If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
БВП расте номинално с около 7% на година а след инфлация с 3.2%. Има данни в НСИ така че стига да имаш желание може да провериш. Общо взето статията която си качил е позитивна - силно покачване на заплати, ниска безработица, силно потребление и инвестиции.
Я ми ги покажи тези данни, много държа да видя черно на бяло, как и кога икономиката уж растяла с 7% на година.
Ти представяш ли си за момент ако имаше 7% ръст в България, какво квичене на гербавите по всички медии щеше да има. Боко дебелата тиква сигурно всеки ден щеше да се хвали по новините и по всички телевизии как спасил българите от гадните комунисти и как бил румънците по икономически растеж.
За последно 5-6% растеж в България е имало при Станишката преди повече от 10 години с 2-3%годишна инфлация, затова тогава имаше и голям интерес от чужди инвеститори към страната.
Но откакто тиквата и калинките му се намърдаха на власт, ситуацията се скапа и растежът е почти замрял.
Като приспаднем от БВП по 3-4% годишна инфлация за последните години, се вижда, че реалният растеж на българската икономика крета около нулата. Българската икономика се движи със скоростта на охлюв по баир. С такива темпове след 100 години може и да има някакъв видим напредък, а то дотогава сигурно няма да са останали българи.
Много мрачни новини от БАН за икономиката на България
Докладът изследва състоянието и развитието на националното стопанство през 2018 г. и представя прогнозни оценки за икономическото развитие в средносрочен план. Разгледани са основните сектори на икономиката (реален, външен, фискален, паричен, банков) и е анализиран пазара на труда. Разгледани са въпросите на финансовата децентрализация и на структурните промени, настъпили в икономиката през последните години.
Тази година фокусът е поставен върху структурните дисбаланси и произтичащите от тях рискове за икономиката, информира БГНЕС. Темпът на икономически растеж на БВП намалява от 3.6% през 2017 г. на 3.1% през 2018 г. Въпреки забавянето, растежът остава над средния за страните от ЕС, но е сред най-ниските измежду новите страни-членки. Независимо от общо взето положителните икономически перспективи, запазването на настоящите темпове на икономически растеж означава, че сближаването със средния доход на глава от населението в ЕС остава далеч в бъдещето.
ЗАПЛАТИ Увеличенията на заплатите и подобрените очаквания на домакинствата оказват положително въздействие върху частното потребление – потреблението на домакинствата се увеличава с 6.3%, подкрепено от продължаващо нарастване на доходите, увеличение на заетостта и повишение на доверието на потребителите. Ръстът на потреблението в публичния сектор също е по-силен, отколкото през предходните години, отразявайки главно нарастването на разходите за персонал и издръжка.
ИНВЕСТИЦИИ Инвестициите плавно се възстановяват – след спада от 6.6% през 2016 г., през 2017 г. брутообразуването в основен капитал нараства с 3.2%, а през 2018 г. се ускорява до 6.5%. Нетният износ, който допреди няколко години е основен двигател на растежа, вече е с отрицателен принос към общия растеж. Това се дължи както на забавянето на растежа на износа, така и на по-силното вътрешно търсене, отразяващо се върху обемите на вноса, в т.ч. и на потребителски стоки. Затвърждава се тенденцията от последните години на заличаване на разрива между фактическия и потенциалния БВП. Неблагоприятна констатация е, че постигнатият растеж все още не може да се определи като приобщаващ и няма осезаемо въздействие върху намаляването на бедността и икономическите и социални неравенства. Равнищата на бедност и неравенство на доходите са най-високите в ЕС.
ДАНЪЦИ Данъчната система, основана на пропорционалното облагане на доходите, не само че не съдейства за намаляване на неравенството в пазарните доходи, а дори спомага за неговото задълбочаване. Това се дължи както на липсата на преразпределителен ефект от пропорционалния подоходен данък, така и на сравнително ниското равнище на разходите за социална закрила и липсата на механизъм за по-добро насочване и актуализиране на социалните трансфери към нуждаещите се.
ПРЕПОРЪКИ Препоръчителната политика в средносрочен и дългосрочен план е към запазване на фискалната стабилност, но в същото време трябва ясно да се заяви, че стимулиращите растежа публични разходи са инвестиции в образование (подобряване на човешкия капитал – знания, разбиране, умения), здравеопазване (повишаване на производителността на труда и продължителността на живота в добро здраве) и икономическа инфраструктура. Друга важна насока на реформи за осигуряване на устойчивото развитие на националната икономика ще изисква по-справедлива и рационална данъчна система. Тези важни и структуроопределящи реформи трябва да се извършат след внимателна „оценка на въздействието“, тъй като е невъзможно да се очаква както положителен фискален ефект, така и дългосрочен макроикономически ефект. В някои случаи може да се наложи да се избира между временен по-висок дефицит и дългосрочни ефекти.
БВП расте номинално с около 7% на година а след инфлация с 3.2%. Има данни в НСИ така че стига да имаш желание може да провериш. Общо взето статията която си качил е позитивна - силно покачване на заплати, ниска безработица, силно потребление и инвестиции.
Европейската комисия намалява леко прогнозата си за развитието на икономиката на България за 2019 година. Докато в зимната си прогноза очакванията бяха за ръст на брутния вътрешен продeкт (БВП) за настоящата година от 3.6 на сто. Сега анализаторите от Брюксел очакват БВП да забави ръста си до 3.3 на сто и да се разшири до 3.4 на сто през следващата 2020 година.
Като приспаднем от БВП по 3-4% годишна инфлация за последните години, се вижда, че реалният растеж на българската икономика крета около нулата. Българската икономика се движи със скоростта на охлюв по баир. С такива темпове след 100 години може и да има някакъв видим напредък, а то дотогава сигурно няма да са останали българи.
Много мрачни новини от БАН за икономиката на България
Докладът изследва състоянието и развитието на националното стопанство през 2018 г. и представя прогнозни оценки за икономическото развитие в средносрочен план. Разгледани са основните сектори на икономиката (реален, външен, фискален, паричен, банков) и е анализиран пазара на труда. Разгледани са въпросите на финансовата децентрализация и на структурните промени, настъпили в икономиката през последните години.
Тази година фокусът е поставен върху структурните дисбаланси и произтичащите от тях рискове за икономиката, информира БГНЕС. Темпът на икономически растеж на БВП намалява от 3.6% през 2017 г. на 3.1% през 2018 г. Въпреки забавянето, растежът остава над средния за страните от ЕС, но е сред най-ниските измежду новите страни-членки. Независимо от общо взето положителните икономически перспективи, запазването на настоящите темпове на икономически растеж означава, че сближаването със средния доход на глава от населението в ЕС остава далеч в бъдещето.
ЗАПЛАТИ Увеличенията на заплатите и подобрените очаквания на домакинствата оказват положително въздействие върху частното потребление – потреблението на домакинствата се увеличава с 6.3%, подкрепено от продължаващо нарастване на доходите, увеличение на заетостта и повишение на доверието на потребителите. Ръстът на потреблението в публичния сектор също е по-силен, отколкото през предходните години, отразявайки главно нарастването на разходите за персонал и издръжка.
ИНВЕСТИЦИИ Инвестициите плавно се възстановяват – след спада от 6.6% през 2016 г., през 2017 г. брутообразуването в основен капитал нараства с 3.2%, а през 2018 г. се ускорява до 6.5%. Нетният износ, който допреди няколко години е основен двигател на растежа, вече е с отрицателен принос към общия растеж. Това се дължи както на забавянето на растежа на износа, така и на по-силното вътрешно търсене, отразяващо се върху обемите на вноса, в т.ч. и на потребителски стоки. Затвърждава се тенденцията от последните години на заличаване на разрива между фактическия и потенциалния БВП. Неблагоприятна констатация е, че постигнатият растеж все още не може да се определи като приобщаващ и няма осезаемо въздействие върху намаляването на бедността и икономическите и социални неравенства. Равнищата на бедност и неравенство на доходите са най-високите в ЕС.
ДАНЪЦИ Данъчната система, основана на пропорционалното облагане на доходите, не само че не съдейства за намаляване на неравенството в пазарните доходи, а дори спомага за неговото задълбочаване. Това се дължи както на липсата на преразпределителен ефект от пропорционалния подоходен данък, така и на сравнително ниското равнище на разходите за социална закрила и липсата на механизъм за по-добро насочване и актуализиране на социалните трансфери към нуждаещите се.
ПРЕПОРЪКИ Препоръчителната политика в средносрочен и дългосрочен план е към запазване на фискалната стабилност, но в същото време трябва ясно да се заяви, че стимулиращите растежа публични разходи са инвестиции в образование (подобряване на човешкия капитал – знания, разбиране, умения), здравеопазване (повишаване на производителността на труда и продължителността на живота в добро здраве) и икономическа инфраструктура. Друга важна насока на реформи за осигуряване на устойчивото развитие на националната икономика ще изисква по-справедлива и рационална данъчна система. Тези важни и структуроопределящи реформи трябва да се извършат след внимателна „оценка на въздействието“, тъй като е невъзможно да се очаква както положителен фискален ефект, така и дългосрочен макроикономически ефект. В някои случаи може да се наложи да се избира между временен по-висок дефицит и дългосрочни ефекти.
Европейската комисия намалява леко прогнозата си за развитието на икономиката на България за 2019 година. Докато в зимната си прогноза очакванията бяха за ръст на брутния вътрешен продeкт (БВП) за настоящата година от 3.6 на сто. Сега анализаторите от Брюксел очакват БВП да забави ръста си до 3.3 на сто и да се разшири до 3.4 на сто през следващата 2020 година.
Привет от Хаваите. Как е в кабината на тира? Има ли много снимки в списанията.
Списанията си ги гледай ти.Това ще ти остане.Аз не съм като теб лъжец.Едно басче искаш ли да чукнем да речем за 50 000 $. Направо лайф видео ще ти пусна от плажа.Оооо забравих няма смисъл.Ти няма как да платиш баса.
Ние като двойкаджии това го отиграхе март ,април и при Сирма,Монбат,Треис,ФПП,Албена,Софарма,Дръвчо,ЦКБ,Х имчо,Билболд и да ме извини
някой ако съм го пропуснал.
цените на тези акции които си ги изброил паднаха последните месеци защото имаше причина това да се случи ........ виж мажоритарите им и мениджъмнта какви ги вършат
Юни месец предстои преглед на банките от ЕЦБ а те искат или не искат трябва да покажат добри резултати иначе еврозоната ще я
зяпаме през крив макарон.Очаквам ПИБ,ЦКБ,БАКБ,Тексим и свързаните с тях компании да поведат хорото.
прегледа на банките не предстои през юни ....... а през юни ще свършат проверките които започнаха ноември
Юни месец предстои преглед на банките от ЕЦБ а те искат или не искат трябва да покажат добри резултати иначе еврозоната ще я зяпаме през крив макарон.Очаквам ПИБ,ЦКБ,БАКБ,Тексим и свързаните с тях компании да поведат хорото.
активите на банките ще се оценяват към 31.12.2018 год. .......... какъв е смисъла да се вдигат цените на картоните през май и юни?
Коментар