IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Българи-пазете се от Виваком

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Искам отново да обърна внимание, че Договорът, който съм сключил е за услуги с фиксирани крайни цени с ДДС. Никъде не е разписано, че това са приблизителни цени и че е възможно за нуждите на счетоводството да се стигне „до минимални отклонения в изчислените стойности”. Вече трети път съм принуден да обяснявам един и същ проблем, който установявам – некоректно изчислена крайна сума за плащане.
    - В първото писмо-искане написах, че: „Според Договора, който съм сключил с Мтел цената, която следва да заплащам за sms към другите мрежи е 0,14 лева с ДДС” и посочих явни несъответствия с горното: „…според Фактура No. 0298388911 съм задължен да платя за три съобщения 0,43 лева вместо коректното 0,42 лева. Направи ми впечатление, че дори само при един sms към друга мрежа (Фактура No. 0288387353 и Фактура No. 0285119686) съм заплатил цена от 0,15 лева на съобщение.“.

    Получих следния отговор от г-н Здравко Георгиев, Директор „Обслужване на клиенти“: „В Правилника за прилагане на ЗДДС е изрично посочен форматът на цифровите полета, използвани в документите и файловете, подавани към НАП във връзка с отчетността по отношение на ДДС, а именно 0.00“.

    - Без да оспорвам горното, тъй като аз никога не съм твърдял, че цифровите полета след десетичната точка трябва да са повече или по-малко от две, написах във второ писмо-искане, че: „Според Договора, който съм сключил с Мтел цената, която следва да заплащам за sms към другите мрежи е 0,14 лева с ДДС“ и отново посочих фактурите, в които това не беше факт. Странно защо вместо от г-н Георгиев получих отговор от г-жа Анелия Врабчева, Началник „Жалби“, Дирекция „Обслужване на клиенти“, в „две думи“ :
    1. Уверява ме, че първият отговор е „… професионално аргументирана проверка“
    2. Дарява ми: „…отстъпка от 1.20 лв. /с ДДС/“.
    Надявам се не, за да ми покаже, че такава нищожна претенция като моята от три стотинки тя с лекота може да компенсира с 40 пъти по-голяма отстъпка (само като го пиша и настръхвам – какво великодушие!).
    Надявам се не, и за да ми покаже, че знае как да ме компенсира за изгубеното време да пиша писма, да ги входирам и после за мое удобство да трябва да ходя до офис на компанията, за да си получа отговора, въпреки че си пиша мейла във всяко писмо-искане.
    Така и не разбрах как се стигна до сумата 1.20 лева.

    Лошото е обаче, че още следващата фактура № 0301554851 ме ощетява с две стотинки наведнъж, което пък рязко намалява кратността на великодушието на 24 и се страхувам, че съвсем скоро нищо няма да остане от невижданата компенсация. Все пак досега ощетяването беше с по една стотинка на фактура, а сега е в двоен размер.
    Понеже не знам каква ли фактура ще получа след година (ако остана ваш клиент), а вие запазите геометричната прогресия, реших да отделя не малка част от времето си, което Вие явно не цените, въпреки че уж цените Мен като клиент, да ви пиша пак.

    I. Според Договора, който съм сключил с Мтел, в общи линии, трябва да заплащам следното:
    1. Абонамент – 44.90 лева С ДДС (тук се включват безплатни разговори, съобщения, телевизия и интернет)
    2. Допълнителен 2-ри приемник (може и да е формулирано по друг начин) – 5.90 лева С ДДС
    3. SMS Други национални мрежи – 0.14 лева/бр. С ДДС
    II. Според Фактура №0301554851 задължението ми към Мтел е 51.46 лева с ДДС, която сума обаче въобще не е ясно как е формирана. Справката към ф-рата е следната:
    Описание на услугата Количество Цена лв.
    Мтел - Мтел 442:59 92,39
    Мтел - Глобул 10:57 2,29
    Мтел - 0700 Други фиксирани мрежи 2:32 0,53
    Мтел - Виваком Фиксирани 1:00 0,21
    Мтел - Любим номер 219:29 0,00
    Мтел - Виваком 41:23 8,64
    Безплатни разговори (*77, 131, 0800 и др.) 0:31 0,00
    SMS Допълнителни услуги, нормална тарифа 1 0,12
    SMS Други национални мрежи 5 0,60
    SMS Мтел 14 1,68
    SMS Допълн.услуги,специална тарифа(SMS паркиране,игри и др.) 1 0,83
    Абонамент - 37,41
    120 минути безплатни разговори към други национални мрежи ( 4 бр. ) - -11,67
    2000 минути безплатни разговори към Мтел мобилни - -92,39
    200 безплатни SMS към Мтел - -1,68
    Сборът, който се получава е 38.96 лева.
    Добавям 20% ДДС = 7.79 лв. и получавам: 38.96 + 7.79 = 46.75 лв. – малко е…
    Добавям такса 2-ри приемник 5.90 лв. и получавам: 46.75 + 5.90 = 52.65 лв. – много е…
    Изваждам отстъпка от 1.20лв. и получавам 52.65 – 1.20 = 51.45 лв. – никакво не е.
    Проведох няколко телефонни разговора, в които стана ясно, че никой не знае как се получава сумата от 51.46 лева. След известно време получих смс, в който се потвърждаваше предположението ми, че наистина имам отстъпка от 1.20 с ДДС, която е калкулирана, но не е отразена в справките. Таксата за 2-ри приемник защо я няма в справките пак никой не знае. Значи справките са некоректни (мое мнение може и да греша). Дано да няма закон или правилник за прилагане на такъв или пък наредба, която да задължава доставчиците да показват на потребителите си как точно формират фактурираната сума.
    III. Понеже разликата от фактурираната сума 51.46 лева и тази която сам получих 51.45 лева ме дразнеше, се зачетох в Правилника за прилагане на ЗДДС (нали вече знам, че с негова помощ се прави „професионално аргументирана проверка”). Там открих следното:
    Глава осма.
    ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ДАНЪЧНОТО ЗАДЪЛЖЕНИЕ И НАЧИСЛЯВАНЕ НА ДАНЪКА
    Определяне размера на данъка за всяка доставка
    Чл. 53. (1) Размерът на данъка за всяка доставка се определя по следната формула:
    Д = (ДО x ДС) / 100 , където:
    Д е размерът на данъка за конкретната доставка;
    ДО - данъчната основа на конкретната доставка;
    ДС - съответната данъчна ставка.
    (2) Когато съгласно закона данъкът се приема за включен в обявената или договорената цена, размерът на данъка се определя по следната формула:
    Д = (Ц x ДС) / (100 + ДС) , където:
    Д е размерът на данъка за конкретната доставка;
    Ц - договорената цена с включен данък или обявената цена на дребно по конкретната доставка;
    ДС - съответната данъчна ставка.
    Чета чл. 53. (2) и не вярвам на очите си. Оказва се, че правилникът третира точно моя казус и за улеснение на всички много подроно описва как се постъпва, когато „...данъкът се приема за включен в обявената или договорената цена”.
    За Ваше улеснение Ви прилагам следната таблица (намерих за ненужно да включвам безплатните разговори, съобщения, телевизия, интернет и т.н.) :
    Наименование на услугата Цена за 1бр.
    с ДДС съгласно Договор В1529141 Брой Общо
    с ДДС
    (1) (2) (3) (2)х(3)
    SMS Допълнителни услуги, нормална тарифа 0,14 лв 1 0,14 лв
    SMS Други национални мрежи 0,14 лв 5 0,70 лв
    SMS Допълн.услуги,специална тарифа(SMS паркиране,игри и др.) 1,00 лв 1 1,00 лв
    Абонамент 44,90 лв 1 44,90 лв
    Допълнителен 2-ри приемник 5,90 лв 1 5,90 лв
    Корекция към фактура -1,20 лв 1 -1,20 лв
    Дължима сума за плащане по фактура 0301554851 - - 51,44 лв

    От отговорите досега останах с впечатлението, че явно има проблем с изчисляването на ДДС-то, затова ще си позволя да го пресметна „професионално” с помощта на Правилника за прилагане на ЗДДС чл. 53. (2)
    Д = (Ц x ДС) / (100 + ДС) , където:
    Д е размерът на данъка за конкретната доставка – засега неизвестна величина
    Ц = 51.44 лв;
    ДС = 20
    Заместваме:
    Д = (51.44х20) / (100+20) = 1028.80 / 120 = 8.573333
    Но тъй като „В Правилника за прилагане на ЗДДС е изрично посочен форматът на цифровите полета, използвани в документите и файловете, подавани към НАП във връзка с отчетността по отношение на ДДС, а именно 0.00“
    Закръгляваме и се получава:
    Данък = 8.57 лева
    Данъчна основа = 42.87 лева
    Веднага става ясно, че ако се спазват цените по Договора сумата, която дължа не е фактурираната 51.46 лева, даже не е и първоначално изчислената от мен 51.45 лева, а нова още по-малка - 51.44 лева.
    Неприятно ми е за пореден път да ме унижавате да звъня за справки и да се разхождам по офисите Ви, за да събирам информация, с която да Ви убедя в собствената си правота.
    За отделния потребител неправомерно фактурираната сума е нищожна, но съгласете се, че откритата от мен грешка реализира огромни съвкупни печалби предвид многомилионния контингент абонати на Вашата компания. В потвърждение на гореизложеното ще цитирам отново част от отговора на г-н Здравко Георгиев, Директор „Обслужване на клиенти“ на мое искането с вх. №26292 от 12.09.2014 г., който признава: „Закръгленията до определен знак след десетичната точка водят до минимални отклонения в изчислените стойности“.
    При положение че преди няколко години, когато си променяхте софтуера ми беше издадена фактура за необосновано голяма сума, при положение че след сключването на настоящия ми договор ми беше начислена телефония за разговор с „Любим номер“, при положение че след задължителното намаляване на цените на разговорите в роуминг, създадохте различни планове и „служебно“ ме включихте към „Mtel Traveller“ (където цените са в пъти по-високи, което намирам за безкрайно некоректно към клиентите), при положение че, въпреки по-високите цени на „Mtel Traveller“, ми калкулирахте още по-високи цени за разговори в роуминг, при положение че почти всяка фактура, в която има „SMS Други национални мрежи“ е със завишена стойност и не на последно място, при положение че това не е лично отношение към мен, а представлява отношението Ви към всички „ценни клиенти“, смятам че минималните отклонения водят до драстични закръгления.

    Коментар


    • Лошо от всички тези случкие, дори и да идеш при дугите оператори тама е същатата работа
      метални решетки решетки блиндирани врати

      Коментар


      • Свободните минути

        Забелязали ли сте че свободните минути на vivacom не са толкова свободни! Една секунда разговор го отчитат като минута!!! все едно си на тарифа, а не свободно време. И става така че например 10 минути ти са ти изчерпани, ако имаш 10 обаждания по 1 сек. Става така че 10 минути са= 10 сек... егати смешката или 50 мин= 50 сек.

        Коментар


        • опитаха се да измамят дядо ми с така наречения договор от разстояние.не може да се възползват от един 80 годишен старец,който трудно разбира офертите.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от moviestar4 Разгледай мнение
            Аз ще бягам от Глобул, мисля да се прехвърлям на Виваком, ама като чета тук.. вече се замислям. Но то не ми останаха много опции.
            Бягайте крачета да бягаме... И аз съм така, друже.

            Коментар


            • БОБ са пичове!
              ако не говориш много, са твоите хора.

              хванах промоцийка и прехвърлих жена ми там.
              за 3 (три лв.) месечно получаваш:
              100 минути към ВСИЧКИ БГфиксирани
              100 минути към ВСИЧКИ БГ мобилни

              никакви планове, срокове и предплати.
              никакви ядове. поне за сега!

              едит:
              п.п.
              като ги свършиш, по 10стотинки на минута ти таксуват.
              къде другаде??!!
              Last edited by грифин; 13.11.2014, 23:21. Причина: допълване

              Коментар


              • Може би при Булсатком ,от две години пускат мобилна телефония
                Първоначално изпратено от ivasilev1 Разгледай мнение
                Бегай възможно по-бързо от тез ТелеМор-ци, докато не са те напълно у-Морили. Няма много възможности, факт, но пък тез са най-малко подходащите - много оплаквания от клиенти, никакви интересни промоции, дървени тарифни планове и прочие

                Коментар


                • Първоначално изпратено от moviestar4 Разгледай мнение
                  Аз ще бягам от Глобул, мисля да се прехвърлям на Виваком, ама като чета тук.. вече се замислям. Но то не ми останаха много опции.
                  Бегай възможно по-бързо от тез ТелеМор-ци, докато не са те напълно у-Морили. Няма много възможности, факт, но пък тез са най-малко подходащите - много оплаквания от клиенти, никакви интересни промоции, дървени тарифни планове и прочие

                  Коментар


                  • Споделяйте политиката им, за да може да се опазим всички и сигнализираме в Комисията за защита на потребителя.

                    Коментар


                    • Ми, то с тия договори човек всичките са няма с такова обвързване ... обаче опитват така и с пенсионерите, където горките хора не знаят какво подписват.

                      Коментар


                      • Аз ще бягам от Глобул, мисля да се прехвърлям на Виваком, ама като чета тук.. вече се замислям. Но то не ми останаха много опции.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от reknali Разгледай мнение
                          Преди година, след дълги дебати и уговорки по телефона, се съгласих да си подменя плана. Когато документите пристигнаха при мен за подпис, вътре пишеше съвсем различни казуси и неща. Прочетох, не подписах, обадих се по телефона и след няколко дена всичко беше коригирано. Затова... четете внимателно това, което подписвате, за да няма после ама така и онака.
                          И на мен ми се случи същото. Явно е някакъв вид практика, ако мине, мине.....

                          Коментар


                          • То само Виваком да бяха....За Mtel просто нямам думи, Всички са си на едно ниво -нулево, както всичко друго в тази държава : (

                            Коментар


                            • Преди година, след дълги дебати и уговорки по телефона, се съгласих да си подменя плана. Когато документите пристигнаха при мен за подпис, вътре пишеше съвсем различни казуси и неща. Прочетох, не подписах, обадих се по телефона и след няколко дена всичко беше коригирано. Затова... четете внимателно това, което подписвате, за да няма после ама така и онака.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от kikimaria Разгледай мнение
                                След продължителни обаждания от страна на виваком да ме зарибят с нов договор ,аз на края приех ,като поисках да добавят към офертата любим номер.Служителката каза ,че ще се обади повторно ,явно за да получи разрешение за моето искане.И наистина след около 2дни тя потвърди ,че към договора който ми предлага,ще бъде включено и моето искане(продиктувах и номера).Изминаха повече от 2седмици и аз вече почти се бях отказала.Но когато дойде куриера с договора в него нямаше такава кауза за любим номер.Най вероятно са мислели ,че съм забравила или ще подпиша без да го прочета.
                                Кофти!

                                Коментар

                                Working...
                                X