Първоначално изпратено от Мечкан_Бикоядов
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Софарма АД (SFA / SFARM)
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнениеСпоред теб, приблизително колко месеца още да изчакам, за да натоваря изгодно "на дъното " и да усредня при по-ниски цени?
Коментар
-
Първоначално изпратено от Мечкан_Бикоядов Разгледай мнение30-35% спад очаквам тази година тук.
Тук ще допълвам.
Според теб, приблизително колко месеца още да изчакам, за да натоваря изгодно "на дъното " и да усредня при по-ниски цени?
...........
Почти като притча, но е действителен случай...
Преди време (няколко месеца) четох във форума случайни прогнози: отначало- за очаквано повишение на цени, а след време - най-общо за падащ пазар на определени дружества...
Според мен, някой е искал да продаде своите акции на по-изгодни нива (не коментирам причините и продължението на развитието на пазара).
Купих акции от ония, които се очакваше "да си вдигат цените". Разбира се това няма как да се случи от днес за утре... Факт е: акцията оттогава скочи с над 40 %.
Колкото и малък да е, пазарът трудно може да бъде прецакан, но с времето нещата при сравнително безрисковите инвестиции си идват на място. Няма шанс нещата да се случат утре
Коментар
-
Първоначално изпратено от Батя Разгледай мнениеМалко става смешно как голямата корпорация с над Милиард капитализация пада като зряла круша при предлагане за 10-20К лв.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Батя Разгледай мнениеМалко става смешно как голямата корпорация с над Милиард капитализация пада като зряла круша при предлагане за 10-20К лв.
Губи състезанието с Шели с голяяяма разликаКато на меме акция заприлича тази Фарма
и се държи като дребен спекулант, ама от най-дребните
с ордери за по 50 бр
същата работа и при дух-а
Коментар
-
Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнение
Дай и на трейдинга да видим колко е в час калкулатора
Коментар
-
Първоначално изпратено от dido_yord Разгледай мнениеShare Price vs. Fair Value
Below are the data sources, inputs and calculation used to determine the intrinsic value for Sopharma AD.An important part of a discounted cash flow is the discount rate, below we explain how it has been calculated.Valuation Model Dividend Discount Model Dividend Per Share Expected Dividends (31.12.2023 г.) in BGN BGN 0.3 Payout Ratio Company Filings (31.12.2023 г.) 6.8% Discount Rate (Cost of Equity) See below 7.7% Perpetual Growth Rate Capped @ (2.18%, from 12.23%) 2.2% Risk-Free Rate 5-Year Average of BG Long-Term Govt Bond Rate 2.2% Equity Risk Premium S&P Global 6.9% Pharmaceuticals Unlevered Beta Simply Wall St/ S&P Global 0.53 Re-levered Beta = 0.33 + [(0.66 * Unlevered beta) * (1 + (1 - tax rate) (Debt/Market Equity))]
= 0.33 + [(0.66 * 0.535) * (1 + (1 - 10.0%) (34.64%))]0.483 Levered Beta Levered Beta limited to 0.8 to 2.0
(practical range for a stable firm)0.8 Discount Rate/ Cost of Equity = Cost of Equity = Risk Free Rate + (Levered Beta * Equity Risk Premium)
= 2.18% + (0.800 * 6.94%)7.73%
Discounted Cash Flow Calculation for BUL:SFA using Dividend Discount Model
The calculations below outline how an intrinsic value for Sopharma AD is arrived at by discounting future dividends to their present value. This approach is used for companies that consistently pay out a meaningful portion of their earnings as dividends.
If the firm does not pay the majority of its earnings out as a dividend this method will often arrive at a value significantly lower than the share price.
See our documentation to learn about this calculation.Value per share = Expected dividends per share / (Discount Rate - Perpetual growth rate)
BGN0.30 / (7.73% - 2.18%)BGN5.4 Learn more about our DCF calculations in Simply Wall St’s analysis model.Value per share (BGN) From above. BGN5.4 Current discount Discount to share price of BGN6.34
= (BGN5.4 - BGN6.34) / BGN5.4-17.3%
Малко поводи за размисъл ;-)
Коментар
-
Първоначално изпратено от dido_yord Разгледай мнение
Освен страните от бившия СИВ има и други пазари :-(destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby
Коментар
-
Първоначално изпратено от Black and white cat-foot Разгледай мнениенямам думи
Основните пазари на произведената готова продукция освен България продължават да
бъдат Русия и Украйна. Плановете на Дружеството са да увеличи своето присъствие на руския пазар
посредством засилени инвестиции в маркетингови и рекламни дейности и човешки ресурси. В
допълнение се планира разширяване на портфолиото и връзките с различни контрагенти. В Украйна
с оглед на военния конфликт на този етап основната непосредствена цел е да се запази пазарното
присъствие чрез дистрибуторската си компания за местния пазар „Софарма Украйна“ и
производственото дружество ПАО “Витамини”. На останалите традиционни пазари в Полша,
Сърбия, Беларус, Казахстан, Молдова, страните от Кавказкия регион и Прибалтика, Дружеството
продължава своето присъствие и планира да засили позициите си чрез допълнителни маркетингови
активности и налагане продукти в терапевтични групи, в които има потенциал за растеж.
Дружеството ще продължи да търси възможности и за още по-активно присъствие на един силно
развиващ се пазар какъвто е този във Виетнам.
Коментар
-
Първоначално изпратено от inta53 Разгледай мнениеТази загуба от къде идва? Не я намирам в обяснителните записи;III. Финансов резултат 1. Натрупана печалба (загуба) в т.ч.: 1-0451 -34 121 -312
- 1 like
Коментар
-
нямам думи
Основните пазари на произведената готова продукция освен България продължават да
бъдат Русия и Украйна. Плановете на Дружеството са да увеличи своето присъствие на руския пазар
посредством засилени инвестиции в маркетингови и рекламни дейности и човешки ресурси. В
допълнение се планира разширяване на портфолиото и връзките с различни контрагенти. В Украйна
с оглед на военния конфликт на този етап основната непосредствена цел е да се запази пазарното
присъствие чрез дистрибуторската си компания за местния пазар „Софарма Украйна“ и
производственото дружество ПАО “Витамини”. На останалите традиционни пазари в Полша,
Сърбия, Беларус, Казахстан, Молдова, страните от Кавказкия регион и Прибалтика, Дружеството
продължава своето присъствие и планира да засили позициите си чрез допълнителни маркетингови
активности и налагане продукти в терапевтични групи, в които има потенциал за растеж.
Дружеството ще продължи да търси възможности и за още по-активно присъствие на един силно
развиващ се пазар какъвто е този във Виетнам.destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby
Коментар
Коментар