Да, това за срок на сплитченце бе някак неясно и мъгляво... ама аз не бръзам де... чорапът е като хлябът - не може без него, да...
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фазан АД (4F5 / FAZAN)
Collapse
X
-
ФАЗАН АД (FAZAN) източник: Ruseinfo.net 29 Април 2008 17:12
"Фазан" продава в чужбина 80 % от продукцията си
На 10 юни ще се проведе общо събрание на акционерите на русенското "Фазан" АД. Предстои да се приеме доклад за дейността на дружеството през 2007 г., на годишния финансов отчет за 2007 г., заверен от дипломиран експерт-счетоводител и отчет за дейността на директора за връзки с инвеститорите. ОСА ще освободи от отговорност членовете на СД за дейността им през 2007 г. Съветът на директорите предлага на ОСА да преизбере досегашния дипломиран експерт-счетоводител на дружеството за 2008 г. Променя се и предмета на дейност и съответно текста в чл. 4, ал. 1 от устава на дружеството, както следва:
„ДРУЖЕСТВОТО има следния предмет на дейност: производство и търговия в страната и чужбина на чорапи и други плетени изделия, производство и търговия с потребителски стоки, търговско представителство, предоставянето на услуги и други дейности, разрешени от законите в страната.”
ОСА ще реши дали да овласти Съвета на директорите да увеличава капитала на ДРУЖЕСТВОТО в размер до 4 000 000 (четири милиона) лева чрез издаване на нови акции в продължение на пет години от регистриране на тази разпоредба на устава в търговския регистър.
Ще се разпредели и печалбата от 2007 година - общо 246 643 лева.
ФАЗАН АД е първата чорапена фабрика в България, създадена през 1927 г. в град Русе. Възниква като смесено българо-израелско дружество за производство на чорапи. След проведената през 1997 г. приватизация предприятието е публично дружество с повече от 2000 акционери. Дружеството е част от групата на Стара планина холд АД. Стара планина холд АД притежава 74,72 % от акциите на Фазан АД. Холдингът притежава акции от промишлени предприятия в различни области на производството на продукти. Той участва дейно в развитието на българската промишленост като постига европейско и световно ниво на качество и рентабилност.
От утвърден лидер на вътрешния пазар в миналото, днес Фазан АД реализира около 80% от продукцията си в чужбина. Продуктите на предприятието са много добре приети в страните от ЕС (Великобритания, Франция, Германия, Гърция, Унгария, Чехия и др.).
Най-важните ни клиенти са: Великобритания – TESCO, Woolworth's, Ирландия – PRIMARK, Dunne's; Франция – Carrefour, Go Sport, CECH, ARBO; Германия – OTTO VERSAND, Кaufland ,C&A, Marktkauf, Kreissig, Globus и др.
През анализирания период са реализирани приходи от продажба на чорапи за 5567 хил. лв., което е повече в сравнение с базисния период с 284 хил. лв. Разходите за дейността през същия период възлизат на 5320 хил. лв. или с 216 хил. лв. повече в сравнение с предходния период. Като показател за способността на дружеството да изплаща текущите си задължения е необходимо да посочим коефициента на обща ликвидност, който е 1,60 (2760:1728) и показва, че на всеки 1 лев краткосрочни пасиви (задължения към доставчици, персонал, обществено осигуряване и др.) има 1,60 лева краткотрайни активи, които го обезпечават, докато през същия период на 2006 година коефициентът на обща ликвидност е бил 1,45.
Показателите за ефективността характеризират съотношението на приходите и разходите. Коефициентът на ефективност на разходите за отчетния период е 1,046, което показва, че с 1 лев разходи са получени 1,046 лева приходи, а от коефициентът на ефективност на приходите, който е 0,96 се вижда, че за получаване на 1 лев приходи са направени 0,96 лева разходи. За сравнение през същия период на 2006 година тези коефициенти са били съответно 1,035 и 0,97. През настоящият период имаме намаление на разходите за получаване на 1 лев приходи с 0,01 лв.
За бъдещата дейност на Фазан АД рисково влияние ще оказват държавните ангажименти на България като член на Европейския съюз. Хармонизирането на законодателството и стандартите с тези на ЕС ,повишаването на изискванията за допълнителна сертификация на продукцията, въвеждането на по-строги екологични изисквания към производствените процеси, ще увеличат и разходите по тези елементи. Условията на труд и трудовата безопасност ще продължат процеса, както и този на актуализация на заплащането на труда, като съчетаването от тези фактори ще окаже евентуално негативно влияние върху себестойността на продукцията в посока нейното увеличаване, което би могло да доведе до загуба на традиционни клиенти с оглед повишаващия се натиск от навлизането на далекоизточни производители и доставчици на текстил с по ниски цени
Коментар
-
Първоначално изпратено от topСериозен ли си Можеш ли да ми кажеш какъв ми е проблема
Не си гадател явно Не позна Много ми е изпъната кожата на лицето,нямам бръчки сигурно се досещаш защо.Да не го пиша тук
Коментар
Коментар