IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Глобалното затопляне мит или реалност?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение
    Хе, да не си крупен акционер в някоя нефтена компания...
    Не, но от държавата-бензиностанция са му обещали нялолко копейки ... когато доларът бъде заменен от рублата

    Коментар


    • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
      Колкото да не се харесва на затоплистите:

      МЕТАНОЛЪТ ГОРИ във въздушна среда и - ТОЧНО КАКТО ПРИ ВЪГЛЕВОДОРОДИТЕ се образува ВЪГЛЕРОДЕН ДИОКСИД!

      Тази реакция наричат ГОРЕНЕ или ПЪЛНО ОКИСЛЕНИЕ. Щом трябва да пишем реакции - тази е актуалната и подкрепя тезата:

      2CH3OH + 3O2 -> 2CO2 + 4 H2O

      Това е едно на ръка.

      Хайде сега, който желае - нека сам се увери защо - ВЪВ ВРЪЗКА С БЕЗОПАСНСТТА НА ХОРА И ТОВАРИ - СЕ СЕ НАЛОЖИЛИ ДИЗЕЛОВИТЕ ГОРИВА.

      Безопасността е на първо място, разбира се! И това не е единственото ИМ качество, което подрежда ТОВА ГОРИВО НА ПЪРВО МЯСТО. ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ - ИЛИ/И СА ПО-СКЪПИ (ако не отчитаме преференциите от нЕуки, избрани по високите етажи - ЛОБИСТИ), ИЛИ/И НЕ ГАРАНТИРАТ БЕЗОТКАЗНА РАБОТА НА ДВИГАТЕЛИТЕ, ИЛИ/И ИЗИСКВАТ СКЪПО ПОДДЪРЖАНЕ, ИЛИ/И НЕ ГАРАНТИРАТ МОЩНОСТ...

      Никого не убеждавам да ми вярва.

      ≈===============================

      Тъй като примерът на опонента беше с КОНТЕЙНЕРОВОЗ, клас кораби, които заемат около 13 % ОТ ТОНАЖА на световния флот (а опонентът постави акцента - разбираемо - върху РАЗМЕРА), нека обърна вниманието НИ - ОСВЕН ВЪРХУ РАЗМЕРА, НО И ВЪРХУ ДЕДУЕЙТА (ВМЕСТИМОСТТА)...

      Говоря за среднотонажните и голямотонажните танкери, над 50 000, 100 000 тона, както и за супер-танкерите, над 300 000 тона... (нещо, над 300 метра дължина и 60 метра ширина)...

      Няма да убеждаваме "зелените" - какви горива и двигатели работят БЕЗОТКАЗНО И БЕЗОПАСНО!

      Дори да живеем с убеждението, че "те такова жУотно - нЕма", много ясно е - КОЙ Е НАЙ ГОЛЕМИЯТ "ЗАМЪРСИТЕЛ" И - НЕОТМЕНИМИТЕ ФАКТИ - ДРУГИ КОРАБИ, С РАЗЛИЧНИ ДВИГАТЕЛИ И ГОРИВА НЯМА ДА ГАРАНТИРАТ СЪЩАТА СЕБЕСТОЙНОСТ НА ПРЕВОЗВАНИТЕ ГОРИВА В СВЕТОВНИЯ ОКЕАН.

      Да де - някога..., но ние живеем ДНЕС!

      Зная, че истината (понякога) боли.

      Хе, да не си крупен акционер в някоя нефтена компания...

      Преди дизеловите двигатели са се наложили парните машини
      Тези с милиардите акъл нямат да сменят горивото, а едни други превозват хиляди тонове охладен метан.

      За себестойността на превоза и делът на горивата в цената на фрахта...
      Може да се увериш, че днес навлата са на нивото от деветдесетте години на миналия век, а нефтът е 4 пъти по-скъп оттогава, заплатите – също.
      https://tradingeconomics.com/commodity/baltic

      Лека вечер ...и не го приемай толкова болезнено.

      Коментар


      • Барбарела, този "ИИ" нищо не казва за БЕЗОПАСНОСТ, МОЩНОСТНИ ПОКАЗАТЕЛИ, СЕБЕСТОЙНОСТ... Повярвай - важни са и трява да ПРЕпрограмираш базата данни в твоя т.нар. "ИИ"

        РАЗБИРАЕМО Е, защо НИКОЙ КОРАБОСОБСТВЕНИК НЯМА ДА СЕ ДОПИТА ДО "ТВОЯ" "ИИ".

        Разбираемо е и - колкото да се впрягаш тук - защо самият ти не мислиш като корабособственик.

        Препоръка: ако се качиш на кораб на метанол (ей така - като търсач на силни усещания!...) и запецнете, далеч от брега на континента - допитай се до твоя "ИИ" и ни кажи какво те е посъветвал.
        Ако се качиш на самолет в подобна ситуация - пак се обади (ако ти остане време)

        Коментар


        • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
          Не е ясно кое точно качество на метанола НИ дава правото да го определим като "екологипно чист"?
          "Многознайко", по-добре казвай:
          - Аз mikomikov не знам кое точно качество на метанола НИ дава правото да го определим като "екологипно чист"

          А пък ИИ ще ти помогне

          Сравнителният екологичен отпечатък на метанола и въглеводородните съединения показва, че метанолът има по-благоприятно въздействие върху околната среда:

          1. Емисии на замърсители:
          - Метанолът произвежда по-малко вредни емисии при горене поради наличието на кислород в молекулата му. Това води до по-пълно изгаряне и намалява отделянето на въглероден оксид (CO), азотни оксиди (NOx) и други замърсители[1].
          - Въглеводородите като бензин и дизел отделят повече замърсители, включително сажди и непълно изгорели въглеводороди, които влошават качеството на въздуха[1].

          2. Парникови газове:
          - Метанолът отделя по-малко въглероден диоксид (CO2) при горене в сравнение с въглеводородите, тъй като съдържа по-малко въглерод в молекулата си[1].
          - Въглеводородите, особено тези от изкопаеми горива, значително допринасят за увеличаването на CO2 в атмосферата.

          3. Възобновяемост:
          - Метанолът може да се произвежда от възобновяеми източници като биомаса, което го прави потенциално въглеродно неутрален, ако се използват устойчиви методи за производство[1].
          - Повечето въглеводороди се добиват от невъзобновяеми изкопаеми горива, което води до изчерпване на ресурсите и увеличаване на въглеродния отпечатък.

          4. Ефективност на горенето:
          - Метанолът гори по-ефективно благодарение на кислорода в молекулата си, което води до по-пълно изгаряне и по-малко вредни емисии[1].
          - Въглеводородите често изискват по-сложни системи за контрол на емисиите, за да постигнат сравними нива на чистота при изгарянето.

          5. Биоразградимост:
          - Метанолът е по-лесно биоразградим в околната среда в сравнение с много въглеводородни горива, което намалява риска от дългосрочно замърсяване на почвата и водите при разливи.

          В заключение, метанолът демонстрира по-нисък екологичен отпечатък в сравнение с традиционните въглеводородни горива, особено по отношение на емисиите на замърсители, парникови газове и възобновяемостта. Това го прави по-устойчива алтернатива от гледна точка на опазването на околната среда.

          Citations:
          [1] https://edu.uni-sz.bg/book/3.AF_Vyzo...ev/Tema_4.html
          [2] https://elearn.uni-sofia.bg/pluginfi...20studenti.pdf
          [3] https://hst.bg/SBORNIK_Mladejki%20fo...20-%20esen.pdf
          [4] https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E...B8%D0%BD%D0%B0
          [5] https://io-bas.bg/downloads/Books/Ge...0resources.pdf
          [6] https://www.youtube.com/watch?v=WKWjb-s1ehg

          Коментар


          • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
            Колкото да не се харесва на затоплистите:
            МЕТАНОЛЪТ ГОРИ във въздушна среда и - ТОЧНО КАКТО ПРИ ВЪГЛЕВОДОРОДИТЕ се образува ВЪГЛЕРОДЕН ДИОКСИД!
            Тази реакция наричат ГОРЕНЕ или ПЪЛНО ОКИСЛЕНИЕ. Щом трябва да пишем реакции - тази е актуалната и подкрепя тезата:
            2CH3OH + 3O2 -> 2CO2 + 4 H2O
            Това е едно на ръка.
            "Многознайко", защо не продължи твоя анал-лиз Продукти на горенето
            Продукти на горенето
            • Метанол: При пълно горене на метанол се получават въглероден диоксид (CO2) и вода (H2O):
              2CH3OH+3O2 → 2CO2+4H2O2CH3OH+3O2 → 2CO2+4H2O
            • Въглеводороди: При пълно горене на въглеводороди също се получават въглероден диоксид и вода, но в различни пропорции в зависимост от въглеводорода. Например, за метан:
              CH4+2O2 → CO2+2H2OCH4+2O2 → CO2+2H2O
            Горенето на метанол и въглеродни съединения има различно екологично въздействие, което може да се разгледа в няколко аспекта: Емисии на замърсители
            • Метанол: Горенето на метанол води до по-малко емисии на замърсители в сравнение с въглеводородите. Метанолът съдържа кислород в молекулата си, което подпомага по-пълното изгаряне и намалява количеството на въглероден оксид (CO) и други вредни емисии. Това го прави по-чисто гориво, което отделя по-малко замърсители като въглеродни сажди и азотни оксиди
            • Въглеводороди: Горенето на въглеводороди, като бензин или дизел, обикновено води до по-високи емисии на замърсители, включително въглероден оксид (CO), въглеродни сажди, азотни оксиди (NOx) и въглеводороди (HC). Тези замърсители допринасят за замърсяването на въздуха и имат негативно въздействие върху здравето на хората и околната среда
            Парникови газове
            • Метанол: При горенето на метанол се отделя въглероден диоксид (CO2), но количеството е по-малко в сравнение с въглеводородите, тъй като метанолът съдържа по-малко въглерод на молекула. В допълнение, метанолът може да се произвежда от възобновяеми източници, което го прави потенциално неутрален по отношение на въглеродните емисии, ако се използват устойчиви методи за производство
            • Въглеводороди: Горенето на въглеводороди води до значителни емисии на въглероден диоксид (CO2), който е основен парников газ и допринася за глобалното затопляне. Въглеводородите, добивани от изкопаеми горива, са неустойчиви и допринасят за увеличаването на концентрацията на CO2 в атмосферата
            Възобновяемост и устойчивост
            • Метанол: Метанолът може да се произвежда от възобновяеми източници като биомаса, което го прави устойчиво гориво. Това намалява зависимостта от изкопаеми горива и подпомага намаляването на въглеродния отпечатък
            • Въглеводороди: Въглеводородите обикновено се добиват от изкопаеми горива като нефт и природен газ, които са невъзобновяеми ресурси. Използването им води до изчерпване на тези ресурси и увеличаване на въглеродния отпечатък
            Заключение

            Горенето на метанол има по-малко негативно екологично въздействие в сравнение с горенето на въглеводороди. Метанолът произвежда по-малко замърсители и парникови газове и може да се произвежда от възобновяеми източници, което го прави по-устойчиво гориво. Въглеводородите, от друга страна, допринасят значително за замърсяването на въздуха и глобалното затопляне и са невъзобновяеми ресурси.
            Last edited by barbaron; 24.07.2024, 18:19.

            Коментар


            • Колкото да не се харесва на затоплистите:

              МЕТАНОЛЪТ ГОРИ във въздушна среда и - ТОЧНО КАКТО ПРИ ВЪГЛЕВОДОРОДИТЕ се образува ВЪГЛЕРОДЕН ДИОКСИД!

              Тази реакция наричат ГОРЕНЕ или ПЪЛНО ОКИСЛЕНИЕ. Щом трябва да пишем реакции - тази е актуалната и подкрепя тезата:

              2CH3OH + 3O2 -> 2CO2 + 4 H2O

              Това е едно на ръка.

              Хайде сега, който желае - нека сам се увери защо - ВЪВ ВРЪЗКА С БЕЗОПАСНСТТА НА ХОРА И ТОВАРИ - СЕ СЕ НАЛОЖИЛИ ДИЗЕЛОВИТЕ ГОРИВА.

              Безопасността е на първо място, разбира се! И това не е единственото ИМ качество, което подрежда ТОВА ГОРИВО НА ПЪРВО МЯСТО. ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ - ИЛИ/И СА ПО-СКЪПИ (ако не отчитаме преференциите от нЕуки, избрани по високите етажи - ЛОБИСТИ), ИЛИ/И НЕ ГАРАНТИРАТ БЕЗОТКАЗНА РАБОТА НА ДВИГАТЕЛИТЕ, ИЛИ/И ИЗИСКВАТ СКЪПО ПОДДЪРЖАНЕ, ИЛИ/И НЕ ГАРАНТИРАТ МОЩНОСТ...

              Никого не убеждавам да ми вярва.

              ≈===============================

              Тъй като примерът на опонента беше с КОНТЕЙНЕРОВОЗ, клас кораби, които заемат около 13 % ОТ ТОНАЖА на световния флот (а опонентът постави акцента - разбираемо - върху РАЗМЕРА), нека обърна вниманието НИ - ОСВЕН ВЪРХУ РАЗМЕРА, НО И ВЪРХУ ДЕДУЕЙТА (ВМЕСТИМОСТТА)...

              Говоря за среднотонажните и голямотонажните танкери, над 50 000, 100 000 тона, както и за супер-танкерите, над 300 000 тона... (нещо, над 300 метра дължина и 60 метра ширина)...

              Няма да убеждаваме "зелените" - какви горива и двигатели работят БЕЗОТКАЗНО И БЕЗОПАСНО!

              Дори да живеем с убеждението, че "те такова жУотно - нЕма", много ясно е - КОЙ Е НАЙ ГОЛЕМИЯТ "ЗАМЪРСИТЕЛ" И - НЕОТМЕНИМИТЕ ФАКТИ - ДРУГИ КОРАБИ, С РАЗЛИЧНИ ДВИГАТЕЛИ И ГОРИВА НЯМА ДА ГАРАНТИРАТ СЪЩАТА СЕБЕСТОЙНОСТ НА ПРЕВОЗВАНИТЕ ГОРИВА В СВЕТОВНИЯ ОКЕАН.

              Да де - някога..., но ние живеем ДНЕС!

              Зная, че истината (понякога) боли.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
                Да бе, малко са 'и на Франция 60 атомни централи, та да строи всяка година по още една
                И все пак Френският президент Еманюел Макрон оповести планове за изграждане на до 14 нови ядрени реактора в страната. До 2050 година ще бъдат построени шест нови реактора от най-ново поколение, а още осем други могат да ги последват по-късно.
                Все едно чета Ленин как щеше да изгради комунизъм за 4 петилетки. А Макрон предвиди ли това дето му се случи?

                Коментар


                • Първоначално изпратено от sosi Разгледай мнение
                  .. И за каква екология коворим при АЕЦ - това, че замърсяванията им не се виждат с просто око във въздуха ли?
                  Все едно че чета зелените-червени побратими на комунистите и социалистите във Франция

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от sosi Разгледай мнение
                    Във Франция делът от АЕЦ отдавна не е 77%, за 2023г е 64%.
                    Погледни тук кога са строени реакторите й, като отчиташ, че реактор се строи 10 години.
                    https://pris.iaea.org/PRIS/CountrySt...spx?current=FR

                    Вече никой в ЕС не си позволява да строи АЕЦ, ако не е с огромна корупция или за военни цели - изискванията за безопасност ги оскъпиха многократно, заплати на специалисти, черни и цветни метали .. И за каква екология коворим при АЕЦ - това, че замърсяванията им не се виждат с просто око във въздуха ли?
                    Да бе, малко са 'и на Франция 60 атомни централи, та да строи всяка година по още една
                    И все пак Френският президент Еманюел Макрон оповести планове за изграждане на до 14 нови ядрени реактора в страната. До 2050 година ще бъдат построени шест нови реактора от най-ново поколение, а още осем други могат да ги последват по-късно.

                    А за енергийния микс на Франция ИИ ще ти го обясни по-подробно

                    Според EDF енергийният микс на производството на електроенергия във Франция през 2023 г. ще бъде следният:

                    - Ядрена енергия: 86,9
                    - възобновяеми енергийни източници (включително водни): 10,9
                    - Комбиниран цикъл на газ и когенерация: 1,7%[1].

                    Важно е да се отбележи, че този микс се отнася конкретно за производството на електроенергия на EDF във Франция, а не за общия енергиен микс на страната. EDF е водещият производител на нисковъглеродна електроенергия в света, като 93% от производството на електроенергия ще бъде декарбонизирано до 2023 г.[1].

                    За електроенергията, доставяна от EDF на нейните клиенти през 2022 г. (най-новите налични данни), разпределението е малко по-различно:

                    - Ядрена енергия: 66,6
                    - Водна енергия: 6,0
                    - Други възобновяеми енергийни източници: 7,7
                    - Газ: 13,7
                    - Въглища: 4,9
                    - Нефт: 0,7 % Други изкопаеми горива
                    - Други изкопаеми горива: 0,4%[2]

                    Тази разлика се обяснява с факта, че EDF може да извършва покупки на пазара на електроенергия, за да оптимизира доставките за своите клиенти[2].

                    Трябва да се отбележи, че общият енергиен микс на Франция, който включва всички енергийни източници, а не само електроенергията, е различен. Според по-общи източници той се състои от около 40 % ядрена енергия, 28 % нефт, 16 % природен газ и 14 % възобновяеми енергийни източници и отпадъци[4].

                    Citations:
                    [1] https://www.edf.fr/groupe-edf/produi...euse-du-climat
                    [2] https://www.edf.fr/origine-de-l-elec...ournie-par-edf
                    [3] https://www.rte-france.com/eco2mix/l...te-par-filiere
                    [4] https://www.edfenr.com/guide-solaire...et-electrique/
                    [5] https://selectra.info/energie/guides...getique-france

                    P.S. Dобавям моето пояснение: Какво е "общ енергиен микс"?
                    Общият енергиен микс е разпределението на различните първични енергийни източници (въглеводороди, ядрена енергия, газ, въглища, слънчева енергия, вятърна енергия, водна енергия, биомаса и т.н.), използвани за производство на енергия, която може да се използва пряко, като например електричество или топлина.
                    Last edited by barbaron; 24.07.2024, 17:32.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение

                      Енергия: Атомна 77,7%, Възобновяема 15,1%, Газ и когенеративна 6%, Мазут 1%, Въглища 0,1%

                      Eнергиен микс на групата EDF в световен мащаб

                      С 93% декарбонизация на производството на електроенергия през 2023 г.(1) групата EDF е водещият производител на електроенергия с ниски въглеродни емисии в света(2) и преследва амбицията си да допринесе за въглеродна неутралност до 2050 г. През 2023 г. въглеродният интензитет на произведената от групата EDF електроенергия възлиза на 37 gCO₂/kWh, което е с 26% по-малко в сравнение с 2022 г.(3). Той е един от най-ниските в света и шест пъти по-нисък от средния за европейските комунални услуги(4).

                      Данни до 31.12.2023 г.
                      (1) Преки емисии на CO₂, свързани с производството, с изключение на анализа на жизнения цикъл на съоръженията за производство и горивата - източник URD 2023 на групата EDF - стр. 9.
                      (2) Източник: Enerdata, Световна класация на производителите с нулеви преки емисии на CO₂.
                      (3) Източник: URD 2023 на групата EDF - стр. 15.
                      (4) Източник: Valeur 2022, ЕС-27, Европейска агенция по околна среда, Интензитет на емисиите на парникови газове при производството на електроенергия в Европа, октомври 2023 г.
                      Във Франция делът от АЕЦ отдавна не е 77%, за 2023г е 64%.
                      Погледни тук кога са строени реакторите й, като отчиташ, че реактор се строи 10 години.
                      https://pris.iaea.org/PRIS/CountrySt...spx?current=FR

                      Вече никой в ЕС не си позволява да строи АЕЦ, ако не е с огромна корупция или за военни цели - изискванията за безопасност ги оскъпиха многократно, заплати на специалисти, черни и цветни метали .. И за каква екология коворим при АЕЦ - това, че замърсяванията им не се виждат с просто око във въздуха ли?

                      Коментар



                      • Енергиен микс на групата EDF във Франция

                        Във Франция(1) 97,8 % от електроенергията, произведена от EDF, е без емисии на CO₂ благодарение на ядрената и възобновяемата енергия. През 2023 г. специфичните въглеродни емисии на EDF във Франция ще бъдат 11 g/kWh(2) (в сравнение с 20 g/kWh през 2022 г.), 23 пъти по-ниски от средните за сектора в Европа(3).

                        Данни към 31.12.2023 г.
                        (1) Обхват на EDF SA.
                        (2) Преки емисии, с изключение на анализа на жизнения цикъл на съоръженията за производство и горивата.
                        (3) Стойност 2022 г., ЕС-27, Европейска агенция по околна среда, Интензитет на емисиите на парникови газове при производството на електроенергия по държави, октомври 2023 г.
                        Last edited by barbaron; 24.07.2024, 16:51.

                        Коментар




                        • Енергия: Атомна 77,7%, Възобновяема 15,1%, Газ и когенеративна 6%, Мазут 1%, Въглища 0,1%
                          Първоначално изпратено от sosi Разгледай мнение
                          Франция е пускала много реактори до преди 30 години. Вече не пуска, че ще стане по-бедна от нас. А за 60-70 годинини развитие на АЕЦ, те дават днес едва 9% от световния ток, като повечето са на доизживяване.
                          Eнергиен микс на групата EDF в световен мащаб

                          С 93% декарбонизация на производството на електроенергия през 2023 г.(1) групата EDF е водещият производител на електроенергия с ниски въглеродни емисии в света(2) и преследва амбицията си да допринесе за въглеродна неутралност до 2050 г. През 2023 г. въглеродният интензитет на произведената от групата EDF електроенергия възлиза на 37 gCO₂/kWh, което е с 26% по-малко в сравнение с 2022 г.(3). Той е един от най-ниските в света и шест пъти по-нисък от средния за европейските комунални услуги(4).

                          Данни до 31.12.2023 г.
                          (1) Преки емисии на CO₂, свързани с производството, с изключение на анализа на жизнения цикъл на съоръженията за производство и горивата - източник URD 2023 на групата EDF - стр. 9.
                          (2) Източник: Enerdata, Световна класация на производителите с нулеви преки емисии на CO₂.
                          (3) Източник: URD 2023 на групата EDF - стр. 15.
                          (4) Източник: Valeur 2022, ЕС-27, Европейска агенция по околна среда, Интензитет на емисиите на парникови газове при производството на електроенергия в Европа, октомври 2023 г.
                          Last edited by barbaron; 24.07.2024, 15:46.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            Атомни реактори за производство на ток, това е решението. Има статистически данни какво се случва когато Франция пуска много атомни централи, емисиите на СО2 рязко падат, друг такъв случай няма, от фотоволтаиците и перките не се наблюдава спад на емисиите - правят малка част от тока, а самото им производство е източник на обилни емисии и ефекта гравитира към нула.
                            Франция е пускала много реактори до преди 30 години. Вече не пуска, че ще стане по-бедна от нас. А за 60-70 годинини развитие на АЕЦ, те дават днес едва 9% от световния ток, като повечето са на доизживяване.

                            Коментар


                            • Атомни реактори за производство на ток, това е решението. Има статистически данни какво се случва когато Франция пуска много атомни централи, емисиите на СО2 рязко падат, друг такъв случай няма, от фотоволтаиците и перките не се наблюдава спад на емисиите - правят малка част от тока, а самото им производство е източник на обилни емисии и ефекта гравитира към нула.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от sosi Разгледай мнение
                                Тук някакъв гений конспиратор стигнал до извода, че корабите и самолетите определят всичко.

                                Globally, the primary sources of greenhouse gas emissions are electricity and heat (31%), agriculture (11%), transportation (15%), forestry (6%) and manufacturing (12%)
                                Значи транспортът е виновен за към 15%

                                Очевидно самолетите замърсяват много (2-3% от всички CO2 емисии), но като абсолютни стойности сухоземния транспорт замърсява 3-5 пъти повече от тях.
                                https://youmatter.world/en/category-...%20with%20cars.
                                И малко по-подробно:
                                Въз основа на резултатите от търсенето основните източници на глобални емисии на парникови газове са:
                                • 1. Производство на електроенергия и топлинна енергия (34% от световните емисии през 2019 г.): Това е най-големият отделен източник, основно от изгарянето на въглища, природен газ и нефт за производство на електроенергия и топлинна енергия[1].
                                • 2. Промишленост (24% от глобалните емисии през 2019 г.): Това включва емисии от изгаряне на изкопаеми горива на място в промишлени предприятия, както и емисии от химически, металургични и минерални процеси на трансформация[1].
                                • 3. Земеделие, горско стопанство и други видове земеползване (22% от глобалните емисии през 2019 г.): Този сектор включва емисиите от селското стопанство (отглеждане на култури и животни) и обезлесяването[1].
                                • 4. Транспорт (15% от глобалните емисии през 2019 г.): Основно от изгарянето на изкопаеми горива за автомобилен, железопътен, въздушен и морски транспорт. Почти цялата (95 %) енергия за транспорта в света се получава от горива на петролна основа[1].
                                • 5. Сгради (6 % от световните емисии през 2019 г.): Тук се включват емисиите от производството на енергия на място и изгарянето на горива за отопление в сградите или за готвене в домовете. Когато се включи и използването на електроенергия в сградите, на този сектор се падат 16% от емисиите[1].
                                Важно е да се отбележи, че тези проценти могат да варират леко в зависимост от конкретната година и използваната методология.
                                Въпреки това общата картина остава непроменена, като секторите, свързани с енергетиката (електроенергия, транспорт и промишленост), са с най-голям принос към глобалните емисии на парникови газове.

                                Цитати:
                                [1] https://www.epa.gov/ghgemissions/glo...e-gas-overview
                                [2] https://www.c2es.org/content/international-emissions/
                                [3] https://www.epa.gov/ghgemissions/sou...-gas-emissions
                                [4] https://climatechange.chicago.gov/gh...-gas-emissions
                                [5] https://ourworldindata.org/ghg-emissions-by-sector

                                Коментар

                                Working...
                                X