IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ЦБА Асет Мениджмънт (C81 / CBAAMG)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • black_fifi не съм убеден от коя страна си ти,но зная от коя страна съм аз.Аз съм от страната на тези които инвестират в доста комапании които се търгуват на БФБ и това си решение не го взимам по начина по-който ми предлагаш ти.
    Все пак ти желая успех в инвестирането на парите си.Те са си твои и нямам никакво желание да ти обяснявам как и къде да инвестираш.
    А по повод на това ти изказване
    ...Защо трябва да видиш проспекта, за да прецениш каква е компанията. Просто влез в един от магазините им (Русе, В. Търново, Габрово) и се убеди какво е качеството им
    съм направил грешка,просто е трябвало да го оставя БЕЗ КОМЕНТАР

    Успех на борсата!

    Коментар


    • Първоначално изпратено от kork
      Първоначално изпратено от black_fifi
      Първоначално изпратено от kork
      Първоначално изпратено от Al-elder
      CBA e малко bullshit според мен, но всичко си има цена....нека видим проспекта и евентуалната цена
      да,при определени параметри,би могло да има смисъл,но да видим проспекта!
      ...Защо трябва да видиш проспекта, за да прецениш каква е компанията. Просто влез в един от магазините им (Русе, В. Търново, Габрово) и се убеди какво е качеството им. Рано или късно всичките магазини в България под марката ЦБА, ще предлагат един и същ стандарт. Аз им желая успех !!!

      black_fifi ,съдейки по оскъдната информация за теб от двете ти мнения,имам натрапчивото усещане,че си заинтересувано лице.
      Да си призная,трудно ми е да коментирам мнението ти.В крайна сметка,не мисля,че предлаганият от теб начин е най удачният такъв , по който човек трябва да избира къде да инвестира парите си.Е какво предлагаш,отивам в магазина и си купувам бутилка вино и съм доволен от обслужването, от цените и от любезния персонал и какво,инвестирам там всичко?!Предлаганият от теб начин на взимане на инвестиционно решение може да бъде извършено от някое дете от детската градина,но в този форум едва ли има такива,или ако има,те със сигурност са много голямо малцинство.
      Напънете се малко повече с PR-а и в измислянето на стратегия за привличане на инвеститори,с тези празни приказки само ще откажете и малкото решили да инвестират тук.

      Нека мнението ми не се тълкува като препоръка за покупка или продажба на акции,сега или за в бъдеще.
      здравей kork, благодаря за изчерпателния анализ, който си направил.
      макар и нов, мисля, че в този форум се дават мнения и коментари не за участниците в него( тези, които пишат) а за компаниите и фирмите, които се опитват да развиват бизнес в б-я, и то не какъв да е а успешен. нямам желание а и това не е място за междуличностни дискусии. ... като гледам обаче твоя коментар, силно се замислям да ли пък ти не си от "другата страна" на линията, а ? особено ми харесва заключението ти ....

      хайде стига, това го пише във всички учебници, не се опитвай да се скриеш зад тези смешни клишета.

      що се касае да ли съм заинтеросовано лице, да !!! определено! планирам да инвестирам част от парите си в добри и успешни български фирми, една от които може би да е цба.

      Коментар


      • Може да се каже: глупости на търкалета.

        Коментар


        • Ей това с обслужването на конвейр е много верно. От кога има Била, ама още се чувствам като западно, консуматорски настроено бройлерче на такива места.
          Супер ако е вярно всичко това в интервюто, на мен ми е някък си неприятно някоя световна мулти верига да си плесне халето и да очаква, че ще пазаруваме зомбирано същите неща, каквито пазаруват в държавата Х.

          Коментар


          • Малко дългичко но .............

            Ивайло Маринов, председател на УС и изпълнителен директор на “ЦБА Асет мениджмънт”: “Кварталните магазини ще оцелеят, само ако са част от голяма търговска верига”

            Мила МИЛЧЕВА
            - Г-н Маринов, преди няколко дена “ЦБА Асет мениджмънт” внесе в Комисията за финансов надзор проспект за увеличение на капитала си през Българската фондова борса.
            Каква е целта на листването и какви са вашите очаквания?
            - Основната ни цел е да придобием публичен статут, който носи имидж, характеризира се с прозрачност и откритост и показва ангажиментите за добро корпоративно управление. Желанието ни е да станем популярни и разпознаваеми като компания.
            Естествено и основна цел е да наберем капитал, който ще подкрепи нашата инвестиционна програма за разрастване и подобрение на управлението, оттам и нашата конкурентоспособност. Тези средства, които ще наберем след листването, ще бъдат инвестирани предимно в нашите региони, както и в нови пазари в национален мащаб.
            Има още магазини, които искаме да открием във Велико Търново, Горна Оряховица, Габрово, Русе, Свищов, Севлиево. Преговаряме и се готвим за откриване на магазини и в съседните области като Ловеч и Разград, като и на по-късен етап в цялата страна.
            Очакванията ни, както и на водещите мениджъри на емисията * УниКредит Булбанк и Сомонии Фанейшъл Брокеридж са за успешно PO (първично публично предлагане), както и презаписване няколко пъти.
            Препоръчителният ценови рейндж ще бъде определен след срещи с водещи асет мениджъри и ще бъде обявен преди самият БукБилдинг.
            - “ЦБА Асет мениджмънт” е първата българска компания от сектора търговия с бързооборотни стоки, която излиза на фондовата борса. Какъв е потенциалът на този сектор? Как виждате неговото развитие?
            - Потенциалът е голям. В момента около 22 процента от търговията с бързообортни стоки у нас се осъществява основно в малки обекти, които се простират на стотина квадрата. Организираните търговски вериги заемат все още много малка част в България. В сходни с нас страни и в Западна Европа не е така. В Южна Европа този процент е над 60 процента, в Скандинавските страни достига 95 процента. Там единичните играчи са изчезнали. В следващите 2*3 години ще предстои сериозна консолидация и преразпределение както в търговията на едро, така и в търговията на дребно.
            - Означава ли това, че малките квартални магазинчета ще изчезнат, а хората ще пазаруват само в големите супер- и хипермаркети?
            - Кварталните магазини ще останат и това е една от нишите, към които се е насочила нашата компани. Такива магазини, част от веригата ЦБА във Велико Търново са “Стиви”, обектът в кв. “Бузлуджа”, кв. “Чолаковци” и т.н. Това са удобният тип магазини. Те са най-устойчивият сектор. Разположени в близост до клиента, предлагащи богат асортимент на конкурентни цени.
            Ще навлезнат хипермаркетите, но ще си останат и малките и средни по големина обекти. Те са разположени близо до клиента, на удобни места, но няма да имат шанса да оцелеят, ако не са част от по-голяма търговска верига, или в някаква форма на обединение, тъй като няма да имат достъп пряко до производителите и вносителите, а от там и до конкурентни условия на снабдяване.
            В България такава форма на обединение е ЦБА. АРО е подобна консолидация, но там е по-различно * няма интегрирани процеси, асоциираните членове не ползват почти никакви преференци, отсрочени плащания и т.н. Така че в тази посока кварталните магазини от порядъка на 200 до 450 кв. м ще останат фактор, но само като част от голяма верига или обединение, имаща и висока покупателна сила.
            - Как определяте конкуренцията в сектора?
            - Доскоро конкуренцията беше между български компании, които ние приемахме по-скоро като партньори, от гледна тока на Търговска мрежа “ЦБА България”. От една година навлиза “Кауфланд”, “Била” разширява своята мрежа, “Пикадили” направи магазини извън Варна, има планове за разкриване на магазини на групата “Тангелман”, “Карефур” навлиза мощно с голям хипермаркет, а това е и най-голямата верига в Европа и втората в света.
            До този момент мултинационалната конкуренция не беше много успешна за разлика от други страни. Нашият пазар се характеризира с много специфики и на чуждите вериги им е трудно да се приспособят и наложат техните стандарти и модели.
            Във Велико Търново конкурент е “Пикадили”, има и няколко вериги от местно значение, които също са добри. Убеден съм, че в следващите няколко години тук ще навлязат още мултинационални компании. Българските вериги едва ли ще имат потенциала да се разраснат и да направят нещо значимо. Секторът ще претърпи доста сериозни промени, подобно на други страни от източна Европа и за съжаление Българските магазини ще стават все по-малко. Ние имаме амбиции да участваме и да бъдем сериозен фактор в търговията на дребно в България, подобно на страните, в които моделът на СВА успешно се е развил
            Това, което спираше навлизането на мултинационални компании, е, че срещаха големи трудности с намирането на добри локации. В това отношение ЦБА е много по-гъвкава. Ние влизаме в подблокови пространства, можем да се приспособим към различни формати помещения. И така независимо че единият магазин е 350 кв. а другият 2000 кв. те носят духа на групата “ЦБА Асет мениджмънт” и специфичната им и неповторимата им атмосфера.
            Мултинационалните компании, които навлизат в България обаче, не могат или не искат до този момент да правят магазин, ако помещението не отговаря точно на техните стандарти и модел. Така се получават и донякъде магазини по “калъп”, в които чувството е, че те обслужват на конвейр.
            - Как се справяте с набирането на кадри и каква е политиката на компанията по отношение на квалификации, усъвършенстване, развитие на персонала?
            - Проблемът с кадрите се усеща навсякъде. От една страна, е добре, че се разкриват много работни места. Безработицата в нашия регион е една от най-ниските в страната. Проблемът е сериозен, въпреки че имаме редица решения, които до този момент ни дават предимства. Всъщност конкуренцията между големите компании няма занапред да е толкова по отношение на цените, а ще бъде по отношение на спечелване на качествените хората като основен фактор за развитие на една фирма.
            Политиките по набирането, обученията и квалификациите на персонала в нашата компания се ръководят от “ЦБА Асет мениджмънт”, а се изпълняват от дъщерните дружества. Имаме вътрешнофирмени обучения, програми за обучения на няколко модула и т.н. Те дават възможност на хората да добиват професионални познания, необходими им в работата, както и израстват професионално.
            Разраствайки се, фирмата разчита най-вече на хора отвътре, които са натрупали опит, доказали са се и са спечелили доверието на ръководството.
            Наскоро дадохме възможност на 40 от ключовите ни служители да участват в собствеността на компанията, като придобиха общо 163 хиляди акции по номинал (1 % от капитала преди увеличението), което имаше за цел да стимулира и направи ключовите ни мениджъри акционери в компанията, която управляват, както и да разширим акционерната основа на компанията, като създадем усещане за стабилност и перспективност. Този процес няма да бъде еднократен. През следващите години още от акциите ще преминават в ръцете на мениджърите.
            Залагаме изключително много на младите хора. Фирмата им дава възможност за развитие. Средната възраст на персонала в компанията е 30 години. Хората са амбициозни, имат много идеи. Бих искал да използвам повода и да изкажа едно голямо БЛАГОДАРЯ на всички служители, които допринасят за успеха на фирмата.
            - С какви финансови резултати приключихте полугодието и какво очаквате като годишен отчет?
            - За първото полугодие оборотът на компанията е 20 122 млн. лв. без ДДС, очаква се в края на годината оборотът да достигне 47 млн. лв. Печалбата на Групата за първото шестмесечие е 519 000 лв., за цялата година се очаква тя да надхвърли 900 000 лв.
            Реализираме ръст всяка година между 20 и 40 %. Имаме амбициозна програма по отношение на придобиването на магазини. Към момента “ЦБА Асет мениджмънт” притежава 9 обекта в своите три дъщерни дружества * “ЦБА - Русе” ЕООД, “ЦБА - Велико Търново” ЕООД и “ЦБА - Габрово” ЕООД, а към мрежата “ЦБА - България” са се присъединили 160 магазина в цялата страна. Занапред планираме да се развиваме основно чрез придобиването на нови обекти, както и чрез откриване на нови такива.
            - Как ще коментирате драстичното поскъпване на някои от основните стоки през последните дни и изявлението на министъра на икономиката, че това ще се регулира като се наблюдават цените по региони?
            - Аз съм икономист по образование и съм убеден, че пазарната икономика е най-мощният фактор, който може да влияе върху процесите. Пазарът, както казват теоретиците, е велик.
            Напоследък редица фактори повлияха върху цените, сред които са сушата, повишеното потребление и т.н. Донякъде влияние изиграха и повишените очаквания на хората за високи доходи след присъединяването ни към ЕС.
            Сега пък дойде втората вълна * тази на повишените очаквания на производители и вносители за европейски печалби.
            Това, което искам да подчертая, е, че тези цени които се спрягат, например за олиото, което било надхвърлило 3 лв., не са верни за големите вериги. При нас олиото е 2,25 лв. а скоро ще имаме внос от Унгария и цените още ще се понижат.
            Търговията и търговските вериги имат ценови равнища на маржовете, които са строго фиксирани и не се влиаят от спекулативни настроения. Затова големите играчи, особено организираните, избягват посредниците, които основно повишават спекулативно цените и могат да регулират цените.
            Разликите в ценовите равнища ще се засилват все повече и повече в полза на големите търговски вериги, за сметка на малките (гаражни) магазинчета, които и към момента вече са със средно двуцифрени проценти по-скъпи. Този процес ще се задълбочава успоредно с консолидацията на пазара.
            "Бог е създал човека, а Самуел Колт ги направи равни"...

            Коментар


            • Е абсолютно, преди проспекта всичко си е раздумка. И то не само заради таблиците и цифрите - от това какво и как са сметнали уважаемите емитенти да поднесат на инвеститорите може да се правят доста изводи. Компаниите още гледат формално на проспектите, но се появяват и по-смислени неща. Но магазините точно си показват дали "има хляб" в тях, `щото вече сме в Европата и искаме да купуваме от читави магазини, не от квартални бакалийки. Хубаво, че ЦБА АМ разчитат на това, но не съм влизал в техен магазин, разчитам на добросъвестните мнения на колегите от тия градове (за сега пада всеобщо хвалене), пък ако ми изпадне възможност преди ИПО-то лично ще направя оглед.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от black_fifi
                Първоначално изпратено от kork
                Първоначално изпратено от Al-elder
                CBA e малко bullshit според мен, но всичко си има цена....нека видим проспекта и евентуалната цена
                да,при определени параметри,би могло да има смисъл,но да видим проспекта!
                ...Защо трябва да видиш проспекта, за да прецениш каква е компанията. Просто влез в един от магазините им (Русе, В. Търново, Габрово) и се убеди какво е качеството им. Рано или късно всичките магазини в България под марката ЦБА, ще предлагат един и същ стандарт. Аз им желая успех !!!

                black_fifi ,съдейки по оскъдната информация за теб от двете ти мнения,имам натрапчивото усещане,че си заинтересувано лице.
                Да си призная,трудно ми е да коментирам мнението ти.В крайна сметка,не мисля,че предлаганият от теб начин е най удачният такъв , по който човек трябва да избира къде да инвестира парите си.Е какво предлагаш,отивам в магазина и си купувам бутилка вино и съм доволен от обслужването, от цените и от любезния персонал и какво,инвестирам там всичко?!Предлаганият от теб начин на взимане на инвестиционно решение може да бъде извършено от някое дете от детската градина,но в този форум едва ли има такива,или ако има,те със сигурност са много голямо малцинство.
                Напънете се малко повече с PR-а и в измислянето на стратегия за привличане на инвеститори,с тези празни приказки само ще откажете и малкото решили да инвестират тук.

                Нека мнението ми не се тълкува като препоръка за покупка или продажба на акции,сега или за в бъдеще.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от kork
                  Първоначално изпратено от Al-elder
                  CBA e малко bullshit според мен, но всичко си има цена....нека видим проспекта и евентуалната цена
                  да,при определени параметри,би могло да има смисъл,но да видим проспекта!
                  ...Защо трябва да видиш проспекта, за да прецениш каква е компанията. Просто влез в един от магазините им (Русе, В. Търново, Габрово) и се убеди какво е качеството им. Рано или късно всичките магазини в България под марката ЦБА, ще предлагат един и същ стандарт. Аз им желая успех !!!

                  Коментар


                  • Istoricheski poglednato, corporate insiders, kato grupa sa edni ot malkoto hora koito v povecheto sluchai pecheliat na pazara. Tova che ima tolkova interes za kachvane oznachava che valuatsiite sa mnogo visoki. Az viarvam che vsichko e vazmozhno na tozi sviat, no kogato edna aktsia idva na 40/50/60 PE (pri tova v mnogo truden biznes) do goliama chast rozovoto badeshte e tsenata. Ako ima "iznenadi" te po-skoro shte sa otritsatelni...

                    Kakto i da e uspex na vsichki.

                    Коментар


                    • Да бе, прав си, ще се зачета да видя точно какво не мога да схвана освен това, че всеки в момента прави IPO с цел да кешира на този пазар.
                      Извинявам се!
                      “Preparation. Discipline. Patience. Decisiveness”

                      Коментар


                      • Абе Alee, излагаш се бе братле, прочети материалите, които до сега излязоха - ЦБА Асет Мениджмънт и да искат не могат нито да дават добри практики на софийските магазини, нито да им вземат името, нито да им окажат каквото и да било влияние, защото нямат никакъв контрол над тях. Те са просто съдружници в ЦБА България, на равна нога със софийските и си действат в своите магазини и разчитат на местната клиянтела, на която не й пука какви са магазините в София. Хайде стига се изказвал неподготвен и вместо пет пъти да повтаряш едно и също вземи коментирай нещо по новата информация ако имаш какво да кажеш.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Al-elder
                          CBA e малко bullshit според мен, но всичко си има цена....нека видим проспекта и евентуалната цена
                          да,при определени параметри,би могло да има смисъл,но да видим проспекта!

                          Коментар


                          • CBA e малко bullshit според мен, но всичко си има цена....нека видим проспекта и евентуалната цена
                            Не е препоръка за покупко/продажба, а просто мнение! Поздрави на КаФеНе!

                            Коментар


                            • http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=371314



                              Ивайло Маринов: Няма да се ограничим с една емисия на борсата
                              Ще търсим още възможности за набиране на средства от фондовия пазар, казва изпълнителният директор на ЦБА асет мениджмънт
                              Автор: Интервюто взе Стефан Антонов
                              26 август, 15:09


                              Минимум 5.46 млн. лв. ще се опита да набере чрез първично публично предлагане на акции "ЦБА асет мениджмънт". Компанията внесе в Комисията за финансов надзор проспект за увеличение на капитала си през Българската фондова борса. Общо 3.9 млн. акции с номинал 1 лев ще бъдат предложени при минимална цена 2 лв. Емисията пък ще се счита за успешна, ако бъдат записани 70% от ценните книжа. В случай на двойно презаписване на емисията допълнително ще бъдат предложени още 780 хил. стари акции.
                              "ЦБА асет мениджмънт" иска да се листне на Българската фондова борса и така да стане първата публична компания за бързооборотни стоки. Очаква се емисията да се осъществи през тази есен. За намеренията на дружеството разговаряме с Ивайло Маринов, който е председател на управителния съвет и изпълнителен директор на компанията, както и акционер в дружеството. Контрольор е на търговско направление на "ЦБА - България" и е един от хората, които пренасят идеята за веригата от Унгария и изграждат търговската мрежа на ЦБA в България.

                              Г-н Маринов, тази есен се очакват няколко големи публични предлагания. На този фон как виждате листването на "ЦБА асет мениджмънт"?

                              - Нашето листване е една възможност за фонд мениджърите да диверсифицират своите портфейли и в това отношение ние ще сме атрактивни и различни от останалите компании. Мисля, че сме достатъчно атрактивна компания най-вече с потенциала ни за развитие. Моделът, който сме си избрали - управление на магазини, без да придобиваме собственост - при добро управление, предполага бързо развитие. Така сме и много гъвкави, а макар компанията да не е от най-големите, не е и от най-малките, оборотът ни за полугодието е над 20 млн. лв.

                              Възможно ли е хипотетично едно многократно презаписване на емисията да доведе до надценяване на компанията?

                              - Не мисля. Методът букбилдинг дава достатъчно равни състезателни права и не смятам, че може да се стигне до надценяване на компанията. След одобряването на проспекта от КФН всички ще могат да се запознаят с атрактивността на компанията и на сектора. Да не забравяме, че той започва да става един от най-горещите и ще остане такъв през следващите три години. Например при пивоварите консолидацията почти приключи. В същото време при търговията на дребно с бързооборотни стоки, консолидациите и разрастванията, както и затварянето на съществуващи магазини правят сектора привлекателен и с потенциал. На развитите капиталови пазари компаниите от този бизнес са сред най-големите както по капитализация, така и по обеми на търговия с техните акции.

                              Какво ще се промени в "ЦБА асет мениджмънт" в областта на инвестициите след листването на БФБ?

                              - Към момента "ЦБА асет мениджмънт" притежава 9 обекта в три регионални центъра - Русе, Велико Търново и Габрово, а към мрежата "ЦБА - България" са се присъединили 160 магазина в цялата страна. Занапред планираме да се развиваме чрез привличане на нови обекти по два начина. Първият е откриване и придобиване на нови магазини, което и досега е основният ни метод на развитие. Вторият начин става, като предаваме на предприемачите нашето ноу-хау, добри практики и други плюсове, включително и платформа за договаряне на доставни цени. Така рискът си остава за собствениците на

                              магазините, а ние се възползваме от сътрудничеството, което наподобява франчайз и води до други форми на синергия. Включително придобиваме на магазини от независими играчи, които, усетили конкуренцията, с договаряне излизат от инвестициите си. В повечето случаи те остават собственици на имота, а ние правим преустройство, реорганизираме дейността и отваряме същите магазини вече с логото ЦБА. В това сме и най-силни - управление на магазини и плащане на наеми, които често са по-високи отколкото печалбата на магазините, преди да ги поемем. Практиката показва, че още в първите месеци, след като придобием един бизнес, вдигаме оборота с 40%. Добавянето на квадратни метри търговска площ води и до приходи, това е и нашата цел. Всъщност имаме разчети по тримесечия колко квадратни метра да добавяме през следващите 3 години. Наша цел е в рамките на 2-3 години да станем едни от основните играчи на този пазар. Искаме да бъдем открити и да печелим доверието на клиентите и инвеститорите.

                              Колко нови магазини планирате да придобиете до края на годината ?

                              - В много напреднали преговори сме с 3 магазина. Дори до няколко дни се очаква да финализираме преговорите и да имаме подписани договори. Програмата ни включва навлизането в още няколко квартала на градовете, където сме представени, както и встъпване в близките областни градове.
                              Прилагате ли система за договаряне на единни доставни цени?

                              - Търговските обекти на дъщерните фирми на "ЦБА асет мениджмънт" са членове на търговска мрежа "ЦБА - България" и част от договорите ни са с национално значими производители и вносители и важат за всички членове на "ЦБА - България". Всички членове на сдружението са задължени да работят по тези договори. Правилата за сключване на договори са да бъдат по-добри от най-добрите, постигнати от отделните членове на веригата до момента. Така разликата за по-малките обекти, които сами не могат да договорят по-добри условия, е по-голяма, а за големите членове по-малка. Общото е обаче, че всички имат полза от това договаряне, когато се представляват 160 магазина това говори за по-голяма покупателна способност и възможности за по-добри цени и по-добри търговски условия като цяло.

                              На каква основа се води конкуренцията в сектора на търговията с хранителни стоки?

                              - Конкуренцията досега често беше от сивия сектор. От магазини без инвестиции в техника, купуващи стока по канали, които една верига не може да си позволи. Виждате как в някои магазини в една витрина-хладилник се слагат и месата, и млечните продукти. Тези обекти не покриват изискванията за документи и пестят от ДДС. Сега вече навлизат и сериозни играчи като "Била" и "Кауфланд". За нас това е полезно, защото оттук нататък ще предстои сегментиране на пазара. Ще се появят квартални и така наречените удобни магазини (convenien stores), магазини за ежедневно пазаруване, както и супермаркети и хипермаркети. Тези процеси са се случили в развитите пазарни икономики. В Унгария това е започнало през 1996 г., сега набира сили и тук, а малките магазини, които нямат нужните екипи и инфраструктура, са обречени. Самият сектор пък е привлекателен за консолидация. Днес само 30% от пазара се заема от веригите за бързооборотни хранителни стоки. В страните от Южна Европа този дял е 65%, а в Северна Европа стига до 90%. Там няма самостоятелни играчи и нашата цел е да станем една от най-големите компании играчи в този сектор подобно на развитието на търговията на дребно в страните, където съществува моделът на търговия на "СВА - Унгария" или подобни обединения.

                              Какво отражение дава поскъпването на хранителните продукти на вашия бизнес?

                              - Много са ми интересни цените, които се цитират в новините по медиите. Може да се направи сравнение между цените, които виждаме по телевизията, и реалните цени в големите магазини и вериги. Никой не казва обаче колко струват там продуктите. Аз не съм срещал по новините цена на олиото под 3 лв., а при нас тя е 2.25 лв. Ние се организираме да предприемем внос от унгарски производители, от които да го получим на по-добри цени. Така че това увеличение на цените ще доведе до много по-бързо консолидиране на обектите. Досега никога не е имало такава разлика между търговията в големите и малките магазини. Нашите маржове са едни и същи през цялото време, докато дребните търговци вдигат цените по-бързо от нарастването на доставните цени.

                              Може ли да направите прогноза за финансовия резултат през тази година?

                              - Очакваме 47 млн. лв. консолидирани продажби без ДДС за 2007 г. В същото време очаквам оперативна печалба 900 хил. лв. и чиста печалба около 800 хил. лв.

                              Това прави малко над 2% рентабилност на продажбите, какъв е този показател за бранша?

                              - Средният нетен марж, който се получава, е около 2.5%. Трябва да се има предвид, че при растеж на всяка верига не се концентрира само върху печалбите. Много важно за нас е да добавяме локации и да увеличаваме обема на продажби. Дотук оборотът на ЦБА е нараствал между 20 и 40% на годишна база. Очаквам следващите 2-3 години тенденцията да се запази, а след това растежът да се забави.

                              Предвиждате ли лок ъп период?

                              - Настоящите акционери сме заедно повече от 8 години и нямаме намерение през следващите 3 години да излизаме от инвестициите си. Нещо повече - не смятаме да се задоволим с това предлагане и занапред предвиждаме увеличения на капитала или емисии облигации и изобщо използване на възможностите за привличане на финансиране от капиталовия пазар. Наскоро дадохме възможност на 40 от ключовите ни служители да си купят по номинал 163 хил. акции (1% от капитала преди увеличението), което имаше за цел да стимулира и направи ключовите ни мениджъри акционери в компанията, която управляват, както и да разширим акционерната основа на компанията, като създадем усещане за стабилност и перспективност.

                              Коментар


                              • "Вторият начин става, като предаваме на предприемачите нашето ноу-хау, добри практики и други плюсове, включително и платформа за договаряне на доставни цени. Така рискът си остава за собствениците на магазините, а ние се възползваме от сътрудничеството, което наподобява франчайз и води до други форми на синергия."

                                Цитатът е от интервюто дадено по-долу, надявам се господата наистина да докажат най-добрите си практики и в София, които аз не мога да видя засега.
                                “Preparation. Discipline. Patience. Decisiveness”

                                Коментар

                                Working...
                                X