Първоначално изпратено от Грую Груев
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Албена АД (ALB)
Collapse
X
-
-
Първоначално изпратено от SoHo Разгледай мнение
Повечето български хотилиери ще фалират ако не са в някоя ниша. Предимство ще имат затворени комплекси които имат природа и минерална вода. Както ти каза себейсноста се качва бързо заради вдигането на стандарта на населението а сезона е кратък и конкуренцията от Турция и арабските държави е по добра. Албена има шанс да е конкурента защото е доста зелена и е с много места за спорт и дълъг плаж. Но трябва да променят много бързо голяма част от комплекса с малки къщи ориентирани за семейства тоест голяма част от старите сгради да се замесят с нови ниски къщи с таргет семеен туризъм.
Имат потенциал но засега не са предприели стъпки за промяна на модела! Дюни е добър пример за успешен комплекс в България!
За мен основният проблем у нас, като във всяко едно начинание, е липсата на ясна стратегия, съчетана с тоталната липса на държава. Това не са проблеми от тази година, просто от години не се прави нищо, ама нищо по въпроса. Мога да пиша много по темата, но не знам доколко има смисъл, затова набързо:
- нямаме традиционни бг храни, които да показваме на чужденците - освен таратор и шопска салата, за друго не се сещам. А предлагането на местни риби е нула, ама кръгла нула! Така няма как да привлечеш хората с пари, просто няма как
- нямаме стратегия какво да правим, дори една Албена е пълен шит в това отношение - не може да развиваш едновременно туризъм за немски бабички, израелски хазартни туристи, семейства с деца и спортен туризъм, като искаш да привлечеш и някакви по-заможни несейни двойки. И всичко това с ултра остаряла база - ми няма как!
- няма експириънс - в бг курортите освен да се напиеш, наевеш и надрусаш друго няма - най-много някоя екскурзия да ултра прехваления Несебър и детс ит. И т.н., и т.н. - както казах, мога д апиша много, но не вуждам смисъл
Конкретно за тук - Албена няма да фалира, имат огромни дадености и ултра некадърен мениджмънт - нещо като синергоня на Бедо, но в доста по-софт вариант. Цената тук е прекалено висока за мен, точно заради некадърния мениджмънт, иначе, ако гледаме само инфраструктура и активи, дори и в сегашното и супер соц състояние, цената трябва да е по 2 минимум, ама не е. Успех на държащите тук - на цена под 30 кинта може и да се замисля. Не е препоръкЪ, миналата година бях в Албена, едва ли ще отида скоро пакNever argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience
Коментар
-
Първоначално изпратено от dddd Разгледай мнениеАз си въобразявам, че българският масов туризъм е стока заместител без бъдеще. Колкото повече се качват доходите в България, толкова по-голям натиск има върху себестойността на продукта и така той губи конкурентноспособност. Колкото повече се качват заплатите в България, толкова по-голяма част от българите ще избират дестинации извън нашите мащабни бетонни комплекси. Дали ще е в чужбина или в местни бутикови местенца няма значение. Така покачването на стандарта на българите ще понижава търсенето и ще повишава себестойността на продукта. Кофти спирала. На пръв поглед има само едно разрешение за масовият туризъм. Водим гастарбайтери да бачкат и в края на сезона ги екстрадираме с полицейски конвой. Между другото няма нито една богата държава с масов туризъм. Говоря за гигантски комплекси. Явно със забогатяването на българите ще има преструктуриране и в този отрасъл.
Имат потенциал но засега не са предприели стъпки за промяна на модела! Дюни е добър пример за успешен комплекс в България!
Коментар
-
Първоначално изпратено от melon Разгледай мнениеСобствеността върху земята в комплекса, на Албена АД ли е или на общината?
"Албена" АД е най-голямата хотелиерска компания в България, която е частно публично акционерно дружество, листвано на Българската фондова борса. Компанията предлага завършен туристически продукт в курортните комплекси Албена и ваканционно селище Приморско, използвайки предимствата на черноморското крайбрежие за развитие на морски туризъм. Дружеството притежава 49 хотела, от които 43 в курортния комплекс Албена, 3 в Приморско, 2 в Бялата Лагуна и един в Швейцария. Курортният комплекс е създаден през 1969 г., а през 1997 г. е приватизиран. След приватизацията в комплекса се осъществяват мащабни реконструкции и ново строителство с цел повишаване на цялостното качество на предлагания продукт. Освен хотелите "Албена" АД разполага с цялата земя и туристическа инфраструктура в комплекса, много добре развита спортна база, конферентни зали, балнеологичен и здравен център и участия в голям брой фирми, осигуряващи допълнителни услуги за посетителите.
http://www.albenaproperties.bg/index...BD%D0%B0%D1%81
- 1 like
Коментар
-
Аз си въобразявам, че българският масов туризъм е стока заместител без бъдеще. Колкото повече се качват доходите в България, толкова по-голям натиск има върху себестойността на продукта и така той губи конкурентноспособност. Колкото повече се качват заплатите в България, толкова по-голяма част от българите ще избират дестинации извън нашите мащабни бетонни комплекси. Дали ще е в чужбина или в местни бутикови местенца няма значение. Така покачването на стандарта на българите ще понижава търсенето и ще повишава себестойността на продукта. Кофти спирала. На пръв поглед има само едно разрешение за масовият туризъм. Водим гастарбайтери да бачкат и в края на сезона ги екстрадираме с полицейски конвой. Между другото няма нито една богата държава с масов туризъм. Говоря за гигантски комплекси. Явно със забогатяването на българите ще има преструктуриране и в този отрасъл.
Коментар
-
Нормално е, последните 3-4 години бая надухме цените заради масовия отказ от арабските пазари причинен от няколко атентата.
Сега обстановката при тях е по-стабилна интереса на туристите към тях взе да се възвръща.Last edited by markov; 11.07.2019, 17:34.Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит
- 1 like
Коментар
-
The revenue in tourism declines by 2.6% YoY in May’19; overnight stays fall by 7.8% The overnight stays in Bulgarian hotels were 1.5m in May’19, a 7.8% decrease over the prior year. The monthly revenue fell by 2.6% YoY and amounted to BGN 76.2m, as the proceeds from Bulgarian tourists advanced by 15.5% while those from foreign visitors declined by 9.9% YoY. The total number of tourists was up 0.8% YoY to 587k. The average occupancy rate of hotels was down 2.3 p.p. YoY to 21.3%, with 5&4-star and 3-star hotels operating at a 25.2% and an 18.5% capacity, respectively.
Source: NSI; FFBH
Коментар
-
Първоначално изпратено от polki Разгледай мнение
чудесно е ....... даже цената, ако падне под 30 лв. дивидента ще стане 3% ......... може да ти хареса още повече...
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от mapadona Разгледай мнение
Идеално, 2% ми харесваfuск the bеаr - give me the bееr
Коментар
-
Първоначално изпратено от nobody Разгледай мнение
Инвестират хората, това е добре. Миналата година резултатите бяха добри. Въпросът е дали цената е атрактивна. Според мен е близо до справедливата, но не е подценено дружеството.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mapadona Разгледай мнение
Идеално, 2% ми харесва
Коментар
Коментар