IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Глобалното затопляне мит или реалност?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
    O, sancta simplicitas

    1. Намаляване на емисиите на парникови газове
    Основната цел на квотите за CO2 е да се намалят емисиите на парникови газове, особено CO2, който е основният причинител на антропогенното глобално затопляне.

    2. Създаване на пазар на въглеродни емисии
    Квотите създават пазар на въглеродни емисии, където компаниите могат да купуват и продават права за емисии, стимулирайки по този начин ефективното намаляване на емисиите.

    3. Икономически стимул за иновации
    Насърчаване на чисти технологии
    Чрез поставяне на цена на емисиите на CO2, квотите насърчават компаниите да инвестират в по-чисти технологии и да подобрят енергийната си ефективност. Стимулиране на научноизследователската и развойна дейност
    Компаниите се стимулират да разработват нови решения за намаляване на емисиите си, като по този начин се насърчават иновациите в зелените технологии.

    4. Съответствие с международните споразумения
    Квотите за CO2 помагат на страните да спазват международните си ангажименти за намаляване на емисиите, като например поетите в рамките на Парижкото споразумение.

    5. Преход към нисковъглеродна икономика
    Квотите са част от по-широка стратегия за улесняване на прехода към икономика с ниски въглеродни емисии.

    6. Отговорност на големите емитери
    Тази система е насочена главно към големите индустрии и сектори с високи емисии на CO2, задължавайки ги да вземат предвид своето въздействие върху околната среда.

    В заключение, квотите за CO2 са инструмент на екологичната политика, целящ да намали емисиите на парникови газове по икономически ефективен начин, като същевременно насърчава иновациите и прехода към по-устойчиви практики.
    Поредните лъжи.СО2 от човешка дейност е едва. 0.002 процента от атмосферата. Като СО2 от човешка дейност в ЕС е само малка част от всичкият СО2 от човешка дейност. А СО2 от тецовете в ЕС е нищожна част.
    Last edited by X_Y; 27.02.2025, 21:11.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
      O, sancta simplicitas

      1. Намаляване на емисиите на парникови газове
      Основната цел на квотите за CO2 е да се намалят емисиите на парникови газове, особено CO2, който е основният причинител на антропогенното глобално затопляне.

      2. Създаване на пазар на въглеродни емисии
      Квотите създават пазар на въглеродни емисии, където компаниите могат да купуват и продават права за емисии, стимулирайки по този начин ефективното намаляване на емисиите.

      3. Икономически стимул за иновации
      Насърчаване на чисти технологии
      Чрез поставяне на цена на емисиите на CO2, квотите насърчават компаниите да инвестират в по-чисти технологии и да подобрят енергийната си ефективност. Стимулиране на научноизследователската и развойна дейност
      Компаниите се стимулират да разработват нови решения за намаляване на емисиите си, като по този начин се насърчават иновациите в зелените технологии.

      4. Съответствие с международните споразумения
      Квотите за CO2 помагат на страните да спазват международните си ангажименти за намаляване на емисиите, като например поетите в рамките на Парижкото споразумение.

      5. Преход към нисковъглеродна икономика
      Квотите са част от по-широка стратегия за улесняване на прехода към икономика с ниски въглеродни емисии.

      6. Отговорност на големите емитери
      Тази система е насочена главно към големите индустрии и сектори с високи емисии на CO2, задължавайки ги да вземат предвид своето въздействие върху околната среда.

      В заключение, квотите за CO2 са инструмент на екологичната политика, целящ да намали емисиите на парникови газове по икономически ефективен начин, като същевременно насърчава иновациите и прехода към по-устойчиви практики.
      О, свещена простота. Винаги в човешката история ЖРЕЦИТЕ са намирали как да умилостивят божествата, разбира се - ако получат достатъчно ПАРИЧКИ

      Индулгенция – (на латински: indulgentio „снизхождение“, преносно „милост“) – в римокатолическото учение – пълно или частично освобождаване от църковните наказания, наложени за извършването на даден грях. Допълнително значение – документът, който удостоверява предоставянето на индулгенция (на гръцки: συγχωροχάρτια, синхорохартия, „опростителна грамота“[1])

      Коментар


      • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение
        Ами тия квоти пак идват от затоплистите. За да прецакат тецовете.
        Извод-затоплизма нищо добро не носи, само негативни неща.
        O, sancta simplicitas

        1. Намаляване на емисиите на парникови газове
        Основната цел на квотите за CO2 е да се намалят емисиите на парникови газове, особено CO2, който е основният причинител на антропогенното глобално затопляне.

        2. Създаване на пазар на въглеродни емисии
        Квотите създават пазар на въглеродни емисии, където компаниите могат да купуват и продават права за емисии, стимулирайки по този начин ефективното намаляване на емисиите.

        3. Икономически стимул за иновации
        Насърчаване на чисти технологии
        Чрез поставяне на цена на емисиите на CO2, квотите насърчават компаниите да инвестират в по-чисти технологии и да подобрят енергийната си ефективност. Стимулиране на научноизследователската и развойна дейност
        Компаниите се стимулират да разработват нови решения за намаляване на емисиите си, като по този начин се насърчават иновациите в зелените технологии.

        4. Съответствие с международните споразумения
        Квотите за CO2 помагат на страните да спазват международните си ангажименти за намаляване на емисиите, като например поетите в рамките на Парижкото споразумение.

        5. Преход към нисковъглеродна икономика
        Квотите са част от по-широка стратегия за улесняване на прехода към икономика с ниски въглеродни емисии.

        6. Отговорност на големите емитери
        Тази система е насочена главно към големите индустрии и сектори с високи емисии на CO2, задължавайки ги да вземат предвид своето въздействие върху околната среда.

        В заключение, квотите за CO2 са инструмент на екологичната политика, целящ да намали емисиите на парникови газове по икономически ефективен начин, като същевременно насърчава иновациите и прехода към по-устойчиви практики.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от barbaron
          Нито аз, нито ИИ разбираме какво не разбираш


          Консумирани тонове CO2:
          Зелено: Експлоатация; Синьо: произв.кола; Оранжево: произв.батерия; Лилаво: Рециклиране
          In the worst case scenario, an electric car with a battery produced in China and driven in Poland still emits 37% less CO2 than petrol.
          And in the best case scenario,
          an electric car with a battery produced in Sweden and driven in Sweden
          can emit 83% less than petrol.


          We also see that electric cars bought in 2030 will reduce CO2 emissions four-fold thanks to an EU grid relying more and more on renewables.
          Despite their green credentials, HEVs’ and PHEVs’ lifecycle emissions are much closer to polluting conventional petrol cars than to BEVs. The results show that HEVs only achieve a 21% reduction in LCA emissions compared to an equivalent petrol car while PHEV improvements are limited to 26%.

          For cars bought in 2030, a hybrid electric vehicle powered by a blend of e-fuels and petrol – according to the fuel industry forecasts – would reduce its lifecycle emissions by just 5% compared to powering the same vehicle with petrol. If the hybrid vehicle runs on pure renewable e-fuel – a hypothetical scenario, unlikely to be achieved – it could emits 82% less. Even then, the cleanest battery electric vehicle would still be 27% cleaner than the pure e-fuel hybrid, mainly due to the low efficiency of the e-fuel production process.

          This tool will be updated as new data is available. For more information about the way we selected and compiled data, please read the attached briefing and FAQ.
          https://www.transportenvironment.org...-electric-cars
          Ама гледай сега, аз ти казвам, че не следиш нещата. В предния текст ИИ казва, че производството на електромобилите е с по-голям отпечатък, който се компенсирал след 30000-60000 км. пробег. На тази графика виждаме точно обратното - че производството на електромобили е със значително по-нисък отпечатък от това на дизели. После - за едно рядко щастие е дадено на графиката, че утилизацията е почти еднаква по отпечатък, а пък в текста е посочена, че е по-голяма, но за удобство - с незнайно колко. И последно - не е упоменат пробегът - на графиката е даден пробег от 1000000 км, за да стане графиката такава, каквато е. Извинявай, ама с претенцията за умен човек е редно да виждаш тези работи.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

            Ами тия квоти пак идват от затоплистите. Чтобы сделать это, посоветуйтесь. Извод-затоплизма нищо добро не носи, само негативни не щаешь.
            НЕ са ни оставили избор и се плащат.
            Last edited by X_Y; 27.02.2025, 20:42.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

              Интересен е тоя износ само през деня. Когато потреблението в цял свят е най-високо вечер.Значи държавите, за които изнасяме са балъци ,че не са си построили фотоволтаици, които да им произвеждат ток единствено през деня.Като през нощта така или иначе ще си внасят ток не от България.
              Абе кой те излъга? Що не погледна товаровия график на ЕСО?

              Коментар


              • Обяснявам:
                ЕНЕРГИЯТА (И ЗАГУБИТЕ), СЕ ИЗМЕРВАТ В КИЛОВАТЧАСОВЕ.
                Никога 100 влезли в системата, НЕ ДОСТИГАТ до потребителите и не се плащат. ЗА ДА СТИГНАТ до тях тези 100 единици, в ЕЕС ВЛИЗАТ 105-110 МИНИМУМ.
                Платени върху тях квоти, става безобразие. И си заслужава да се вкара разликата от по-чисти източници.
                Още повече че, това вкарване, идва по времето на макс.загуби, РАЗПРЕДЕЛЕНО КАТО ГЕНЕРАЦИЯ. Т.е., добре ги компенсира
                ..А, че който вкарва е нормално и трябва да му се плати, спорно ли е?

                Аман от маниаци. АМАН!

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                  Системата абсорбирала ли ги е тези мощности?
                  -Да.
                  Значи?
                  - Значи, са влезли в мрежата и са пренесени и потребени.
                  Да, покрили са някакви загуби. И? -
                  -Ами, "И". Иначе, все отнякъде, трябваше да се вземат и да се изгорят допълнителни тонове гориво, и да се платят допълнително квоти СО2, които, оскъпяват енергията.
                  Иначе
                  -Иначе, ако искаш да разбереш Истината, по-добре, провери колко време НЕ СА експортирали енергия от АЕЦ И ТЕЦ.
                  Ами тия квоти пак идват от затоплистите. За да прецакат тецовете. Извод-затоплизма нищо добро не носи, само негативни неща.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
                    Нещо да си чувал за внос и износ на ел.енергия?
                    Интересен е тоя износ само през деня. Когато потреблението в цял свят е най-високо вечер.Значи държавите, за които изнасяме са балъци ,че не са си построили фотоволтаици, които да им произвеждат ток единствено през деня.Като през нощта така или иначе ще си внасят ток не от България.
                    Last edited by mirodes; 27.02.2025, 20:32.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

                      https://www.eso.bg/doc/?460
                      Тук пише МW.
                      И типично за теб като нямаш аргументи се заяждаш за незначителни неща.
                      Отговори ми на въпроса защо е нужно да се включват ФЕЦ през деня като нуждите от еленергия могат да се покрият от АЕЦ,ТЕЦ,ВЕЦ и вятърните централи.
                      Системата абсорбирала ли ги е тези мощности?
                      -Да.
                      Значи?
                      - Значи, са влезли в мрежата и са пренесени и потребени.
                      Да, покрили са някакви загуби. И? -
                      -Ами, "И". Иначе, все отнякъде, трябваше да се вземат и да се изгорят допълнителни тонове гориво, и да се платят допълнително квоти СО2, които, оскъпяват енергията.
                      Иначе
                      -Иначе, ако искаш да разбереш Истината, по-добре, провери колко време НЕ СА експортирали енергия от АЕЦ И ТЕЦ.
                      Last edited by Pyramid; 27.02.2025, 20:19.

                      Коментар



                      • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение
                        Отговори ми на въпроса защо е нужно да се включват ФЕЦ през деня като нуждите от еленергия могат да се покрият от АЕЦ,ТЕЦ,ВЕЦ и вятърните централи.
                        https://www.eso.bg/#dashboard

                        Нещо да си чувал за внос и износ на ел.енергия?
                        Радвай се, когато Бг произвежда повече енергия, отколкото консумира
                        България я изнася и печели
                        Last edited by barbaron; 27.02.2025, 20:40.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

                          https://www.eso.bg/doc/?460
                          Тук пише МW.
                          И типично за теб като нямаш аргументи се заяждаш за незначителни неща.
                          Абе не може да се води смислен разговор на професионални теми с аматьори.
                          Last edited by X_Y; 27.02.2025, 20:29.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                            Предложих ти да помълчиш. Излагаш се. Енергия НЕ СЕ измерва с мегавати.
                            https://www.eso.bg/doc/?460
                            Тук пише МW.
                            И типично за теб като нямаш аргументи се заяждаш за незначителни неща.
                            Отговори ми на въпроса защо е нужно да се включват ФЕЦ през деня като нуждите от еленергия могат да се покрият от АЕЦ,ТЕЦ,ВЕЦ и вятърните централи.
                            Last edited by mirodes; 27.02.2025, 20:07.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

                              Старши-днес в 12 часа общата потребена еленергия беше 5750 МW.В момента точно толкова е потребената еленергия от АЕЦ, ТЕЦ и малките вецове. От големите вецове идва още 870,които няма как всички да са от ПАВЕЦ,но да приемем,че са и да ги изключим.
                              Значи спокойно тая еленергия, която се е ползвала през деня е можела да се произвежда от АЕЦ, ТЕЦ и ВЕЦ.Вятърните централи добавят още 100 МW.Т.е напълно излишно е било да се включват ФЕЦ и то цели 1500 МW са идвали от тях.
                              Не далавера, а огромна далавера.
                              Предложих ти да помълчиш. Излагаш се. Енергия НЕ СЕ измерва с мегавати.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                                Да беше инженер, да беше учил нещо по темата...Аз съм само с 9 години профилирано обучение и пак не смея да изрека подобни неща. Предлагам да премълчиш, ако нямаш доказателства.
                                Старши-днес в 12 часа общата потребена еленергия беше 5750 МW.В момента точно толкова е потребената еленергия от АЕЦ, ТЕЦ и малките вецове. От големите вецове идва още 870,които няма как всички да са от ПАВЕЦ,но да приемем,че са и да ги изключим.
                                Значи спокойно тая еленергия, която се е ползвала през деня е можела да се произвежда от АЕЦ, ТЕЦ и ВЕЦ.Вятърните централи добавят още 100 МW.Т.е напълно излишно е било да се включват ФЕЦ и то цели 1500 МW са идвали от тях.
                                Не далавера, а огромна далавера.

                                Коментар

                                Working...
                                X