IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ЦБА Асет Мениджмънт (C81 / CBAAMG)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pateto Klate
    ....
    Пише - ПОТВЪРДИ демек не трябва да го връщат повторно и да има забележки.
    ... Дали няма да се засекат обаче с Енемона?...
    Нищо, че е потвърден, ако не ВИНАГИ то почти винаги имат още нещо за дооправяне - КФН го потвърждава, но го връща със забележки, които може да се поправят, без да е нужно после пак да се гледа.

    Но за Енемона наистина, както мина през КФН като експрес през селска гара, ако се засече с ЦБА не виждам това в чий интерес ще бъде.

    Коментар


    • Мда нещо гнило има тука.

      На свое заседание от 22 .10.2007 г. Комисията за финансов надзор взе следните решения :

      2. Потвърди проспект за първично публично предлагане на акции, издадени от „ЦБА Асет Мениджмънт” АД, гр. Велико Търново. Емисията е в размер на 3 900 000 лв., разпределени в същия брой обикновени акции с номинална стойност от 1 лв. всяка и емисионна стойност от 2 лв. всяка.

      Пише - ПОТВЪРДИ демек не трябва да го връщат повторно и да има забележки.
      Интересно защо се бавят вече цяла седмица !
      Дали не мислят какъв диапазон да препоръчат?
      Надявах се да се появят между 12-16 ноември.
      Дали няма да се засекат обаче с Енемона?

      Мисля, че са интересни но всичко ще зависи от проспекта и препоръчания диапазон. Кофти ще е за тези дето играят с пазарни поръчки защото може да се набълбукат сериозно.

      Коментар


      • Абе нали проспекта е одобрен. Не мога да го намеря никъде. И се питам не трябва ли да излиза това ИПО вече!
        Мнението в никакъв случай не е препоръка за покупка или продажба на акции, права и други ценни книги

        Коментар


        • Хайде чакаме Ви с голям интерес
          Мнението в никакъв случай не е препоръка за покупка или продажба на акции, права и други ценни книги

          Коментар


          • Трябва да си получат официално от КФН одобрението, ако има забележки за корекции - да ги отстранят и тогава ще можеш да го намериш най-вероятно и на сайта на СОМОНИ, и на другия мениджър - Уникредито Булбанк, и на ЦБА, и на КФН. Обикновено между одобрението и качването на проспекта минават между 2 и 6 дни. На БФБ не търси проспекти на дружества, които още не са регистрирани там.

            Коментар


            • Една молба не видях нито в:
              http://download.bse-sofia.bg/prospekt
              нито в сайта на Булбанк или Сомони нито в ЦБА проспекта на ЦБА някой да ми даде url please

              Коментар


              • ЧЕСТИТО!

                КФН одобри проспекта на "ЦБА Асет мениджмънт"

                За първи път верига за търговия с бързооборотни стоки ще предложи на Българска фондова борса 3.9 млн. акции по метода „букбилдинг”

                Комисията за финансов надзор одобри днес проспекта за първичното публично предлагане на акции на „ЦБА Асет мениджмънт” АД. Дружеството ще увеличи капитала си от 16.3 милиона на 20.2 млн. лева чрез продажба на 3.9 млн. акции с номинал 1 лев всяка. Досегашните собственици предоставят на пазара 19.31% от капитала на „ЦБА Асет мениджмънт” АД. Минималната емисионна цена на предлаганите акции е определена на 2 лева с решение на Общото събрание на емитента, като цената на предлагане, при която ще се осъществи продажбата на книжата, ще се формира по метода „букбилдинг”. Препоръчителният ценови диапазон ще бъде оповестен от дружеството след срещи с водещите асет мениджъри, които ще се проведат в началото на следващата седмица. Цената и разпределението на предлаганите акции ще бъдат определени от водещите мениджъри на емисията „УниКредит Булбанк” и „Сомони Файненшъл Брокеридж” след анализ на обема подадени лимитирани и пазарни поръчки, които впоследствие ще бъдат класирани.

                IPO-то ще се смята за успешно при записани 70% от акциите. Ако интересът към акциите надвиши предлагания обем два пъти, основните акционери възнамеряват да продадат и до 780 хил. броя от старите акции.

                Съгласно законовите разпоредби и избраните от „ЦБА Асет мениджмънт” конкретни условия, предлагането на акциите ще е с продължителност 3 дни и ще започне на първия работен ден след изтичане на 7-дневния срок от публикуването в Държавен вестник на съобщението за предлагането.

                Основна причина за извършване на публичното предлагане на акциите на "ЦБА Асет Мениджмънт" АД е набиране на допълнителни средства за финансиране дейността на дружеството, свързана с откриването на нови магазини и придобиването на съществуващи такива. Целта е увеличаване на пазарния дял на дъщерните предприятия на дружеството - „ЦБА – В. Търново” ЕООД, „ЦБА - Габрово” ЕООД, ЦБА – Русе” ЕООД в Северен Централен регион, както и в други географски региони, е записано в проспекта на дружеството.
                Набраните от емисията средства ще бъдат използвани за финансиране на инвестиционната дейност на дружеството за разширяване на търговската мрежа, затвърждаване на позицията на лидер в Северен Централен регион и увеличаване на пазарния дял през периода 2007-2009 г. В средносрочен план дружеството си е поставило цел да участва в предстоящия процес на консолидация на пазара на дребно заедно с големите международни вериги, които навлизат на местния пазар, според информацията в проспекта на дружеството.

                Виждаме голямо сходство между нашия сектор и банковия, с разлика няколко години. Ние сме агресивен и бързо развиващ се участник и се надяваме да привлечем вниманието на тези, които успешно инвестираха и спечелиха от акции на публични банки в България, каза Ивайло Маринов, председател на УС и изпълнителен директор на „ЦБА Асет Мениджмънт” АД. Нашият бизнес също е свързан с постигането на голяма маса на бизнеса, широка клиентска база, ниско ниво на проникване сред потенциалните клиенти. За пример – нивото на проникване на т.нар. „организирани участници” (вериги магазини) в момента е под 25% (при средно 60% в Европа). Тези 35 процентни пункта са „на пазара” и могат да бъдат обхванати от тези, които имат успешен модел на развитие. Вече част от международните играчи в търговията на дребно с хранителни стоки промениха плановете си за навлизане в България заради невъзможността да постигнат търсените от тях обеми продажби с модел си на експанзия, допълни изпълнителният директор на „ЦБА Асет Мениджмънт”. Считам, че нашият гъвкав модел на развитие ще ни позволи в рамките на няколко години да станем един от основните играчи на този пазар. Не случайно сме получавали запитвания както от фондове за дялов капитал, така и от участници на пазара на търговия на дребно с хранителни стоки. Нашата визия обаче е да развием в следващите няколко години една успешна публична компания, която значително ще повиши стойността си при реализиране на стратегията ни за развитие, уточни г-н Маринов.
                Моделът „ЦБА” (“CBA”) възниква в Унгария преди близо 15 години и в момента обединява над 5200 търговски обекта в 12 страни и оборот през 2005 г., надхвърлящ 2.5 млрд. евро. „ЦБА – България” ООД има общо 29 съдружници с над 160 търговски обекти и годишен оборот над 160 млн. лв.

                От Planet Retail, маркетингова агенция, предвиждат ръст на продажбите на Търговска мрежа ЦБА за 2007 г. да са в размер около 17% на годишна база. Според маркетинговите прогнози през 2010 г. в България обемът на продажбите в обекти за търговия на дребно с хранителни стоки ще възлизат на около 20.4 милиарда лева.
                „ЦБА Асет Мениджмънт” АД оперира с девет супермаркета със средна площ над 1000 кв.м, които са водещи в региона на Велико Търново, Габрово и Русе. Магазините се намират на ключови централни места и локации в тези градове. Сред тях са Русенските и Габровските хали и Търновския централен пазар. Според консолидирания отчет към 30 юни 2007 г. „ЦБА Асет Мениджмънт” АД и дъщерните дружества отчитат приходи от основна дейност в размер на 20 122 хил. лв. и 467 хил. лв. нетна печалба от дейността. Към края на първото шестмесечие първенство по отношение реализирани приходите от дъщерните дружества е „ЦБА – Русе” ЕООД с реализирани 44.12% от кумулативните приходи на трите дъщерни дружества. Средномесечният брой на обслужените клиенти в Русе е 265 890 души.
                „ЦБА Асет мениджмънт” развива обекти в различни формати както по видове (денонощни магазини, магазини за ежедневни покупки – т.нар. convenience stores, и супермаркети), така и по размери – от 150 кв.м обща площ до 3000 кв. м. Предстои да бъде развита бизнес линията доставки към независими магазини. Дружеството има 3 094 809 бр. клиенти през първо шестмесечие на 2007 г. В програмата за лоялни клиенти „СВА Клуб” участват над 80 000 души в региона като над 50% от общите продажби се осъществява чрез клиентските карти.

                На 18 юни 2007 г. е сключен договор между дъщерното на ЦБА „Асет Мениджмънт” АД дружество -„ЦБА - В.Търново” ЕООД и „СВА Пропърти инвестмънт”АД относно откриването в началото на 2008 г. на хипермаркет с обща площ 2 536 кв.м. на “ЦБА В.Търново” ЕООД, в изграждания от “CBA Пропърти Инвестмънт” АД Индустриален Парк с площ 45 000 кв.м. Наематели в парка са и „Практикър”, „Техномаркет” и др. водещи търговци в България. (Предвижда се инвестицията в търговско оборудване, стоки, вътрешен интериор и др. в търговският обект да бъде финансирана от различни източници, като например: собствени средства, лизингови договори, привлечени средства. Източниците на финансирането са в процес на преговори и уточняване.).

                -------------------
                "ЦБА Асет Мениджмънт” АД е регистрирано на 20.07.2006 г. с основна цел да консолидира и обедини бизнеса на фирмите "ЦБА Габрово”, "ЦБА Велико Търново” и "ЦБА Русе”. Управляващото дружество, опериращо с 9 супермаркета с 10 140 кв.м обща площ, е лидер в Северна и Централна България. Основни акционери в "ЦБА Асет мениджмънт” са Красимир Гърдев с 44.55%, Радослав Владев 44.55% и Ивайло Маринов с 9.90%.

                Водещи мениджъри на емисията са „УниКредит Булбанк” и „Сомони Файненшъл Брокеридж”.
                „УниКредит Булбанк” е най-силната институция на българския капиталов пазар според класацията на международното финансово издание „Euromoney”. Списанието определи банката за "Най-добра инвестиционна банка в България 2007". „УниКредит Булбанк” е носител и на приза "Най-добра банка в България 2007".

                „Сомони Файненшъл Брокеридж” е инвестиционният посредник на една от най-новите финансови групи у нас. Разполага, освен в столицата, с офиси в още седем града: Стара Загора, Бургас, Плевен, Добрич, Силистра и Смолян, където все още няма достатъчно предлагане на финансови услуги. Компанията е изпълнител и подизпълнител при учредяването и листването на девет от българските акционерни дружества със специална инвестиционна цел. А в последно време самостоятелно или в партньорство с други посредници подготвя за борсата още няколко нови емитента.

                Коментар


                • http://www.investor.bg/?id=56223

                  На днешното си заседание Комисията за финансов надзор (КФН) потвърди проспект за първично публично предлагане на акции, издадени от ЦБА Асет Мениджмънт АД, гр. Велико Търново. Емисията е в размер на 3,9 млн. лв., разпределени в същия брой обикновени акции с номинална стойност от 1 лв. всяка и емисионна стойност от 2 лв. всяка. В момента капиталът на дружеството е разпределен в 16.3 млн. акции.

                  Препоръчителният ценови диапазон ще бъде оповестен от дружеството след срещи с водещите асет мениджъри - УниКредит Булбанк и Сомони Файненшъл Брокеридж , които ще се проведат в началото на следващата седмица. Цената и разпределението на предлаганите акции ще бъдат определени след анализ на обема подадени лимитирани и пазарни поръчки, които впоследствие ще бъдат класирани.

                  IPO-то ще се смята за успешно при записани 70% от акциите. Ако интересът към книжата надвиши предлагания обем два пъти, основните акционери възнамеряват да продадат и до 780 хил. броя от старите акции.

                  Съгласно законовите разпоредби и избраните от ЦБА Асет мениджмънт конкретни условия, предлагането на акциите ще е с продължителност 3 дни и ще започне на първия работен ден след изтичане на 7-дневния срок от публикуването в Държавен вестник на съобщението за предлагането.

                  Основни акционери на дружеството са – Радослав Владев, притежаващ 44,55% от капитала, Красимир Гърдев с 44,55% и Ивайло Маринов с 9,90%. (Вижте интервю с Ивайло Маринов, който е председател на Управителния съвет и изпълнителен директор на ЦБА Асет Мениджмънт АД).

                  Емитентът е част от икономическа група в позицията на дружество-майка. Притежава 100% от капитала на следните дружества - ЦБА - Русе ЕООД, ЦБА – Велико Търново ЕООД, ЦБА - Габрово ЕООД.

                  Основата дейност на дружеството е свързана с проектирането, изграждането и пускането в действие на множество търговски обекти за търговия на дребно – супермаркети, обединени в обща търговска мрежа – ЦБА. Част от дейността на дружеството и дъщерните му дружества включва привличането на съществуващи търговски обекти за продажба на хранителни продукти на дребно чрез т.нар. „асоцииране” за работа в рамките на търговска мрежа ЦБА.

                  Набраните от емисията средства ще бъдат използвани за финансиране на инвестиционната дейност на дружеството за разширяване на търговската мрежа, затвърждаване на позицията на лидер в Северен Централен регион и увеличаване на пазарния дял през периода 2007-2009 г.

                  КФН потвърди и проспект за вторично публично предлагане на акции, издадени от Етропал АД, гр. Етрополе. Емисията е в размер на 5 млн. лв., разпределени в същия брой акции с номинална стойност от 1 лв. всяка, представляващи съдебнорегистрирания капитал на дружеството.

                  Етропал АД произвежда медицински изделия за еднократна употреба. Дружеството е част от икономическата група на Еврохолд България АД, което притежава 93.71% от капитала на Етропал АД. Емитентът има 10 дъщерни дружества, в шест от които има 100% участие.

                  Така наскоро потвърдените проспекти за публично предлагане на акции стават четири с тези на Трейс Груп и Хидроизомат.

                  Коментар


                  • Въпросът: Какво става с веригата „Кауфланд”, ще се появи ли във В. Търново или д-р Рашев ще пази своите приятели от СВА?
                    Отговорът: Надявам се „Кауфланд” също да има магазин във Велико Търново, така, както „Практикер” и „Метро”. „Метро” вече започна строителство, строителните разрешения са издадени.
                    „Кауфланд” имат закупен терен в Горна Оряховица. Вече имахме среща с техен представител и те заявиха инвестиционен интерес и към Велико Търново. За съжаление общината не разполага с толкова голяма площ общинска собственост в чертите на града и те са напълно наясно с това, затова са се ориентирали към частни терени. Попитаха ме дали общината ще съдейства за по-бързото приемане на документацията. Да, разбира се, както съдействахме на всички останали. Но къде ще бъде магазинът и кога ще купят терени, какви са им конкретните инвестиционни намерения, все още не знам. При наличието на СВА, „Практикер” и „Метро”, конкуренцията ще се изостри още с „Кауфланд” и „Билла”, вероятно и „Лидъл”, които също имат инвестиционни намерения към Велико Търново. Убеден съм, че колкото повече търговски вериги има, толкова по-добре за всички нас.

                    Коментар


                    • Купувачът на "Пикадили" иска до 4 години да е №1 в България
                      Сръбският холдинг "Делта" ще навлиза и на пазарите на храни и имоти

                      от Зорница МАРКОВА [2245 прочитания]
                      12 септември, 19:26

                      През следващите две години веригата за бързооборотни стоки "Пикадили" трябва да има 20 нови магазина, а до четири години да заеме водещата позиция на пазара на модерната търговия у нас. Това е стратегическата цел на новия мажоритарен собственик - сръбския холдинг "Делта", който обяви придобиването на 85 на сто от компанията "Пикадили" АД и така реализира първия си проект в България. "Делта" е собственост на небезизвестния сръбски гражданин Мирослав Мишкович, който е сред най-богатите бизнесмени в Сърбия.

                      Останалите 15% остават на българските създатели на веригата. Планираната инвестиция в отварянето на нови магазини до 2009 г. е 70 млн. евро. Цената на сделката не беше обявена.

                      Придобиването на собственост в "Пикадили" е част от стратегията ни да развиваме дейността си в региона, като целта ни е да станем най-голямата търговска верига както в България, така и в останалите страни в Югоизточна Европа, каза Драган Филипович, който е изпълнителен директор на компанията "Делта макси", част от сръбския холдинг. Подобна сделка има редица позитиви и за двете страни, каза пък изпълнителният директор на "Пикадили" Стефан Косев.

                      През тази година очакваният оборот на "Пикадили", която има седем магазина във Варна и още четири в София, Бургас и Велико Търново, е 110 млн. евро. Това ще е ръст от 40 на сто в сравнение с миналата година, съобщи Стефан Косев. По думите му до четири години оборотът трябва да стане поне четири-пет пъти по-голям.

                      Планирано е новите собственици да запазят формата, марката и стратегията на "Пикадили". Марката е достатъчно известна и наложена на пазара и затова няма смисъл да я променяме, обясни Филипович. На по-късен етап не е изключено компанията да навлезе на пазара и със своята марка, която налага в Сърбия - "Делта макси". Предвидено е също така в магазините на "Пикадили" да започнат да се предлагат продукти, които в момента се продават в обектите на "Делта" в Сърбия. Новият търговски канал ще позволи на качествени продукти, произведени в двете страни, да намерят мястото си в нашите вериги, каза Филипович.

                      Сръбският холдинг планира да се развива на българския пазар с други формати магазини, различни от супермаркетите. Компанията има намерение да отвори верига от малки магазини и хипермаркети. "Делта" ще изгражда хипермаркетите си на зелено. За развитието на малките магазини не е изключено да придобие друг от играчите на българския пазар, казаха от компанията.

                      Освен към търговията на дребно сръбският гигант се е насочил и към други два сектора - недвижимите имоти и производството на храни, каза Филипович. В тези две дейности "Делта" е водеща на сръбския пазар и иска да развива и в другите страни. Един от вариантите е да навлезем на българския пазар с придобиването на местен играч, коментира Филипович.

                      Холдингът "Делта" очаква през тази година да има оборот от 1.6 млрд. евро, докато през миналата година продажбите са били 1.4 млрд. евро. Холдингът се състои от пет основни компании - "Делта М груп" - производство и търговия на храни, земеделие, дистрибуция и финансови услуги; "Делта спорт груп" - основно търговия на спортни стоки и облекла; "Делта Женерали иншурънс" - застрахователна компания; "Делта МС груп" и "Делта стар".

                      Коментар


                      • Провокаторите в този форум май не блестят с оригиналност

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Alee
                          Bogi, ако е така, то мога да кажа, че магазина в Русе е ОК, ама тези в София не са. каквато и да е причината, не смятам да влагам тук, конкуренцията е убийствена и не смятам, че ще се справят. Както казах по-рано, не може току така да даваш името си на всеки и да не следиш как се използва.
                          Инъче могат да обещават много, притеснява ме това, че визията се препокрива с тази на други вериги, които са много мощни. Вижте какво стана с Фамилия и опитите да се наложат в София. Пълен провал.
                          Всеки който е влизал в магазините на ЦБА може да види за какво точно става въпрос - често там не се следи срока на годност на стоките,което е един от основните минуси според мен. Освен това като площ самите магазини не мога дори и средни да ги нарека,за мен са малки, персонала е с мръсно фирмено облекло и видимо недобре настроен към клиентите. Според мен нямат шанс за нещо голямо. Освен това измисления им франчайз наистина няма никакъв контрол,чудя се дали ХЕИ скоро са стъпвали там и ако не са е добре да го направят.Другия минус е че поради малката си площ нямат възможност да предлагат паралелно в обектите си и други услуги т.е банкови каси,офиси на мобилни оператори, фотостудиа,химическо чистене,аптеки, каси на БТК,Т-пост............

                          Коментар


                          • всяка бакалия на борсата - всеки бакалин акционер......Ако имаш 7 квартални магазинчета и 2 по - прилични това означава ли, че трябва да си на борсата ????

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Al-elder
                              black_fifi, мен не ме интересува колко са лъскави магазините отвътре или колко ще ме обгрижват касиерките на врата, а колко е печеливш бизнеса и какъв потенциал има да стане още по-перспективен и доходоносен.
                              С риск да се повторя - едното е пряко свързано с другото

                              Първоначално изпратено от Al-elder
                              А най-важното на каква цена ще купя от него. Та затова искам проспект и тн.
                              Абсолютно правилно! Без пари бих взел всяка акция, която ми предложат.

                              Коментар


                              • black_fifi, мен не ме интересува колко са лъскави магазините отвътре или колко ще ме обгрижват касиерките на врата, а колко е печеливш бизнеса и какъв потенциал има да стане още по-перспективен и доходоносен. А най-важното на каква цена ще купя от него. Та затова искам проспект и тн.

                                Може най-затъналия бизнес да искам да си купя на определена цена, а може и най-перспективния да откажа, ако е на висока цена.

                                Та всичко си има цена и на този етап според инфото, което съм чел по-интервюта и т.н. цената на ЦБА не е повече от 2,30-2,50 за акция. На толкова си го оценявам аз, а на колко точно ще го пласират и т.н. е съвсем друг въпрос.
                                Не е препоръка за покупко/продажба, а просто мнение! Поздрави на КаФеНе!

                                Коментар

                                Working...
                                X