10x, dimitrakis
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Харе, компенсаторки ъп,ъп...
Collapse
X
-
Kristo
Мнения: 490
Пуснато на: 21:07:18 ч. | 04.07.2006 Заглавие:
--------------------------------------------------------------------------------
Част от БМФ може да бъде продаден на борсата
Само стратегически инвеститори ще могат да участват в приватизацията
Светлана НЕНОВА | днес, 20:30
Тридесет процента от акциите на Български морски флот (БМФ) може да бъдат продадени на фондовата борса срещу компенсаторни записи, останалите да се предложат на стратегически инвеститор. Това предвижда работен вариант на стратегията за раздържавяването на дружеството, който е внесен за обсъждане в транспортното министерство. Очаква се правителството да го приеме до края на юли. Още през тази седмица стратегията ще бъде изпратена на министрите, за да се запознаят с нея, преди да започне процедура по съгласуване между ведомствата, се посочва в официалното съобщение на транспортното министерство. То обаче отказа да обяви критериите, на които трябва да отговарят кандидатите за параходството.
Банки няма да могат да се включат пряко в процедурата, но кандидатите ще е необходимо да докажат възможности за финансиране от тях. Поставено е и изискване за определен кредитен рейтинг на банките. Проучване на транспортното министерство показва, че в процедурата за финансиране строителството на кораби биха могли да се включат 10-15 големи банки, които имат предишен опит. Неотдавна Асоциацията на корабособствениците предложи държавата да продаде 70% от БМФ на инвеститор с поне две години опит в бранша, а останалите да бъдат продадени след три години на новия собственик, след като се направи оценка за изпълнението на бизнес плана. Тя настоява да се даде възможност и на български компании да участват в процедурата.
Цената на компенсаторните записи по време на вчерашната борсова търговия достигна почти 69 ст. за лев номинал, което е най-високата цена от края на октомври 2005 г. Другите два инструмента, които се търгуват на борсата, се движат между 65-66 ст. за лев номинал. Подобна схема за раздържавяване предвиждаше стратегия на предишния екип на Министерството на транспорта и съобщенията, но до приемането й от парламента по различни причини не се стигна. Транспортният министър Петър Мутафчиев обаче не хареса варианта на предшественика си и заяви, че ще се разработи нова стратегия. В мониторинговия доклад на Европейската комисия се препоръчва България да ускори раздържавяването на БМФ и да приеме стратегия за него, като повиши и изискванията към морската безопасност.
-----------
БМФ ще създаде звено за контрол на договори за тайм чартъри, съобщи пресдирекцията на транспортното министерство. Нова структура ще проследява процедурата от провеждането на преговорите до сключването на договорите за тайм чартърите и ще има достъп до цялата необходима информация и документация. Тайм чартърните договори са за наем на корабите. Чрез звеното ще бъде осигурен обективен контрол при чартирането им, както и ще се подобрят условията за сключване на договорите, се посочва още в съобщението. Транспортното министерство ще одобрява или не контрактите за един работен ден вместо за седем, каквато е практиката
Коментар
-
Тридесет процента от акциите на Български морски флот (БМФ) може да бъдат продадени на фондовата борса срещу компенсаторни записи, останалите да се предложат на стратегически инвеститор. Това предвижда работен вариант на стратегията за раздържавяването на дружеството, който е внесен за обсъждане в транспортното министерство. Очаква се правителството да го приеме до края на юли. Още през тази седмица стратегията ще бъде изпратена на министрите, за да се запознаят с нея, преди да започне процедура по съгласуване между ведомствата, се посочва в официалното съобщение на транспортното министерство.
:-)
ОБЯВЯВАМ ОТКРИВАНЕТО НА СЕЗОНЪТ НА КОМПЕНСАТОРКИТЕ! ЗАТЕГНЕТЕ КОЛАНИТЕ ЗАПОЧВАМЕ НОВОТО ИЗКАЧВАНЕ!СРЕЩА НА ВЪРХА ДО КРАЯ НА 2006!
;-)Няма значение къде си, с кой си и с какво се занимаваш - радвай се на всеки момент, на всеки ден!
Коментар
-
Започна приватизацията на ТEЦ-овете
Първа ще е ТЕЦ-Пловдив, очаква се следваща да е централата във Варна
Стартира процедурата за приватизацията на Топлофикациите, тя ще бъде поетапна за различните топлофикационни дружества, съобщи Дарик радио. Първо в шортлистата е ТЕЦ-Пловдив. Това каза Тодор Николов, изпълнителен директор на Агенцията по приватизация. Следващата се очаква да бъде Варна. Той обясни, че има както общи критерии, така и някои специфични на различните дружества и уточни, че например за приватизацията на ТЕЦ-Перник се налагат още анализи, което ще отложи приватизацията и за края на годината. Днес АП ще обяви решението си за избори на гръцката компания Пи Пи Си за спечелила конкурса за ТЕЦ-Бобовдол. Това става след решението на Върховен административен съд. Продължаваме да обсъждаме с Министерството на икономиката и енергетика критериите за допускане на инвеститори за дружеството в Русе. До покупка на големите ТЕЦ–ове, трябва да бъдат пускани само чуждестранни инвеститори, добави Николов. Сериозните български инвеститори могат да участват само като консорциуми. Критериите за конкурса са компаниите да развиват този бизнес и да имат кредитен рейтинг, колкото този на България. Тодор Николов обясни, че купувачите на Топлофикациите ще погасяват дълговете на Булгаргаз.
Коментар
-
май пак ви се привиждат конспирации, защото сте пропуснали да си купите КИ на евтиното (не че аз си купих кой знае колко)
От два месеца е ясно че ЧЕЗ купиха ТЕЦ-Варна и трябва да платят 38 млн. номинал КИ. Ами просто им дойде времето да ги събират и затова цената се вдига. Мисля че ще качат до 70-72% и там ще си вземат основнто количество от някой голям на блок.
Коментар
-
Negramoten
http://dnevnik.bg/show/?storyid=267282
Обезщетяват по пазарни цени извадени от реституирани имоти
* Dnevnik.bg | 16 юни, 12:47
С жилищни компенсаторни записи, с които ще могат да купуват с предимство държавно или общинско жилище по номиналната им стойност, ще се обезщетяват гражданите, чиито имоти са отнети с влязло в сила съдебно решение и не са обезщетени по Закона за обезщетяване на собствениците на одържавени имоти. Това реши парламентът, който прие днес на второ четене промени в Закона за възстановяване собствеността върху одържавени недвижими имоти, внесени от Любен Корнезов /Коалиция за България/.
Ако държавата и общините не предоставят за закупуване жилища на тези граждани в тримесечен срок от тяхната молба, тогава гражданите ще имат право да получат левовата равностойност на компенсаторните записи по номинал. Молбата за получаването на левовата равностойност ще се подава до Министерството на финансите, записаха депутатите. С тези пари гражданите ще могат да си уредят жилищния въпрос на свободния пазар, коментира пред журналисти Любен Корнезов.
Измененията в закона предвиждат в едномесечен срок от влизането им в сила Министерският съвет да приеме наредба за прилагането на закона.
"Все пак направихме сериозна крачка, макар и непълна", коментира Любен Корнезов. Той попита каква е вината на купилите жилища от държавата, платили цената и данъците им и защо със задна дата тези хора трябва да бъдат санкционирани за това, че от страна на държавата тогава не титулярът, а негов заместник е подписал документите.
Парламентът отхвърли предложението на Корнезов тези собственици да могат да предявяват иск за възстановяване на собственост върху имотите, в случаите когато трети лица са ги придобили в нарушение на нормативни актове, извършени от тези лица.
Според Любен Корнезов за обезщетяване на собствениците на одържавени държавни имоти ще бъдат необходими около 30 милиона лева. Попитан дали ще има средства, Корнезов уточни, че затова е предвиден едномесечен срок, в който правителството да подготви наредба, но това не означава, че парите ще бъдат дадени веднага, защото делата са на различни съдебни инстанции. Държава, която е ограбила гражданите си, трябва да намери средства, за да ги обезщети, заяви Любен Корнезов.
Коментар
-
v-k Dnevnik - Мониторинговият доклад на ЕК: Приватизацията на БМФ да се ускори
Светлана Ненова | 30 май, 19:43
Приватизацията на "Български морски флот" трябва да бъде ускорена и по този начин да се предприемат незабавни действия, за да се осигури пълна независимост на българската морска администрация като инспектиращ орган. Това са изводите на експертите на транспортното министерство от мониторинговия доклад на Европейската комисия. Според документа независимостта на българската морска администрация при осъществяване контрола на знамето все още не е достатъчно обезпечена, тъй като компанията все още е 100% държавна собственост. Междуведомствена работна група актуализира стратегията за приватизация на държавния флот. Критиките в доклада за забавената приватизация са заради факта, че предишният парламент не успя да приеме стратегията. Тя беше разгледана от икономическата и транспортната парламентарна комисия в предишното Народно събрание, но не стигна до пленарната зала. Желанието на вицепремиера Николай Василев беше документът да се приеме от парламента бързо, за да може не само да бъдат изпълнени препоръките на Брюксел, но и да се пусне пакет от акции на борсата. Като временна мярка до раздържавяването морската администрация сключи споразумения с компаниите „Лойдс регистър", германската „Лойд" и Българския корабен регистър да извършват техническите прегледи на корабите, каза зам. транспортният министър Красимира Мартинова. Все пак сме удовлетворени, защото оценката в доклада отчита реалния напредък и положените усилия от наша страна. Ние ще продължим изпълнението на препоръките в доклада, допълни тя. Чрез мярката ще се осигури независимостта на морската администрация, обясни Мартинова. Морската администрация ще извършва само проверките в изпълнение на Международния кодекс за сигурност на корабите и пристанищата (ISPS), на Международния кодекс за управление на безопасната експлоатация на кораби и предотвратяване на замърсяването на морската среда (ISM), както и проверките, свързани с контрола по т.нар. safe manning (документите за надлежно комплектоване на корабите с екипаж).
Докладът отбелязва, че е постигнат напредък в морския транспорт, но е необходимо да се положат повече усилия и да се предприемат незабавни действия, за да се преодолеят недостатъците, като се осигури независимост на инспектиращия орган. В него се посочва още, че се подобрява качеството на проверките по държавния пристанищен контрол, видно от намаляването на процента на задържаните кораби. За 2005 г. процентът на задържаните кораби е 5.79%. България вече е излязла от „черния" и се намира в „сивия" списък по Парижкия меморандум. Задържанията на кораби поради несъответствие с изискванията за безопасност са свързани с остарелия държавен флот, чиято средна възраст е над 25 години.
Коментар
-
2006-05-31 12:18
Стратегията за БМФ готова до есента
Ралица Василева
Едва през есента ще бъде готова стратегията за приватизация на Параходство „Български морски флот”. До месец и половина документът ще излезе от Министерството на транспорта и ще бъде пратен за съгласуване, каза пред журналисти министър Петър Мутафчиев.
Той присъства на старта на нова система за резервации в Муждународно пътническо бюро „Рила” и получи първият електронен билет за Брюксел.
Следващата седмица ще започнат преговорите с австрийската „Щрабаг” по проекта за новото летище в София. Строителите настояват държавата да приеме терминала през лятото, а транспортното министерство иска преди това компанията да отстрани дефектите там. В скоро време ще има и развитие по концесията на морските летища във Варна и Бургас, допълни Мутафчиев.
Очаква се в Министерския съвет да бъде внесено предложение за склчване на договор с втория класиран в конкурса – немската „Фрапорт”.
Коментар
-
Първоначално изпратено от KristoИзточват Български морски флот
Николай Христов
Параходство Български морски флот е отдавало под наем български кораби на умишлено занижени цени на офшорни компании.
Приватизация му е майката :-) въпросът е сегашното правителство става ли за баща :-)Няма значение къде си, с кой си и с какво се занимаваш - радвай се на всеки момент, на всеки ден!
Коментар
-
Източват Български морски флот
Николай Христов
Параходство Български морски флот е отдавало под наем български кораби на умишлено занижени цени на офшорни компании. Това пише в доклад, съставен от комисия, занимаваща се с разследване на злоупотреби в БМФ. Според експертите в комисията щетите, нанесени на държавата в отделни случаи, са между два и три милиона долара за всеки кораб.
Според заключенията от доклада корабите, собственост на параходството, са били отдавани на възможно най-ниските цени на офшорни компании. Експертите твърдят обаче, че българските плавателни съдове не отстъпват по качества в голямата си част на кораби, собственост на чужди компании.
Заключенията в доклада сочат още, че БМФ е отдавало корабите под наемна тайм чартър на офшорни фирми, повечето от които са собственост на български граждани. От комисията твърдят още и че параходството работи с няколко брокерски къщи, повечето от които собственост на бивши служители на параходството. По този начин на държавата се нанасяли щети в размер на милиони долари.
Бившият изпълнителен директор на морска администрация Пенко Ключков заяви пред Дарик радио, че от 2002 година насам от БМФ умишлено се източват големи суми. Според него параходството в последните месеци е работило само с две брокерски фирми – Тримпекс и Космо Шипинг, като и двете са били собственост на бивши шефове в БМФ.
Пред Дарик изпълнителният директор на параходството капитан Христо Донев коментира, че подобни нападки целят неговото отстраняване от поста и вероятно са дело на бъдещите купувачи на БМФ.
Коментар
Коментар