IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Харе, компенсаторки ъп,ъп...

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Петър Мутафчиев, министър на транспорта: Има политици и в БСП, които смятат, че не това е правилната стратегия
    Виолета Симеонова*

    - Г-н Мутафчиев, какво от направените по време на обсъждането на стратегията за приватизация на БМФ предложения би могло да влезе в окончателния текст, като се имат предвид кратките срокове до втория доклад на Европейската комисия?
    - Това е нов подход за работа с бранша по важни за страната проблеми. Досега винаги правителството е приемало стратегията и след това е обсъждало с комисиите и бранша текстовете. Този подход е предпоставял нещата като условия за приватизация на големи български предприятия. Аз мисля, че прилаганият от нас в момента подход е по-правилният. На базата на направените предложения ние ще преценим кое за нас е ценно и кое отговаря на целите, които си поставяме, и след това обогатеният текст ще влезе в Народното събрание.

    - Все пак има ли вариант за по-сериозни промени в стратегията, например по отношение на профила на стратегическия купувач?
    - Могат да настъпят сериозни промени в стратегията в посока гарантиране на политическите цели, които си поставя с тази приватизация българското правителство. Има ли удачни предложения, ние сме отворени за тях. Разбира се, виждате, че дебатът беше трябва ли да има по-голяма свобода за участие в приватизацията. Това е въпрос, който ще дискутираме още следващата седмица. Лично моето мнение е, че за да има сериозни гаранции за развитието на БМФ, трябва да се търсят сериозни инвеститори, и то инвеститори, чиято дейност като юридически лица, като компании предпоставя развитието на БМФ.

    - Имаме печален опит вече с Варненската корабостроителница, при чиято продажба се оказа, че големите и сериозни инвеститори не проявяват чак такъв голям интерес. Как ще привлечете такива инвеститори за БМФ?
    - Според мен БМФ като компания, като авторитет в морското търговско корабоплаване е един достатъчен мотив да има сериозен интерес от сериозните световни компании да инвестират в нея.

    - Има ли до момента заявен интерес от чужди компании към параходството?
    - Не, в Министерството на транспорта не е заявявала интерес към БМФ нито една компания, но ясно трябва да се каже, че това може да стане, когато правителството на една държава обяви, че има намерение да приватизира определена компания.

    - Не правим ли всичко това заради доклада на Европейската комисия, защото тя казва, че трябва да имаме такава стратегия?
    - Това е едно от условията, но не е определящото. Много сериозна причина е необходимостта от инвестиции, които държавата не може да осигури и, разбира се, стабилизиране на предприятието на фрахтовия пазар, т.е. превозването на повече товари. Това е основната причина, поради която вървим към приватизация и, разбира се - подобряване на управлението. Що се отнася до ангажиментите, които имаме към Европейския съюз, ние сме длъжни да ги изпълним, но има един парадокс. Винаги съм се учудвал на мотивите на предишните правителства, с които са предложили приватизация на БМФ. Там се казва, че ние предлагаме параходството за приватизация, защото по този начин ще се гарантира независимостта на инспекторите на Морската администрация. Това е абсурдно. По тази логика трябва да кажем например, че трябва задължително да приватизираме БДЖ и предприятието за железопътна инфраструктура, за да гарантираме независимост на държавната администрация. В момента тази независимост я има, но понеже има ангажимент, поет от други правителства, ние трябва да го изпълним. Но това не е определящото.

    - Съгласни ли сте със забележките на вашия колега Николай Василев по отношение на цената и профила на инвеститора?
    - Аз и работната група се запознахме сериозно с позицията на министър Василев. Това са, разбира се, дискусионни въпроси и всеки има право да участва в дискусията. Аз например приемам позицията на Николай Василев и също заставам зад това от критериите да отпаднат 10 процента за профил на инвеститора и те да бъдат прехвърлени към цената. Но не мога да приема, че за да гарантираш развитието на БМФ, всичко трябва да е цена. Честно казано, това е един крайно либерален подход - продаваме едно предприятие и повече не се интересуваме от него. За съжаление голяма част от приватизациите на предишните правителства, и повечето под пряка отговорност на Николай Василев, са продадени точно по тази схема.

    - Всичко това, което и Вие казахте, и това, което министър Василев каза, означава ли, че възниква напрежение в коалицията?
    - Това, че има различни мнения между министри от една или друга партия в коалицията не означава, че има проблеми. Напротив истината се ражда в дебата и в различните позиции. Аз мога да кажа, че има политици и от БСП, които смятат, че не това е правилната стратегия, затова нека не правим политически изводи за бъдещето на коалицията от предложената стратегия.

    - Ще се вземат ли предвид исканията, свързани с процента, който ще бъде предложен за продажба с компенсаторни записи?
    - Въпросът е поставен на политическо обсъждане. По принцип ще се търси път как с приватизация да се реализират тези записи, които са в държателите, но за БМФ мисля, че не е удачно да продаваме 30 процента срещу компенсаторни записи.

    - Но така или иначе ще има процент, определен за продажба срещу компенсаторки?
    - В предварителния вариант на стратегията са заложени 5 процента, но при обсъжданията в правителството и Народното събрание той може да се промени. Не може да се отмени обаче да няма въобще акции, които да се купят с компенсаторни записи, защото има решение за това. Няма как да се избегне.

    - Кога реално може да стартира приватизацията на БМФ?
    - Трябва да се търси моментът в този период - края на 2006 - началото на 2007 г. - кога ще е най-удачно. Надявам се в края на есента - до 2007 г., да има сериозна промяна и в цените на чартирането, което ще даде благоприятни условия за приватизация.

    - Каква цена очаквате за 70 процента от БМФ? Направихте аналогия с бъдещите инвестиции, които да са между 500 млн. и 1 млрд. долара, които да са сравними с покупната цена.
    - Не си позволявам да споменавам каквито и да било цифри в стратегия, която още не е приета, и по една процедура, която още не е започнала. Ако започна да говоря с конкретни цифри, ще започна да подсказвам на бъдещите инвеститори. А ако те искат да дадат повече? Ние имаме своите очаквания, но не искайте от мен да ви кажа какви са те, защото е въпрос на воля на инвеститора.

    - Кой ще управлява активите, които ще бъдат извадени от БМФ?
    - Още не сме уточнили процедурата, по която това ще стане. За да можем по-бързо да подготвим приватизацията, най-вероятно те ще бъдат прехвърлени към Министерството на транспорта, а след това ще видим по какъв начин ще оперираме с тях.

    - Г-жа Каменова каза, че съпътстващите дейности, които ще бъдат извадени от активите на дружеството преди приватизацията, са всички, които са извън генералните и насипни товари.
    - Не, не, това са всички дейности и активи, които са извън пряката дейност на БМФ. Нека така да се уточним. Това е политическото виждане на българското правителство - извеждат се само неоперативните активи. Г-н Мирчев има едно предложение и аз съм склонен да помислим по отдаването на концесия на фериботното плаване, защото то най-после трябва да заработи. Ще го обсъдим и ще решим.

    * Използвани са въпроси и на други медии.

    Коментар


    • Морският бранш възропта срещу стратегията за приватизация на БМФ
      Недостатък на документа е и заложеното приоритетно развитие на насипните и генералните товари, смята председателят на Българската асоциация на корабните брокери и агенти Свилен Крайчев. Световната тенденция сочи, че най-динамичният сектор в шипинга са контейнерните превози. В момента в контейнери се превозва почти всичко, включително насипни и генерални товари - зърно, метали и др. Недоумение буди и изпускането на развитието на танкерите и химикаловозите, където се строят най-големите кораби и се правят най-големите инвестиции, каза Крайчев. Според него претенцията в консорциума на купувачите да има чартьор е залитане на членовете на работната група, изготвила документа.

      Коментар


      • Приватизират БМФ по схемата на корабния във Варна
        Илка Катрева

        "Параходство Български морски флот" ще бъде раздържавено по схемата на варненската корабостроителница. Стратегията за приватизацията на националния морски превозвач, която вчера бе подложена на публично обсъждане от транспортния министър Петър Мутафчиев във Варна, предвижда 70 на сто от капитала на дружеството да бъдат продадени на чартър-наемател или консорциум, които трябва да отговарят на определени изисквания.
        30% от производствените капитали ще се продават след пет години, а едва 5 процента от акциите са предвидени за продажба чрез компенсаторки. От капитала на дружеството ще бъдат извадени неприсъщите за дейността активи, каквито са почивна база, квалификационният център, ветроходът "Калиакра".
        Председателката на експертната група, работила над стратегията за приватизация на БМФ Цвета Каменова заяви, че цената на 70 на сто от активите е равностойна на размера на инвестициите, които бъдещият собственик трябва да вложи, за да обнови остарелия корабен парк.
        Стратегическият купувач на параходството е чартър-наемател или обединение между чартър и корабен мениджър, като първият трябва да притежава 51 на сто от капитала на консорциума. Представеният профил на потенциалния инвеститор накара хора от морските среди във Варна да разпознаят в него български фирми, които се смятат за "свои" до управляващите в момента.
        Как държавата ще контролира и гарантира предмета на дейност на БМФ, ако притежава само 30 на сто от акциите, попита дългогодишният шеф на БМФ кап. Атанас Йонков. Той твърди, че най-доброто за икономиката на страната е държавата да запази мажоритарния си дял с 51 на сто от БМФ и да продаде останалата част от активите. Браншовици от морските среди негодуваха, че са получили стратетията преди дни и че тяхното мнение не е взето под внимание.

        Коментар


        • Ha-Ha-Ha- tezi komunjagi,akul njamat, no EC 6te gi postavi na mjastoto im. Ne sa zabravili murafetite na LENIN-STALIN-DIMITROV

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Kristo

            Според проекта за приватизация бъдещият инвеститор е задължен да запази основната дейност на дружеството за срок от 10 години от датата на придобиване на акциите.

            Той ще е задължен да запази и структурата и разпределението на капитала в БМФ за срок от 5 години от закупуването му.

            Стратегията съдържа и забрана за намаляване на придобитото акционерно участие от купувача в дружеството за срок от 10 години.

            Купувачът е задължен да не допуска ликвидации и обявяване на дружеството в несъстоятелност за 10-годишен период, а за същият този период инвеститорът ще трябва да гарантира плаването под българско знаме на поне 60% от общия брой кораби, а до 20 години да се обнови целият български морски флот.
            :-)
            Най-добре е купувачът на БМФ да се казва Мутафчиев!
            ;-) :-)
            Тия или Тоя съвсем са полудели :-)
            забранява се това,задължава се онова,ще трябва да гарантира плаването на 60% от корабите под български флаг за 10 години!!! а до 20 години да обнови целия български морски флаг!!! ...та и след 20 години червените отново говорят за български морски флаг:-)
            Затова и предлагам БМФ направо да се предложи на концесия за 20 години ;-)
            ...има три вероятности за купувач в Мутафчиевата стратегия :
            1.Българска фирма (онли) :-) продава се без пари, щот наште нЕмат пари :-)
            2.нещо ала Заеви Груп или филмът Балкан - втора серия :-)
            :-)
            3.Министър Мутафчиев ;-) купува за 1 лев и си реализира перфектно стратегията с гаранциите ;-)
            ...
            4.Нова стратегия :-) защо не, нЕма да им е за първи път :-)
            ... виждаме,че всяка следваща стратегия се прави все едно се забравя,че е имало предишна и то такава вече приета от предишно правителството...но за пореден път за мен се доказва,че в България няма никакво уважение и зачитане между институциите (после се очаква народът да ги уважава !), а партийните интереси са номер едно, доказва се, че националните интереси и постигането на по-висока приватизационна цена не са на първо място (когато си беден - най-важното е ЦЕНАТА) , иначе ни трябват пари и все се търсят пари за здравеопазване, търсят се пари за учителите, търсят се пари за инфраструктура,търсят се пари за увеличение на пенсиите...и все се разчита,че народецът нищо не разбира и държейки го в нищета ще могат да го управляват все по-лесно.

            Да видим обаче как ще реагира ЕС като види,че НЯМА да продадем БМФ и като види ,че България до 31.12.2006г. няма да реши проблемите с реституцията.Със сигурност Мутафчиев НЕ ЗНАЕ , че още през 1996 година България е подписала резолюция на ПАСЕ, която изисква при присъединяването ни към ЕС процесът на реституция да е приключил.Още едно доказателство,че България не уважава собствените си подписи и ангажименти.Как може да очакваме,че в ЕС ще бъдем уважавани,как правителството може да разчита ще ще бъде уважавано с поредните си още по рождение недъгави решения?
            Иначе вярвам,че има още професионалисти в правитлствто които ще успеят да помогнат на колегата си ...или пък ще потърсят по-компетентен министър !
            ;-)
            Няма значение къде си, с кой си и с какво се занимаваш - радвай се на всеки момент, на всеки ден!

            Коментар


            • Finance.news- Продават 70% от Български морски флот
              70% от акциите на Български морски флот ще бъдат предложени за приватизация.
              Той ще бъде продаден на стратегически инвеститор или на консорциум от стратегически инвеститори и фирми със сходна дейност.

              Това стана ясно на обществената дискусия по стратегията за раздържавяване на параходство БМФ във Варна, информира БНР.

              Предвижда се стратегическият инвеститор да бъде чартьор, който да осигурява превозите на товари.

              Това обикновено са големите корабособственици.

              Важен критерий ще бъде балансът между цената и инвестиционната програма при покупката на БМФ.

              Според проекта за приватизация бъдещият инвеститор е задължен да запази основната дейност на дружеството за срок от 10 години от датата на придобиване на акциите.

              Той ще е задължен да запази и структурата и разпределението на капитала в БМФ за срок от 5 години от закупуването му.

              Стратегията съдържа и забрана за намаляване на придобитото акционерно участие от купувача в дружеството за срок от 10 години.

              Купувачът е задължен да не допуска ликвидации и обявяване на дружеството в несъстоятелност за 10-годишен период, а за същият този период инвеститорът ще трябва да гарантира плаването под българско знаме на поне 60% от общия брой кораби, а до 20 години да се обнови целият български морски флот.

              Коментар


              • Искат още гаранции при приватизацията на БМФ
                Валентина Димитрова

                Продажбата на БМФ е пример за държавническо мислене и национално отговорно поведение, каза министърът на транспорта и съобщенията Петър Мутафчиев във Варна, по време на публичното обсъждане на стратегията за приватизация на параходството. Министър Мутафчиев обяви, че подобряването на конкурентноспособността е една от причините,които налагат приватизация на параходството.

                Според председателя на парламентарната Комисия по транспорт проф. Йордан Мирчев, БМФ не може да бъде продадено чрез компенсаторни механизми и за стотинки. Според него приравняването на цената и инвестицията при приватизацията на БМФ е добър ход, но са нужни повече гаранции,че дружеството няма да последва пътя на “Балкан”

                Коментар


                • Drugar4etata 6te padnat ot vlast , no kolkoto po rano po dobre, za6toto pak 6te napravjat golemi porazii.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Hakkinen
                    След тези новини май заглавието трябва да премине в "Харе, компенсаторки даун, даун..."
                    ;-)
                    няколко пъти се опитваха тук да правят такава тема :-), но както казваше онзи Стате "Комповете са като швейцарските франкове.Най-доброто убежище при криза и неясноти"
                    ...а доколкото Мутафов ;-), май вече e ясно първия, който ще си ходи как се казва :-)
                    Не може да очакваш купувач,който хем ще купува хем ще му се бъркаш в работата как да вдигне едно напълно източено дружество...
                    Явно акъл на високо не вирее, трябва ни по-нисък министър :-)
                    P.S.
                    Аз предлагам държавата да си запази 30-те% проценти не за 5 , а за 50 години ;-) и така да ги предложи тогава тези 30% ще струват колкото 5 пъти днешните 70% ;-)...или пък най-добре е в стратегията да залегне точка,че след 20 години държавата ще си върне собствеността върху 70% от флота ;-)...20 годишна концесия на БМФ е т'ва е най-червеното ;-) :-)
                    ;-)
                    Няма значение къде си, с кой си и с какво се занимаваш - радвай се на всеки момент, на всеки ден!

                    Коментар


                    • След тези новини май заглавието трябва да премине в "Харе, компенсаторки даун, даун..."
                      "The most valuable commodity I know of is information." Gordon Gekko

                      Коментар


                      • Ami da napravjat pak edna nacionalizacija

                        Коментар


                        • Мутафчиев: БМФ няма да се продава срещу компенсаторки


                          Светлана НЕНОВА | 02 август, 20:56



                          Параходство "Български морски флот" (БМФ) няма да се продава срещу компенсаторки на фондовата борса, но след пет години държавата може да пусне на борсата участието си в дружеството. Това предвижда стратегията за приватизация на БМФ, която утре транспортното министерство ще обсъди с браншовите организации във Варна. Документът предвижда държавата да продаде 70% от акциите на държавния флот на стратегически инвеститор, а останалите да бъдат пуснати на борсата 5 години след сделката.

                          Стратегическият инвеститор е обединение между чартьор и корабен мениджър, като чартьорът притежава най-малко 51% от капитала на обединението. Мутафчиев допуска възможността само 5% от държавния дял да бъдат изтъргувани срещу компенсаторки преди изтичането на петгодишния срок след сделката. На въпрос как ще стане това, след като от 2007 г. компенсаторките не трябва да съществуват, Мутафчиев обясни, че по въпроса се търси становището на финансовото и икономическото министерство. Ограничението за продажбата на държавния дял на борсата е заложено, защото държавата иска да си запази контрола върху дейността на дружеството, обясни той. Офертите на кандидатите според стратегията ще се оценят по цена, инвестиции и профил на инвеститора. Според Мутафчиев ще се търсят компании, които ще развиват дружеството, и корабособственици също могат да участват в процедурата. Именно профилът на инвеститора беше най-спорният момент при обсъждане на стратегията от правителството. Срещу така заложените критерии се обяви министърът на държавната администрация Николай Василев. Неофициално се твърди, че предложената стратегия не дава възможност на корабособственици да участват в приватизацията на държавния

                          Коментар


                          • Eto kakvo misljat Komunistite- v-k Duma - Продажбата на БМФ събира транспортния бранш

                            Във Варна днес е публичното обсъждане на стратегията за приватизация

                            По инициатива на транспортния министър Петър Мутафчиев и парламентарната комисия по транспорт и съобщения във Варна днес ще има публични дебати на стратегията за продажба на Български морски флот (БМФ). По този повод в морската столица ще бъдат председателя на комисията Йордан Мирчев, лидерът на КНСБ Желязко Христов, президентът на КТ "Подкрепа" Константин Тренчев, представители от различни парламентарни групи и морските браншови организации.



                            Работната стратегия за приватизацията на БМФ, която ще се разгледа предвижда държавата да предложи за продажба 70% от акциите на държавния флот на стратегически инвеститор, а останалите да бъдат пуснати на борсата 5 години след сделката. Според текста ще се продават само активи, които са свързани с дейността на дружеството.
                            По повод дебатите за БМФ бившият транспортен министър и настоящият на държавната администрация Николай Василев излезе със становище. В него той посочва като предимство на старата стратегията от 2004 г. факта, че тя вече е приета след публична дискусия и няма да се губи време отново. Според Николай Василев в новата стратегия нямало на гаранции, запор на акции и активи, неустойки.

                            Коментар


                            • Явно собствениците на компенсаторки ще трябва да чакат следващите парламентарни избори :-(

                              БМФ скара министри


                              Юлиана Бончева, Силвия Георгиева

                              Министърът на държавната администрация Николай Василев влезе в схватка с транспортния си колега Петър Мутафчиев заради приватизацията на "Български морски флот". Бившият отговарящ за транспорта в предния кабинет обяви сегашната стратегия за раздържавяване на варненската корабна компания за сбъркана. Василев вчера първо огласи "позицията" си чрез агенция БГНЕС, а после изложил несъгласията си и на заседанието на Министерския съвет.
                              Според работния план на Петър Мутафчиев 70% от БМФ ще бъдат обявени за продан чрез конкурс сега, а другите 30% ще бъдат пуснати на борсата, но чак след 5 години. Освен това до състезанието няма да бъдат допускани корабни компании. Това според Василев са двете най-слаби точки в новата проектостратегия. Жълтият министър смята, че пускането на 30% от акциите на фондовия пазар не бива да се отлага. Той напомни, че притежателите на компенсаторки отдавна чакат властта да изпълни обещанието си и да разреши БМФ да излезе на борсата, като за акциите й се плаща и с реституционни книжа.
                              Кой е крив и кой прав, ще стане ясно утре във Варна, където ще обсъждаме приватизацията на БМФ с представители на бранша и синдикатите, каза пред "Сега" министър Петър Мутафчиев вчера. Според него държавата ще задържи 30% от акциите, за да е сигурна, че другите 70% са попаднали в добри ръце, и тогава ще ги пласира на борсата. Това мнение защити и шефът на транспортната комисия Йордан Мирчев от НДСВ. След 5 години 30% от акциите на БМФ ще струват колкото струват 70% сега", обясни той. Радослав Илиевски от Коалиция за България също подкрепи плана на Мутафчиев. Не съм голям привърженик корабособственици да бъдат допускани до сделката, защото тогава БМФ може да окаже в ръцете на конкурент, който иска да я източи и затвори, обясни Илиевски.

                              Коментар


                              • ;-)
                                Заядливеца,
                                точно тук не позна :-) сгъстеният въздух има само една посока - избухване :-)
                                Ветераните знаят защо :-)
                                Няма значение къде си, с кой си и с какво се занимаваш - радвай се на всеки момент, на всеки ден!

                                Коментар

                                Working...
                                X