ще сменяме ли заглавието на даун, даун?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Харе, компенсаторки ъп,ъп...
Collapse
X
-
:-)
Мутафчиев таки си стегнал д***то :-) ,че нищо нема да излезе и този път ;-) ...наистина червените и приватизация са напълно различни езици и нямат допирни точки...
..."КНСБ","бранша","депутатите"...все най-неподходящите консултанти :-( :-( :-( ...ще си оставим една почивна станцийка за персонала ...ще отделим недвижимите активи ...изопщо нищо свестно няма да оставим и ще искаме да намерим свестен купувач...нещо като Булгартабак-а се заформя тук... и такъв резултат ще има докато те са на власт или не ги шамаросат от ЕС , а това последното е най-вероятното, както са го подкарали...
...а като заговори за борса в главата на Мутафчиев се заформят халюцинации за "случаен инвеститор, с всички произтичащи от това непредвидими последици"...
...най -придвидимата последица :-) която виждам от тази стратегия е, че на кукуво лято ще видим жив купувач на БМФ.
Ние ще си се крием, но никой няма да ни търси ;-) :-)
...най-добре е държавата да си продължи точенето на морския флот и това си е ;-)Няма значение къде си, с кой си и с какво се занимаваш - радвай се на всеки момент, на всеки ден!
Коментар
-
v-k Standart-
Пускаме за приватизация 70 на сто от БМФ, казва Петър Мутафчиев
Под ръководството на транспортния министър Петър Мутафчиев ще бъдат приватизирани две от най-важните транспортни дружества - "България ер" и "Български морски флот". И ако авиокомпанията е без активи и без особено значение за авиопазара, то параходството е едно от най-големите български предприятия. В петък във Варна министри, депутати и целият морски бранш ще обсъдят стратегията за раздържавяване на флота.
Петър Мутафчиев
ФОТО ВИКТОР ЛЕВИ- Г-н Мутафчиев, какво предвижда стратегията за раздържавяване на параходство "Български морски флот" (БМФ), която ще се обсъжда в петък във Варна?
- Стратегията беше разработена от междуведомствена работна група, сформирана със заповед на министър-председателя. Преди това ние оформихме основните цели на приватизацията на БМФ и ги предоставихме на работната група, за да ги въплъти тя в бъдещата стратегия. Целите са запазване на основния предмет на параходството, гарантиране на по-нататъшното му развитие, постигане на баланс между цена и инвестиции засилване на позициите на БМФ на международния фрахтов пазар, запазване на работните места и създаване на нови такива.
- Всъщност защо се налага приватизация на БМФ?
- На първо място поради ангажимента, който България пое пред Европейската комисия (ЕК) да приватизира морското си параходство. И дори в последния мониторингов доклад в Брюксел беше отчетено, че вече забавяме раздържавяването. При това мотивът на ЕК е, че докато БМФ е държавен, България не може да гарантира независимостта на морската си администрация. Което, честно казано, не е определящо като мотив за раздържавяването на параходството. По-същественото е, че средната възраст на корабния парк на ЕС е 14 години, а на БМФ вече надхвърля 25 години. Затова основната цел на приватизацията е да осигури инвестиции за обновяване на корабния парк, за да може БМФ да запази и засили своите пазарни позиции.
- Но БМФ е на печалба и може да тегли кредити или да емитира облигационен заем, с който да набере средства за подмяна на корабите, нали?
- Да, БМФ е на печалба, въпреки че тази година вероятно резултатът няма да е по-добър от миналата. И това е по причини, свързани с конюнктурата на международния фрахтов пазар.Не на последно място целта на приватизацията е да се подобри управлението на БМФ. Имам предвид непрекъснатите скандали, които съпътстват дейността му през последните години.
- Сигналите и проверките за източване, нали?
- Да, имаше и такива, и то доста. Досега обаче те не бяха доказани, включително и от проверките, които направиха и министерството, и ДФК, и прокуратурата във Варна. Аз се надявам, че след като Комисията по корупцията в НС предостави на Главна прокуратура документите и сигналите, най-сетне ще се стигне до ясен завършек на целия този антикорупционен процес. И най-сетне ще стане ясно имало ли е и има ли корупция и източване в параходството, до каква степен са били те и пр.
- Кога ще стане ясно това?
- Надявам се час по-скоро. Но ние не стоим със скръстени ръце. С протоколи определих правилата за отдаване на кораби на тайм-чартър. До края на седмицата ще определим състава на специалната работна група, която ще следи пряко процеса на чартиране на всеки кораб от самото му начало до приключването му. Дали се спазват правилата, определени с протоколите, дали е избрана най-добрата фирма чартьор и пр. Комисията ще ми предоставя протокол за всяка сделка, въз основа на който ще мога в рамките на 24 часа да блокирам сключването й, разбира се, ако има установени нередности.Групата е на пряко подчинение на председателя на борда на директорите на БМФ и на министъра на транспорта.
- Кога започва работа групата?
- Подписах протокола в началото на миналата седмица, надявам се до края на тази да я сформираме. Тя ще се състои от трима души, назначени в щата на БМФ. Малко трудно ни се удава решаването на кадровия проблем. Затрудненията идват от това, че трябва да намерим експерти, които не са политически обвързани и не са поддържали отношения с някоя от страните във вътрешните спорове в БМФ.
- Защо се предлагат за продажба 70%, а не 100%?
- Нека уточним - 70% от оперативните активи. За първи път ще бъдат извадени преди приватизация всички активи, които нямат пряко отношение към дейността на продаваната компания. Съгласувах това с КНСБ. КНСБ само възрази, че поне една почивна база трябва да остане за ползване от състава на БМФ. Ще приемем този вариант.
- Лошият пример на сделката с БТК ли ви насочи към отделяне на неоперативните активи?
- От една страна - да. Идеята е те да не отидат в ръцете на бъдещия купувач на БМФ, чиято основна задача ще е не да продава активи, а да се заеме със сериозно управление и развитие на параходството. Идеята ни е да прехвърлим неоперативните активи на Министерство на транспорта, което ще реши какво ще прави с тях. От друга - имаме сериозни финансови проблеми с дружества като БДЖ и НКЖИ. Не е изключено да прехвърлим тези неоперативни активи към тези две дружествата, където те ще носят приходи и ще подпомогнат финансовото му оздравяване.
- И все пак защо не продавате 100% от БМФ?
- Защото със своите 30% държавата иска пряко да участва в управлението на параходството. Да получава достоверна информация за това как то се управлява, как се развива и пр.
- Като миноритарен собственик обаче държавата няма да може да влияе върху вземането на управленски решения в БМФ. Редно е да си спомним точно негативния опит на транспортното министерство от оставянето на миноритарни пакети при приватизацията на СО МАТ и на "Балкан", които не му дадоха никаква достоверна информация за това какво става в тези дружества.
- Това е вариантът, предложен от междуведомствената експертна група. Тя е взела под внимание опита от приватизацията на флотовете на Естония, Литва, Украйна и други страни. В Естония например местният флот е приватизиран успешно по схемата 70%/30%.Предложението не е окончателно. На дискусията във Варна ще чуем мненията на депутатите, на целия бранш по всички въпроси, включително и по този. И ще ги вземем под внимание.Освен това при изготвянето на стратегията за БМФ възприехме нов подход. Най-напред обсъдихме стратегията на оперативно заседание на Министерския съвет. Там наистина имаше само един въпрос, и той също беше защо се продават точно 70%, а не друг дял. И, струва ми се, всички министри приеха с доверие подхода да запазим 30% държавни. Експертната работна група присъства на заседанието, чу и взе под внимание всички забележки. Сега ще бъде чут и целият морски отрасъл Целта ни е да постигнем един не максимален, а оптимален консенсус по стратегията за раздържавяването на БМФ.
- Защо се търси стратегически инвеститор за БМФ, а не се пуснат на борсата акции, дори и миноритарен пакет, за да се тества нагласата на пазара?
- БМФ е специфична компания, която, ако бъде пусната на борсата, може да попадне на случаен инвеститор, с всички произтичащи от това непредвидими последици. Пак повтарям, ние предлагаме това, а в петък ще чуем мнението и на депутатите и хората от бранша. И ще се съобразим с него.
- Кога кабинетът ще приеме стратегията?
- Ако браншът и депутатите нямат сериозни забележки и приемат стратегията във вида, в който я предлагаме, кабинетът може дори и на 10 август да я обсъди и приеме. Но ако във Варна бъдат направени много нови предложения, на работната група ще й трябва повече време, за да ги обработи и да направи промени в текста.
- Има ли заявен интерес към БМФ досега?
- Ако има интерес, би трябвало той да е заявен в Агенцията за приватизация, а не в Министерството на транспорта. При нас са отправяни въпроси, включително и от депутати, кога ще бъде пуснато параходството за продажба. Но конкретен интерес от наш или чужд инвеститор не е имало досега. А това означава, че когато междуведомствената група е разработвала стратегията за приватизация на БМФ, не е имала предвид нечий инвеститорски интерес.
Белчо ЦАНЕВ
Коментар
-
27 Юли 2006
Стратегията за приватизация на Параходство “Български морски флот” (БМФ) ще се обсъди на 14 август с представители на морския бранш във Варна, съобщи в четвъртък министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Той поясни, че на оперативно заседание на Министерски съвет са обсъдени параметрите на документа, който ще бъде предложен за гласуване от правителството.
Заместник-председателят на парламентарната комисия по транспорт и телекомуникации Румен Ангелов (БНС) каза, че народните представители няма да допуснат по-малка компания да купи БМФ.
/ :-) /Няма значение къде си, с кой си и с какво се занимаваш - радвай се на всеки момент, на всеки ден!
Коментар
-
Български купувач за БМФ
Според източници от транспортното министерство стратегията за приватизация на Параходството се доближава максимално до предложеното от БАК
Стратегията за приватизация на Параходство Български морски флот се доближава максимално до предложената от страна на Българската асоциация на корабопритежателите (БАК), която предвижда регистрирано в България дружество да купи БМФ. Това заяви за “Позвънете Новини” източник от Министерството на транспорта и съобщенията. Самият транспортен министър Петър Мутафчиев заяви вчера във Варна, че стратегията за раздържавяване на Параходството е готова, но не пожела да разкрие детайли, преди да я внесе в Министерски съвет (МС). Това трябва да стане до две седмици. Според представители на синдикатите в БМФ това означава, че има разминавания между членове на МС по фундаментални въпроси.
Както първо “Позвънете Новини” писа, предложението на БАК предвижда продажба на 70 % от стойността на капитала на БМФ. При коректно изпълнение на приватизационните задължения от новия мажоритарен собственик, след период от 3 години държавата може да предостави на този собственик останалите 30% за вътрешно изкупуване под условие „първи отказ”. Потенциалните инвеститори се очаква да бъдат консорциуми от регистрирани в България и страни на ЕС юридически лица (които след спечелване на процедурата да прераснат в акционерни дружества). Те трябва да отговарят сумарно на три условия. Първото е да разполагат със собствени или под управление плавателни средства с общ тонаж над 200 000 DWT. Да имат опит в управлението на корабен тонаж у нас поне 2 години и да имат над 20 млн. тона превозени товари със собствени или под наем плавателни средства. Кандидатите трябва да управляват финансови активи с портфейл в корабоплаването на обща стойност над 200 млн. евро.
Работната група, която изготвяше документа, получи от различни организации пет предложения за стратегия. Петър Мутафчиев обеща вчера, че след внасянето в Министерски съвет стратегията ще бъде подложена на широка дискусия. Така или иначе тя трябва да бъде приета и от Народното събрание, където също ще бъде обсъждана. За “Позвънете Новини” член на БАК заяви, че ако стратегията на министерството се доближава до браншовата, това означава запазване на търговския ни флот. Според пожелалия анонимност корабопритежател има готовност консорциум от български фирми да участва в надпреварата за БМФ.
Пламен Енев
Коментар
-
/ да изпреваря Kristo :-)
БМФ вдига котва от държавния бряг
в.Капитал, Брой 28, 2006
Цената на държавния флот може да надхвърли милиард лева!
За пръв път управляващите стартират реална подготовка за продажба на Параходство "Български морски флот". Това поне показаха от изпълнителната власт през последните седмици. Ако е вярно, че държавата най-сетне е готова да се раздели с морския си търговски флот, сделката се очертава като една от най-големите в историята на приватизацията в България.
Според експерти от морския бизнес цената, която може да бъде постигната, е над 1 млрд. лв. за БМФ, която е най-голямата самостоятелна компания в морския бизнес в региона на Черно и Средиземно море.
/ "Харе, Харе..." ...гласовете Ви чувам :-) ;-)Няма значение къде си, с кой си и с какво се занимаваш - радвай се на всеки момент, на всеки ден!
Коментар
-
10 големи компании излизат на борсата
"Български морски флот" може да глътне компенсаторки за 100 млн. лева
Цветелина Соколова
Поне 10 големи компании се очаква да излязат на фондовата борса до края на годината. Сред тях са "Химимпорт" и "Специализирани бизнес системи", съобщиха от Българската фондова борса (БФБ) вчера. "Хемус Ер" също се готви за пускане на акции, но изчаква финала на приватизацията на "България Ер", уточниха от БФБ. Частната "Хемус ер" е сред кандидат-купувачите на държавната авиокомпания. За "Български морски флот" още няма решение дали ще се приватизира частично през борсата или не. Иначе "БМФ" вече е регистрирано като публично дружество.
През 2005 г. на борсата излязоха 3 нови дружества, а новите емисии са били 24. За първите 6 месеца на 2006 т. са листвани още 3 дружества - "Евроинс", "Българо-американска кредитна банка" и "Златен лев", а новите емисии са 25. От вчера на БФБ се търгуват и акциите на "Финтекско" и "ФеърПлей Резиденшъл пропъртис".
"Излизането на нови компании на борсата е много положително, но не е ясно за кои от тях и за какви пакети акции ще се допусне плащане с компенсаторни инструменти", коментира председателят на Сдружението на притежателите на компенсаторки Валентин Христов. Изискване на ЕС е страната да приключи с реституционните книжа до датата на влизането. Единият начин е чрез продажба на държавни предприятия през фондовата борса.
Според Христов сигурните сделки към момента - за "ТЕЦ-Варна", "ТЕЦ-Бобов дол" и "Бояна филм", ще оползотворят компенсаторки за около 55 млн. лв. Общо обаче книжата, които чакат да намерят приложение, са за около 615 млн. лв. В момента 1 лев номинал се търгува по 63-65 стотинки. Според Христов приватизацията на "БМФ" би могла да погълне още 100 млн. лв. компенсаторки. До края на юли транспортното министерство трябва да е готово с новата стратегия за приватизацията на флота.
Компаниите вече използват борсата, за да вдигат капитала си, което им дава възможност за по-големи инвестиции, каза Радослав Желязков от БФБ. Все повече дружества със специална инвестиционна цел, инвестиращи главно в имоти, а също компании от производствения сектор излизат на борсата, обясниха още от БФБ.
Коментар
Коментар