IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Автомобилите ще се движат със запалени фарове през цялата година

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от MILOM Разгледай мнение
    и средната мощ на авомобилите е 120квт
    Ами на мойте е толкова!
    Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
      В тезата ти има две грешни допускания и едно произволно.
      1. Средната скорост не е 35км/ч. Това е за градско движение. Големият брой километри са на извънградско. Така че средната скорост спокойно можеш да я удвоиш. Станаха 109 милиона лева.
      2. Броят на автомобилите в България е малко под 2 милиона.

      http://fakti.bg/avto/5264-37-i-sme-v...broy-na-kolite

      Така твоето изчисление пада на 50 милиона лв.

      3. Произволно е твърдението ти за цената на киловатчас произведен от ДВГ. Това число си го научил гледайки на карти или си хвърлял боб.

      При това както поясних, голяма част от автомобилите и сега се движат предимно на фарове. Било поради зимния период, било поради нощното движение или просто по навик. Аз например и сега извън града си карам на фарове. Моето убеждение е че така МОЯТА ЛИЧНА БЕЗОПАСНОСТ се повишава. Просто отсрещно движещият се ще ме види по-отдалеч.

      p.s. За следващите обучения ще искам пари. Стига толкова безплатно!
      и средната мощ на авомобилите е 120квт
      http://milom.blog.bg/

      Коментар


      • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
        В тезата ти има две грешни допускания и едно произволно.
        Големият брой километри са на извънградско. ..
        Kakва статистика ползваш?
        По статистиката на Бате Пешо: 240 работни дни в София по 40 км. = 960 км. - двоен разход е 2 пъти повече отколкото до Бургас и обратно лятото (до Солун е и по-близо, но там и такива безумни изисквания няма!)
        Mнението не е препоръка за търговия с ЦК!

        Коментар


        • Първоначално изпратено от nikola66 Разгледай мнение
          10000 км средно на автомобил при средна скорост 35 км/ч - 285 часа работа на фаровете годишно. По 240 вата- 68kw/часа. По 0.8 лв за кВ/час- защото тока произведен от бензинов двигател не може да е по евтин. По 4 милиона автомобили- 218 милиона лева
          В тезата ти има две грешни допускания и едно произволно.
          1. Средната скорост не е 35км/ч. Това е за градско движение. Големият брой километри са на извънградско. Така че средната скорост спокойно можеш да я удвоиш. Станаха 109 милиона лева.
          2. Броят на автомобилите в България е малко под 2 милиона.
          Според официалната статистика на ООН България се подрежда на 37-о място в света по брой на автомобилите на хиляда души от населението. Не е странно, че първото място в тази класация се заема от САЩ, но второто място на Люксембург и третото на Малайзия изненадват леко.

          37-ото място на нашата страна ни отрежда 239 автомобила на всеки 1 000 души от населението.
          http://fakti.bg/avto/5264-37-i-sme-v...broy-na-kolite

          Така твоето изчисление пада на 50 милиона лв.

          3. Произволно е твърдението ти за цената на киловатчас произведен от ДВГ. Това число си го научил гледайки на карти или си хвърлял боб.

          При това както поясних, голяма част от автомобилите и сега се движат предимно на фарове. Било поради зимния период, било поради нощното движение или просто по навик. Аз например и сега извън града си карам на фарове. Моето убеждение е че така МОЯТА ЛИЧНА БЕЗОПАСНОСТ се повишава. Просто отсрещно движещият се ще ме види по-отдалеч.

          p.s. За следващите обучения ще искам пари. Стига толкова безплатно!
          Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

          Коментар


          • gigow

            In the first - ти за тази енергия за халогенните крушки харчиш 4 пъти повече бензин..гориво , понеже тя е от алтернатора , който се задвижва от двигателя с кпд 25-30% и генератора пък н преобразува на 100% механичната енергия в електрическа. А това колко енергия консумира реално автомобила след като ускори се установява пробно и е толкова 10 -15 киловата за час , на равен път...няма формули , то и да има в нея трябва да вкараш само коефициенти пък тях ще ги вземеш от тестове и замервания.
            Второ - идиотщина е , пълно е с китайски ксенони , които увреждат зрението , аз на фарове избягвам да се движа , защото искам да виждам и си пазя зрението , а те излъчват една светлина в бактерицидния спектър. Сега какво правим и през деня ли няма да се движа , на депутатите фаровете им са за чупене и кратуните , в тая криза.
            Идеята е да си увреждаме здравето на макс !!!
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
              Я дай да видим как го сметна? Защото аз твърдя, че не е вярно. При това е невярно десетки пъти. Освен ако не става въпрос за период от сто години.

              Ето ти малко елементарни сметки.

              Една халогенна крушка е с мощност около 100 вата. Двата фара правят 200 вата и габаритите са по 5 вата. Да го закръглим на 240 вата мощност. Двигателят на автомобил от средна класа е 120 киловата. Допълнителното натоварване от включените фарове е 240 вата, което прави 0.2 процента от мощността на двигателя. Една петстотна част от максималната мощност. Ако приемем че експлоатираме двигателя средно с 50% от мощността и той харчи 10 литра на сто километра, то допълнителното натоварване ще доведе до увеличаване на разхода с 1/250 част от 10те литра, тоест с 40 милилитра на 100 км. Или с 4литра на 10 000 км. И тъй като средният пробег на лек автомобил в България е именно 10 000 км на година, то всичките 2 милиона автомобили ще изгорят 8 милиона литра повече. Това прави 20 милиона лева. Но тъй като и сега в 50% от времето автомобилите се движат на фарове (нощно време и 5 месеца зиме), то преразхода ще е около 10 милиона лева.

              Та хайде да не се дрънкат глупости. Единственото, което е притеснително е когато караш само градско, на къси маршрути и на фарове. Възможно е акумулаторът да не успее да се зареди. Ама щом издържа зимата, значи ще издържи и лятото.
              10000 км средно на автомобил при средна скорост 35 км/ч - 285 часа работа на фаровете годишно. По 240 вата- 68kw/часа. По 0.8 лв за кВ/час- защото тока произведен от бензинов двигател не може да е по евтин. По 4 милиона автомобили- 218 милиона лева

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Едва 10 киловата за час е разхода на енергия на един автомобил след като ускори , затова един автомобилен климатик повишава разхода с над един литър гориво. Консумираната енергия дори от едни фарове в действителност не е малка , това че двигателя може да произведе краткосрочно 100 киловата за час няма значение.Реално автомобил се захранва и с 10 пъти по малка енергия , стига да има буфер от който да може при ускорение да се изтегли и много по голяма мощност.
                Подобно нововъведение за страна , като България е меко казано просташко и то в момент на жестока икономическа депресия.По лошо - емисиите на въглероден диоксид в световен мащаб тормозят екосистемата на планетата.
                А това как растенията чрез фотосинтеза усвояват въглеродния диоксид е само частично вярно..., но не ми се обяснява защо е истина толкова колкото че ако затоплим въздуха в стаята то топлим и този на планетата.
                Не е вярно това скъпи. Просто не е вярно. Има си формули по които се изчислява разхода, но в по-голямата си част са емпирични и не ги помня. Нямам под ръка справочници, но 10 киловата ще ти стигнат само за преодоляване на триенето между въртящите се части, както и за компенсиране на загубите от деформацията на гумите. Не може и дума да става да се преодолее съпротивлението на въздуха. А точно за преодоляването му се изразходва най-много енергия. Когато увеличиш два пъти скоростта на движение се увеличава 4 пъти мощността нужна за преодоляване на съпротивлението на въздуха, а разхода на гориво нараства на трета степен. Това поне го помня.
                Разбира се изчисленията ми в предния пост са доста приблизителни и вероятно неточни, но не чак с пъти. Преразходът причинен от включването на две халогенни крушки ще е незначителен. Ще е достатъчно да намалиш скоростта от 130 на 125 км/ч и ще си дори на кяр!
                Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                Коментар


                • В начало бях много против за зимата да се светнати светлините, обаче докато стигна до вилата минавам покрай няколко села и селските тъчове нямат равни - изпреварване им е лудост , паркират както им падне ( като в повечето пъти както карат и пляс директно в лявото платно и спира, и въобще не го е*е има ли насреща кола няма ли ? ). Честно ви казвам това че отсрещната кола е на светлини при ситуация с лудо изпреварване и лудото паркиране ми е спасявало живота ( и живота на селският тъч които изпреварва неправилно отсрещната ) . Така че има смисъл и даже когато някои изпреварва и го видя че не е със светлини набивам клаксона с надеждата, че освен да се сети, че неправилно е изпреварил, ще се сети поне светлини да пусне ( че да се различава поне неговата колата от паркиралите неправилно коли ), а едно на ръка, че за мигачи не са чули. Въобще мога да пиша цял ферман по темата! А логиката им е - ти им минаваш през селото,ти ще се съобразяваш с тях, като ако не ти е явно че правилника за движение са други там, вадят от колата брадвата и идва цялото село да му помага да ти "обяснят как се кара"

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Jekata Разгледай мнение
                    Следях случая още от проектозакона.
                    Днес вече е и приет.
                    Какво е Вашето мнение по въпроса?

                    http://dnes.dir.bg/news/avtomobili-f...tlini-11606399
                    Диш хакъ
                    Баба ме научи на много неща.
                    tnm

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от luboil Разгледай мнение
                      Извинявам се за може би глупавия въпрос, ама какви са тези дневни светлини? И по телевизията ги споменаха.
                      Не съм автоманиак и не се занимавам с коли и не ми е забавно дори. Единствено карам. Моята е сравнително нова - на 5 години, има всякакви фарове и светлини - габаритни, къси, дълги, за мъгла, мога да им настройвам ъгъла, ама тези дневни светлини кое са?
                      дневните светлини са фабрично или допълнително монтирани диодни светлини
                      или пък късите са с намалена интензивност за ЕС
                      или пък дългите с намалена интензивност за Северна Америка и Канада
                      включват се автоматично (като не включват габаритите) - така се намалява консумацията
                      и съответно е по лесно да разбереш този пред теб кога натиска спирачки

                      тоест в България повечето коли нямат нищо общо с дневните светлини
                      затова според мен е по-добре да е препоръчително карането на светлини
                      Last edited by ceneto; 21.07.2012, 11:07.
                      “The best time to plant a tree was 20 years ago. The second best time is now.”

                      Коментар


                      • Още един повод да черпим дебелаците наречени полицаи, които знаят да дебнат по ъглите. Реално макар и да имаме много полицаи те са неефективни, защото очите им винаги шарят по шосето - да хванат някой без колан, без фарове или с телефон. Това им става основно препитание и забравят, че трябва да следят за спазването на обществен ред. Хвърлете си фас пред БГ полицай и направете същото в чужбина и ще разберете, защо с 60К щат на МВР ..обществения ред е все едно сме с 1К
                        това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от lidmon Разгледай мнение
                          Едни уж не знаели къде са им ключовете, други се кахърят, че им се вдигал разходът...
                          Моята кола освен автоматични фарове има и дневни светлини, както и всяка друга кола, дори и малолитражка от уважаваща себе си марка.

                          Стига сте се излагали, това уж трябва да минава за инвестиционен форум...
                          Извинявам се за може би глупавия въпрос, ама какви са тези дневни светлини? И по телевизията ги споменаха.
                          Не съм автоманиак и не се занимавам с коли и не ми е забавно дори. Единствено карам. Моята е сравнително нова - на 5 години, има всякакви фарове и светлини - габаритни, къси, дълги, за мъгла, мога да им настройвам ъгъла, ама тези дневни светлини кое са?

                          Коментар


                          • gigow

                            Едва 10 киловата за час е разхода на енергия на един автомобил след като ускори , затова един автомобилен климатик повишава разхода с над един литър гориво. Консумираната енергия дори от едни фарове в действителност не е малка , това че двигателя може да произведе краткосрочно 100 киловата за час няма значение.Реално автомобил се захранва и с 10 пъти по малка енергия , стига да има буфер от който да може при ускорение да се изтегли и много по голяма мощност.
                            Подобно нововъведение за страна , като България е меко казано просташко и то в момент на жестока икономическа депресия.По лошо - емисиите на въглероден диоксид в световен мащаб тормозят екосистемата на планетата.
                            А това как растенията чрез фотосинтеза усвояват въглеродния диоксид е само частично вярно..., но не ми се обяснява защо е истина толкова колкото че ако затоплим въздуха в стаята то топлим и този на планетата.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • как се променят само нещата през годините...

                              преди 20 години на извънградско карах само със светнати фарове/халогени и катаджиите ме спираха да ме питат защо карам със светлини (дори и акт имах заради това), а вече искат задължително да се кара със светлини дори и през летния сезон

                              но ми се струва, че в града да се кара на фарове през деня лятото е малко прекалено...

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от nikola66 Разгледай мнение
                                200 - 300 милиона лева ще струва тази приумица само от преразхода на гориво. Е какво пък толкова, можем да си го позволим. Ние сме богата държава с големи европейски заплати....
                                Я дай да видим как го сметна? Защото аз твърдя, че не е вярно. При това е невярно десетки пъти. Освен ако не става въпрос за период от сто години.

                                Ето ти малко елементарни сметки.

                                Една халогенна крушка е с мощност около 100 вата. Двата фара правят 200 вата и габаритите са по 5 вата. Да го закръглим на 240 вата мощност. Двигателят на автомобил от средна класа е 120 киловата. Допълнителното натоварване от включените фарове е 240 вата, което прави 0.2 процента от мощността на двигателя. Една петстотна част от максималната мощност. Ако приемем че експлоатираме двигателя средно с 50% от мощността и той харчи 10 литра на сто километра, то допълнителното натоварване ще доведе до увеличаване на разхода с 1/250 част от 10те литра, тоест с 40 милилитра на 100 км. Или с 4литра на 10 000 км. И тъй като средният пробег на лек автомобил в България е именно 10 000 км на година, то всичките 2 милиона автомобили ще изгорят 8 милиона литра повече. Това прави 20 милиона лева. Но тъй като и сега в 50% от времето автомобилите се движат на фарове (нощно време и 5 месеца зиме), то преразхода ще е около 10 милиона лева.

                                Та хайде да не се дрънкат глупости. Единственото, което е притеснително е когато караш само градско, на къси маршрути и на фарове. Възможно е акумулаторът да не успее да се зареди. Ама щом издържа зимата, значи ще издържи и лятото.
                                Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                                Коментар

                                Working...
                                X