IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Глобалното затопляне мит или реалност?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от sosi Разгледай мнение
    Във Франция делът от АЕЦ отдавна не е 77%, за 2023г е 64%.
    Погледни тук кога са строени реакторите й, като отчиташ, че реактор се строи 10 години.
    https://pris.iaea.org/PRIS/CountrySt...spx?current=FR

    Вече никой в ЕС не си позволява да строи АЕЦ, ако не е с огромна корупция или за военни цели - изискванията за безопасност ги оскъпиха многократно, заплати на специалисти, черни и цветни метали .. И за каква екология коворим при АЕЦ - това, че замърсяванията им не се виждат с просто око във въздуха ли?
    Да бе, малко са 'и на Франция 60 атомни централи, та да строи всяка година по още една
    И все пак Френският президент Еманюел Макрон оповести планове за изграждане на до 14 нови ядрени реактора в страната. До 2050 година ще бъдат построени шест нови реактора от най-ново поколение, а още осем други могат да ги последват по-късно.

    А за енергийния микс на Франция ИИ ще ти го обясни по-подробно

    Според EDF енергийният микс на производството на електроенергия във Франция през 2023 г. ще бъде следният:

    - Ядрена енергия: 86,9
    - възобновяеми енергийни източници (включително водни): 10,9
    - Комбиниран цикъл на газ и когенерация: 1,7%[1].

    Важно е да се отбележи, че този микс се отнася конкретно за производството на електроенергия на EDF във Франция, а не за общия енергиен микс на страната. EDF е водещият производител на нисковъглеродна електроенергия в света, като 93% от производството на електроенергия ще бъде декарбонизирано до 2023 г.[1].

    За електроенергията, доставяна от EDF на нейните клиенти през 2022 г. (най-новите налични данни), разпределението е малко по-различно:

    - Ядрена енергия: 66,6
    - Водна енергия: 6,0
    - Други възобновяеми енергийни източници: 7,7
    - Газ: 13,7
    - Въглища: 4,9
    - Нефт: 0,7 % Други изкопаеми горива
    - Други изкопаеми горива: 0,4%[2]

    Тази разлика се обяснява с факта, че EDF може да извършва покупки на пазара на електроенергия, за да оптимизира доставките за своите клиенти[2].

    Трябва да се отбележи, че общият енергиен микс на Франция, който включва всички енергийни източници, а не само електроенергията, е различен. Според по-общи източници той се състои от около 40 % ядрена енергия, 28 % нефт, 16 % природен газ и 14 % възобновяеми енергийни източници и отпадъци[4].

    Citations:
    [1] https://www.edf.fr/groupe-edf/produi...euse-du-climat
    [2] https://www.edf.fr/origine-de-l-elec...ournie-par-edf
    [3] https://www.rte-france.com/eco2mix/l...te-par-filiere
    [4] https://www.edfenr.com/guide-solaire...et-electrique/
    [5] https://selectra.info/energie/guides...getique-france

    P.S. Dобавям моето пояснение: Какво е "общ енергиен микс"?
    Общият енергиен микс е разпределението на различните първични енергийни източници (въглеводороди, ядрена енергия, газ, въглища, слънчева енергия, вятърна енергия, водна енергия, биомаса и т.н.), използвани за производство на енергия, която може да се използва пряко, като например електричество или топлина.
    Last edited by barbaron; 24.07.2024, 16:32.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение

      Енергия: Атомна 77,7%, Възобновяема 15,1%, Газ и когенеративна 6%, Мазут 1%, Въглища 0,1%

      Eнергиен микс на групата EDF в световен мащаб

      С 93% декарбонизация на производството на електроенергия през 2023 г.(1) групата EDF е водещият производител на електроенергия с ниски въглеродни емисии в света(2) и преследва амбицията си да допринесе за въглеродна неутралност до 2050 г. През 2023 г. въглеродният интензитет на произведената от групата EDF електроенергия възлиза на 37 gCO₂/kWh, което е с 26% по-малко в сравнение с 2022 г.(3). Той е един от най-ниските в света и шест пъти по-нисък от средния за европейските комунални услуги(4).

      Данни до 31.12.2023 г.
      (1) Преки емисии на CO₂, свързани с производството, с изключение на анализа на жизнения цикъл на съоръженията за производство и горивата - източник URD 2023 на групата EDF - стр. 9.
      (2) Източник: Enerdata, Световна класация на производителите с нулеви преки емисии на CO₂.
      (3) Източник: URD 2023 на групата EDF - стр. 15.
      (4) Източник: Valeur 2022, ЕС-27, Европейска агенция по околна среда, Интензитет на емисиите на парникови газове при производството на електроенергия в Европа, октомври 2023 г.
      Във Франция делът от АЕЦ отдавна не е 77%, за 2023г е 64%.
      Погледни тук кога са строени реакторите й, като отчиташ, че реактор се строи 10 години.
      https://pris.iaea.org/PRIS/CountrySt...spx?current=FR

      Вече никой в ЕС не си позволява да строи АЕЦ, ако не е с огромна корупция или за военни цели - изискванията за безопасност ги оскъпиха многократно, заплати на специалисти, черни и цветни метали .. И за каква екология коворим при АЕЦ - това, че замърсяванията им не се виждат с просто око във въздуха ли?

      Коментар



      • Енергиен микс на групата EDF във Франция

        Във Франция(1) 97,8 % от електроенергията, произведена от EDF, е без емисии на CO₂ благодарение на ядрената и възобновяемата енергия. През 2023 г. специфичните въглеродни емисии на EDF във Франция ще бъдат 11 g/kWh(2) (в сравнение с 20 g/kWh през 2022 г.), 23 пъти по-ниски от средните за сектора в Европа(3).

        Данни към 31.12.2023 г.
        (1) Обхват на EDF SA.
        (2) Преки емисии, с изключение на анализа на жизнения цикъл на съоръженията за производство и горивата.
        (3) Стойност 2022 г., ЕС-27, Европейска агенция по околна среда, Интензитет на емисиите на парникови газове при производството на електроенергия по държави, октомври 2023 г.
        Last edited by barbaron; 24.07.2024, 15:51.

        Коментар




        • Енергия: Атомна 77,7%, Възобновяема 15,1%, Газ и когенеративна 6%, Мазут 1%, Въглища 0,1%
          Първоначално изпратено от sosi Разгледай мнение
          Франция е пускала много реактори до преди 30 години. Вече не пуска, че ще стане по-бедна от нас. А за 60-70 годинини развитие на АЕЦ, те дават днес едва 9% от световния ток, като повечето са на доизживяване.
          Eнергиен микс на групата EDF в световен мащаб

          С 93% декарбонизация на производството на електроенергия през 2023 г.(1) групата EDF е водещият производител на електроенергия с ниски въглеродни емисии в света(2) и преследва амбицията си да допринесе за въглеродна неутралност до 2050 г. През 2023 г. въглеродният интензитет на произведената от групата EDF електроенергия възлиза на 37 gCO₂/kWh, което е с 26% по-малко в сравнение с 2022 г.(3). Той е един от най-ниските в света и шест пъти по-нисък от средния за европейските комунални услуги(4).

          Данни до 31.12.2023 г.
          (1) Преки емисии на CO₂, свързани с производството, с изключение на анализа на жизнения цикъл на съоръженията за производство и горивата - източник URD 2023 на групата EDF - стр. 9.
          (2) Източник: Enerdata, Световна класация на производителите с нулеви преки емисии на CO₂.
          (3) Източник: URD 2023 на групата EDF - стр. 15.
          (4) Източник: Valeur 2022, ЕС-27, Европейска агенция по околна среда, Интензитет на емисиите на парникови газове при производството на електроенергия в Европа, октомври 2023 г.
          Last edited by barbaron; 24.07.2024, 14:46.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Атомни реактори за производство на ток, това е решението. Има статистически данни какво се случва когато Франция пуска много атомни централи, емисиите на СО2 рязко падат, друг такъв случай няма, от фотоволтаиците и перките не се наблюдава спад на емисиите - правят малка част от тока, а самото им производство е източник на обилни емисии и ефекта гравитира към нула.
            Франция е пускала много реактори до преди 30 години. Вече не пуска, че ще стане по-бедна от нас. А за 60-70 годинини развитие на АЕЦ, те дават днес едва 9% от световния ток, като повечето са на доизживяване.

            Коментар


            • Атомни реактори за производство на ток, това е решението. Има статистически данни какво се случва когато Франция пуска много атомни централи, емисиите на СО2 рязко падат, друг такъв случай няма, от фотоволтаиците и перките не се наблюдава спад на емисиите - правят малка част от тока, а самото им производство е източник на обилни емисии и ефекта гравитира към нула.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от sosi Разгледай мнение
                Тук някакъв гений конспиратор стигнал до извода, че корабите и самолетите определят всичко.

                Globally, the primary sources of greenhouse gas emissions are electricity and heat (31%), agriculture (11%), transportation (15%), forestry (6%) and manufacturing (12%)
                Значи транспортът е виновен за към 15%

                Очевидно самолетите замърсяват много (2-3% от всички CO2 емисии), но като абсолютни стойности сухоземния транспорт замърсява 3-5 пъти повече от тях.
                https://youmatter.world/en/category-...%20with%20cars.
                И малко по-подробно:
                Въз основа на резултатите от търсенето основните източници на глобални емисии на парникови газове са:
                • 1. Производство на електроенергия и топлинна енергия (34% от световните емисии през 2019 г.): Това е най-големият отделен източник, основно от изгарянето на въглища, природен газ и нефт за производство на електроенергия и топлинна енергия[1].
                • 2. Промишленост (24% от глобалните емисии през 2019 г.): Това включва емисии от изгаряне на изкопаеми горива на място в промишлени предприятия, както и емисии от химически, металургични и минерални процеси на трансформация[1].
                • 3. Земеделие, горско стопанство и други видове земеползване (22% от глобалните емисии през 2019 г.): Този сектор включва емисиите от селското стопанство (отглеждане на култури и животни) и обезлесяването[1].
                • 4. Транспорт (15% от глобалните емисии през 2019 г.): Основно от изгарянето на изкопаеми горива за автомобилен, железопътен, въздушен и морски транспорт. Почти цялата (95 %) енергия за транспорта в света се получава от горива на петролна основа[1].
                • 5. Сгради (6 % от световните емисии през 2019 г.): Тук се включват емисиите от производството на енергия на място и изгарянето на горива за отопление в сградите или за готвене в домовете. Когато се включи и използването на електроенергия в сградите, на този сектор се падат 16% от емисиите[1].
                Важно е да се отбележи, че тези проценти могат да варират леко в зависимост от конкретната година и използваната методология.
                Въпреки това общата картина остава непроменена, като секторите, свързани с енергетиката (електроенергия, транспорт и промишленост), са с най-голям принос към глобалните емисии на парникови газове.

                Цитати:
                [1] https://www.epa.gov/ghgemissions/glo...e-gas-overview
                [2] https://www.c2es.org/content/international-emissions/
                [3] https://www.epa.gov/ghgemissions/sou...-gas-emissions
                [4] https://climatechange.chicago.gov/gh...-gas-emissions
                [5] https://ourworldindata.org/ghg-emissions-by-sector

                Коментар


                • Тук някакъв гений конспиратор стигнал до извода, че корабите и самолетите определят всичко.

                  Globally, the primary sources of greenhouse gas emissions are electricity and heat (31%), agriculture (11%), transportation (15%), forestry (6%) and manufacturing (12%)
                  Значи транспортът е виновен за към 15%


                  Admittedly, air transport is extremely polluting – but so are cars. Air traffic represents less than 2-3% of the global CO2 emissions whereas road traffic accounts for around 10% of these direct emissions.

                  Очевидно самолетите замърсяват много (2-3% от всички CO2 емисии), но като абсолютни стойности сухоземния транспорт замърсява 3-5 пъти повече от тях.
                  https://youmatter.world/en/category-...%20with%20cars.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение
                    Метанолът ...
                    https://www.sciencedirect.com/scienc...95809923003727
                    [16].[17]
                    https://www.ecoticias.com/en/fuel-me...ia-geely/4419/
                    ...
                    За самолетни горива потърси "SAF и Honeywell Ecofining"
                    Мерси Има надежда за Нова България

                    Надявам се, че си на 2024-1984 години, а не като наш Мико на 2024-1901 години

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Retro_696 Разгледай мнение

                      А при производството на метанол, какво се отделя?
                      CO 2 + 3H 2 → CH 3 OH + H 2 O

                      Водородът е от електролиза с евтина слънчева и вятърна енергия.
                      Колко евтина, щом и в Индия, която има 40% мито за китайски солари, имат 25г.договори на тази цена
                      https://www.pv-magazine-india.com/20...-of-0-041-kwh/
                      Last edited by 1984-; 24.07.2024, 12:29.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Retro_696 Разгледай мнение
                        А при производството на метанол, какво се отделя?
                        Там, по принцип, се съединяват разни работи, щото.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение

                          Добрее, имаш напредък, вече не твърдиш, че 90 % от горивата са за кораби и самолети и алкохолните кораби са само проекти.

                          Метанолът отделя около 20 % от въглерода на конвенционалните горива, но няма сажди, РМ 2.5 и РМ 10, както и канцерогенния бензен и сие.
                          Цената на зеления метанол е сравнима с обикновен, който е натоварен с 25лв.за тон въглеродни емисии в Китай
                          Като се има предвид въглероден данък от 100 CNY·t −1 CO 2 , както и потреблението и цената на суровините, прогнозните производствени разходи за конвенционален базиран на въглища метанол са приблизително 2515,7 CNY·t −1 . За разлика от това, производствените разходи за зелен метанол по предложения маршрут, очертан в това проучване, в същия мащаб, възлизат на около 2491,3 CNY·t −1

                          https://www.sciencedirect.com/scienc...95809923003727

                          Има различни приложения, в които зеленият метанол може да се използва като гориво. Wu и др.[16]предложи нова технология за използване на метанол за производство на електроенергия, базирана на хибридна система с горивни клетки, която може ефективно и икономично да преобразува метанола в електрическа енергия. Wang и др.[17]предложи нова система за комбинирано производство на метанол-електричество, реализирайки почти нулеви емисии на използване на ресурсите. Що се отнася до приложението на алтернативни горива в двигатели с вътрешно горене, първо, Geely Auto Group (Китай) разработи зряла технология за двигатели с вътрешно горене на метанол, която е внедрена в различни китайски градове, като Сиан и Гуейанг. Превозните средства за обществен транспорт (т.е. автобуси и таксита) са оборудвани с двигатели с метанол с вътрешно горене, което демонстрира безопасна работа през последните години. Второ, plug-in хибридните превозни средства с електричество и метанол предлагат потенциал за намаляване на разхода на гориво и емисиите на парникови газове, с хибридни задвижващи автомобили като DM-I от BYD Co., Ltd. (Китай), постигащи нива на разход на гориво до 5 L на 100 км.

                          https://www.ecoticias.com/en/fuel-me...ia-geely/4419/
                          30 000 двигателя и 10 млрд.км. Готови са за комерсиализация.

                          За самолетни горива потърси SAF и Honeywell Ecofining
                          Не са единствени...
                          А при производството на метанол, какво се отделя?
                          Last edited by Retro_696; 24.07.2024, 12:04.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
                            Нямам това време, за да влизам в спорове тук, ако и да има смисъл някой да връща темата в правилния път...

                            Чрез "новото корабче" на метанол - самият ти ВНУШАВАШ (а и некомпетентните медии внушават същото!), че това било "зелено" гориво.

                            Не е ясно кое точно качество на метанола НИ дава правото да го определим като "екологипно чист"?

                            Метанолът гори във въздушна среда и точно както е и при въглеводородите се образува въглероден диоксид СО2 и се отделя вода.

                            Как така се случи, че - при посочените качества - представителите на "зелената мафийка" - определиха метанола като "зелен"?

                            Разбира се, че не става дума за пари! За повече от много пари също никой и нищо не е казвал...³

                            Това, че метанолът е отровен, дразнещ и ЛЕСНОЗАПАЛИМ - изобщо не е никакъв проблем на корабите, нали, морски!

                            Не, че съм някакъв краен песимист, но - каквото има да се случва - рано или късно... Не съм го измислил аз тоя израз: "Бог забавяЛ, но..."

                            За мен е важно, че "новото корабче е на ... метанол..."

                            И изобщо не се питам за "цената", която ще калкулираме в себестойността на стоката (в по-дългосрочен план), а за "зеленото СО2" - не съм сигурен, че ще го бъде точно това "зелено" животно -БЕЗ ЕМИСИИ...

                            Остава да продължим аналогията и за самолетите???

                            Със здраве - за корабчетата и за самолетчетата на бъдещето!

                            Абе той и бензинът не се препоръчва за пиене, ама нали, дай да не издребняваме.
                            Иначе, метанолът, дава по-малко СО2 при изгаряне, а също, И по-малко азотни окиси, И нула серни, И почти нула сажди а също, може да се произве а И от нефт, И от природен газ. Отделно, дето не е чак толкова скъп, като нефтените деривати.
                            Last edited by Pyramid; 24.07.2024, 12:17.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение


                              Нямам това време, за да влизам в спорове тук, ако и да има смисъл някой да връща темата в правилния път...
                              Добрее, имаш напредък, вече не твърдиш, че 90 % от горивата са за кораби и самолети и алкохолните кораби са само проекти.

                              Метанолът отделя около 20 % от въглерода на конвенционалните горива, но няма сажди, РМ 2.5 и РМ 10, както и канцерогенния бензен и сие.
                              Цената на зеления метанол е сравнима с обикновен, който е натоварен с 25лв.за тон въглеродни емисии в Китай
                              Като се има предвид въглероден данък от 100 CNY·t −1 CO 2 , както и потреблението и цената на суровините, прогнозните производствени разходи за конвенционален базиран на въглища метанол са приблизително 2515,7 CNY·t −1 . За разлика от това, производствените разходи за зелен метанол по предложения маршрут, очертан в това проучване, в същия мащаб, възлизат на около 2491,3 CNY·t −1

                              https://www.sciencedirect.com/scienc...95809923003727

                              Има различни приложения, в които зеленият метанол може да се използва като гориво. Wu и др.[16]предложи нова технология за използване на метанол за производство на електроенергия, базирана на хибридна система с горивни клетки, която може ефективно и икономично да преобразува метанола в електрическа енергия. Wang и др.[17]предложи нова система за комбинирано производство на метанол-електричество, реализирайки почти нулеви емисии на използване на ресурсите. Що се отнася до приложението на алтернативни горива в двигатели с вътрешно горене, първо, Geely Auto Group (Китай) разработи зряла технология за двигатели с вътрешно горене на метанол, която е внедрена в различни китайски градове, като Сиан и Гуейанг. Превозните средства за обществен транспорт (т.е. автобуси и таксита) са оборудвани с двигатели с метанол с вътрешно горене, което демонстрира безопасна работа през последните години. Второ, plug-in хибридните превозни средства с електричество и метанол предлагат потенциал за намаляване на разхода на гориво и емисиите на парникови газове, с хибридни задвижващи автомобили като DM-I от BYD Co., Ltd. (Китай), постигащи нива на разход на гориво до 5 L на 100 км.

                              https://www.ecoticias.com/en/fuel-me...ia-geely/4419/
                              30 000 двигателя и 10 млрд.км. Готови са за комерсиализация.

                              За самолетни горива потърси SAF и Honeywell Ecofining
                              Не са единствени...

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение

                                Високите лихви охлаждат икономиката...и търсенето.
                                Циклични работи, съкращават 8 % от персонала, защото търсенето е паднало, а новите кораби са по-големи и производителността на зает се подобрява.
                                Новото корабче, 350-метрово, на метанол

                                Нямам това време, за да влизам в спорове тук, ако и да има смисъл някой да връща темата в правилния път...

                                Чрез "новото корабче" на метанол - самият ти ВНУШАВАШ (а и некомпетентните медии внушават същото!), че това било "зелено" гориво.

                                Не е ясно кое точно качество на метанола НИ дава правото да го определим като "екологипно чист"?

                                Метанолът гори във въздушна среда и точно както е и при въглеводородите се образува въглероден диоксид СО2 и се отделя вода.

                                Как така се случи, че - при посочените качества - представителите на "зелената мафийка" - определиха метанола като "зелен"?

                                Разбира се, че не става дума за пари! За повече от много пари също никой и нищо не е казвал...³

                                Това, че метанолът е отровен, дразнещ и ЛЕСНОЗАПАЛИМ - изобщо не е никакъв проблем на корабите, нали, морски!

                                Не, че съм някакъв краен песимист, но - каквото има да се случва - рано или късно... Не съм го измислил аз тоя израз: "Бог забавяЛ, но..."

                                За мен е важно, че "новото корабче е на ... метанол..."

                                И изобщо не се питам за "цената", която ще калкулираме в себестойността на стоката (в по-дългосрочен план), а за "зеленото СО2" - не съм сигурен, че ще го бъде точно това "зелено" животно -БЕЗ ЕМИСИИ...

                                Остава да продължим аналогията и за самолетите???

                                Със здраве - за корабчетата и за самолетчетата на бъдещето!



                                Коментар

                                Working...
                                X