Интересно съждение!!
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Софарма АД (SFA / SFARM)
Collapse
X
-
ако някой е пропуснал Капитал.
Четири компании си поделиха поръчки за 42 млн. лева
Приключи битката за парите от животоспасяващи лекарства
Фотограф: Капитал
Основните победители в търга на Министерството на здравеопазването за доставка на животоспасяващи медикаменти за 2006 г. са четири компании за търговия на едро с лекарства. Това са „Търговска лига“, групата дистрибутори на фармацевтичната компания „Софарма“, „Рош България“ и „Екофарм“. До края на годината те ще доставят на болниците и диспансерите за лечение на рак, хемофилия, СПИН, бъбречна недостатъчност и трансплантация медикаменти за 42 млн. лв. при обща стойност на тези доставки 66 млн. лв. В търга участваха 34 фирми, 29 от които ще доставят 136 лекарства за около 200 хиляди пациенти. Класирането приключи на 15 февруари, но договорите предстои да бъдат под*писани от министъра на здравеопазването Радослав Гайдарски. Държавните пари за покупка на животоспасяващи лекарства всяка година се разпределят с търг по Закона за обществените поръчки, който редовно закъснява.
На последния търг за първи път от години насам лидерското място на „Търговска лига“ при този тип доставки беше оспорено. Четирите компании от групата „Софарма“ („Консумфарм“, „Елфарма“, „Санита трейдинг“ и „Калиман РТ“) сумарно получават договори на обща стойност едва 64 838 лв. по-малко спрямо „Търговска лига“ (виж таблицата). Това обаче не е окончателен резултат, защото до 10 март ще се подават документи за доставка на още осем вида лекарства, към които не беше проявен интерес при основния търг или имаше непълноти в документите на кандидатите.
Другата новина от тазгодишния търг е навлизането на световните фармацевтични концерни чрез регистрираните им в България фирми. Досега те имаха тук търговски представителства, но продукцията им се продаваше от местни търговци на едро. Продуктите на трите световни концерна F.Hoffman La Roche, Novartis Pharma, Sanofi-Aventis заемат над 43% от поръчката.
Новите печеливши
За разлика от предишни години, когато в търга участваха и печелеха множество създадени специално за целта фирми, новите играчи този път са утвърдени компании. Солидно представена е регистрираната през 2005 г. търговска фирма на концерна F.Hoffman La Roche - „Рош-България“. „Участието ни в търга е израз на желанието на компанията да погледне по-сериозно на бизнеса си в България. Имаме собствен склад, през тази година ще заработи и дистрибуционната ни мрежа“, каза д-р Мария Трифонова, регионален мениджър на Roche. Компанията ще изпълни доставките за министерството, без да ползва български поддистрибутор. Досега тя търгуваше в България предимно чрез „Търговска лига“. Нов участник в търга е „Стинг“ - един от най-големите дистрибутори на лекарства, който досега работеше предимно на аптечния пазар. Договор ще има и българският офис на американската Alpharma, която вече е част от “Актавис”. Останалите нови играчи са „Ели фарма“, „Аквахим“ и „Медимаг МС“.
Нито една компания не оспори резултатите от класирането. И за фирмите, и за пациентите обаче победите са по-скоро пирови заради орязания бюджет в сравнение с миналата година и цялостното намаляване на квотите за доставка. Въпреки че държавата има ангажимент за доставка на безплатни медикаменти за тежки заболявания, по данни на онколози и пациентски организации лекарствата стигат за около 25 - 30% от болните.
Старите ограничения
„Търгът, както и предишните години, беше проведен не на база оценка на необходимостта от лечение, а в рамките на недостатъчния финансов ангажимент на държавата”, коментира Димитър Димитров, изпълнителен директор на „Софарма трейдинг“. Според д-р Георги Шишков, директор на фармацевтичния концерн Abbott за България, в резултат от търга скъпите медикаменти са елиминирани, а изборът на вида лечение е ограничен. “Оценката по най-ниска цена, без допълнителни критерии като стойност на курса на лечение, качество и др., поставя под въпрос ефективността на лечението”, смята и д-р Тах*син Юксел, изпълнителен директор на „Хигия“. На същото мнение е и Деян Денев, директор на Асоциацията на научноизследователските фармацевтични компании. „Има медикаменти, които отговарят на всички критерии, но не бяха допуснати в търга, защото са скъпи“, каза той.
Според последния анализ на IMS Health продажбите на медикаменти за онкоболни няма да се увеличат през 2006 г. “Средната стойност на лекарствена опаковка за този пазар за 2005 г. е 111 лева. Въпреки това през аптеките сe продават онколекарства на стойност една четвърт от средствата, отделяни от държавата по това перо, отбелязва Кунчо Трифонов, регионален мениджър на IMS Health.
Коментар
-
Anton Chigurh
хахахахха Пепи президент!
Коментар
-
Тъй като стана въпрос за мечи капан, чувствам се длъжен да обясня и аз нещо :-)
Мечи капан има при първоначална тенденция за падащ пазар когато доста участници продават или са продали „на късо” / тоест дължат акции или продават акции които после искат да си върнат / . Когато цената стане достатъчно ниска купувачите стават повече от продавачите и тредът обръща. Цената започва да расте и всички продали на късо панически започват да купуват за да си възтановят позицията. Цената започва да расте стремглаво и именно тази ситуация при която „мечките” се самопрецакват е „мечи капан” :-)Мненията ми не са препоръка за покупко продажба на акции.
Коментар
Коментар