IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Глобалното затопляне мит или реалност?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение


    От дума - на дума, защо ли същата тая - най-голяма компания - Maersk - за превоз на контейнери - поръчала контейнеровоза на "зелено" гориво - същите те - съкращават 10 000 (десет хиляди) работни места? Разбирасе, че няма общо с темата...

    Само се заяждам...
    Има един такъв момент:
    1.Корабите на метанол, които СЕГА се поръчват, са най-ново поколение, последен писък на техниката. Съответно, те се отличават СЪС ЗАЛОЖЕНА ПРЕДЕЛНА СТЕПЕН НА АВТОМАТИЗАЦИЯ а, оттам, с минимално необходим екипаж. 2.Междувременно, компанията ОБЯВЯВА, че "съкращава" личен състав, игра за предварителна акционери и инвеститори, с целмпо-изгодно финансиране, докато част от тези хора, преминава при други работодатели (помисли за сивия флот) а също, се пенсионира и преминава преквалификация. Големи игри са това, и не се играят от днес и дори не от онзи ден, ами от десетилетия. Едно е сигурно, флотите без хора няма да останат (които останат).
    Last edited by Pyramid; 24.07.2024, 16:08.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение


      От дума - на дума, защо ли същата тая - най-голяма компания - Maersk - за превоз на контейнери - поръчала контейнеровоза на "зелено" гориво - същите те - съкращават 10 000 (десет хиляди) работни места? Разбирасе, че няма общо с темата...

      Само се заяждам...
      Високите лихви охлаждат икономиката...и търсенето.
      Циклични работи, съкращават 8 % от персонала, защото търсенето е паднало, а новите кораби са по-големи и производителността на зает се подобрява.
      Новото корабче, 350-метрово, на метанол

      Коментар


      • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение


        Сам знаеш, че поръчани над 60 кораба в световноя океан са капка в същият световен океан. Те са "поръчани" и евентуално ЩЕ БЪДАТ произведени и приети от Регистъра. Някога! А каквс ще е тяхната товароподемност и за какъв вид товари ЩЕ БЪДАТ ПРОЕКТИРАНИ...

        ПРИСТАНИЩАТА И ЦЕНИТЕ ще бъдат важни за капитаните, които са решили, че двигателите на кораба могат да работят безотказно при експеримента...

        Всъщност, горното БИ БИЛО НОРМАЛНО, ако самият корабособственик има желанието да експериментира. Все пак за него е важна печалбата.

        Може да ме поправите, ако смятате, че греша.
        И най-дългият път започва с първата крачка.

        Двигателите са тествани хиляди часове.

        Други спедитори се присъединяват към този стремеж: по данни на BloombergNEF са поръчани над 150 контейнеровоза, които ще бъдат доставени до 2027 г. Въпреки това в края на 2023 г. корабите, задвижвани с метанол, представляват едва 9,4% от общия брой поръчки.

        Метанолът е само едно от новите горива. Амонякът е достоен конкурент, строят се инсталации в Египет, СА, Оман, Австралия, Чили...
        https://ammoniaenergy.org/articles/a...ila-and-amogy/

        Можеш да видиш, че бензинът е с 52% дял в транспорта при най–големия потребител на горива
        https://www.eia.gov/energyexplained/...sportation.php

        Коментар


        • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
          Я питай ИИ кво става в ЮЖНОТО ПОЛУКЪЛБО.
          И какво значи ГЛОБАЛНО температура на ЗЕМЯТА. Дали има разлика с температура на северното полукълбо? Ако че 90% от маймуните живеят в северното.
          Питал съм го, още преди 2 часа Мислех че знаеш "какво става"

          Климатичните условия в северното и южното полукълбо се различават значително поради различия в географската ширина, наклона на оста на Земята и влиянието на океанските течения. Ето основните различия:
          • Сезонни различия: В северното полукълбо лятото настъпва през юни до септември, докато зимата е от декември до февруари. В южното полукълбо сезоните са обърнати – лятото е от декември до февруари, а зимата от юни до септември. Това е резултат от наклона на оста на Земята.
          • Средни температури: Северното полукълбо обикновено има по-големи температурни вариации между зимата и лятото в сравнение с южното полукълбо. Южното полукълбо има по-мек климат, особено в океанските райони, поради влиянието на океанските течения, които регулират температурите.
          • Влажност: Южното полукълбо има повече океански площи, което води до по-висока влажност и валежи в сравнение със северното полукълбо, където континенталните площи доминират.
          • Океански течения: В южното полукълбо океанските течения образуват затворени цикли, които влияят на климата. Например, топлите течения в южния Тихи океан създават по-влажен климат, докато студените течения в южния Атлантически океан могат да доведат до по-сухи условия[4][5].
          Заключение
          Разликите в климата между северното и южното полукълбо са резултат от комбинация от фактори, включително географска ширина, наклон на оста на Земята, наличие на океански течения и разпределение на суша и вода. Тези фактори създават уникални климатични условия, които влияят на екосистемите и живота в различните региони.

          Citations:
          [1] https://www.uni-sofia.bg/index.php/b...0%B5%D0%B2.pdf
          [2] http://mspbg.ncrdhp.bg/pic/documents...KLIMAT_Fin.pdf
          [3] https://www.meteo.bg/meteo7/sites/st...2023_KM_ff.pdf
          [4] https://www.climateka.bg/klimatichno...ski-techeniya/
          [5] https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E...BD%D0%B8%D1%8F

          Коментар


          • Maersk, водеща компания за контейнерни превози, прави значителна крачка към устойчивостта, като поръчва нови контейнеровози, които ще работят с екологично гориво, по-специално метанол. Тази инициатива е част от по-широката стратегия на Maersk за намаляване на въглеродния отпечатък и преминаване към по-екологични практики в корабоплаването.

            Скорошни събития

            1. Поръчка на кораби, задвижвани с метанол: Maersk е поръчала няколко кораба, оборудвани с двигатели с двойно гориво, които могат да работят с екологичен метанол. Това включва шест контейнеровоза със среден размер и наскоро обявените осем по-големи кораба, чиито доставки се очакват между 2024 и 2025 г.[1][2][4].

            2. Първият голям плавателен съд, работещ с метанол: Компанията вече пусна на вода „Лаура Маерск“ - първия в света голям контейнеровоз, задвижван изцяло от зелен метанол. Този плавателен съд бележи значителен етап в усилията на корабоплавателната индустрия за декарбонизация[4].

            3. Бъдещи планове: Maersk цели до 2030 г. 25 % от обема на контейнерите да се транспортират с екологични горива, с което демонстрира ангажираност към устойчивите практики в корабоплаването[3].

            Съкращения на работни места

            Наред с тези постижения, Maersk е изправена и пред предизвикателна икономическа среда, което доведе до обявяване на съкращения на работни места, които според съобщенията засягат около 10 000 позиции. Въпреки че точните причини за тези съкращения не са подробно описани в резултатите от търсенето, те вероятно са свързани с усилията за преструктуриране на компанията, която се адаптира към новите технологии и пазарни условия.

            Citations:
            [1] https://www.maersk.com/news/articles...ope-trade-lane
            [2] https://www.maersk.com/news/articles...owered-vessels
            [3] https://www.maersk.com/sustainabilit...ay-to-net-zero
            [4] https://blog.shipsgo.com/green-fuele...-in-the-world/
            [5] https://shippingwatch.com/carriers/C...le16507118.ece

            Коментар


            • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
              Пита се в задачката, кой има по-голям QI: българския бот или ИИ

              Твърдението, че Земята е най-близо до Слънцето през януари и най-далеч през юли, което води до очакването, че юли би трябвало да е най-студеният месец, е често срещана заблуда. Ето подробно обяснение защо това не е така.

              Орбита на Земята и сезони

              Перихелий и афелий

              Земята достига най-близката си точка до Слънцето, известна като перихелий, в началото на януари, а най-далечната си точка, наречена афелий, в началото на юли. През 2024 г. перихелият настъпва на 3 януари, когато Земята се намира на около 91,4 милиона мили (147,1 милиона километра) от Слънцето, приблизително 3% по-близо, отколкото по време на афелия, когато е на около 94,5 милиона мили (152,1 милиона километра)[2][4][5].

              Ролята на аксиалния наклон

              Основната причина за сезоните на Земята не е разстоянието от Слънцето, а по-скоро наклонът на земната ос, който е около 23,5 градуса. Този осеви наклон кара различните части на Земята да получават различно количество слънчева светлина през годината. През зимата в Северното полукълбо (около януари) Северният полюс е наклонен встрани от Слънцето, което води до по-кратки дни и по-малко пряка слънчева светлина, а това води до по-ниски температури. Обратно, през лятото на Северното полукълбо (около юли) Северният полюс е наклонен към Слънцето, което води до по-дълги дни и повече пряка слънчева светлина, което води до по-високи температури[3][4][5].

              Влияние на ексцентрицитета на орбитата

              Макар че Земята наистина е по-близо до Слънцето през януари, разликата в интензивността на слънчевата светлина - около 7 % повече слънчева светлина по време на перихелия в сравнение с афелия - е сравнително малка в сравнение с ефекта на аксиалния наклон. Наклонът оказва значително влияние върху начина, по който слънчевата енергия се разпределя по планетата, като прави летните месеци по-топли, въпреки че Земята е по-далеч от Слънцето[2][4][5].

              ### Заключение

              В обобщение, най-студените месеци в Северното полукълбо са през януари, въпреки че Земята е най-близо до Слънцето. Това се дължи на аксиалния наклон на Земята, който води до по-малко пряка слънчева светлина и по-кратки дни през зимата. Ето защо връзката между разстоянието между Земята и Слънцето и сезонните температури не е проста; осевият наклон играе много по-важна роля при определянето на сезонните метеорологични модели.

              Цитати:
              [1] https://www.sav.sk/?doc=services-new...&news_no=10106
              [2] https://earthsky.org/tonight/earth-c...early-january/
              [3] https://www.space.com/3304-earth-clo...ad-winter.html
              [4] https://www.foxweather.com/earth-spa...sun-on-tuesday
              [5] https://www.wunderground.com/cat6/It...roach-Sun-True
              Я питай ИИ кво става в ЮЖНОТО ПОЛУКЪЛБО.
              И какво значи ГЛОБАЛНО температура на ЗЕМЯТА. Дали има разлика с температура на северното полукълбо? Ако че 90% от маймуните живеят в северното.

              В Задачата се пита МОЖЕШ ЛИ ДА ЧЕТЕШ или само заглавието. Ама то в него няма северно полукълбо ...
              Мда не може да чете ама иначе дрищи глупости безспир
              Last edited by bota156; 23.07.2024, 20:12.
              Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

              Коментар


              • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
                Не го ли разбра, че той не иска да научи, иска само да се заяжда

                От дума - на дума, защо ли същата тая - най-голяма компания - Maersk - за превоз на контейнери - поръчала контейнеровоза на "зелено" гориво - същите те - съкращават 10 000 (десет хиляди) работни места? Разбирасе, че няма общо с темата...

                Само се заяждам...

                Коментар


                • barbaron, няма такива кораби и никой няма да ги произведе, много е просто - двигателя е дизелов и сравнително лесно го правят да работи и с дизелово гориво и с биодизел. Така че той ще зарежда най изгодното гориво което има на пристанището където зарежда. Това не се отразява на емисиите от въглероден диоксид и биодизела ги прави. Единствения вариант е с ядрен реактор, тогава няма да има емисии..Има и друг вариант но той в момента не е известен, може да се появи , но може и да не се появят такива двигагтели.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
                    Има старци с младежки мозък и старци със старчески мозък.

                    Добре е, че старците измират, за да освободят терена за умните млади,
                    които лесно ще се справят с глупавите млади

                    "Доводите" ти НЕ противоречат на моите изводи.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение

                      Цената в момента е 616 лв. за тон, около 48 ст. за литър
                      https://tradingeconomics.com/commodity/methanol

                      Преди година има поръчани над 60 кораба от големи компании, които не четат форума за да научат, че с метанол не може да отлепят
                      https://www.reuters.com/sustainabili...rs-2023-06-13/
                      Пристанищата са посочени, ако желаеш да научиш

                      Сам знаеш, че поръчани над 60 кораба в световноя океан са капка в същият световен океан. Те са "поръчани" и евентуално ЩЕ БЪДАТ произведени и приети от Регистъра. Някога! А каквс ще е тяхната товароподемност и за какъв вид товари ЩЕ БЪДАТ ПРОЕКТИРАНИ...

                      ПРИСТАНИЩАТА И ЦЕНИТЕ ще бъдат важни за капитаните, които са решили, че двигателите на кораба могат да работят безотказно при експеримента...

                      Всъщност, горното БИ БИЛО НОРМАЛНО, ако самият корабособственик има желанието да експериментира. Все пак за него е важна печалбата.

                      Може да ме поправите, ако смятате, че греша.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
                        Не си отговорил конкретно на нито един мой довод. Вкарваш чрез "ИИ" най-общи приказки, след всяко мое включване.
                        КОГА ИЗОБЩО "ИИ" е експлоатирал корабни механизми на биодизел, за да отчита невъзможността да бъде "заменено" традиционното гориво с "биодизел"?
                        Няма шанс подобно "ново" гориво да бъде използвано с общата "характеристика" . "ПОДОБНО ДИЗЕЛОВИТЕ ГОРИВА". Най-малкото - ИИ не отчита пълно/НЕПЪЛНО горене на различните режими на работа при различни натоварвания на корабните силови уредби.
                        И оттук - ИИ "мълчи" - какво се случва на средата на океана, когато горивната система блокира !
                        Хайде, стига ти толкова. Късно е да даваш акъл на хората, от които зависи живота на пасажерите. Липсват ти знания, които в океана са фатални.
                        Никой екипаж на кораб няма да ти чете "препоръките", още повече - никой не би изложил на риск живота на пасажерите, нито пък - собствения си живот.
                        Мощността на двигателя е по-малка при използване на биогорива, горенето е непълно, няма да анализирам какво се случва с двигателите, които са разчетени за работа с горива, с различен химичен състав (блокиране за кратко)...
                        Отговорен екипаж на кораб / самолет- не би рискувал и това е доброто в случая.Разбира се, че изключения ще има, както ще има и катаклизми, след което ще бъдат отчетени "грешките на прехода"...
                        Има старци с младежки мозък и старци със старчески мозък.

                        Добре е, че старците измират, за да освободят терена за умните млади,
                        които лесно ще се справят с глупавите млади

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
                          ЗЕМЯТА Е НАЙ-БЛИЗО ДО СЛЪНЦЕТО ЯНУАРИ И НАЙ-ДАЛЕЧ ЮЛИ. Ака ЮЛИ ТРЯБВА ДА Е ГЛОБАЛНО НАЙ-СТУДЕНО.
                          Да ма 90% от маймуните живеят в северното полуккълбо - как да им кажеш че ЯНУАРИ е най-топло кат всеки трепери от студ !?!?!?!?
                          Пита се в задачката, кой има по-голям QI: българския бот или ИИ

                          Твърдението, че Земята е най-близо до Слънцето през януари и най-далеч през юли, което води до очакването, че юли би трябвало да е най-студеният месец, е често срещана заблуда. Ето подробно обяснение защо това не е така.

                          Орбита на Земята и сезони

                          Перихелий и афелий

                          Земята достига най-близката си точка до Слънцето, известна като перихелий, в началото на януари, а най-далечната си точка, наречена афелий, в началото на юли. През 2024 г. перихелият настъпва на 3 януари, когато Земята се намира на около 91,4 милиона мили (147,1 милиона километра) от Слънцето, приблизително 3% по-близо, отколкото по време на афелия, когато е на около 94,5 милиона мили (152,1 милиона километра)[2][4][5].

                          Ролята на аксиалния наклон

                          Основната причина за сезоните на Земята не е разстоянието от Слънцето, а по-скоро наклонът на земната ос, който е около 23,5 градуса. Този осеви наклон кара различните части на Земята да получават различно количество слънчева светлина през годината. През зимата в Северното полукълбо (около януари) Северният полюс е наклонен встрани от Слънцето, което води до по-кратки дни и по-малко пряка слънчева светлина, а това води до по-ниски температури. Обратно, през лятото на Северното полукълбо (около юли) Северният полюс е наклонен към Слънцето, което води до по-дълги дни и повече пряка слънчева светлина, което води до по-високи температури[3][4][5].

                          Влияние на ексцентрицитета на орбитата

                          Макар че Земята наистина е по-близо до Слънцето през януари, разликата в интензивността на слънчевата светлина - около 7 % повече слънчева светлина по време на перихелия в сравнение с афелия - е сравнително малка в сравнение с ефекта на аксиалния наклон. Наклонът оказва значително влияние върху начина, по който слънчевата енергия се разпределя по планетата, като прави летните месеци по-топли, въпреки че Земята е по-далеч от Слънцето[2][4][5].

                          ### Заключение

                          В обобщение, най-студените месеци в Северното полукълбо са през януари, въпреки че Земята е най-близо до Слънцето. Това се дължи на аксиалния наклон на Земята, който води до по-малко пряка слънчева светлина и по-кратки дни през зимата. Ето защо връзката между разстоянието между Земята и Слънцето и сезонните температури не е проста; осевият наклон играе много по-важна роля при определянето на сезонните метеорологични модели.

                          Цитати:
                          [1] https://www.sav.sk/?doc=services-new...&news_no=10106
                          [2] https://earthsky.org/tonight/earth-c...early-january/
                          [3] https://www.space.com/3304-earth-clo...ad-winter.html
                          [4] https://www.foxweather.com/earth-spa...sun-on-tuesday
                          [5] https://www.wunderground.com/cat6/It...roach-Sun-True

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение

                            Мисля, че щеше да ти е по-полезно (на форума също),
                            ако вместо заядливо да задаваш претенциозни въпросчета,
                            прочетеш и разбереш поне един от цитираните текстове

                            ....

                            Не си отговорил конкретно на нито един мой довод. Вкарваш чрез "ИИ" най-общи приказки, след всяко мое включване.

                            КОГА ИЗОБЩО "ИИ" е експлоатирал корабни механизми на биодизел, за да отчита невъзможността да бъде "заменено" традиционното гориво с "биодизел"?

                            Няма шанс подобно "ново" гориво да бъде използвано с общата "характеристика" . "ПОДОБНО ДИЗЕЛОВИТЕ ГОРИВА". Най-малкото - ИИ не отчита пълно/НЕПЪЛНО горене на различните режими на работа при различни натоварвания на корабните силови уредби.

                            И оттук - ИИ "мълчи" - какво се случва на средата на океана, когато горивната система блокира !

                            Хайде, стига ти толкова. Късно е да даваш акъл на хората, от които зависи живота на пасажерите. Липсват ти знания, които в океана са фатални.

                            Никой екипаж на кораб няма да ти чете "препоръките", още повече - никой не би изложил на риск живота на пасажерите, нито пък - собствения си живот.

                            Мощността на двигателя е по-малка при използване на биогорива, горенето е непълно, няма да анализирам какво се случва с двигателите, които са разчетени за работа с горива, с различен химичен състав (блокиране за кратко)...

                            Отговорен екипаж на кораб / самолет- не би рискувал и това е доброто в случая.Разбира се, че изключения ще има, както ще има и катаклизми, след което ще бъдат отчетени "грешките на прехода"...

                            За съжаление, разбира се!

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение

                              Цената в момента е 616 лв. за тон, около 48 ст. за литър
                              https://tradingeconomics.com/commodity/methanol

                              Преди година има поръчани над 60 кораба от големи компании, които не четат форума за да научат, че с метанол не може да отлепят
                              https://www.reuters.com/sustainabili...rs-2023-06-13/
                              Пристанищата са посочени, ако желаеш да научиш
                              Не го ли разбра, че той не иска да научи, иска само да се заяжда

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Retro_696 Разгледай мнение
                                А имаш ли някакви доказателства,че на 3 юли 263година пр.Хр. средната температура не е била по-висока?!
                                Не внимаваш в урока ИИ каза:
                                "Най-горещият ден, регистриран някога на Земята ..."

                                ИИ знае от кога датират известните регистрации на температурите
                                Сигурно знае, че динозаврите, приматите и древните човеци не са регистрирали °C и °F

                                Коментар

                                Working...
                                X