Първоначално изпратено от Наивник
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Премахване на изискването за целогодишното шофиране на фарове през деня
Collapse
X
-
За българина идеалното място за живот е държава с железни закони спазвани от всички но не и от него
-
Първоначално изпратено от КАПИТАНА Разгледай мнениеУважаеми водачи на МПС,
Предполагам, че повечето от Вас вече се увериха в безсмислието на законовото изискване за шофиране на МПС с целогодишно включени къси светлини. Абсолютния провал и безпомощност на „Пътна полиция“ (КАТ) в основната си функция, а именно да осигури и повиши сигурността на пътя, доведоха до това недоразумение с фаровете, невиждано по нашите географски ширини. Изискването бе въведено без да се направи какъвто и да е анализ на ефекта и ползите от тази мярка в дългосрочен план, нито оценка на въздействието й върху икономиката на страната ни и най-вече разходите на населението и бизнеса, нито ОВОС.
Може би ще се изненадате, но на практика се доказва, че ефекта от задължителните дневни светлини е далеч от очаквания, а нещо повече - дори те са опасни за Вашия живот и този на околните. За справка – погледнете статистиката на КАП за ПТП и жертвите на пътя през светлата част на деня от 2012 насам. Включените фарове затрудняват разпознаването на участници в движението (особено тези без включени светлини и такива, които нямат като пешеходци, велосипедисти и каруци). Затрудняват разпознаването на пътя на мотористите, линейките, разпознаването на светлинни сигнали и пътни знаци. Доказано е, че ярките светлини предизвикват моментна слепота към едни предмети за сметка на други. При нормална видимост и когато всички МПС са с включени светлини, това не те прави по-лесен за забелязване. Предполагам, че всеки е установил, че на дълъг път неестествените светлини разсейват вниманието, затрудняват в преценката за разстояние и влошават ориентацията към останалите участници в пътната обстановка. За увеличения разход на гориво и консумативи да не говорим. Не са малко автомобилите, които се запалиха и изгоряха в жегите заради допълнителното натоварване на електрическата система. Не е ли време да поискаме отмяна на безсмислената разпоредба на чл.70, ал.3 от Закона за движение по пътищата?"Only when the dusk starts to fall does the owl of Minerva spread its wings and fly."
Коментар
-
Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнениеМоят автомобил фабрично си пали фаровете при завъртане на ключа и съм свикнал вече години с това - да карам ВИНАГИ със запалени фарове.
Коментар
-
Първоначално изпратено от КАПИТАНА Разгледай мнениеУважаеми водачи на МПС,
Предполагам, че повечето от Вас вече се увериха в безсмислието на законовото изискване за шофиране на МПС с целогодишно включени къси светлини. Абсолютния провал и безпомощност на „Пътна полиция“ (КАТ) в основната си функция, а именно да осигури и повиши сигурността на пътя, доведоха до това недоразумение с фаровете, невиждано по нашите географски ширини. Изискването бе въведено без да се направи какъвто и да е анализ на ефекта и ползите от тази мярка в дългосрочен план, нито оценка на въздействието й върху икономиката на страната ни и най-вече разходите на населението и бизнеса, нито ОВОС.
Може би ще се изненадате, но на практика се доказва, че ефекта от задължителните дневни светлини е далеч от очаквания, а нещо повече - дори те са опасни за Вашия живот и този на околните. За справка – погледнете статистиката на КАП за ПТП и жертвите на пътя през светлата част на деня от 2012 насам. Включените фарове затрудняват разпознаването на участници в движението (особено тези без включени светлини и такива, които нямат като пешеходци, велосипедисти и каруци). Затрудняват разпознаването на пътя на мотористите, линейките, разпознаването на светлинни сигнали и пътни знаци. Доказано е, че ярките светлини предизвикват моментна слепота към едни предмети за сметка на други. При нормална видимост и когато всички МПС са с включени светлини, това не те прави по-лесен за забелязване. Предполагам, че всеки е установил, че на дълъг път неестествените светлини разсейват вниманието, затрудняват в преценката за разстояние и влошават ориентацията към останалите участници в пътната обстановка. За увеличения разход на гориво и консумативи да не говорим. Не са малко автомобилите, които се запалиха и изгоряха в жегите заради допълнителното натоварване на електрическата система. Не е ли време да поискаме отмяна на безсмислената разпоредба на чл.70, ал.3 от Закона за движение по пътищата?
Голяма част от горните твърденяи са просто неверни. А пък това за изгорелите автомобили направо ме разсмя. Ми като автомобилът ти не отговаря на изискванията и му е "трудно" да работи със запалени фарове през деня, просто си вземи друг! Моят автомобил фабрично си пали фаровете при завъртане на ключа и съм свикнал вече години с това - да карам ВИНАГИ със запалени фарове.He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.
Коментар
-
Премахване на изискването за целогодишното шофиране на фарове през деня
Уважаеми водачи на МПС,
Предполагам, че повечето от Вас вече се увериха в безсмислието на законовото изискване за шофиране на МПС с целогодишно включени къси светлини. Абсолютния провал и безпомощност на „Пътна полиция“ (КАТ) в основната си функция, а именно да осигури и повиши сигурността на пътя, доведоха до това недоразумение с фаровете, невиждано по нашите географски ширини. Изискването бе въведено без да се направи какъвто и да е анализ на ефекта и ползите от тази мярка в дългосрочен план, нито оценка на въздействието й върху икономиката на страната ни и най-вече разходите на населението и бизнеса, нито ОВОС.
Може би ще се изненадате, но на практика се доказва, че ефекта от задължителните дневни светлини е далеч от очаквания, а нещо повече - дори те са опасни за Вашия живот и този на околните. За справка – погледнете статистиката на КАП за ПТП и жертвите на пътя през светлата част на деня от 2012 насам. Включените фарове затрудняват разпознаването на участници в движението (особено тези без включени светлини и такива, които нямат като пешеходци, велосипедисти и каруци). Затрудняват разпознаването на пътя на мотористите, линейките, разпознаването на светлинни сигнали и пътни знаци. Доказано е, че ярките светлини предизвикват моментна слепота към едни предмети за сметка на други. При нормална видимост и когато всички МПС са с включени светлини, това не те прави по-лесен за забелязване. Предполагам, че всеки е установил, че на дълъг път неестествените светлини разсейват вниманието, затрудняват в преценката за разстояние и влошават ориентацията към останалите участници в пътната обстановка. За увеличения разход на гориво и консумативи да не говорим. Не са малко автомобилите, които се запалиха и изгоряха в жегите заради допълнителното натоварване на електрическата система. Не е ли време да поискаме отмяна на безсмислената разпоредба на чл.70, ал.3 от Закона за движение по пътищата?111Да64.86%72Не35.14%39Тагове: Отмаркиране на всички
Коментар