If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Няма как в една държава без икономика и чието население я напуска обемите да растат.Обеми можеш да сравняваш ако населението не се променя.Напълно възможно е хората да са увеличили потреблението но общия обем да е по малък.Цените няма да свалят до Нова Година щото са мафия и мошеници.Такива като Правешкия бизнесмен плачат за Белене
Напълно си прав! Нали точно оттам се изкриви дискусията и започна спорът. В кюпа на престъпниците са: Златев, чуждите вериги, но и държавата, която първо осигурява чрез регулациите комфорта на картела и после си гони изпълнението на грешните си прогнози и завишени очаквания за приходи. Няма как без цялостна стратегия за икононическа политика, да очакваш растеж, само защото горивата са по-евтини и оттам ще нарастнело потреблението. Горивата не са банани, че да ядеш повече, само защото са паднали с 20%. Отделно, че горивата са и основен компонент във всички отрасли и би трябвало, с понижението им да паднат себестойностите и крайните цени, т.е. дефлация и отново по-малко данъчни приходи в бюджета. Да, вярно, теоретично, това трябва да доведе и до по-голямо потребление, но не и ако има несигурност, прибиране на пари за черни дни по банки и в буркани, а бизнесът, да не смее да реинвестира. Дори и ЕЦБ със стимули не може да задвижи това воденичено колело. Не може да очакваме, че Спиди ще разкарва колите си повече, понеже паднали горивата или Трейс ще купи повече битум. Нито дядо Пешо, ако е ходил до града с Москвича за 5 лв, а сега за 4 и ще направи едно панорамно кръгче из града за да изхарчи горницата. Фермера няма да изоре с трактора и гората със спестеното гориво. А чуждестранните потребители на гориво:ТИР, автобуси, гастербайтери. Те със спестеното, вафли на границата ли ще си накупят, за да компенсират? Сравнително малка част от спестеното ДДС ще се преразпредели чрез друго потребление, а при бизнеса пък съвсем незначитело. То ако всичко се преразпределяше и уравновесяваше така лесно, защо с месеци се правят прогнози и очаквани приходи по сектори? Още при първото излизане на дебат на Горанов-2009, той почна да харчи и раздава стотици милиони и като го питаха: От къде ще ги вземе, той каза: От другаде. Е видяхме, че в реалната икономика това не се случва толкова лесно, като в учебниците. Защото това "отдругаде" трудно се генерира дори при сбор от фактори като: евтини горива, евтин газ, евтино евро, ниски лихви по депозити. Парите пак си стоят на сигурно.
Лека вчер отново и приятни лаишки дискусии! Вижте обемите на пазарът на горива и зависимостта от цената. Обемите през 2014 спрямо 2013 са по-ниски въпреки по-ниската средна цена. Тази година обемите намаляват доълнително въпреки драстичния спад на цените-факт! Даже и Вальо Златев мрънка миналата седмица за това. За кривата, защо не се случва, питайте комуноидните си 80 годишни професори по икономикс, преподавали преди това 40 г. политикономия на социализма.
Еdit: Ако мислите, че вие с 2 резервоар на месец и спестени 50лв правите обемът на пазара като цяло, значи няма за какво да си говорим. 50 лв пестиш ти, аз и др. физ. лица, но големите компании пестят стотици хилади и милиони и не ги харчат в МОЛ-а като вас. Освен това вадите от контекста, къде отива икономията дори ако разглеждаме дребния потребител. Посочих: отложено потребление, в банка, бурканбанк и още други неща но вие първосигнално се хванахте, за каквото на вас ви хареса. Няма смисъл да се дискутира по такъв начин.
Чао!
Няма как в една държава без икономика и чието население я напуска обемите да растат.Обеми можеш да сравняваш ако населението не се променя.Напълно възможно е хората да са увеличили потреблението но общия обем да е по малък.Цените няма да свалят до Нова Година щото са мафия и мошеници.Такива като Правешкия бизнесмен плачат за Белене
един жокер - има и има и безакцизни количества има и такива които не се отчитат. И има различни видове горива... а да и освен личните автомобили с гориво вървят и камиони и трактори излез от рамките на цариградско
Вие явно правите анализа си в рамките на Цариградско, УНСС и МОЛ-а и потреблението на дедо Пешо с москвича, който със спестеното от гориво ще си купи цигарки и ракийка в кръчмата и плати отново ДДС.
Щом предлагаш да се намали акцизът, не знам какво и къде обобщаваш за пазарът на горива и доколко отделните такива. Аз поне нямам такива претенции и ползвам официалната статистика.
Лека вчер отново и приятни лаишки дискусии! Вижте обемите на пазарът на горива и зависимостта от цената. Обемите през 2014 спрямо 2013 са по-ниски въпреки по-ниската средна цена. Тази година обемите намаляват доълнително въпреки драстичния спад на цените-факт! Даже и Вальо Златев мрънка миналата седмица за това. За кривата, защо не се случва, питайте комуноидните си 80 годишни професори по икономикс, преподавали преди това 40 г. политикономия на социализма
комуноидите на нищо не са ме научили така или иначе. А ти щом вярваш на сълзите на бат Вальо далече няма да стигнеш
аз някой неща всеки ден ги обобщавам в доклади, ама щом имаш по-надеждни източници гледай тях.
един жокер - има и безакцизни количества има и такива които не се отчитат. И има различни видове горива... а да и освен личните автомобили с гориво вървят и камиони и трактори излез от рамките на цариградско
да точно това ще стане, или мислиш че със спестени 50лв на месец от бензин ще си купиш имот или ще започнеш "финансови инвестиции"?
дори и да не си икономист ти никога ли не си чувал за крива на търсене? а ако наистина не си чувал - защо коментираш изобщо?
Лека вчер отново и приятни лаишки дискусии! Вижте обемите на пазарът на горива и зависимостта от цената. Обемите през 2014 спрямо 2013 са по-ниски въпреки по-ниската средна цена. Тази година обемите намаляват доълнително въпреки драстичния спад на цените-факт! Даже и Вальо Златев мрънка миналата седмица за това. За кривата, защо не се случва, питайте комуноидните си 80 годишни професори по икономикс, преподавали преди това 40 г. политикономия на социализма.
Еdit: Ако мислите, че вие с 2 резервоар на месец и спестени 50лв правите обемът на пазара като цяло, значи няма за какво да си говорим. 50 лв пестиш ти, аз и др. физ. лица, но големите компании пестят стотици хилади и милиони и не ги харчат в МОЛ-а като вас. Освен това вадите от контекста, къде отива икономията дори ако разглеждаме дребния потребител. Посочих: отложено потребление, в банка, бурканбанк и още други неща но вие първосигнално се хванахте, за каквото на вас ви хареса. Няма смисъл да се дискутира по такъв начин.
Чао!
Като отложено потребление депозити, имоти, финансови инвестиции, бурканбанк. Страшно ДДС им се начислява! То по твоята логика дори еда паднат цените и Горанов отново ще е супер доволен, защото всичко спестено ще дадем, да кажем в МОЛ-овете и пак ще му изпълним постъпленията от ДДС?
Защо реши, че един средностатичсически българин с 1000 лева заплата, като спести 50 от гориво ще направи финансова индестиция или пък покупка на имот
Отделно по-ниските енергийни разходи стимулират икономиката като цяло, защото е изцяло внос (петрола), което води до по-висок БВП и съответно ръст на данъчните приходи.
Като отложено потребление депозити, имоти, финансови инвестиции, бурканбанк. Страшно ДДС им се начислява! То по твоята логика дори еда паднат цените и Горанов отново ще е супер доволен, защото всичко спестено ще дадем, да кажем в МОЛ-овете и пак ще му изпълним постъпленията от ДДС?
да точно това ще стане, или мислиш че със спестени 50лв на месец от бензин ще си купиш имот или ще започнеш "финансови инвестиции"?
дори и да не си икономист ти никога ли не си чувал за крива на търсене? а ако наистина не си чувал - защо коментираш изобщо?
а ти за крива на потреблението да си чувал? Ако цената падне а потреблението се увеличи, защото такава зависимост определено има при бензина (това не е пеницилин), нали приходите от ДДС Сумарно ще се увеличат? Бъз ги е просто да рискуват... щото ако смъкнат малко акциза също може да падне цената и реално да вдигнат приходи от ДДС и кациз, ама като са тъпоъгълни ходи им го обяснявай...
Е как ще го смъкнат асциза, като е на минималната ставка за ЕС. А това дето си го учил за криви на търсенето и еластичност на потреблението по икономикс 1-ва част в 1-ви курс, е записано там, че е в идеална среда и без въздействието на други фактори. Или като цената е с 25% надолу спрямо миналат година и ти потребяваш точно с 25% повече? Лека от мен!
Ами няма интерес Горанчето, защото ДДС се начислява върху крайната цена и колкото по-ниска е тя, толкова по-малко е отчислението на ДДС в реална стойност. При 1,76 лв е е 0,30лв на литър, при 2,09 е 0,35 лв. на литър, което при годишен обем на пазара на горива на дребно от около 3 млрд. литра, прави допълнителен приход от близо 150 млн лв. ДДС в фиска. А той е калкулирал в приходната част на бюзжета съвсем други цени, дори много над тези 2,09 за дизела:
Нека си спомним и заложената от МФ прогноза в Бюджета за 2015г., за средна цената на нефта за 2015: 91,60 долара за барел. Това оттговаря някъде на цени от около 2,50 лв на дребно.
Сега, ако цените слезнат още повече, Горанов ще трябва да търси пари "от другаде", както казваше в дебатите през 2009г.
а ти за крива на потреблението да си чувал? Ако цената падне а потреблението се увеличи, защото такава зависимост определено има при бензина (това не е пеницилин), нали приходите от ДДС Сумарно ще се увеличат? Бъз ги е просто да рискуват... щото ако смъкнат малко акциза също може да падне цената и реално да вдигнат приходи от ДДС и кациз, ама като са тъпоъгълни ходи им го обяснявай...
Айде стига с тия глупости, нали спестените пари от горива се харчат за нещо друго, което също има ДДС!
Като отложено потребление депозити, имоти, финансови инвестиции, бурканбанк. Страшно ДДС им се начислява! То по твоята логика дори еда паднат цените и Горанов отново ще е супер доволен, защото всичко спестено ще дадем, да кажем в МОЛ-овете и пак ще му изпълним постъпленията от ДДС?
Ами няма интерес Горанчето, защото ДДС се начислява върху крайната цена и колкото по-ниска е тя, толкова по-малко е отчислението на ДДС в реална стойност. При 1,76 лв е е 0,30лв на литър, при 2,09 е 0,35 лв. на литър, което при годишен обем на пазара на горива на дребно от около 3 млрд. литра, прави допълнителен приход от близо 150 млн лв. ДДС в фиска. А той е калкулирал в приходната част на бюзжета съвсем други цени, дори много над тези 2,09 за дизела:
Нека си спомним и заложената от МФ прогноза в Бюджета за 2015г., за средна цената на нефта за 2015: 91,60 долара за барел. Това оттговаря някъде на цени от около 2,50 лв на дребно.
Как да му пука.Бюджета няма интерес от ниски цени на дизела и бензина.А Правешката мафия крадне ем държавата ем народа.Частната собственост е нещо вредно много вредно
Ами няма интерес Горанчето, защото ДДС се начислява върху крайната цена и колкото по-ниска е тя, толкова по-малко е отчислението на ДДС в реална стойност. При 1,76 лв е е 0,30лв на литър, при 2,09 е 0,35 лв. на литър, което при годишен обем на пазара на горива на дребно от около 3 млрд. литра, прави допълнителен приход от близо 150 млн лв. ДДС в фиска. А той е калкулирал в приходната част на бюзжета съвсем други цени, дори много над тези 2,09 за дизела:
Нека си спомним и заложената от МФ прогноза в Бюджета за 2015г., за средна цената на нефта за 2015: 91,60 долара за барел. Това оттговаря някъде на цени от около 2,50 лв на дребно.
Коментар