води до по-висока влажност и валежи в сравнение със северното полукълбо, където континенталните площи доминират.
- Океански течения: В южното полукълбо океанските течения образуват затворени цикли, които влияят на климата. Например, топлите течения в южния Тихи океан създават по-влажен климат, докато студените течения в южния Атлантически океан могат да доведат до по-сухи условия[4][5].
Разликите в климата между северното и южното полукълбо са резултат от комбинация от фактори, включително географска ширина, наклон на оста на Земята, наличие на океански течения и разпределение на суша и вода. Тези фактори създават уникални климатични условия, които влияят на екосистемите и живота в различните региони.
Citations:
[1] https://www.uni-sofia.bg/index.php/b...0%B5%D0%B2.pdf
[2] http://mspbg.ncrdhp.bg/pic/documents...KLIMAT_Fin.pdf
[3] https://www.meteo.bg/meteo7/sites/st...2023_KM_ff.pdf
[4] https://www.climateka.bg/klimatichno...ski-techeniya/
[5] https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E...BD%D0%B8%D1%8F
Коментар
-
Maersk, водеща компания за контейнерни превози, прави значителна крачка към устойчивостта, като поръчва нови контейнеровози, които ще работят с екологично гориво, по-специално метанол. Тази инициатива е част от по-широката стратегия на Maersk за намаляване на въглеродния отпечатък и преминаване към по-екологични практики в корабоплаването.
Скорошни събития
1. Поръчка на кораби, задвижвани с метанол: Maersk е поръчала няколко кораба, оборудвани с двигатели с двойно гориво, които могат да работят с екологичен метанол. Това включва шест контейнеровоза със среден размер и наскоро обявените осем по-големи кораба, чиито доставки се очакват между 2024 и 2025 г.[1][2][4].
2. Първият голям плавателен съд, работещ с метанол: Компанията вече пусна на вода „Лаура Маерск“ - първия в света голям контейнеровоз, задвижван изцяло от зелен метанол. Този плавателен съд бележи значителен етап в усилията на корабоплавателната индустрия за декарбонизация[4].
3. Бъдещи планове: Maersk цели до 2030 г. 25 % от обема на контейнерите да се транспортират с екологични горива, с което демонстрира ангажираност към устойчивите практики в корабоплаването[3].
Съкращения на работни места
Наред с тези постижения, Maersk е изправена и пред предизвикателна икономическа среда, което доведе до обявяване на съкращения на работни места, които според съобщенията засягат около 10 000 позиции. Въпреки че точните причини за тези съкращения не са подробно описани в резултатите от търсенето, те вероятно са свързани с усилията за преструктуриране на компанията, която се адаптира към новите технологии и пазарни условия.
Citations:
[1] https://www.maersk.com/news/articles...ope-trade-lane
[2] https://www.maersk.com/news/articles...owered-vessels
[3] https://www.maersk.com/sustainabilit...ay-to-net-zero
[4] https://blog.shipsgo.com/green-fuele...-in-the-world/
[5] https://shippingwatch.com/carriers/C...le16507118.ece
Коментар
Коментар