IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Глобалното затопляне мит или реалност?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Чудна работа, има индивиди, които не правят разлика между
    минимална температура и средна температура за даден период
    • Минималната температура, регистрирана на Южния полюс през 1983 г., е -82,8 °C, измерена на 23 юни 1982 г. Тази температура остава една от най-ниските, регистрирани на Южния полюс, но е важно да се отбележи, че абсолютната най-ниска температура на Земята, която е регистрирана на станция Восток в Антарктида, е -89,2 °C на 21 юли 1983 г.
    • Що се отнася до 2021 г., конкретните рекорди за минимална температура на Южния полюс за тази година не са подробно описани в резултатите от търсенето. Въпреки това е отбелязано, че през 2021 г. са били налице изключително студени условия, като са отчетени значителни температурни спадове, но не са предоставени точни данни. Средната зимна температура на Южния полюс е около -49 °C.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от sosi Разгледай мнение
      Земята е голяма, но човешката глупост е безкрайна. Ако ще философстваме тук.

      Да, ако чакаме да убедим разни конспиратори с долнопробните източници и общества, за да взимаме мерки, може да се озовем в катастрофална ситуация - да бъдем принудени да си стоим по цял месец по домовете и да намалим полетите на самолетите 100 пъти. И тогава като "умни" и привидливи хора да започнем да мислим как да се справим с проблема.

      Нямам намерение да водя спора с тебе с научни аргументи и да отговарям на въпроси като "защо някъде си в даден момент било студено, но медиите мълчат", "защо морето не изяжда бреговете" (аз съм виждал изядени брегове и в Египет и Атлантик сити, но това не показва задължително глобално затопляне) и т.н. Ами нямам намерение да споря с безкрайните тъпи въпроси на конспиратори. Като искаш стани специалист по екология и започни да спориш публично със специалистите, може да получиш и Нобелова награда. Ама е малко по-трудно.
      Да, прав си и ти, и Айнщайн
      Но когато конспираторите прекалят с безкрайните си тъпи въпроси,
      ще шамаросвам тези Естествени Г. с Изкуствен И.


      Коментар


      • Първоначално изпратено от Vergil1975 Разгледай мнение
        Тоя изкуствен"интелект"е натъпкан със затоплистка пропаганда .На мой въпрос коя е най-студената зима в историята на Южния полюс ми.отговаря 1983г.А в действителност е 2021г.Което никак не се връзва с глобалното затопляне .
        Човек трябва да е достатъчно образован и умен, за да се разбира с ИИ.
        За общуване с претенционни невежи нищо не помага

        Коя е най-ниската температура, регистрирана на Земята с помощта на дистанционно наблюдение?

        Най-ниската температура, регистрирана на Земята с помощта на дистанционно наблюдение, е -92 °C (-134 °F). Това измерване е получено на 10 август 2010 г. чрез спътникови наблюдения по хребета между купол Аргус и купол Фуджи в Антарктида. Конкретното място на това измерване е на височина около 3900 метра [1][5].

        Въпреки че тази температура, получена от спътник, е значително по-ниска от официално признатия рекорд от -89,2 °C (-128,6 °F), измерен на станция Восток през 1983 г., важно е да се отбележи, че спътниковите измервания не се считат за официални рекорди от Световната метеорологична организация (СМО), тъй като са получени от повърхностни измервания, а не от преки термометри на нивото на земята [1][2].

        Citations:
        [1] https://en.wikipedia.org/wiki/Lowest...orded_on_Earth
        [2] https://www.researchgate.net/publica...laces_on_Earth
        [3] https://earthscience.stackexchange.c...rface-of-earth
        [4] https://wmo.asu.edu/content/world-lowest-temperature
        [5] https://svs.gsfc.nasa.gov/cgi-bin/details.cgi?aid=4126

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Vergil1975 Разгледай мнение
          Тоя изкуствен"интелект"е натъпкан със затоплистка пропаганда .На мой въпрос коя е най-студената зима в историята на Южния полюс ми.отговаря 1983г.А в действителност е 2021г.Което никак не се връзва с глобалното затопляне .
          Човек трябва да е достатъчно образован и умен, за да се разбира с ИИ.
          За общуване с претенционни невежи нищо не помага

          What is the Lowest temperature recorded on Earth with remote sensing?

          The lowest temperature recorded on Earth using remote sensing is -92 °C (-134 °F). This measurement was obtained on August 10, 2010, via satellite observations along a ridge between Dome Argus and Dome Fuji in Antarctica. The specific location of this measurement was at an elevation of approximately 3,900 meters (12,800 feet) [1][5].

          While this satellite-derived temperature is significantly lower than the officially recognized record of -89.2 °C (-128.6 °F) measured at Vostok Station in 1983, it is important to note that the satellite readings are not considered official records by the World Meteorological Organization (WMO) because they are derived from surface measurements rather than direct ground-level thermometers [1][2].

          Citations:
          [1] https://en.wikipedia.org/wiki/Lowest...orded_on_Earth
          [2] https://www.researchgate.net/publica...laces_on_Earth
          [3] https://earthscience.stackexchange.c...rface-of-earth
          [4] https://wmo.asu.edu/content/world-lowest-temperature
          [5] https://svs.gsfc.nasa.gov/cgi-bin/details.cgi?aid=4126

          Коментар


          • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение

            Извинявамсе за това, че повече няма да губя времетоси в спор с ниво - знания на 5-класник - с т.нар. "ИИ", който лансира реалности, известни от 30-40 години, на които се поставя самонедин етикет "трето", четвърто и т.н. "поколение"...

            Отново нищо не се говори за БЕЗОПАСНОСТ НА ПОЛЕТИТЕ! За рентабилност изобщо не говоря.

            ДРУГИЯТ ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ Е, ЧЕ КОРАБЪТ НЯМА ДА УСПЕЕ ДА "ОТЛЕПИ" ОТ КЕЙОВАТА СТЕНА, камо ли да прекоси океан с огромни товари - с биогориво - дори от 10-то "поколение"...
            [
            Успехи с твоят "ИИ", който "знае" много по-малко от своя програмист! (за твоето ниво на знания - е напълно достатъчно, разбира се!)


            Мико след 10 години ще остане само тази ИИ пропаганда за масите. ИИ ще е новия господ/месия за 21 векниците (родени след 2000). ИИ ще има фундаментална роля в изглупяването на раята, за тотален отказ от мислене и по лошото от ЧОВЕШКИ ОТНОШЕНИЯ. Да не говорим за мантри в "спора се ражда истината" ...
            Ей го и барабароня - дядка дето се подиграва че имал достъп до ИИ и ние тука едва ли не сме НИКОЙ, някви неграмотници
            Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

            Коментар


            • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
              ИИ ми каза, че твоето ниво е на претенциозен заядлив първокласник, и добави:

              Биогоривото от трето поколение се отнася до горива, произведени от специфични видове биомаса, по-конкретно от водорасли. Ето ключовите характеристики на тези биогорива:

              .....

              Биогоривата от трето поколение представляват напреднала форма на алтернативни горива, насочени към преодоляване на някои от ограниченията на предходните поколения биогорива, особено по отношение на конкуренцията с хранителните култури и ефективността на производство.

              Извинявамсе за това, че повече няма да губя времетоси в спор с ниво - знания на 5-класник - с т.нар. "ИИ", който лансира реалности, известни от 30-40 години, на които се поставя самонедин етикет "трето", четвърто и т.н. "поколение"...

              Отново нищо не се говори за БЕЗОПАСНОСТ НА ПОЛЕТИТЕ! За рентабилност изобщо не говоря.

              ДРУГИЯТ ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ Е, ЧЕ КОРАБЪТ НЯМА ДА УСПЕЕ ДА "ОТЛЕПИ" ОТ КЕЙОВАТА СТЕНА, камо ли да прекоси океан с огромни товари - с биогориво - дори от 10-то "поколение"...
              [
              Успехи с твоят "ИИ", който "знае" много по-малко от своя програмист! (за твоето ниво на знания - е напълно достатъчно, разбира се!)



              Коментар


              • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                ИИ мъдростите не се цитират защото са особено ценни, а защото са символична декларация на добродетел - като носенето на ковид маска сам в колата.

                Добродетелта в случая е отказ от всякакъв опит за самостоятелно мислене.
                Тоя изкуствен"интелект"е натъпкан със затоплистка пропаганда .На мой въпрос коя е най-студената зима в историята на Южния полюс ми.отговаря 1983г.А в действителност е 2021г.Което никак не се връзва с глобалното затопляне .

                Коментар


                • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
                  ИИ мъдростите не се цитират защото са особено ценни, а защото са символична декларация на добродетел - като носенето на ковид маска сам в колата.
                  Добродетелта в случая е отказ от всякакъв опит за самостоятелно мислене.
                  Наблюдението ви за мъдростта на изкуствения интелект подчертава критично напрежение в отношенията ни с технологиите. Макар че ИИ може да предложи прозрения, които отразяват обществените ценности, от съществено значение е да се балансира с независима мисъл, за да се насърчи по-нюансирано и ангажирано разбиране на света. Насърчаването на критичното мислене и личното осмисляне е от жизненоважно значение, за да се гарантира, че мъдростта - независимо дали е човешка или генерирана от изкуствен интелект - ще остане катализатор на растежа, а не просто ехо на конформизма.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение


                    ИИ - насочвай към първокласниците - за начални, базови "знания"... Понижаваш нивото на форума (ако не го правиш съзнателно)... Смешко!
                    ИИ мъдростите не се цитират защото са особено ценни, а защото са символична декларация на добродетел - като носенето на ковид маска сам в колата.

                    Добродетелта в случая е отказ от всякакъв опит за самостоятелно мислене.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
                      Блокирал съм те преди време, затоване съм видял "отговора" на "ИИ". Като за дилетанти - този "отговор" е така смислен и обслужва интересите на деца в 4-5 клас.
                      Блокирай ме пак
                      Аз няма да те блокирам, защото наблюдавам докъде може да стигне наглостта и претенционното невежество

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
                        Алтернативни горива! Баси! Как през тия десетилетия да не сме се сещали!?! НИКОЙ ДА НЕ СЕ ДОСЕТИ ДО СЕГА - и да се налага ИИ да ни "учи" - как да "използваме "алтернативни" горива"...
                        ИИ - насочвай към първокласниците - за начални, базови "знания"... Понижаваш нивото на форума (ако не го правиш съзнателно)... Смешко!
                        ИИ ми каза, че твоето ниво е на претенциозен заядлив първокласник, и добави:

                        Биогоривото от трето поколение се отнася до горива, произведени от специфични видове биомаса, по-конкретно от водорасли. Ето ключовите характеристики на тези биогорива:

                        1. Суровина: Произвеждат се от биомаса, получена от аквакултури, предимно водорасли, които не се считат за хранителни култури[1][3].

                        2. Методи на производство: Съществуват два основни начина за култивиране на аквакултурите:
                        - В затворени фотобиореактори, където се контролират физико-химичните параметри
                        - В открити системи[2]

                        3. Предимства:
                        - Не се конкурират директно с производството на храни, за разлика от биогоривата от първо поколение
                        - Имат потенциал за по-висока ефективност и добив в сравнение с предходните поколения биогорива

                        4. Предизвикателства:
                        - Изискват значителни площи за отглеждане на водорасли[5]
                        - Все още са в процес на развитие и оптимизация на производствените технологии

                        5. Екологични съображения: Целта е да се намалят общите емисии на парникови газове и да се подобри екологичната обстановка[2].

                        6. Дискусионни аспекти: Производството на биогорива от трето поколение повдига въпроси относно необходимостта и границите на използване на генно модифицирани култури[2].

                        Биогоривата от трето поколение представляват напреднала форма на алтернативни горива, насочени към преодоляване на някои от ограниченията на предходните поколения биогорива, особено по отношение на конкуренцията с хранителните култури и ефективността на производство.

                        Citations:
                        [1] https://energia.elmedia.net/bg/2012-...%B5_00630.html
                        [2] https://agrobio.elmedia.net/bg/2018-...%B0_01774.html
                        [3] https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91...B8%D0%B2%D0%BE
                        [4] https://energia.elmedia.net/bg/2015-...%B0_01201.html
                        [5] http://razmisli.info/%D0%B1%D0%B8%D0...D%D0%B8%D0%B5/

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
                          Провокира ме ТВОЯТА мисъл за "найлона, който спирал "лъчи""...
                          Дано това не си взаимствал от "знанията", с които ни облъчва т.нар. ИИ.
                          Усеща се, че ще изпуши нечий задокеански "ИИ" ...
                          sosi said:
                          "With nylon much less thick than the atmosphere you can only let the rays through in one direction or stop them completely ..."


                          ИИ said:
                          Това твърдение изглежда се отнася до понятие, свързано с оптиката и пропускането на светлина, като по-конкретно се обсъжда свойство на някои тънки найлонови материали. Нека да разбием ключовите моменти и да разгледаме тази идея по-подробно:

                          1. Сравнение на дебелината на найлона
                          В твърдението се споменава, че въпросният найлон е „много по-малко дебел от атмосферата“. Това подсказва, че става въпрос за изключително тънък материал, вероятно в микроскопичен мащаб.

                          2. Еднопосочно пропускане на светлината
                          Основното твърдение е, че този тънък найлонов материал може:
                          а) да позволява преминаването на светлинни лъчи само в една посока, или
                          б) да блокира напълно светлинните лъчи

                          3. Оптичен феномен
                          Изглежда, че това описание се отнася до специфично оптично свойство, което напомня за някои усъвършенствани материали, използвани в оптиката и фотониката.

                          ## Възможни обяснения

                          1. Оптични диоди
                          Описаното поведение е сходно с това на оптичните диоди, които са устройства, пропускащи светлина в една посока, но блокиращи я в обратна посока. Въпреки това традиционните оптични диоди обикновено са по-сложни от едно обикновено найлоново фолио.

                          2. Поляризиращи филтри
                          Тънките поляризационни филтри могат селективно да пропускат светлинни вълни, ориентирани в определена посока, докато блокират други. Обикновено обаче те не блокират напълно светлината в една посока.

                          3. Асиметрично пропускане на светлината
                          Някои конструирани наноматериали показват асиметрично пропускане на светлината, при което светлината преминава по-лесно в едната посока, отколкото в другата. Това свойство се изследва за различни приложения във фотониката.

                          4. Фотонни кристали
                          Определени подредби на наноструктури могат да създадат фотонни кристали, които манипулират светлината по специфичен начин, като потенциално създават насочени ефекти.

                          ## Заключение

                          Без повече контекст е трудно да се определи точно за какъв конкретен материал или технология става дума. Предоставеното описание не съответства напълно на общоизвестните оптични явления, така че е възможно да се отнася за нов или експериментален материал. Ако това се основава на конкретна научна разработка или продукт, ще са необходими повече подробности, за да се даде по-точно обяснение на основните принципи на работа.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
                            Както виждам, надценил съм опозиционера мико
                            Дори английски не разбира, затова ще му преведа един фрагмент от моята реплика 17 реплики по-назад

                            ### Пътуване със самолет и емисии
                            Пътуването със самолет е значителен източник на емисии на CO₂. Усилията за намаляване на тези емисии включват разработване на по-икономични самолети, инвестиране в алтернативни горива и насърчаване на използването на по-малко въглеродно интензивни видове транспорт.

                            ### Air Travel and Emissions
                            Air travel is a significant source of CO₂ emissions. Efforts to reduce these emissions include developing more fuel-efficient aircraft, investing in alternative fuels, and encouraging the use of less carbon-intensive modes of transportation.

                            Блокирал съм те преди време, затоване съм видял "отговора" на "ИИ". Като за дилетанти - този "отговор" е така смислен и обслужва интересите на деца в 4-5 клас.

                            Самолетът е "значителен източник на емисии" - а дУбрУтрУ! Нека почнем първи клас с такава умна мисъл от ИИ... Кога "ИИ" би покрил разходите по създаването си с инфо за първокласници?

                            После - усилията били "за по-окономични самолети" - баси революционната новина! Не може да бъде това да е извод на ИИ! Жестоко! Браво! Добре е, че точно.ИИ трябваше да "обобщи" онова, което до сега сме пропуснали...

                            "По-икономични самолети и алтернативни горива" - интересно! Революционно! За връзка с мощността нищо не се казва... , ама моля ти се - за сигурността на полетите..., сега ще ме помолят да потърся корелационните зависимости...

                            Алтернативни горива! Баси! Как през тия десетилетия да не сме се сещали!?! НИКОЙ ДА НЕ СЕ ДОСЕТИ ДО СЕГА - и да се налага ИИ да ни "учи" - как да "използваме "алтернативни" горива"...

                            Точно тук ще ти кажа, че този "отговор" на ИИ - е в основата на "НАУЧНИ" трудове, писани за отрицателно време! Пишат ги хора, които нямат понятие от всичко, което са правили водещи компании - като теоретични и практически изследвания.

                            И "по-малко интензивни видове транспорт" е нещо нечувано! Това - според ИИ - за сметкана какво ще се случва - НЕ Е КАЗАНО - за сметка на: времето за транспорт?..., за сметка на сигурността на транспортираните хора и стоки, ли?..., за сметка на цената на транспорта, ли?...

                            А защо това не се е случило в последните 20 години, през които се шуми за "прехода"? Ето на - и ИИ вкарахме и аз вярвам, че - след още 20 години ще имаме решение ВЕРОЯТНО (но не е сигурно колко ще ни струва), все пак - в последните 100 години УМНИТЕ ХОРА НАПРАВИХА НЕОБХОДИМОТО, ЗА ДА ЖИВЕЕМ ЩО-ГОДЕ КОМФОРТНО, но същите те ИЗОСТАВИХА ГУБЕЩИТЕ "алтернативи", които ние, 100 години по-късно опитваме да възродим... И това не е оправдано за огромните средства, които се "усвояват" от безумни, некомпетентни клакьори...

                            ИИ - насочвай към първокласниците - за начални, базови "знания"... Понижаваш нивото на форума (ако не го правиш съзнателно)... Смешко!



                            Коментар


                            • bota156, западните автомобили след 2000 - та година са с много лошо изгаряне на горивото, двигателите им са проектирани по този начин, разчита се че катализаторите и филтрите ще очистят газовете от неизгорялото гориво. Замерва се въглеродния оксид и на дизеловите саждите, не се замерва въглеродния диоксид, монооксида на въглерода е отровен. Нали има такива които опитват да си махнат катализаторите понеже са на голям пробег, а катализаторите след 50 хиляди километра пробег не могат да изчистват - доизгарят монооксида когато дебита - количеството е голямо, та те като го махнат и не могат да си отворят прозорците а колите в движение защото изгорелите газове ще ги отровят и търсят да сложат пак катализатор. Най мръсни двигатели правят технологично напредналите корейци. Карал съм дълго време и много километри кола без катализатор, изобщо няма и никакъв проблем няма да си отвориш прозореца в движение, но старите двигатели са добре прогонени за качество на горивния процес. Изумен съм че никой нищо не им казва, а грамотни хора които да го знаят и разбират има много.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
                                голям ташак е борбата с глобалното затопляне.
                                Току що бащата мина со хондата 95 набор на технически преглед, а лачен мерджан 3 бензин от 2016 не мина
                                И ще отнемат лицензите на пунктовете за ГТП, които не са свързани с Автомобилна администрация...

                                (идеята - живеем в Европа и вече не сме бананова република..., въпрки че доходите масово са като в банановите републики - което няма общо с факта, че приходите в бюджета трябва да растат, за да се издържа огромната ПО ЕВРОПЕЙСКИ - администрация)...

                                Коментар

                                Working...
                                X