Две неща се бъркат явно тук в споровете:
1.) Не се прави разлика между астрономия и астрофизика
2.) Не се прави разлика между ФИЗИК ( по обективни причини тук няма да сложа степен Научен работник иначе така трябва да се казва) , Инженер физик , и преподавател физик.
ФИЗИК ( От наука не се забогатява ) пример
Един познат отиде в американски научен център покрай университета в които работи и защитава дипломна по астрофизика. Човека е направил бая голяма работа , като е обработвал дадените му данни, относно някаква супернова. Той забелязал че в спектралният анализ има многоплетни линии в спектралната картина ( значи това са дължини на вълните с много малка разлика между тях и при много сложно разлагане могат да се видят , отделят една от друга и той използвал нов подход на при анализа им) от няколко химични елемента. Оказва се че "новите линии" са от Fe +14( а може и +12 да са били, значи атом на желязото с 14 електрона по малко в електронната му обвивка излъчва електромагнитни вълни ). Защитил си работата и малко пообъркал теориите за супернови ( защото в този стадии в звездите не би трябвало да има наличието на желязо в какви то и малки количества да са били).
От научна гледна точка това си е Велико откритие, но спрямо ежедневните нужди на човек , все тая. Може след стотина години това му откритие да служи за нещо но сега жалост не.
Инженер физик:
Примери всякакви , от инженерните решения за какви да са прътите с гориво за АЕЦ до , всякакви аеродинамични решения, буквално всичко. Е тук вече неговите инженерни решения се патентоват и може да се печели от тях. Те взимат описаните физични явления от горните и работят по тях , в зависимост дали ще се спечели нещо или не
Преподаватели физици : тук вече е ясно какво правят
Та на база горното вие какво решение искате да се вземе за Рожен ?
Ясно е че Физици по описаният критерии там вече нямат работа( в предишният си пост описах защо), остават инженери и преподаватели.
Е аз още в самото начало казах, че ще съм за музеи, училищен център, архитектурна забележителност, специализирани затвори и т.н.
Защо да не се направят като зелени училища и от време на време от цялата страна да идват ученици на групи и да им се дават някакви задачки/закачки и да се карат да им се развива мозъка. и прочие, но да се обявява като научна дейност и прочие и да се хвърлят пари на вятъра, е айде моля ви се дайде по сериозно , поровичкайте се в гугъл да видите до къде са стигнали развитите страни и тогава говорете за наука и Рожен
Успех и лека ден на всички
1.) Не се прави разлика между астрономия и астрофизика
2.) Не се прави разлика между ФИЗИК ( по обективни причини тук няма да сложа степен Научен работник иначе така трябва да се казва) , Инженер физик , и преподавател физик.
ФИЗИК ( От наука не се забогатява ) пример
Един познат отиде в американски научен център покрай университета в които работи и защитава дипломна по астрофизика. Човека е направил бая голяма работа , като е обработвал дадените му данни, относно някаква супернова. Той забелязал че в спектралният анализ има многоплетни линии в спектралната картина ( значи това са дължини на вълните с много малка разлика между тях и при много сложно разлагане могат да се видят , отделят една от друга и той използвал нов подход на при анализа им) от няколко химични елемента. Оказва се че "новите линии" са от Fe +14( а може и +12 да са били, значи атом на желязото с 14 електрона по малко в електронната му обвивка излъчва електромагнитни вълни ). Защитил си работата и малко пообъркал теориите за супернови ( защото в този стадии в звездите не би трябвало да има наличието на желязо в какви то и малки количества да са били).
От научна гледна точка това си е Велико откритие, но спрямо ежедневните нужди на човек , все тая. Може след стотина години това му откритие да служи за нещо но сега жалост не.
Инженер физик:
Примери всякакви , от инженерните решения за какви да са прътите с гориво за АЕЦ до , всякакви аеродинамични решения, буквално всичко. Е тук вече неговите инженерни решения се патентоват и може да се печели от тях. Те взимат описаните физични явления от горните и работят по тях , в зависимост дали ще се спечели нещо или не
Преподаватели физици : тук вече е ясно какво правят
Та на база горното вие какво решение искате да се вземе за Рожен ?
Ясно е че Физици по описаният критерии там вече нямат работа( в предишният си пост описах защо), остават инженери и преподаватели.
Е аз още в самото начало казах, че ще съм за музеи, училищен център, архитектурна забележителност, специализирани затвори и т.н.
Защо да не се направят като зелени училища и от време на време от цялата страна да идват ученици на групи и да им се дават някакви задачки/закачки и да се карат да им се развива мозъка. и прочие, но да се обявява като научна дейност и прочие и да се хвърлят пари на вятъра, е айде моля ви се дайде по сериозно , поровичкайте се в гугъл да видите до къде са стигнали развитите страни и тогава говорете за наука и Рожен
Успех и лека ден на всички
Коментар