IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Софарма АД (SFA / SFARM)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Мечкан_Бикоядов Разгледай мнение
    30-35% спад очаквам тази година тук.
    А, дано си прав за да допълня и тук

    Коментар


    • След няколко години... ОК.

      "Ако искаш да разсмееш Господ - кажи му..."..., че знаеш какво ще се случи след няколко години..., или - дори до края на настоящата година...

      Все пак съм предупреден.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
        Според теб, приблизително колко месеца още да изчакам, за да натоваря изгодно "на дъното " и да усредня при по-ниски цени?
        Дъното ли? След няколко години

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Мечкан_Бикоядов Разгледай мнение
          30-35% спад очаквам тази година тук.

          Тук ще допълвам.

          Според теб, приблизително колко месеца още да изчакам, за да натоваря изгодно "на дъното " и да усредня при по-ниски цени?

          ...........

          Почти като притча, но е действителен случай...

          Преди време (няколко месеца) четох във форума случайни прогнози: отначало- за очаквано повишение на цени, а след време - най-общо за падащ пазар на определени дружества...

          Според мен, някой е искал да продаде своите акции на по-изгодни нива (не коментирам причините и продължението на развитието на пазара).

          Купих акции от ония, които се очакваше "да си вдигат цените". Разбира се това няма как да се случи от днес за утре... Факт е: акцията оттогава скочи с над 40 %.

          Колкото и малък да е, пазарът трудно може да бъде прецакан, но с времето нещата при сравнително безрисковите инвестиции си идват на място. Няма шанс нещата да се случат утре

          Коментар


          • 30-35% спад очаквам тази година тук.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Батя Разгледай мнение
              Малко става смешно как голямата корпорация с над Милиард капитализация пада като зряла круша при предлагане за 10-20К лв.
              Чичовия даде знак.За тея които имат очи.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Батя Разгледай мнение
                Малко става смешно как голямата корпорация с над Милиард капитализация пада като зряла круша при предлагане за 10-20К лв.
                Губи състезанието с Шели с голяяяма разлика Като на меме акция заприлича тази Фарма
                Един купувач, може да прави каквото си иска
                и се държи като дребен спекулант, ама от най-дребните
                с ордери за по 50 бр
                същата работа и при дух-а

                Коментар


                • По чичовите позиции винаги е забавно

                  Коментар


                  • Малко става смешно как голямата корпорация с над Милиард капитализация пада като зряла круша при предлагане за 10-20К лв.
                    Губи състезанието с Шели с голяяяма разлика Като на меме акция заприлича тази Фарма

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнение

                      Дай и на трейдинга да видим колко е в час калкулатора
                      Има го в темата на Трейдинга ;-)

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от dido_yord Разгледай мнение
                        Share Price vs. Fair Value

                        Below are the data sources, inputs and calculation used to determine the intrinsic value for Sopharma AD.
                        Valuation Model Dividend Discount Model
                        Dividend Per Share Expected Dividends (31.12.2023 г.) in BGN BGN 0.3
                        Payout Ratio Company Filings (31.12.2023 г.) 6.8%
                        Discount Rate (Cost of Equity) See below 7.7%
                        Perpetual Growth Rate Capped @ (2.18%, from 12.23%) 2.2%
                        An important part of a discounted cash flow is the discount rate, below we explain how it has been calculated.
                        Risk-Free Rate 5-Year Average of BG Long-Term Govt Bond Rate 2.2%
                        Equity Risk Premium S&P Global 6.9%
                        Pharmaceuticals Unlevered Beta Simply Wall St/ S&P Global 0.53
                        Re-levered Beta = 0.33 + [(0.66 * Unlevered beta) * (1 + (1 - tax rate) (Debt/Market Equity))]
                        = 0.33 + [(0.66 * 0.535) * (1 + (1 - 10.0%) (34.64%))]
                        0.483
                        Levered Beta Levered Beta limited to 0.8 to 2.0
                        (practical range for a stable firm)
                        0.8
                        Discount Rate/ Cost of Equity = Cost of Equity = Risk Free Rate + (Levered Beta * Equity Risk Premium)
                        = 2.18% + (0.800 * 6.94%)
                        7.73%

                        Discounted Cash Flow Calculation for BUL:SFA using Dividend Discount Model

                        The calculations below outline how an intrinsic value for Sopharma AD is arrived at by discounting future dividends to their present value. This approach is used for companies that consistently pay out a meaningful portion of their earnings as dividends.

                        If the firm does not pay the majority of its earnings out as a dividend this method will often arrive at a value significantly lower than the share price.

                        See our documentation to learn about this calculation.
                        Value per share = Expected dividends per share / (Discount Rate - Perpetual growth rate)
                        BGN0.30 / (7.73% - 2.18%)
                        BGN5.4
                        Value per share (BGN) From above. BGN5.4
                        Current discount Discount to share price of BGN6.34
                        = (BGN5.4 - BGN6.34) / BGN5.4
                        -17.3%
                        Learn more about our DCF calculations in Simply Wall St’s analysis model.


                        Малко поводи за размисъл ;-)
                        Дай и на трейдинга да видим колко е в час калкулатора

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от dido_yord Разгледай мнение

                          Освен страните от бившия СИВ има и други пазари :-(
                          Виетнам влиза там
                          destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Black and white cat-foot Разгледай мнение
                            нямам думи

                            Основните пазари на произведената готова продукция освен България продължават да
                            бъдат Русия и Украйна. Плановете на Дружеството са да увеличи своето присъствие на руския пазар
                            посредством засилени инвестиции в маркетингови и рекламни дейности и човешки ресурси. В
                            допълнение се планира разширяване на портфолиото и връзките с различни контрагенти. В Украйна
                            с оглед на военния конфликт на този етап основната непосредствена цел е да се запази пазарното
                            присъствие чрез дистрибуторската си компания за местния пазар „Софарма Украйна“ и
                            производственото дружество ПАО “Витамини”. На останалите традиционни пазари в Полша,
                            Сърбия, Беларус, Казахстан, Молдова, страните от Кавказкия регион и Прибалтика, Дружеството
                            продължава своето присъствие и планира да засили позициите си чрез допълнителни маркетингови
                            активности и налагане продукти в терапевтични групи, в които има потенциал за растеж.
                            Дружеството ще продължи да търси възможности и за още по-активно присъствие на един силно
                            развиващ се пазар какъвто е този във Виетнам.
                            Освен страните от бившия СИВ има и други пазари :-(

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от inta53 Разгледай мнение
                              Тази загуба от къде идва? Не я намирам в обяснителните записи;
                              III. Финансов резултат
                              1. Натрупана печалба (загуба) в т.ч.: 1-0451 -34 121 -312
                              Авансово раздадения 6м. дивидент

                              Коментар


                              • нямам думи

                                Основните пазари на произведената готова продукция освен България продължават да
                                бъдат Русия и Украйна. Плановете на Дружеството са да увеличи своето присъствие на руския пазар
                                посредством засилени инвестиции в маркетингови и рекламни дейности и човешки ресурси. В
                                допълнение се планира разширяване на портфолиото и връзките с различни контрагенти. В Украйна
                                с оглед на военния конфликт на този етап основната непосредствена цел е да се запази пазарното
                                присъствие чрез дистрибуторската си компания за местния пазар „Софарма Украйна“ и
                                производственото дружество ПАО “Витамини”. На останалите традиционни пазари в Полша,
                                Сърбия, Беларус, Казахстан, Молдова, страните от Кавказкия регион и Прибалтика, Дружеството
                                продължава своето присъствие и планира да засили позициите си чрез допълнителни маркетингови
                                активности и налагане продукти в терапевтични групи, в които има потенциал за растеж.
                                Дружеството ще продължи да търси възможности и за още по-активно присъствие на един силно
                                развиващ се пазар какъвто е този във Виетнам.
                                destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

                                Коментар

                                Working...
                                X