Първоначално изпратено от 1984-
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Глобалното затопляне мит или реалност?
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнениеКолкото да не се харесва на затоплистите:
МЕТАНОЛЪТ ГОРИ във въздушна среда и - ТОЧНО КАКТО ПРИ ВЪГЛЕВОДОРОДИТЕ се образува ВЪГЛЕРОДЕН ДИОКСИД!
Тази реакция наричат ГОРЕНЕ или ПЪЛНО ОКИСЛЕНИЕ. Щом трябва да пишем реакции - тази е актуалната и подкрепя тезата:
2CH3OH + 3O2 -> 2CO2 + 4 H2O
Това е едно на ръка.
Хайде сега, който желае - нека сам се увери защо - ВЪВ ВРЪЗКА С БЕЗОПАСНСТТА НА ХОРА И ТОВАРИ - СЕ СЕ НАЛОЖИЛИ ДИЗЕЛОВИТЕ ГОРИВА.
Безопасността е на първо място, разбира се! И това не е единственото ИМ качество, което подрежда ТОВА ГОРИВО НА ПЪРВО МЯСТО. ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ - ИЛИ/И СА ПО-СКЪПИ (ако не отчитаме преференциите от нЕуки, избрани по високите етажи - ЛОБИСТИ), ИЛИ/И НЕ ГАРАНТИРАТ БЕЗОТКАЗНА РАБОТА НА ДВИГАТЕЛИТЕ, ИЛИ/И ИЗИСКВАТ СКЪПО ПОДДЪРЖАНЕ, ИЛИ/И НЕ ГАРАНТИРАТ МОЩНОСТ...
Никого не убеждавам да ми вярва.
≈===============================
Тъй като примерът на опонента беше с КОНТЕЙНЕРОВОЗ, клас кораби, които заемат около 13 % ОТ ТОНАЖА на световния флот (а опонентът постави акцента - разбираемо - върху РАЗМЕРА), нека обърна вниманието НИ - ОСВЕН ВЪРХУ РАЗМЕРА, НО И ВЪРХУ ДЕДУЕЙТА (ВМЕСТИМОСТТА)...
Говоря за среднотонажните и голямотонажните танкери, над 50 000, 100 000 тона, както и за супер-танкерите, над 300 000 тона... (нещо, над 300 метра дължина и 60 метра ширина)...
Няма да убеждаваме "зелените" - какви горива и двигатели работят БЕЗОТКАЗНО И БЕЗОПАСНО!
Дори да живеем с убеждението, че "те такова жУотно - нЕма", много ясно е - КОЙ Е НАЙ ГОЛЕМИЯТ "ЗАМЪРСИТЕЛ" И - НЕОТМЕНИМИТЕ ФАКТИ - ДРУГИ КОРАБИ, С РАЗЛИЧНИ ДВИГАТЕЛИ И ГОРИВА НЯМА ДА ГАРАНТИРАТ СЪЩАТА СЕБЕСТОЙНОСТ НА ПРЕВОЗВАНИТЕ ГОРИВА В СВЕТОВНИЯ ОКЕАН.
Да де - някога..., но ние живеем ДНЕС!
Зная, че истината (понякога) боли.
Преди дизеловите двигатели са се наложили парните машини
Тези с милиардите акъл нямат да сменят горивото, а едни други превозват хиляди тонове охладен метан.
За себестойността на превоза и делът на горивата в цената на фрахта...
Може да се увериш, че днес навлата са на нивото от деветдесетте години на миналия век, а нефтът е 4 пъти по-скъп оттогава, заплатите – също.
https://tradingeconomics.com/commodity/baltic
Лека вечер ...и не го приемай толкова болезнено.
Коментар
-
Барбарела, този "ИИ" нищо не казва за БЕЗОПАСНОСТ, МОЩНОСТНИ ПОКАЗАТЕЛИ, СЕБЕСТОЙНОСТ... Повярвай - важни са и трява да ПРЕпрограмираш базата данни в твоя т.нар. "ИИ"
РАЗБИРАЕМО Е, защо НИКОЙ КОРАБОСОБСТВЕНИК НЯМА ДА СЕ ДОПИТА ДО "ТВОЯ" "ИИ".
Разбираемо е и - колкото да се впрягаш тук - защо самият ти не мислиш като корабособственик.
Препоръка: ако се качиш на кораб на метанол (ей така - като търсач на силни усещания!...) и запецнете, далеч от брега на континента - допитай се до твоя "ИИ" и ни кажи какво те е посъветвал.
Ако се качиш на самолет в подобна ситуация - пак се обади (ако ти остане време)
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнениеНе е ясно кое точно качество на метанола НИ дава правото да го определим като "екологипно чист"?
- Аз mikomikov не знам кое точно качество на метанола НИ дава правото да го определим като "екологипно чист"
А пък ИИ ще ти помогне
Сравнителният екологичен отпечатък на метанола и въглеводородните съединения показва, че метанолът има по-благоприятно въздействие върху околната среда:
1. Емисии на замърсители:
- Метанолът произвежда по-малко вредни емисии при горене поради наличието на кислород в молекулата му. Това води до по-пълно изгаряне и намалява отделянето на въглероден оксид (CO), азотни оксиди (NOx) и други замърсители[1].
- Въглеводородите като бензин и дизел отделят повече замърсители, включително сажди и непълно изгорели въглеводороди, които влошават качеството на въздуха[1].
2. Парникови газове:
- Метанолът отделя по-малко въглероден диоксид (CO2) при горене в сравнение с въглеводородите, тъй като съдържа по-малко въглерод в молекулата си[1].
- Въглеводородите, особено тези от изкопаеми горива, значително допринасят за увеличаването на CO2 в атмосферата.
3. Възобновяемост:
- Метанолът може да се произвежда от възобновяеми източници като биомаса, което го прави потенциално въглеродно неутрален, ако се използват устойчиви методи за производство[1].
- Повечето въглеводороди се добиват от невъзобновяеми изкопаеми горива, което води до изчерпване на ресурсите и увеличаване на въглеродния отпечатък.
4. Ефективност на горенето:
- Метанолът гори по-ефективно благодарение на кислорода в молекулата си, което води до по-пълно изгаряне и по-малко вредни емисии[1].
- Въглеводородите често изискват по-сложни системи за контрол на емисиите, за да постигнат сравними нива на чистота при изгарянето.
5. Биоразградимост:
- Метанолът е по-лесно биоразградим в околната среда в сравнение с много въглеводородни горива, което намалява риска от дългосрочно замърсяване на почвата и водите при разливи.
В заключение, метанолът демонстрира по-нисък екологичен отпечатък в сравнение с традиционните въглеводородни горива, особено по отношение на емисиите на замърсители, парникови газове и възобновяемостта. Това го прави по-устойчива алтернатива от гледна точка на опазването на околната среда.
Citations:
[1] https://edu.uni-sz.bg/book/3.AF_Vyzo...ev/Tema_4.html
[2] https://elearn.uni-sofia.bg/pluginfi...20studenti.pdf
[3] https://hst.bg/SBORNIK_Mladejki%20fo...20-%20esen.pdf
[4] https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E...B8%D0%BD%D0%B0
[5] https://io-bas.bg/downloads/Books/Ge...0resources.pdf
[6] https://www.youtube.com/watch?v=WKWjb-s1ehg
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнениеКолкото да не се харесва на затоплистите:
МЕТАНОЛЪТ ГОРИ във въздушна среда и - ТОЧНО КАКТО ПРИ ВЪГЛЕВОДОРОДИТЕ се образува ВЪГЛЕРОДЕН ДИОКСИД!
Тази реакция наричат ГОРЕНЕ или ПЪЛНО ОКИСЛЕНИЕ. Щом трябва да пишем реакции - тази е актуалната и подкрепя тезата:
2CH3OH + 3O2 -> 2CO2 + 4 H2O
Това е едно на ръка.
Продукти на горенето- Метанол: При пълно горене на метанол се получават въглероден диоксид (CO2) и вода (H2O):
2CH3OH+3O2 → 2CO2+4H2O2CH3OH+3O2 → 2CO2+4H2O - Въглеводороди: При пълно горене на въглеводороди също се получават въглероден диоксид и вода, но в различни пропорции в зависимост от въглеводорода. Например, за метан:
CH4+2O2 → CO2+2H2OCH4+2O2 → CO2+2H2O
- Метанол: Горенето на метанол води до по-малко емисии на замърсители в сравнение с въглеводородите. Метанолът съдържа кислород в молекулата си, което подпомага по-пълното изгаряне и намалява количеството на въглероден оксид (CO) и други вредни емисии. Това го прави по-чисто гориво, което отделя по-малко замърсители като въглеродни сажди и азотни оксиди
- Въглеводороди: Горенето на въглеводороди, като бензин или дизел, обикновено води до по-високи емисии на замърсители, включително въглероден оксид (CO), въглеродни сажди, азотни оксиди (NOx) и въглеводороди (HC). Тези замърсители допринасят за замърсяването на въздуха и имат негативно въздействие върху здравето на хората и околната среда
- Метанол: При горенето на метанол се отделя въглероден диоксид (CO2), но количеството е по-малко в сравнение с въглеводородите, тъй като метанолът съдържа по-малко въглерод на молекула. В допълнение, метанолът може да се произвежда от възобновяеми източници, което го прави потенциално неутрален по отношение на въглеродните емисии, ако се използват устойчиви методи за производство
- Въглеводороди: Горенето на въглеводороди води до значителни емисии на въглероден диоксид (CO2), който е основен парников газ и допринася за глобалното затопляне. Въглеводородите, добивани от изкопаеми горива, са неустойчиви и допринасят за увеличаването на концентрацията на CO2 в атмосферата
- Метанол: Метанолът може да се произвежда от възобновяеми източници като биомаса, което го прави устойчиво гориво. Това намалява зависимостта от изкопаеми горива и подпомага намаляването на въглеродния отпечатък
- Въглеводороди: Въглеводородите обикновено се добиват от изкопаеми горива като нефт и природен газ, които са невъзобновяеми ресурси. Използването им води до изчерпване на тези ресурси и увеличаване на въглеродния отпечатък
Горенето на метанол има по-малко негативно екологично въздействие в сравнение с горенето на въглеводороди. Метанолът произвежда по-малко замърсители и парникови газове и може да се произвежда от възобновяеми източници, което го прави по-устойчиво гориво. Въглеводородите, от друга страна, допринасят значително за замърсяването на въздуха и глобалното затопляне и са невъзобновяеми ресурси.Last edited by barbaron; 24.07.2024, 18:19.
Коментар
- Метанол: При пълно горене на метанол се получават въглероден диоксид (CO2) и вода (H2O):
-
Колкото да не се харесва на затоплистите:
МЕТАНОЛЪТ ГОРИ във въздушна среда и - ТОЧНО КАКТО ПРИ ВЪГЛЕВОДОРОДИТЕ се образува ВЪГЛЕРОДЕН ДИОКСИД!
Тази реакция наричат ГОРЕНЕ или ПЪЛНО ОКИСЛЕНИЕ. Щом трябва да пишем реакции - тази е актуалната и подкрепя тезата:
2CH3OH + 3O2 -> 2CO2 + 4 H2O
Това е едно на ръка.
Хайде сега, който желае - нека сам се увери защо - ВЪВ ВРЪЗКА С БЕЗОПАСНСТТА НА ХОРА И ТОВАРИ - СЕ СЕ НАЛОЖИЛИ ДИЗЕЛОВИТЕ ГОРИВА.
Безопасността е на първо място, разбира се! И това не е единственото ИМ качество, което подрежда ТОВА ГОРИВО НА ПЪРВО МЯСТО. ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ - ИЛИ/И СА ПО-СКЪПИ (ако не отчитаме преференциите от нЕуки, избрани по високите етажи - ЛОБИСТИ), ИЛИ/И НЕ ГАРАНТИРАТ БЕЗОТКАЗНА РАБОТА НА ДВИГАТЕЛИТЕ, ИЛИ/И ИЗИСКВАТ СКЪПО ПОДДЪРЖАНЕ, ИЛИ/И НЕ ГАРАНТИРАТ МОЩНОСТ...
Никого не убеждавам да ми вярва.
≈===============================
Тъй като примерът на опонента беше с КОНТЕЙНЕРОВОЗ, клас кораби, които заемат около 13 % ОТ ТОНАЖА на световния флот (а опонентът постави акцента - разбираемо - върху РАЗМЕРА), нека обърна вниманието НИ - ОСВЕН ВЪРХУ РАЗМЕРА, НО И ВЪРХУ ДЕДУЕЙТА (ВМЕСТИМОСТТА)...
Говоря за среднотонажните и голямотонажните танкери, над 50 000, 100 000 тона, както и за супер-танкерите, над 300 000 тона... (нещо, над 300 метра дължина и 60 метра ширина)...
Няма да убеждаваме "зелените" - какви горива и двигатели работят БЕЗОТКАЗНО И БЕЗОПАСНО!
Дори да живеем с убеждението, че "те такова жУотно - нЕма", много ясно е - КОЙ Е НАЙ ГОЛЕМИЯТ "ЗАМЪРСИТЕЛ" И - НЕОТМЕНИМИТЕ ФАКТИ - ДРУГИ КОРАБИ, С РАЗЛИЧНИ ДВИГАТЕЛИ И ГОРИВА НЯМА ДА ГАРАНТИРАТ СЪЩАТА СЕБЕСТОЙНОСТ НА ПРЕВОЗВАНИТЕ ГОРИВА В СВЕТОВНИЯ ОКЕАН.
Да де - някога..., но ние живеем ДНЕС!
Зная, че истината (понякога) боли.
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнениеДа бе, малко са 'и на Франция 60 атомни централи, та да строи всяка година по още една
И все пак Френският президент Еманюел Макрон оповести планове за изграждане на до 14 нови ядрени реактора в страната. До 2050 година ще бъдат построени шест нови реактора от най-ново поколение, а още осем други могат да ги последват по-късно.
Коментар
-
Първоначално изпратено от sosi Разгледай мнение.. И за каква екология коворим при АЕЦ - това, че замърсяванията им не се виждат с просто око във въздуха ли?
Коментар
-
Първоначално изпратено от sosi Разгледай мнениеВъв Франция делът от АЕЦ отдавна не е 77%, за 2023г е 64%.
Погледни тук кога са строени реакторите й, като отчиташ, че реактор се строи 10 години.
https://pris.iaea.org/PRIS/CountrySt...spx?current=FR
Вече никой в ЕС не си позволява да строи АЕЦ, ако не е с огромна корупция или за военни цели - изискванията за безопасност ги оскъпиха многократно, заплати на специалисти, черни и цветни метали .. И за каква екология коворим при АЕЦ - това, че замърсяванията им не се виждат с просто око във въздуха ли?
И все пак Френският президент Еманюел Макрон оповести планове за изграждане на до 14 нови ядрени реактора в страната. До 2050 година ще бъдат построени шест нови реактора от най-ново поколение, а още осем други могат да ги последват по-късно.
А за енергийния микс на Франция ИИ ще ти го обясни по-подробно
Според EDF енергийният микс на производството на електроенергия във Франция през 2023 г. ще бъде следният:
- Ядрена енергия: 86,9
- възобновяеми енергийни източници (включително водни): 10,9
- Комбиниран цикъл на газ и когенерация: 1,7%[1].
Важно е да се отбележи, че този микс се отнася конкретно за производството на електроенергия на EDF във Франция, а не за общия енергиен микс на страната. EDF е водещият производител на нисковъглеродна електроенергия в света, като 93% от производството на електроенергия ще бъде декарбонизирано до 2023 г.[1].
За електроенергията, доставяна от EDF на нейните клиенти през 2022 г. (най-новите налични данни), разпределението е малко по-различно:
- Ядрена енергия: 66,6
- Водна енергия: 6,0
- Други възобновяеми енергийни източници: 7,7
- Газ: 13,7
- Въглища: 4,9
- Нефт: 0,7 % Други изкопаеми горива
- Други изкопаеми горива: 0,4%[2]
Тази разлика се обяснява с факта, че EDF може да извършва покупки на пазара на електроенергия, за да оптимизира доставките за своите клиенти[2].
Трябва да се отбележи, че общият енергиен микс на Франция, който включва всички енергийни източници, а не само електроенергията, е различен. Според по-общи източници той се състои от около 40 % ядрена енергия, 28 % нефт, 16 % природен газ и 14 % възобновяеми енергийни източници и отпадъци[4].
Citations:
[1] https://www.edf.fr/groupe-edf/produi...euse-du-climat
[2] https://www.edf.fr/origine-de-l-elec...ournie-par-edf
[3] https://www.rte-france.com/eco2mix/l...te-par-filiere
[4] https://www.edfenr.com/guide-solaire...et-electrique/
[5] https://selectra.info/energie/guides...getique-france
P.S. Dобавям моето пояснение: Какво е "общ енергиен микс"?Общият енергиен микс е разпределението на различните първични енергийни източници (въглеводороди, ядрена енергия, газ, въглища, слънчева енергия, вятърна енергия, водна енергия, биомаса и т.н.), използвани за производство на енергия, която може да се използва пряко, като например електричество или топлина.
Last edited by barbaron; 24.07.2024, 17:32.
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
Енергия: Атомна 77,7%, Възобновяема 15,1%, Газ и когенеративна 6%, Мазут 1%, Въглища 0,1%
Eнергиен микс на групата EDF в световен мащаб
С 93% декарбонизация на производството на електроенергия през 2023 г.(1) групата EDF е водещият производител на електроенергия с ниски въглеродни емисии в света(2) и преследва амбицията си да допринесе за въглеродна неутралност до 2050 г. През 2023 г. въглеродният интензитет на произведената от групата EDF електроенергия възлиза на 37 gCO₂/kWh, което е с 26% по-малко в сравнение с 2022 г.(3). Той е един от най-ниските в света и шест пъти по-нисък от средния за европейските комунални услуги(4).
Данни до 31.12.2023 г.
(1) Преки емисии на CO₂, свързани с производството, с изключение на анализа на жизнения цикъл на съоръженията за производство и горивата - източник URD 2023 на групата EDF - стр. 9.
(2) Източник: Enerdata, Световна класация на производителите с нулеви преки емисии на CO₂.
(3) Източник: URD 2023 на групата EDF - стр. 15.
(4) Източник: Valeur 2022, ЕС-27, Европейска агенция по околна среда, Интензитет на емисиите на парникови газове при производството на електроенергия в Европа, октомври 2023 г.
Погледни тук кога са строени реакторите й, като отчиташ, че реактор се строи 10 години.
https://pris.iaea.org/PRIS/CountrySt...spx?current=FR
Вече никой в ЕС не си позволява да строи АЕЦ, ако не е с огромна корупция или за военни цели - изискванията за безопасност ги оскъпиха многократно, заплати на специалисти, черни и цветни метали .. И за каква екология коворим при АЕЦ - това, че замърсяванията им не се виждат с просто око във въздуха ли?
Коментар
-
Енергиен микс на групата EDF във Франция
Във Франция(1) 97,8 % от електроенергията, произведена от EDF, е без емисии на CO₂ благодарение на ядрената и възобновяемата енергия. През 2023 г. специфичните въглеродни емисии на EDF във Франция ще бъдат 11 g/kWh(2) (в сравнение с 20 g/kWh през 2022 г.), 23 пъти по-ниски от средните за сектора в Европа(3).
Данни към 31.12.2023 г.
(1) Обхват на EDF SA.
(2) Преки емисии, с изключение на анализа на жизнения цикъл на съоръженията за производство и горивата.
(3) Стойност 2022 г., ЕС-27, Европейска агенция по околна среда, Интензитет на емисиите на парникови газове при производството на електроенергия по държави, октомври 2023 г.Last edited by barbaron; 24.07.2024, 16:51.
Коментар
-
Енергия: Атомна 77,7%, Възобновяема 15,1%, Газ и когенеративна 6%, Мазут 1%, Въглища 0,1%
Първоначално изпратено от sosi Разгледай мнениеФранция е пускала много реактори до преди 30 години. Вече не пуска, че ще стане по-бедна от нас. А за 60-70 годинини развитие на АЕЦ, те дават днес едва 9% от световния ток, като повечето са на доизживяване.
С 93% декарбонизация на производството на електроенергия през 2023 г.(1) групата EDF е водещият производител на електроенергия с ниски въглеродни емисии в света(2) и преследва амбицията си да допринесе за въглеродна неутралност до 2050 г. През 2023 г. въглеродният интензитет на произведената от групата EDF електроенергия възлиза на 37 gCO₂/kWh, което е с 26% по-малко в сравнение с 2022 г.(3). Той е един от най-ниските в света и шест пъти по-нисък от средния за европейските комунални услуги(4).
Данни до 31.12.2023 г.
(1) Преки емисии на CO₂, свързани с производството, с изключение на анализа на жизнения цикъл на съоръженията за производство и горивата - източник URD 2023 на групата EDF - стр. 9.
(2) Източник: Enerdata, Световна класация на производителите с нулеви преки емисии на CO₂.
(3) Източник: URD 2023 на групата EDF - стр. 15.
(4) Източник: Valeur 2022, ЕС-27, Европейска агенция по околна среда, Интензитет на емисиите на парникови газове при производството на електроенергия в Европа, октомври 2023 г.Last edited by barbaron; 24.07.2024, 15:46.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеАтомни реактори за производство на ток, това е решението. Има статистически данни какво се случва когато Франция пуска много атомни централи, емисиите на СО2 рязко падат, друг такъв случай няма, от фотоволтаиците и перките не се наблюдава спад на емисиите - правят малка част от тока, а самото им производство е източник на обилни емисии и ефекта гравитира към нула.
Коментар
-
Атомни реактори за производство на ток, това е решението. Има статистически данни какво се случва когато Франция пуска много атомни централи, емисиите на СО2 рязко падат, друг такъв случай няма, от фотоволтаиците и перките не се наблюдава спад на емисиите - правят малка част от тока, а самото им производство е източник на обилни емисии и ефекта гравитира към нула.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от sosi Разгледай мнениеТук някакъв гений конспиратор стигнал до извода, че корабите и самолетите определят всичко.
Globally, the primary sources of greenhouse gas emissions are electricity and heat (31%), agriculture (11%), transportation (15%), forestry (6%) and manufacturing (12%)
Значи транспортът е виновен за към 15%
Очевидно самолетите замърсяват много (2-3% от всички CO2 емисии), но като абсолютни стойности сухоземния транспорт замърсява 3-5 пъти повече от тях.
https://youmatter.world/en/category-...%20with%20cars.
Въз основа на резултатите от търсенето основните източници на глобални емисии на парникови газове са:- 1. Производство на електроенергия и топлинна енергия (34% от световните емисии през 2019 г.): Това е най-големият отделен източник, основно от изгарянето на въглища, природен газ и нефт за производство на електроенергия и топлинна енергия[1].
- 2. Промишленост (24% от глобалните емисии през 2019 г.): Това включва емисии от изгаряне на изкопаеми горива на място в промишлени предприятия, както и емисии от химически, металургични и минерални процеси на трансформация[1].
- 3. Земеделие, горско стопанство и други видове земеползване (22% от глобалните емисии през 2019 г.): Този сектор включва емисиите от селското стопанство (отглеждане на култури и животни) и обезлесяването[1].
- 4. Транспорт (15% от глобалните емисии през 2019 г.): Основно от изгарянето на изкопаеми горива за автомобилен, железопътен, въздушен и морски транспорт. Почти цялата (95 %) енергия за транспорта в света се получава от горива на петролна основа[1].
- 5. Сгради (6 % от световните емисии през 2019 г.): Тук се включват емисиите от производството на енергия на място и изгарянето на горива за отопление в сградите или за готвене в домовете. Когато се включи и използването на електроенергия в сградите, на този сектор се падат 16% от емисиите[1].
Въпреки това общата картина остава непроменена, като секторите, свързани с енергетиката (електроенергия, транспорт и промишленост), са с най-голям принос към глобалните емисии на парникови газове.
Цитати:
[1] https://www.epa.gov/ghgemissions/glo...e-gas-overview
[2] https://www.c2es.org/content/international-emissions/
[3] https://www.epa.gov/ghgemissions/sou...-gas-emissions
[4] https://climatechange.chicago.gov/gh...-gas-emissions
[5] https://ourworldindata.org/ghg-emissions-by-sector
Коментар
Коментар