Трябва да си луд да купуваш акции в тези времена. А за да купуваш акции на застрахователи не само луд но трябва и да си сляп. Все едно да си купил фабрика в България вечерта на 08.09.1944 г.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Евроинс (5IC / EURINS)
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от SubZero Разгледай мнениеЯ, не знаех, че ще приемат и методика. Благодаря за информацията.
Но, ако това се случи, краят наистина ще настъпи, само че не за проблемите на застрахователите. Дори и консервативни оценки на неимуществените вреди са на много по-големи стойности, отколкото в момента се изплащата, ако изобщо се стигне дотам. С методика от КФН обаче, всички ще плащат и то солено. И ако ГО не се вдигне поне до 500-600 лева годишно, предлагащите я ще гризнат дървото.
P.S.
Имам акции, ако се чудиш дали просто си спамя.
Тъй като в последно време нямам ищах да драскам по форума, ще добавя малко числа на които базирам положителните си очаквания.
Средната цена на ГО на Евроинс от януари до юли 2011 вкл. е нарастнала с 20%.
Средната цена на ГО на Евроинс за периода януари-юли 2011 спрямо същия период на 2010 е нарастнала с 20%.
Приходите от ГО са на +45%, полиците +20%.Не-заслужил инвеститор
Коментар
-
Ще поживеем ще видим, но всеки трябва да е наясно, че ГО не е застраховка живот за 1 милион лева. Така е и на запад..обезщетенията са пряко свързани с цените на ГО. Настоящия КФН поне в частта си застраховане е много адекватен и очаквам да не се изложат. В крайна сметка застраховането не е хазарт.
поздравитова мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции
Коментар
-
Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнениеточно това искаше да ти каже колегата кимру... тия щети по 1 милион скоро ще останат в историята и няма да може разни играчи (примерно една сливенска адвокатка) за всеки загинал ром на пътя да искат обезщетение, което реално загиналия не може да изработи за 500 години, а ЗД от своя страна да застават на обратния полюс и да не искат да изплащат нищо.
нещата трябва да се определят адекватно и всичко ще е ОК.
също така според мен трябва ГО да върви със шофьора без значение какво кара ( с изключение на товарния и пътнически превоз)
така ще може да има истински бонус малус система, пък и приходите за застрахователите ще нарастнат минимум с 50%.
каква гражданска отговорност има 1 тон ламарина и пластмаса....никаква..отговорността е на шофьора.
поздрави
Премахването на тавана, което изглежда най-логично, само ще даде свобода на добрите адвокати да защитават още по-големи обезщетения. Нали се сещаш, че рано или късно съдилищата у нас ще склонят да приемат, че живота или здравето на един обикновен представител на средната класа струва няколкостотин хиляди лева, а не жълти стотинки.
Коментар
-
точно това искаше да ти каже колегата кимру... тия щети по 1 милион скоро ще останат в историята и няма да може разни играчи (примерно една сливенска адвокатка) за всеки загинал ром на пътя да искат обезщетение, което реално загиналия не може да изработи за 500 години, а ЗД от своя страна да застават на обратния полюс и да не искат да изплащат нищо.
нещата трябва да се определят адекватно и всичко ще е ОК.
също така според мен трябва ГО да върви със шофьора без значение какво кара ( с изключение на товарния и пътнически превоз)
така ще може да има истински бонус малус система, пък и приходите за застрахователите ще нарастнат минимум с 50%.
каква гражданска отговорност има 1 тон ламарина и пластмаса....никаква..отговорността е на шофьора.
поздравитова мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции
Коментар
-
Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнениеЗиро,
преди 1-2 години щях да съм 100% съгласен с теб, но нещата се променят. Не знам дали си запознат със ситуацията в Европа, но там ГО е водещото (и като цена), а каското е екстра.
Каското е не по-малко проблемно от ГО. С всеки % увеличение на цената на ГО везните се накланят в нейна полза. При каското особено в големите градове всеки пръдльо ордал колата си някъде отива одира я още веднъж по силно и иска да му я боядисат цялата... да не говорим за изкривени брони на нови коли особено. Там гаранционно те одират (пардон обслужват) за сметка на застрахователя...
до колкото знам инса избягват да застраховат скъпи коли точно по тази причина.
нека тръгне добре оперативния лизинг и оттам ще има далавера за инса, защото служебните коли не са лукс (масовия случай) и никой не се захваща за една драскотина да боядисва или да сменя брони и калници.
поздрави
Разбираш ли, липсва връзката между цена и потенциална щета. Рискът при КАСКО се управлява по-добре именно, защото е лесно измеримо съотношението между премията и максималната загуба за застрахователя. При ГО не е така и всяка регулация, която би увеличила изплащаните обезщетения са лоша новина за застрахователите.
Коментар
-
Зиро,
преди 1-2 години щях да съм 100% съгласен с теб, но нещата се променят. Не знам дали си запознат със ситуацията в Европа, но там ГО е водещото (и като цена), а каското е екстра.
Каското е не по-малко проблемно от ГО. С всеки % увеличение на цената на ГО везните се накланят в нейна полза. При каското особено в големите градове всеки пръдльо ордал колата си някъде отива одира я още веднъж по силно и иска да му я боядисат цялата... да не говорим за изкривени брони на нови коли особено. Там гаранционно те одират (пардон обслужват) за сметка на застрахователя...
до колкото знам инса избягват да застраховат скъпи коли точно по тази причина.
нека тръгне добре оперативния лизинг и оттам ще има далавера за инса, защото служебните коли не са лукс (масовия случай) и никой не се захваща за една драскотина да боядисва или да сменя брони и калници.
поздравитова мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции
Коментар
-
Първоначално изпратено от cymru Разгледай мнениеИ на това му се вижда края.
http://www.baib.bg/index.php?option=...0-20&Itemid=59
"На 21 декември 2011 година ще бъде приет регламентът за системата бонус-малус и методиката за уреждане на неимуществени вреди вследствие на катастрофи.Това предвижда Програмата за нормативната дейност на Комисията за финансов надзор за второ шестмесечие на 2011 г."
Но, ако това се случи, краят наистина ще настъпи, само че не за проблемите на застрахователите. Дори и консервативни оценки на неимуществените вреди са на много по-големи стойности, отколкото в момента се изплащата, ако изобщо се стигне дотам. С методика от КФН обаче, всички ще плащат и то солено. И ако ГО не се вдигне поне до 500-600 лева годишно, предлагащите я ще гризнат дървото.
P.S.
Имам акции, ако се чудиш дали просто си спамя.
Коментар
-
Първоначално изпратено от SubZero Разгледай мнениеТова по какъв начин променя факта, че портфолиото е силно изложено на риска от ГО?
А за нарастналата цена - ами няма как да не нарастне, при положение, че адвокатите вече се изучиха и дерат кожи от застрахователите при ПТП. Преди за смърт (не дай Боже) се плащаха 5-6 хиляди, сега умножават това по десет и нагоре, ако адвоката е добър и упорит. Т
http://www.baib.bg/index.php?option=...0-20&Itemid=59
"На 21 декември 2011 година ще бъде приет регламентът за системата бонус-малус и методиката за уреждане на неимуществени вреди вследствие на катастрофи.Това предвижда Програмата за нормативната дейност на Комисията за финансов надзор за второ шестмесечие на 2011 г."Не-заслужил инвеститор
Коментар
-
Първоначално изпратено от cymru Разгледай мнениете затова и казват средна цена на застраховката - нещо +10 % ми се види само за един месец
А за нарастналата цена - ами няма как да не нарастне, при положение, че адвокатите вече се изучиха и дерат кожи от застрахователите при ПТП. Преди за смърт (не дай Боже) се плащаха 5-6 хиляди, сега умножават това по десет и нагоре, ако адвоката е добър и упорит. ТLast edited by SubZero; 11.08.2011, 12:26.
Коментар
-
Първоначално изпратено от SubZero Разгледай мнениеНе искам да ви преча, но ръст при най-рисковата застраховка и срив при КАСКО едва ли може да се нарече добра новина за застраховател в БГ.Не-заслужил инвеститор
Коментар
-
Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнениеизвадка от инфото в екстрите
................................................
...... 54.9% ръст в премийния
приход по застраховка „Гражданска отговорност на автомобилистите” ........................
Премийният приход с натрупване от началото
на годината нараства с 3.6% и е в размер на 40.828 милиона лева спрямо 39.413
милиона лева за съпоставимия период на 2010 г.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
и сега какво фалита се отлага май...за пореден пътLast edited by SubZero; 11.08.2011, 12:10.
Коментар
-
извадка от инфото в екстрите
................................................
ЗД ЕВРОИНС отчита 5.65% ръст в общия премиен приход за месеца с резултат по
този показател в размер на 5.232 милиона лева спрямо 4.952 милиона лева за м.
юли 2010. Застрахователното дружеството реализира 54.9% ръст в премийния
приход по застраховка „Гражданска отговорност на автомобилистите” (ГО) през
месеца с 2.696 милиона лева спрямо 1.741 милиона лева за м. юли 2010 година.
Броят застрахователни полици по ГО се е повишил с 27.8% спрямо м. юли на
миналата година като достига 10 749 броя. Средната цена е нараснала с 21.2% до
251 лева. Средната рискова премия бележи ръст от 38.5% за месеца и 33.3% с
натрупване от началото на годината. Премийният приход с натрупване от началото
на годината нараства с 3.6% и е в размер на 40.828 милиона лева спрямо 39.413
милиона лева за съпоставимия период на 2010 г.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
и сега какво фалита се отлага май...за пореден пъттова мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции
Коментар
-
Поради зачестилите случаи на крайно неразбиране на застраховането, като дейност си позволявам да започна серия от публикации за безплатно образоване на четящите
Underwriting and investingThe business model is to collect more in premium and investment income than is paid out in losses, and to also offer a competitive price which consumers will accept. Profit can be reduced to a simple equation: Profit = earned premium + investment income - incurred loss - underwriting expenses.
Insurers make money in two ways:
1) Through underwriting, the process by which insurers select the risks to insure and decide how much in premiums to charge for accepting those risks;
2) By investing the premiums they collect from insured parties.
The most complicated aspect of the insurance business is the actuarial science of ratemaking (price-setting) of policies, which uses statistics and probability to approximate the rate of future claims based on a given risk. After producing rates, the insurer will use discretion to reject or accept risks through the underwriting process.
At the most basic level, initial ratemaking involves looking at the frequency and severity of insured perils and the expected average payout resulting from these perils. Thereafter an insurance company will collect historical loss data, bring the loss data to present value, and comparing these prior losses to the premium collected in order to assess rate adequacy.[8] Loss ratios and expense loads are also used. Rating for different risk characteristics involves at the most basic level comparing the losses with "loss relativities" - a policy with twice as money policies would therefore be charged twice as much. However, more complex multivariate analyses through generalized linear modeling are sometimes used when multiple characteristics are involved and a univariate analysis could produce confounded results. Other statistical methods may be used in assessing the probability of future losses.
Upon termination of a given policy, the amount of premium collected and the investment gains thereon, minus the amount paid out in claims, is the insurer's underwriting profit on that policy. Underwriting performance is measured by something called the "combined ratio"[9] which is the ratio of expenses/losses to premiums. A combined ratio of less than 100 percent indicates an underwriting profit, while anything over 100 indicates an underwriting loss. A company with a combined ratio over 100% may nevertheless remain profitable due to investment earnings.
Insurance companies earn investment profits on "float". Float, or available reserve, is the amount of money on hand at any given moment that an insurer has collected in insurance premiums but has not paid out in claims. Insurers start investing insurance premiums as soon as they are collected and continue to earn interest or other income on them until claims are paid out. The Association of British Insurers (gathering 400 insurance companies and 94% of UK insurance services) has almost 20% of the investments in the London Stock Exchange.[10]
In the United States, the underwriting loss of property and casualty insurance companies was $142.3 billion in the five years ending 2003. But overall profit for the same period was $68.4 billion, as the result of float. Some insurance industry insiders, most notably Hank Greenberg, do not believe that it is forever possible to sustain a profit from float without an underwriting profit as well, but this opinion is not universally held.
Naturally, the float method is difficult to carry out in an economically depressed period. Bear markets do cause insurers to shift away from investments and to toughen up their underwriting standards, so a poor economy generally means high insurance premiums. This tendency to swing between profitable and unprofitable periods over time is commonly known as the underwriting, or insurance, cycle.[11]МНЕНИЕТО МИ (в никакъв случай) НЕ Е ПРЕПОРЪКА ЗА ПОКУПКА ИЛИ ПРОДАЖБА НА ЦЕННИ КНИЖА
Коментар
Коментар