IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Глобалното затопляне мит или реалност?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
    ...Ала истината е, че корабите са един ит основните замърсителу, поне що се отнася до сажди и СО, а самолетите, горят най-много гориво за пренасяне на един човек на 1 км.път. Разбира се, версията за ОСНОВНАТА роля на човешката дейност при формиране на Г.З. има слаби точки но, че И човек допринася някак за това, също е факт.
    Замърсяването е проблем най-вече в пристанищата.
    Намаляването на сярата в корабните горива, и добавянето на скрубери за пречистване, вероятно е допринесло, макар и скромно, за по-високи температури.
    Аерозолите, в които участва серният диоксид, отразяват добре, но водят до киселинни дъждове.

    Вече се работи за заместването на ткг с амоняк, метанол...
    https://www.investor.bg/a/334-evropa...metanol-korabi

    Коментар


    • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
      Когато аз разбера, че греша, признавам грешките си.
      Но хора, които "никога" не грешат и не си признават, са много опасни
      Особено ако са невежи
      Опасни са такива като теб. които правят пари от "борбата с глобалното затопляне ".Интересно защо си купуват къщи на брега на морето като според теорията за глобалното затопляне скоро крайбрежието ще е под вода.
      Last edited by X_Y; 22.07.2024, 15:01.

      Коментар


      • Когато аз разбера, че греша, признавам грешките си.
        Но хора, които "никога" не грешат и не си признават, са много опасни
        Особено ако са невежи

        Коментар


        • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение


          Защо ме принуждавате да си повтарям уроците ?

          Въпроси до "експертите" тук:
          • Вие графики можете ли да четете ?
          • Локален и глобален максимум знаете ли какво е ?
          • Статистически анализ знаете ли какво е ?
          • "Глобално" знаете ли какво обозначава ?
          • Земята плоска ли е ? ?
          Затова предлагам: Vergil1975 да набере кадри от тази тема
          и да създаде център по климатология,
          който ще наблюдава само температурите в България
          и ще изследва литературни произведения от последните 3 века.
          Заседанията си да провеждат на плажа от 13:00 до 15:00,
          само когато температурите са над 54°С

          Прогнозите им ще са валидни за целия свят.
          Всичките останали климатолози по света трябва
          да си посипят главите с пепел и да си търсят друга работа


          А ти имаш ли си понятие колко голяма е Земята?70 процента са океани и морета,в които измервателните станции са много малко. Как точно ще се измерят тия глобални температури при положение, че в голяма част от планетата няма измервателни станции?
          Освен това в близост до много от измервателните станции има асфалт и бетон, които като се нагреят и повишават температурата в околността.
          Така че тия данни за"глобални температеми"изобщо не са верни.
          Но като латерна повтаряш едно и също.

          Коментар


          • Първичните микроорганизми и динозаврите не са се сетили да измерват температурите,
            затова не мога да задоволя любопитството на Retro_696
            Но ето какво вече обсъждахме:
            ​​​​​​​

            Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
            Аз: Какво е влиянието на човешките дейности върху циклите на Миланкович?

            Барба-GPT:
            Човешките дейности не оказват пряко влияние върху циклите на Миланкович, тъй като те се определят от астрономически сили, които са извън човешкия контрол. Въпреки това съществуват някои важни взаимодействия между предизвиканите от човека климатични промени и естествените климатични колебания, причинени от циклите на Миланкович:
            • Засенчване на естествените цикли: Бързото затопляне, причинено от човешките емисии на парникови газове, настъпва много по-бързо от постепенните промени, предизвикани от циклите на Миланкович. Това антропогенно затопляне по същество измества фината тенденция на захлаждане, която би се очаквала въз основа на настоящите орбитални параметри.
            • Промяна на чувствителността на климата: Човешките дейности могат да променят чувствителността на климата на Земята към орбиталните въздействия. Например загубата на арктически морски лед поради глобалното затопляне може да засили ефекта от бъдещите промени в земната орбита върху климата на високите ширини.
            • Усложняване на прогнозите за климата: Взаимодействието между антропогенното затопляне и естествените орбитални цикли усложнява прогнозирането на бъдещите климатични условия, особено в по-дълги периоди от време.
            • Потенциално въздействие върху ледниковите периоди: Някои учени предполагат, че предизвиканото от човека глобално затопляне може да забави настъпването на следващия ледников период с хиляди години, като по този начин на практика прекъсне естествения цикъл на ледниковите и междуледниковите периоди.
            • Механизми за обратна връзка: Човешките дейности променят различни климатични механизми за обратна връзка (като въглеродния цикъл и обратната връзка лед-албедо), които играят решаваща роля за влиянието на циклите на Миланкович върху климата. Това потенциално би могло да промени начина, по който земната система реагира на бъдещи орбитални промени.
            Важно е да се отбележи, че докато циклите на Миланкович действат във времеви диапазон от десетки до стотици хиляди години, предизвиканите от човека промени в климата се случват в продължение на десетилетия до векове. Настоящата тенденция на бързо затопляне не може да бъде обяснена с циклите на Миланкович и се дължи основно на човешката дейност, по-специално на отделянето на парникови газове.

            Разбирането на взаимодействието между предизвиканото от човека изменение на климата и естествените орбитални цикли продължава да бъде активна област на изследване в науката за климата. Тези знания са от решаващо значение за точното прогнозиране на дългосрочните климатични тенденции и за разбирането на цялостното въздействие на човешките дейности върху земната система.

            Цитати:
            [1] https://en.wikipedia.org/wiki/Milankovitch_cycles
            [2] https://courses.seas.harvard.edu/cli...-Wikipedia.pdf
            [3] https://www.space.com/milankovitch-cycles
            [4] https://science.nasa.gov/science-res...arths-climate/
            [5] https://www.sciencedirect.com/topics...nkovitch-cycle

            Подвъпроси:
            • Как парниковите газове, предизвикани от човека, променят прогнозите за цикъла на Миланкович
            • Могат ли човешките дейности да нарушат естествената периодичност на циклите на Миланкович
            • Как обезлесяването влияе върху орбиталните колебания на Земята
            • Какво е влиянието на промишленото замърсяване върху наклона на земната ос
            • Как човешките дейности влияят върху орбиталния ексцентрицитет на Земята

            Коментар


            • Based on the search results, the main sources of CO2 emissions are:

              1. Burning fossil fuels for energy production and use, which accounts for about 90% of global CO2 emissions[5]. This includes:

              - Electricity and heat production (largest source globally)[2]
              - Transportation (cars, trucks, planes, ships)[1][2]
              - Industry and manufacturing[1][2]
              - Residential and commercial buildings[1]

              2. Land use changes, primarily deforestation in tropical regions[4]

              3. Industrial processes like cement production[4][5]

              4. Agriculture, though this is a larger source of other greenhouse gases like methane and nitrous oxide rather than CO2 directly[1][2]

              Breaking down the fossil fuel sources further:

              - Coal: 40% of global fossil fuel CO2 emissions
              - Oil: 32%
              - Natural gas: 21%
              - Cement production: 5%
              - Flaring and other smaller sources: 2%[5]

              Geographically, the largest emitters are:

              - China: 31% of global fossil fuel emissions
              - United States: 14%
              - European Union: 7%
              - India: 7%[5]

              It's important to note that while the transportation sector (including cars) is a significant source, it is not the largest overall. Electricity and heat production from fossil fuels typically contribute more to global CO2 emissions[2]. However, the exact breakdown can vary by country and region.

              Citations:
              [1] https://www.epa.gov/ghgemissions/sou...-gas-emissions
              [2] https://ourworldindata.org/emissions-by-sector
              [3] https://www.c2es.org/content/international-emissions/
              [4] https://en.wikipedia.org/wiki/Greenhouse_gas_emissions
              [5] https://www.csiro.au/en/research/env...sources-of-co2

              Коментар


              • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение


                Защо ме принуждавате да си повтарям уроците ?

                Въпроси до "експертите" тук:
                • Вие графики можете ли да четете ?
                • Локален и глобален максимум знаете ли какво е ?
                • Статистически анализ знаете ли какво е ?
                • "Глобално" знаете ли какво обозначава ?
                • Земята плоска ли е ? ?
                Затова предлагам: Vergil1975 да набере кадри от тази тема
                и да създаде център по климатология,
                който ще наблюдава само температурите в България
                и ще изследва литературни произведения от последните 3 века.
                Заседанията си да провеждат на плажа от 13:00 до 15:00,
                само когато температурите са над 54°С

                Прогнозите им ще са валидни за целия свят.
                Всичките останали климатолози по света трябва
                да си посипят главите с пепел и да си търсят друга работа


                Барби,мога ли да те помоля за същата графика,но която обхваща последните 10млн.години ,които се явяват само около 1/450 - та част от съществуването на Земята...!Искам да си направя някои собствени изводи,а ти разполагаш с ИИ,който е с най-достоверната инфоромация,за разлика от нашия български ИИ,който послъгва чат-пат...

                Коментар


                • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение
                  Излъгали са те за процентите на бензин, дизел, авио и различните корабни горива
                  ...Ала истината е, че корабите са един ит основните замърсителу, поне що се отнася до сажди и СО, а самолетите, горят най-много гориво за пренасяне на един човек на 1 км.път. Разбира се, версията за ОСНОВНАТА роля на човешката дейност при формиране на Г.З. има слаби точки но, че И човек допринася някак за това, също е факт.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
                    Огромна част от изброените "благинки" се дължи на най-големите "замърсители" - корабите и самолетите (над 90 %) от всички "замърсители", но клакьорите заострят вниманието на "простолюдието" върху леките автомобили, които са под 10 % от "замърсителите"...
                    Въпросът за замърсяването и неговите източници е наистина сложен и многостранен. Важно е да се разберат различните фактори, които допринасят за замърсяването, и причините, поради които се обръща внимание на различните източници. Ето един подробен поглед върху темата:

                    Основни източници на замърсяване
                    • 1. **Морски транспорт** Морското корабоплаване е значителен източник на замърсяване, който допринася за около 2-3 % от световните емисии на въглероден диоксид (CO2). Корабите също така изпускат серни оксиди (SOx), азотни оксиди (NOx) и прахови частици, които имат вредно въздействие върху качеството на въздуха и човешкото здраве.
                    • 2. **Авиация** На авиацията се падат приблизително 2-3 % от световните емисии на CO2, но нейното въздействие е по-силно изразено поради височината, на която се изпускат емисиите, които влияят върху химичния състав на атмосферата и климата. Самолетите също така отделят NOx, водни пари и твърди частици.
                    • 3. **Селищен транспорт** Пътният транспорт, включващ автомобили, камиони и автобуси, е отговорен за около 15-20 % от глобалните емисии на CO2. Въпреки че това е по-малко от комбинираното въздействие на корабоплаването и авиацията, автомобилният транспорт е значителен източник на замърсяване на въздуха в градовете, включително NOx, въглероден оксид (CO) и прахови частици.
                    Защо се обръща внимание на автомобилите?
                    • 1. **Видимост и близост** Автомобилите са по-видими и оказват пряко влияние върху ежедневието на хората, особено в градските райони. Замърсяването от автомобилния транспорт е по-непосредствено и по-забележимо, като засяга качеството на въздуха в градовете, където живее по-голямата част от населението.
                    • 2. **Влияние върху здравето**
                    • Замърсителите от автомобилите, като NOx и прахови частици, оказват пряко и сериозно въздействие върху здравето, включително респираторни и сърдечносъдови заболявания. Намаляването на автомобилните емисии може да има незабавни ползи за здравето на градското население.
                    • 3. **Възможност за регулиране**
                    • Регулирането на автомобилните емисии често е по-осъществимо от регулирането на международното корабоплаване и авиацията. В много държави има строги стандарти за емисиите от автомобилите, а технологичният напредък като електрическите превозни средства (ЕПС) предлага практически решения за намаляване на емисиите от автомобилния транспорт.
                    • 4. **Промяна в поведението**
                    • Насърчаването на обществеността да възприеме по-устойчиви транспортни навици, като например използване на обществен транспорт, колоездене или ходене пеша, може значително да намали замърсяването в градовете. Това е по-лесно да се постигне на местно ниво в сравнение с глобалния мащаб, необходим за корабоплаването и авиацията.
                    Обръщане на внимание на всички източници на замърсяване
                    • 1. **Международни разпоредби** Организации като Международната морска организация (ММО) и Международната организация за гражданска авиация (ИКАО) работят върху правила за намаляване на емисиите от кораби и самолети. Например, ограничението за съдържанието на сяра на ИМО и Схемата за компенсиране и намаляване на въглеродните емисии в международната авиация (CORSIA) на ИКАО имат за цел да намалят въздействието на тези сектори върху околната среда.
                    • 2. **Технологични иновации** Технологичният напредък, като например по-чисти горива, по-ефективни двигатели и алтернативни системи за задвижване (напр. кораби и самолети, задвижвани с електричество или водород), е от съществено значение за намаляване на емисиите от тези основни замърсители.
                    • 3. **Интегрирани подходи** За ефективното справяне с глобалното замърсяване е необходим цялостен подход, който да включва всички сектори - корабоплаване, авиация и автомобилен транспорт. Политиките следва да насърчават устойчиви практики във всички видове транспорт.
                    Заключение

                    Въпреки че автомобилите са значителен източник на замърсяване, фокусът върху тях се дължи отчасти на непосредственото им въздействие върху качеството на въздуха в градовете и общественото здраве, както и на възможността за прилагане на регулаторни мерки. Все пак цялостното справяне със замърсяването изисква да се обърне внимание на всички основни източници, включително морския транспорт и авиацията, чрез международно сътрудничество, технологични иновации и интегрирани политически подходи.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение

                      Огромна част от изброените "благинки" се дължи на най-големите "замърсители" - корабите и самолетите (над 90 %) от всички "замърсители", но клакьорите заострят вниманието на "простолюдието" върху леките автомобили, които са под 10 % от "замърсителите"...



                      Излъгали са те за процентите на бензин, дизел, авио и различните корабни горива

                      Коментар



                      • Огромното мнозинство от климатолозите са съгласни, че глобалното затопляне се случва и е причинено предимно от човешки дейности, особено изгарянето на изкопаеми горива. Множество проучвания, публикувани в рецензирани научни списания, показват, че тенденциите на затопляне на климата през последния век се дължат на човешки дейности.

                        Проучване от 2021 г., публикувано в Environmental Research Letters,
                        анализира над 88 000 свързани с климата изследвания и установи,
                        че 99,9% от тях са съгласни, че хората причиняват климатичните промени.
                        Това надгражда предишни изследвания, като например проучване от 2013 г.,
                        което установи 97% консенсус сред рецензираните климатични изследвания.


                        Вярно е, че малък брой учени не са съгласни с този консенсус, но те представляват незначително малцинство в научната общност. Много от подписалите такива писма често нямат експертиза конкретно в климатичната наука. Например, "Световната климатична декларация", твърдяща, че няма климатична спешност, беше подписана от лица с различен произход, но много малко от тях всъщност бяха климатолози.

                        Също така си струва да се отбележи, че множество групи, популяризиращи климатичния скептицизъм, са свързани с интереси на изкопаемите горива.

                        Относно призива за икономическа ефективност на климатичните политики, това е валидна точка за обсъждане. Въпреки това, много икономисти и политици твърдят, че дългосрочните разходи от бездействието по отношение на климатичните промени далеч надхвърлят разходите за мерки за смекчаване и адаптация.

                        Преобладаващите научни доказателства и консенсус подкрепят реалността на причинените от човека климатични промени и необходимостта от действия. Политическите дискусии трябва да се основават на това установено научно разбиране, като същевременно се вземат предвид икономическите и социалните фактори.


                        Коментар





                        • Чудесна графика Който я е разбрал, да си мръдне лявото ухо

                          Очевидно е, че затоплянето е по-слабо около полюсите,
                          слабо около Северния полюс поради циркулиращата вода,
                          най-слабо в Антарктида - сигурно поради земните скалисти маси.

                          Най-голямо е затоплянето в Северното полукълбо (0.5°С),
                          и по-слабо в Южното полукълбо (0.3°С), сигурно пореди близостта на Антарктида.

                          Коментар




                          • Защо ме принуждавате да си повтарям уроците ?

                            Въпроси до "експертите" тук:
                            • Вие графики можете ли да четете ?
                            • Локален и глобален максимум знаете ли какво е ?
                            • Статистически анализ знаете ли какво е ?
                            • "Глобално" знаете ли какво обозначава ?
                            • Земята плоска ли е ? ?
                            Затова предлагам: Vergil1975 да набере кадри от тази тема
                            и да създаде център по климатология,
                            който ще наблюдава само температурите в България
                            и ще изследва литературни произведения от последните 3 века.
                            Заседанията си да провеждат на плажа от 13:00 до 15:00,
                            само когато температурите са над 54°С

                            Прогнозите им ще са валидни за целия свят.
                            Всичките останали климатолози по света трябва
                            да си посипят главите с пепел и да си търсят друга работа



                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                              Да се върнем към един въпрос без отговор все още, поставен вече твърде отдавна:
                              КАКВА Е КВАЛИФИКАЦИЯТА ТИ В СФЕРАТА НА МЕТРОЛОГИЯТА? Моята е веднъж курс в техникума (а Матеев ти е свидетел, ТЕТ "М.В.Ломоносов"- Г.О. си беше едно наистина елитно специално училище (по днешните норми, "КОЛЕЖ") и, втората част - неизбежноят курс в техническия университет, за специалността "промишлена електроника".
                              ТВОЯТА КАВАЛИФИКАЦИЯ каква е и на каквомотхоте, трябва да ти се връзваме?

                              С други думи,
                              Ти ИЗОБЩО разбираш ли, че нямаме основание?
                              Аз представям доказани факти.Дали ще им вярваш си е твой проблем.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Vergil1975 Разгледай мнение

                                Точно така е-лъжат да им дават пари. За съжаление в наши дни науката се използва за политически цели. И не всички учени участват в тая измама.
                                Колкото до измерванията на температурата в дългосрочен план те не могат да са меродавни по няколко причини:
                                1.Над 70 процента от повърхността на Земята е вода.В океаните станциите за измерване са много малко,така че няма как да има точни данни за глобалните температури.
                                2.В момента станциите за измерване са повече отколкото през края на 19-и век.
                                3.В близост до голяма част от станциите има асфалт и бетон,които отделят топлина като се нагреят и така изкривяват данните,щото само на 2 км в полето температурата е много по-ниска.
                                Да се върнем към един въпрос без отговор все още, поставен вече твърде отдавна:
                                КАКВА Е КВАЛИФИКАЦИЯТА ТИ В СФЕРАТА НА МЕТРОЛОГИЯТА? Моята е веднъж курс в техникума (а Матеев ти е свидетел, ТЕТ "М.В.Ломоносов"- Г.О. си беше едно наистина елитно специално училище (по днешните норми, "КОЛЕЖ") и, втората част - неизбежноят курс в техническия университет, за специалността "промишлена електроника".
                                ТВОЯТА КАВАЛИФИКАЦИЯ каква е и на каквомотхоте, трябва да ти се връзваме?

                                С други думи,
                                Ти ИЗОБЩО разбираш ли, че нямаме основание?

                                Коментар

                                Working...
                                X