Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кирил Домусчиев
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от marto76 Разгледай мнениеКирил Домусчията - председател на КРИБ!
Кво ще кажете, чукчи?Custodite sortem vestram
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от marto76 Разгледай мнениеДа, минах психотеста. А ти как си със здравето?
Кой му е помогнал? Я дай инфо, щом толкова знаеш, отворко?Last edited by Петър Николов; 27.11.2014, 15:06.
Коментар
-
Кой му е помогнал ли - ами имаше едно време един процес наречен масова приватизация - чрез РМД - членове на разни партии получиха предприятия за милиони безплатно - твоя герой е типичния представител - не всъщност той е малко по-добре от типичния представител, но по същество си е същия крадец.
Първоначално изпратено от marto76 Разгледай мнениеДа, минах психотеста. А ти как си със здравето?
Кой му е помогнал? Я дай инфо, щом толкова знаеш, отворко?
Коментар
-
Първоначално изпратено от Петър Николов Разгледай мнениеА бе ти нормален ли си
Кой му е помогнал? Я дай инфо, щом толкова знаеш, отворко?
Коментар
-
Първоначално изпратено от marto76 Разгледай мнениеЕ кое е на държавата? Човекът сам е стигнал дотук.
Коментар
-
Първоначално изпратено от pepe1234 Разгледай мнениеАбе то и долното са факти, ама някак никой не иска сметка за тях, пък после, защо била разграбена държавата и т.н и т.н, какво има да му завиждам бързите пари обикновенно вървят и с кратки биографии. Въпросът е защо всички го издигат на пиадестал, а никой не се сеща да погледне зад завесата? Пълно нехайство и на институциите и на обществото...
Бизнеса не е само негов и на държавата е все пак.
Коментар
-
Абе то и долното са факти, ама някак никой не иска сметка за тях, пък после, защо била разграбена държавата и т.н и т.н, какво има да му завиждам бързите пари обикновенно вървят и с кратки биографии. Въпросът е защо всички го издигат на пиадестал, а никой не се сеща да погледне зад завесата? Пълно нехайство и на институциите и на обществото...
Бизнеса не е само негов и на държавата е все пак.Last edited by pepe1234; 24.11.2014, 13:00.
Коментар
-
Първоначално изпратено от pepe1234 Разгледай мнениеВожде, нека видим величието и на другия вожд. Мисля, че си е точно за тук. Защо не пробваш да коментираш бизнесмодела описан по-долу? Доколкото проверих всичко е от официалните отчети извадено... Не ти ли прилича на един друг бизнесмодел, кото се сгромоляса с гръм и трясък наскоро? Ей така раздавани едни кредити нагоре надолу...
Коментар
-
Вожде, нека видим величието и на другия вожд. Мисля, че си е точно за тук. Защо не пробваш да коментираш бизнесмодела описан по-долу? Доколкото проверих всичко е от официалните отчети извадено... Не ти ли прилича на един друг бизнесмодел, кото се сгромоляса с гръм и трясък наскоро? Ей така раздавани едни кредити нагоре надолу...Last edited by pepe1234; 24.11.2014, 12:27.
Коментар
-
Да видим тук грамотните икономисти, как ще коментират великия бизнесмодел...
Като няма тояга за грабителите, има Маршалови острови
Вече три години сме подложени на масирана медийна агитация в полза на един икономически модел, който за кратко можем да наречем "патриотичен”. Четем, гледаме и слушаме възторжени анализи за това как може да се прави изгоден и модерен бизнес у нас, как едни, на практика подарени, бивши държавни предприятия се стопанисват разумно и печелившо и как това трябва да е моделът за бъдещо развитие на бизнеса у нас… Вменява ни се, че едва ли не, трябва да сме благодарни на "добрите” бизнесмени, които са опазили подарената им собственост и са я изкарали на печалба, сякаш това е нещо уникално и свръхестествено, а не е целта на всяко едно бизнес начинание? Всъщност може и да е нещо уникално, сравнявайки го с резултата от управлението на бивши държавни предприятия от повечето от "назначените милионери”, които доказаха, че не могат, не знаят как и не искат да се научат да правят нормален бизнес, докато народа гледа отстрани безучастно, вместо да грабне тоягите, но това е отделна тема, касаеща глупостта като черта от народопсихологията ни…
През 2008-ма година едно държавно АД беше приватизирано частично и това бе отчетено като една от блестящите сделки на тогавашното правителство! Дружеството е „Параходство Български Морски Флот” АД или по модерному „Навибул”(доскоро "Навибулгар”). В годината преди приватизацията (т.е. 2007 г.) дружеството е в "окаяно” състояние – има активи за 975,7 млн.лв., консолидирано като група дружества и 955,1 млн.лв. като индивидуално дружество, дълготрайни материални активи с балансова стойност 861,5 млн.лв. консолидирано и 857,4 млн.лв. индивидуално (от които корабите са с балансова стойност 756,7 мнл.лв., тоест около 88%!!!) личен състав от 4237 човека (от които 3205 плавателен състав) и нетна печалба след данъци от 30,6 млн.лв. като група дружества и 30,1 млн.лв индивидуално!
Дружеството има 77 кораба. Тежко, много тежко положение! Още повече ако се погледнат резултатите за последните 4 години преди раздържавяването, за които нетната печалба след данъци е общо 126,8 МИЛИОНА ЛЕВА!!! А внесените в хазната данъци за същия период са 17,7 млн.лв! Как да не се откажем от такова губещо предприятие? То просто си е плачело за раздържавяване и оздравяване…
На 14.08.2008г. сделката е факт, продадени са 70% от акциите, сумата е общо 440 млн.лв. … Купувачът "Кей Джи Маритайм Шипинг” АД поема ангажимента за инвестиции в размер на 780 млн.лв. в следващите 10 години, по план, който като част от сделката е таен…
В годината на приватизацията дружеството има нетна печалба от 80,6 млн.лв. консолидирано и 58,0 млн.лв. индивидуално, а личният състав е "коригиран” до малко над 1900 човека… Днес те вече са 1124 човека! Патриотизъм, пар екселанс, само да не си моряк в България!
Оттук насетне започва една истинска борба за модернизация и оздравяване на флота ни! Няма шега: в периода 2009-2013 ПБМФ АД като индивидуално дружество апортира в дъщерните дружества, продава или нарязва "само” 52 от корабите си и в момента разполага с цели 3 (три) кораба – влекачи в пристанищния комплекс! Като група от дружества промяната е от 77 до 30 кораба! От тези 30 кораба 9 са нови, въведени в експлоатация след приватизацията, а 21 (включително трите влекача от по-горе) са заварени на служба в ПБМФ АД или дъщерните му дружества. Важно е да се отбележи, че ПБМФ наистина разполага с доста остарял корабен състав, повечето от съдовете предадени за скрап са над 30 годишна възраст, при 26 г. средна такава за нарязаните съдове за превоз на насипни товари за 2013г. според "Блумбърг”… Отделна тема е как с тоя морално остарял флот са постигани такива търговски резултати в миналото???
В края на 2013 г. групата дружества вече има активи за 1 162,3 млн.лв., а индивидуалното дружество – за 646,6 млн.лв. В тях дълготрайните материални активи са с балансова стойност от 629,7 млн.лв. за групата и 19,3(деветнадесет цяло и три десети!) млн.лв. за индивидуалното дружество!
Тенденцията е ясна – дълготрайните материални активи се прехвърлят от ПБМФ АД към дъщерните дружества! Делът на корабите в ДМА изобщо спада от 88% на 28% за индивидуалното дружество!!!! При групата, обаче, делът на корабите в ДМА изобщо нараства на 95%!
Най-интересно е обаче развитието на продажбите и печалбата на дружеството! През 2007-а, преди приватизацията то има 425,8 млн.лв. приходи от продажби консолидирано и 421,3 млн.лв. индивидуално(тоест основната дейност е в дружеството-майка!)!
През 2008-ма те са 518,6 млн.лв. консолидирано и 442,1 млн.лв. индивидуално; за 2009 са 251,9/190,1; за 2010 са 371,9/235,9; за 2011 са 352,7/194,1; за 2012 са 349,6/146,2, а за 2013 г. са съответно: 278,5 млн.лв. и 83,7 млн.лв., тоест нещата се пренасят към дъщерните дружества. Печалбата по години е: 2008 – 80,6/58,0; 2009 – (61,8)/(109,1); 2010 – 30,2/(2,2); 2011 – (7,3)/(5,1); 2012 – 7,9/7,7; 2013 – 5,1/6,0 млн.лв.!
Вижда се колко тежка е била кризата през 2009-та г., когато са регистрирани сериозни загуби! Загуба е регистрирана и през 2011-та… За да не се съмняват професионалистите в анализа ми – амортизацията по периоди е в приблизително постоянни граници между 61 и 80 млн.лв. както преди, така и след приватизацията, тоест горните данни за печалбата след данъци са обективно сравними с периода преди приватизацията…
Важно е също така да се отбележи, че като индивидуално дружество ПМБФ АД е отпуснало заеми на дъщерните в размер на 111 млн.лв., а на други свързани лица ( най-вече от групата на "Адванс Пропъртис”ООД) за още 482 млн.лв.! В същото време групата дружества има взети банкови кредити за 222 млн.лв. към 31.12.2013г.!!!
Предполагам, че повечето читатели са се объркали от тези данни – взети без изключение от Годишните Финансови Отчети на дружеството, публикувани в Търговския
Регистър – и очакват сбит извод на базата на тях. Накратко – след приватизацията е протекъл процес на прехвърляне и разпродажба на дълготрайните активи на ПБМФ АД, а голяма част от средствата от него са раздадени в заем на свързани предприятия, непритежавани от групата, тоест ПБМФ АД е превърнато в касичка за кредити на фирми на мажоритарните собственици и му е отнета основната дейност – корабоплаване и транспортни услуги по море!
Нищо лошо, ако това не бе НАШЕТО национално параходство, нашият ДЪРЖАВЕН търговски морски флот и ако не бяха съкратени близо 3000 човека от личния му състав… В което няма нищо Патриотично!!!
Грамотните икономисти сигурно вече се смеят на моя аматьорски анализ и се питат защо ли се потя над него – просто е: налице е обезкървяване на държавното Параходство и прехвърляне на годното му имущество към дъщерните му предприятия, които са ОГРАНИЧЕНО ОТГОВОРНИ ДРУЖЕСТВА (ООД)! И в мнозинството си са регистрирани на Маршаловите острови (24) или Малта (14).
Не съм запознат със законодателството на тези територии, особено на Маршаловите острови, но съм притеснен, че то може да е доста по-либерално по отношение на търговската несъстоятелност, отколкото нашето, особено като се има предвид факта, че Република Маршалови острови, бидейки офшорна зона, не е подписала споразумението срещу пране на пари… Което ще доведе дотам, че при евентуални умишлени фалити на дъщерните дружества държавата ще се окаже без параходство и без активи…
Признавам си, че спекулирам, но това е напълно възможна хипотеза… На ПБМФ АД, като самостоятелно дружество, е отнета основната характеристика на един флот – плавателните съдове – и то е превърнато в една куха шапка, притежаваща единствено парични еквиваленти!
А те, за разлика от корабите, имат една твърде неприятна черта – лесно си губят порядъците и стойността! Сигурно някой ще попита: „Защо се притеснявате,нали държавата държи 30% от собствеността и има право на вето по важните решения?” Просто е – държавата имаше "златната акция” и право на „вето” в куп неизгодни и губещи за обществото сделки с държани предприятия, отишли в небитието…
Чудя се само къде са ДАНС, Агенцията за Приватизация и Следприватизационен Контрол и КФН?? А прокуратурата на РБ? О, да, забравих, те са патриоти и не си врат носа сред шамарите!
Аз непатриотично отивам да си отворя една бира и да пратя един СМС на 17777 с текст „ DMS BUDNI BMF”, белки някой се сепне и отвори поне едното си око за проблемите…
Да живей България, братя патрЕоти!!!
Забележка: Коментарът е на Иван Савов за RedPride, заглавието на Проспорт.бг
Коментар
Коментар