Първоначално изпратено от MILOM
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Автомобилите ще се движат със запалени фарове през цялата година
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнениеВ тезата ти има две грешни допускания и едно произволно.
1. Средната скорост не е 35км/ч. Това е за градско движение. Големият брой километри са на извънградско. Така че средната скорост спокойно можеш да я удвоиш. Станаха 109 милиона лева.
2. Броят на автомобилите в България е малко под 2 милиона.
http://fakti.bg/avto/5264-37-i-sme-v...broy-na-kolite
Така твоето изчисление пада на 50 милиона лв.
3. Произволно е твърдението ти за цената на киловатчас произведен от ДВГ. Това число си го научил гледайки на карти или си хвърлял боб.
При това както поясних, голяма част от автомобилите и сега се движат предимно на фарове. Било поради зимния период, било поради нощното движение или просто по навик. Аз например и сега извън града си карам на фарове. Моето убеждение е че така МОЯТА ЛИЧНА БЕЗОПАСНОСТ се повишава. Просто отсрещно движещият се ще ме види по-отдалеч.
p.s. За следващите обучения ще искам пари. Стига толкова безплатно!http://milom.blog.bg/
Коментар
-
Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнениеВ тезата ти има две грешни допускания и едно произволно.
Големият брой километри са на извънградско. ..
По статистиката на Бате Пешо: 240 работни дни в София по 40 км. = 960 км. - двоен разход е 2 пъти повече отколкото до Бургас и обратно лятото (до Солун е и по-близо, но там и такива безумни изисквания няма!)Mнението не е препоръка за търговия с ЦК!
Коментар
-
Първоначално изпратено от nikola66 Разгледай мнение10000 км средно на автомобил при средна скорост 35 км/ч - 285 часа работа на фаровете годишно. По 240 вата- 68kw/часа. По 0.8 лв за кВ/час- защото тока произведен от бензинов двигател не може да е по евтин. По 4 милиона автомобили- 218 милиона лева
1. Средната скорост не е 35км/ч. Това е за градско движение. Големият брой километри са на извънградско. Така че средната скорост спокойно можеш да я удвоиш. Станаха 109 милиона лева.
2. Броят на автомобилите в България е малко под 2 милиона.
Според официалната статистика на ООН България се подрежда на 37-о място в света по брой на автомобилите на хиляда души от населението. Не е странно, че първото място в тази класация се заема от САЩ, но второто място на Люксембург и третото на Малайзия изненадват леко.
37-ото място на нашата страна ни отрежда 239 автомобила на всеки 1 000 души от населението.
Така твоето изчисление пада на 50 милиона лв.
3. Произволно е твърдението ти за цената на киловатчас произведен от ДВГ. Това число си го научил гледайки на карти или си хвърлял боб.
При това както поясних, голяма част от автомобилите и сега се движат предимно на фарове. Било поради зимния период, било поради нощното движение или просто по навик. Аз например и сега извън града си карам на фарове. Моето убеждение е че така МОЯТА ЛИЧНА БЕЗОПАСНОСТ се повишава. Просто отсрещно движещият се ще ме види по-отдалеч.
p.s. За следващите обучения ще искам пари. Стига толкова безплатно!Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
gigow
In the first - ти за тази енергия за халогенните крушки харчиш 4 пъти повече бензин..гориво , понеже тя е от алтернатора , който се задвижва от двигателя с кпд 25-30% и генератора пък н преобразува на 100% механичната енергия в електрическа. А това колко енергия консумира реално автомобила след като ускори се установява пробно и е толкова 10 -15 киловата за час , на равен път...няма формули , то и да има в нея трябва да вкараш само коефициенти пък тях ще ги вземеш от тестове и замервания.
Второ - идиотщина е , пълно е с китайски ксенони , които увреждат зрението , аз на фарове избягвам да се движа , защото искам да виждам и си пазя зрението , а те излъчват една светлина в бактерицидния спектър. Сега какво правим и през деня ли няма да се движа , на депутатите фаровете им са за чупене и кратуните , в тая криза.
Идеята е да си увреждаме здравето на макс !!!D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнениеЯ дай да видим как го сметна? Защото аз твърдя, че не е вярно. При това е невярно десетки пъти. Освен ако не става въпрос за период от сто години.
Ето ти малко елементарни сметки.
Една халогенна крушка е с мощност около 100 вата. Двата фара правят 200 вата и габаритите са по 5 вата. Да го закръглим на 240 вата мощност. Двигателят на автомобил от средна класа е 120 киловата. Допълнителното натоварване от включените фарове е 240 вата, което прави 0.2 процента от мощността на двигателя. Една петстотна част от максималната мощност. Ако приемем че експлоатираме двигателя средно с 50% от мощността и той харчи 10 литра на сто километра, то допълнителното натоварване ще доведе до увеличаване на разхода с 1/250 част от 10те литра, тоест с 40 милилитра на 100 км. Или с 4литра на 10 000 км. И тъй като средният пробег на лек автомобил в България е именно 10 000 км на година, то всичките 2 милиона автомобили ще изгорят 8 милиона литра повече. Това прави 20 милиона лева. Но тъй като и сега в 50% от времето автомобилите се движат на фарове (нощно време и 5 месеца зиме), то преразхода ще е около 10 милиона лева.
Та хайде да не се дрънкат глупости. Единственото, което е притеснително е когато караш само градско, на къси маршрути и на фарове. Възможно е акумулаторът да не успее да се зареди. Ама щом издържа зимата, значи ще издържи и лятото.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеЕдва 10 киловата за час е разхода на енергия на един автомобил след като ускори , затова един автомобилен климатик повишава разхода с над един литър гориво. Консумираната енергия дори от едни фарове в действителност не е малка , това че двигателя може да произведе краткосрочно 100 киловата за час няма значение.Реално автомобил се захранва и с 10 пъти по малка енергия , стига да има буфер от който да може при ускорение да се изтегли и много по голяма мощност.
Подобно нововъведение за страна , като България е меко казано просташко и то в момент на жестока икономическа депресия.По лошо - емисиите на въглероден диоксид в световен мащаб тормозят екосистемата на планетата.
А това как растенията чрез фотосинтеза усвояват въглеродния диоксид е само частично вярно..., но не ми се обяснява защо е истина толкова колкото че ако затоплим въздуха в стаята то топлим и този на планетата.
Разбира се изчисленията ми в предния пост са доста приблизителни и вероятно неточни, но не чак с пъти. Преразходът причинен от включването на две халогенни крушки ще е незначителен. Ще е достатъчно да намалиш скоростта от 130 на 125 км/ч и ще си дори на кяр!Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
В начало бях много против за зимата да се светнати светлините, обаче докато стигна до вилата минавам покрай няколко села и селските тъчове нямат равни - изпреварване им е лудост , паркират както им падне ( като в повечето пъти както карат и пляс директно в лявото платно и спира, и въобще не го е*е има ли насреща кола няма ли ? ). Честно ви казвам това че отсрещната кола е на светлини при ситуация с лудо изпреварване и лудото паркиране ми е спасявало живота ( и живота на селският тъч които изпреварва неправилно отсрещната ) . Така че има смисъл и даже когато някои изпреварва и го видя че не е със светлини набивам клаксона с надеждата, че освен да се сети, че неправилно е изпреварил, ще се сети поне светлини да пусне ( че да се различава поне неговата колата от паркиралите неправилно коли ), а едно на ръка, че за мигачи не са чули. Въобще мога да пиша цял ферман по темата! А логиката им е - ти им минаваш през селото,ти ще се съобразяваш с тях, като ако не ти е явно че правилника за движение са други там, вадят от колата брадвата и идва цялото село да му помага да ти "обяснят как се кара"
Коментар
-
Първоначално изпратено от Jekata Разгледай мнениеСледях случая още от проектозакона.
Днес вече е и приет.
Какво е Вашето мнение по въпроса?
http://dnes.dir.bg/news/avtomobili-f...tlini-11606399Баба ме научи на много неща.
tnm
Коментар
-
Първоначално изпратено от luboil Разгледай мнениеИзвинявам се за може би глупавия въпрос, ама какви са тези дневни светлини? И по телевизията ги споменаха.
Не съм автоманиак и не се занимавам с коли и не ми е забавно дори. Единствено карам. Моята е сравнително нова - на 5 години, има всякакви фарове и светлини - габаритни, къси, дълги, за мъгла, мога да им настройвам ъгъла, ама тези дневни светлини кое са?
или пък късите са с намалена интензивност за ЕС
или пък дългите с намалена интензивност за Северна Америка и Канада
включват се автоматично (като не включват габаритите) - така се намалява консумацията
и съответно е по лесно да разбереш този пред теб кога натиска спирачки
тоест в България повечето коли нямат нищо общо с дневните светлини
затова според мен е по-добре да е препоръчително карането на светлиниLast edited by ceneto; 21.07.2012, 11:07.“The best time to plant a tree was 20 years ago. The second best time is now.”
Коментар
-
Още един повод да черпим дебелаците наречени полицаи, които знаят да дебнат по ъглите. Реално макар и да имаме много полицаи те са неефективни, защото очите им винаги шарят по шосето - да хванат някой без колан, без фарове или с телефон. Това им става основно препитание и забравят, че трябва да следят за спазването на обществен ред. Хвърлете си фас пред БГ полицай и направете същото в чужбина и ще разберете, защо с 60К щат на МВР ..обществения ред е все едно сме с 1Ктова мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции
Коментар
-
Първоначално изпратено от lidmon Разгледай мнениеЕдни уж не знаели къде са им ключовете, други се кахърят, че им се вдигал разходът...
Моята кола освен автоматични фарове има и дневни светлини, както и всяка друга кола, дори и малолитражка от уважаваща себе си марка.
Стига сте се излагали, това уж трябва да минава за инвестиционен форум...
Не съм автоманиак и не се занимавам с коли и не ми е забавно дори. Единствено карам. Моята е сравнително нова - на 5 години, има всякакви фарове и светлини - габаритни, къси, дълги, за мъгла, мога да им настройвам ъгъла, ама тези дневни светлини кое са?
Коментар
-
gigow
Едва 10 киловата за час е разхода на енергия на един автомобил след като ускори , затова един автомобилен климатик повишава разхода с над един литър гориво. Консумираната енергия дори от едни фарове в действителност не е малка , това че двигателя може да произведе краткосрочно 100 киловата за час няма значение.Реално автомобил се захранва и с 10 пъти по малка енергия , стига да има буфер от който да може при ускорение да се изтегли и много по голяма мощност.
Подобно нововъведение за страна , като България е меко казано просташко и то в момент на жестока икономическа депресия.По лошо - емисиите на въглероден диоксид в световен мащаб тормозят екосистемата на планетата.
А това как растенията чрез фотосинтеза усвояват въглеродния диоксид е само частично вярно..., но не ми се обяснява защо е истина толкова колкото че ако затоплим въздуха в стаята то топлим и този на планетата.D.Y.F-091066
Коментар
-
как се променят само нещата през годините...
преди 20 години на извънградско карах само със светнати фарове/халогени и катаджиите ме спираха да ме питат защо карам със светлини (дори и акт имах заради това), а вече искат задължително да се кара със светлини дори и през летния сезон
но ми се струва, че в града да се кара на фарове през деня лятото е малко прекалено...
Коментар
-
Първоначално изпратено от nikola66 Разгледай мнение200 - 300 милиона лева ще струва тази приумица само от преразхода на гориво. Е какво пък толкова, можем да си го позволим. Ние сме богата държава с големи европейски заплати....
Ето ти малко елементарни сметки.
Една халогенна крушка е с мощност около 100 вата. Двата фара правят 200 вата и габаритите са по 5 вата. Да го закръглим на 240 вата мощност. Двигателят на автомобил от средна класа е 120 киловата. Допълнителното натоварване от включените фарове е 240 вата, което прави 0.2 процента от мощността на двигателя. Една петстотна част от максималната мощност. Ако приемем че експлоатираме двигателя средно с 50% от мощността и той харчи 10 литра на сто километра, то допълнителното натоварване ще доведе до увеличаване на разхода с 1/250 част от 10те литра, тоест с 40 милилитра на 100 км. Или с 4литра на 10 000 км. И тъй като средният пробег на лек автомобил в България е именно 10 000 км на година, то всичките 2 милиона автомобили ще изгорят 8 милиона литра повече. Това прави 20 милиона лева. Но тъй като и сега в 50% от времето автомобилите се движат на фарове (нощно време и 5 месеца зиме), то преразхода ще е около 10 милиона лева.
Та хайде да не се дрънкат глупости. Единственото, което е притеснително е когато караш само градско, на къси маршрути и на фарове. Възможно е акумулаторът да не успее да се зареди. Ама щом издържа зимата, значи ще издържи и лятото.Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
Коментар