IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

БДЖ

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Преди 10-на години ми разказваха за един търг в БДЖ....( по спомен нещо свързано със сигурността...) Аз не повярвах....
    Аз бих създал отдел "Вътрешна сигурност и борба с корупцията "......С право да закопчават на място лапачите....
    Краде се нафта, парите от билетите, договорите за подръжка, договорите за доставка, СМР.......Всички са чували и го знаят...И какво от това....Един кондуктор хванаха и той горкия се оправда , че изплащал жилище на детето и затова ползвал влака като личен трезор.....

    Коментар


    • Първоначално изпратено от BOBAN1 Разгледай мнение
      През лятото на 1988 г., когато пътувах с влак за Киев и после за Москва, не можех да повярвам на очите си какво чудо беше на гарата в Яш, Североизточна Румъния. Стотици гладни циганета, заедно с родителите им, причакваха влака от София, за да им хвърлим нещо - бонбони, бисквити, дъвки и т.н. Преминавайки през Румъния, влакът постоянно бе заключен и охраняван от местни полицаи и въоръжени жандармеристи, а пейзажът по гарите бе покъртителен.
      Днес, 25 години по-късно, картината се обърна. Вече ние сме мизерниците, а на румънците само можем да им дишаме прахта.
      Благодарение на дългосрочна програма за развитие на железниците, която стартира през 2010 г., държавната железопътна компания на Румъния CFR Calatori регистрира нетна печалба от 35,8 милиона евро през първата половина на 2014 г., с 29% повече в сравнение със същия период на 2013 г. Операторът няма задължения към държавния бюджет през 2014 г. През първите 9 месеца дълговете му са били намалени с 60.5%, а приходите са се увеличили с 19.54%, докато разходите са намаляли с 13%. Превозваните пътници са се увеличили с 15%, а производителността на труда - с 24%. Данните са от транспортния им министър Йоан Рус.
      Московски, дришльо, разбираш ли за какво става въпрос?


      https://www.facebook.com/yordan.mich...02400970424464
      Това което си написал е самата истина.Аз се возих през 1990г с влак от границата с Унгария до Русе.Вагоните се заключваха със синджири и катинари.Бяхме предупредени да не отваряме прозорците.По гарите тълпи хора чакаха влака и се надаха някой да хвърли фас за да го допушат.Днес Румъния има пътища без дупки и въобще не можем да се сравняваме с тях.

      Коментар


      • През лятото на 1988 г., когато пътувах с влак за Киев и после за Москва, не можех да повярвам на очите си какво чудо беше на гарата в Яш, Североизточна Румъния. Стотици гладни циганета, заедно с родителите им, причакваха влака от София, за да им хвърлим нещо - бонбони, бисквити, дъвки и т.н. Преминавайки през Румъния, влакът постоянно бе заключен и охраняван от местни полицаи и въоръжени жандармеристи, а пейзажът по гарите бе покъртителен.
        Днес, 25 години по-късно, картината се обърна. Вече ние сме мизерниците, а на румънците само можем да им дишаме прахта.
        Благодарение на дългосрочна програма за развитие на железниците, която стартира през 2010 г., държавната железопътна компания на Румъния CFR Calatori регистрира нетна печалба от 35,8 милиона евро през първата половина на 2014 г., с 29% повече в сравнение със същия период на 2013 г. Операторът няма задължения към държавния бюджет през 2014 г. През първите 9 месеца дълговете му са били намалени с 60.5%, а приходите са се увеличили с 19.54%, докато разходите са намаляли с 13%. Превозваните пътници са се увеличили с 15%, а производителността на труда - с 24%. Данните са от транспортния им министър Йоан Рус.
        Московски, дришльо, разбираш ли за какво става въпрос?


        https://www.facebook.com/yordan.mich...02400970424464

        Коментар


        • Да а защо не направо MagLev, много добре ще се рентира
          Custodite sortem vestram

          Коментар


          • Според участниците в един друг форум следващата стъпка е пускане на влак-стрела от Бояна до Драгалевци

            Не-заслужил инвеститор

            Коментар


            • Първоначално изпратено от tnm Разгледай мнение
              В началото на годината реших да попитам колко горе-долу ще ми излезе удоволствието да се възползвам от услугите на Товарни превози.
              Като начало, само за пускането на влак в закрита ЖП Товарна гара ми поискаха 1101 евро. Маневра влизане и маневра излизане по 6 евро, наем на вагон 35 евро, на тон товар 7,02 евро, още няколко такси, които услужливата ми дългосрочна памет вече не помни ...
              Та значи на тон, превоза с влак от определена точка Х до точка У ми излиза 28 български лефа, а с ТИР - 17 български лефа. Дотук с евтиния ЖП товарен транспорт.
              Колкото да пътническите превози - да има места, които с масов транспорт са достъпни само с влакове. Но лично аз съм свидетел как по такива линии се возят 10-15 човека на влак.
              Повечето са пенсионери, които не плащат пълната такса. Казвали са ми, че с парите от билетите по една от тези линии се покриват само около 2% от разходите на влака
              Може би закупуването и пускането на шинобусите по тези направления ще бъде едно добро решение.
              Всички печеливши транспортни услуги по българските железници са в частни фирми.
              БДЖ се докарва упорито години наред до фалит.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от fortiss Разгледай мнение
                БДЖ има потенциал, но явно не и в ръцете на некадърни упарвляващи - това много меко казано, защото ще се нанижат и други верни определения.
                Транспорта на зърно, който е много актуален за БГ - БДЖ не се включи толкова години наред.
                Същото важи и за Български пощи при това развитие на каква ли не търговия и пратки през последните 5-6 години.
                Е какво да ги правим тези компании????
                В началото на годината реших да попитам колко горе-долу ще ми излезе удоволствието да се възползвам от услугите на Товарни превози.
                Като начало, само за пускането на влак в закрита ЖП Товарна гара ми поискаха 1101 евро. Маневра влизане и маневра излизане по 6 евро, наем на вагон 35 евро, на тон товар 7,02 евро, още няколко такси, които услужливата ми дългосрочна памет вече не помни ...
                Та значи на тон, превоза с влак от определена точка Х до точка У ми излиза 28 български лефа, а с ТИР - 17 български лефа. Дотук с евтиния ЖП товарен транспорт.
                Колкото да пътническите превози - да има места, които с масов транспорт са достъпни само с влакове. Но лично аз съм свидетел как по такива линии се возят 10-15 човека на влак.
                Повечето са пенсионери, които не плащат пълната такса. Казвали са ми, че с парите от билетите по една от тези линии се покриват само около 2% от разходите на влака
                Може би закупуването и пускането на шинобусите по тези направления ще бъде едно добро решение.
                Приятелството се състои от серия изловени и неизловени предателства !!!
                Мечо

                Коментар


                • http://www.agweb.com/article/buffett...-upgrade-blmg/

                  така се работи, дори и в трудни условия
                  а нашите - запушват дупки с пари на данъкоплатците - така е най-лесно, а и с този управленски капацитет това могат - ВСИЧКИ

                  Коментар


                  • БДЖ има потенциал, но явно не и в ръцете на некадърни упарвляващи - това много меко казано, защото ще се нанижат и други верни определения.
                    Транспорта на зърно, който е много актуален за БГ - БДЖ не се включи толкова години наред.
                    Същото важи и за Български пощи при това развитие на каква ли не търговия и пратки през последните 5-6 години.
                    Е какво да ги правим тези компании????

                    Коментар


                    • От друга страна трябва да призная, че предпочитам данъците ми да отиват за БДЖ вместо за неща като КТБ...Според мен трябва да се затворят всички пътнически линии, които са на загуба, с изключение на тези, за които няма алтернативен транспорт...и тогава вече да се види колко точно ще е необходимата субсидия...и още нещо БДЖ е предприятието с най-много кражби на дребно...имал съм честта да работя в контакт с БДЖ и знам за какво става въпрос...

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Fiscalist Разгледай мнение
                        Апропо, мисля, че това е поредното проявление на един типичен български проблем, вероятно коренящ се в комунистическото минало, а именно една нездрава мегаломания в икономически план. Тя се вижда с просто око - Кремиковци, АЕЦ Белене все мегаломански проекти. Винаги голямото е по-хубаво от малкото. Та така и за БДЖ, трябва задължително да е огромно и субсидирано с раздут персонал и линии и да крета по старите релси и да минава през всички населени места в държавата. Защото как може държавата без железницата си/ стоманения си мастодонт / атомните си централи, каква държава е това? А в крайна сметка според мен, държавата трябва да дава приоритет на ефективните проекти, пък били те не особено бляскави, вместо да субсидира гълтащи пари мастодонти. Типичен пример са "новите" мотриси Сименс, които са абсолютна сюблимация на тема "на гол тумбак, чифте пищови" минаваща през порутените изчезващи градчета където последният човек вероятно ще е напуснал до 2020.
                        Да, напълно съм съгласен с теб, тъкмо мислех да пиша, че ние трябва най-добре да сме научили, че изкуствено поддържаните неща се сгромолясват рано или късно....но по принцип българите трудно взимат уроци

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Fiscalist Разгледай мнение
                          Разбирам какво искаш да кажеш, но не приемам част от изводите ти..... Съответно и възниква въпросът за оптимизация. Извини ме, но според мен е по-добре да се направи един анализ, и да се сравни кое е по-скъпо, да се поддържат празните стари влагове по села и паланки, които пътуват полупразни със скоростта на конска каруца, или на тези 10 души, които пътуват в тях, да се дадат някакви социални плащания, наречи ги "транспортни" и да си платят с тях нормален вид транспорт.
                          Приятелю, ХЕМ "разбираш какво казвам" /не - искам да кажа/, хем подменяш първоначалната си теза, която БЕШЕ следната /припомням с цитат от първия ти пост в откритата от теб тема/: "Според вас нужен ли е такъв транспорт, който можеш да прекараш целия си живот без да ти притрябва да го ползваш?"

                          Значи, окончателното ми мнение е, че такъв транспорт Е НЕОБХОДИМ /противно на първата ти теза/ и второто ми мнение - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПОДЛЕЖИ НА ОПТИМИЗАЦИЯ при сегашните условия на потъване на страната /съгласен съм с новата ти теза/.

                          Извън горният ми извод, почне ли закриването - почва и разграбването /приватизация, ликвидация и т.н...../ - все наложени ни понятия, които пълнят нечии джобове - най-често на прокарващите "нови" идеи в тая страна /зашеметена и обрулена - в по-голямата си част, защото ТУК не се касае за линията на някакви "10-на човека", а за масов транспорт на ХОРА, а не на ЗАКРЕПОСТЕНИ в някакъв район работници, носещи НАЦИОНАЛЕН доход..., повтарям това, защото този факт минава покрай съзнанието ти...

                          Както и да е! Поздрави!

                          Коментар


                          • Апропо, мисля, че това е поредното проявление на един типичен български проблем, вероятно коренящ се в комунистическото минало, а именно една нездрава мегаломания в икономически план. Тя се вижда с просто око - Кремиковци, АЕЦ Белене все мегаломански проекти. Винаги голямото е по-хубаво от малкото. Та така и за БДЖ, трябва задължително да е огромно и субсидирано с раздут персонал и линии и да крета по старите релси и да минава през всички населени места в държавата. Защото как може държавата без железницата си/ стоманения си мастодонт / атомните си централи, каква държава е това? А в крайна сметка според мен, държавата трябва да дава приоритет на ефективните проекти, пък били те не особено бляскави, вместо да субсидира гълтащи пари мастодонти. Типичен пример са "новите" мотриси Сименс, които са абсолютна сюблимация на тема "на гол тумбак, чифте пищови" минаваща през порутените изчезващи градчета където последният човек вероятно ще е напуснал до 2020.
                            Last edited by Fiscalist; 18.01.2015, 00:36.
                            Custodite sortem vestram

                            Коментар


                            • Разбирам какво искаш да кажеш, но не приемам част от изводите ти. Сравнения със страни като Германия са неуместни, просто защото ситуацията е коренно различна. В развитите европейски държави, много от малките населени места и региони са достатъчно платежоспособни и населени и има достатъчно ниво на икономическа активност, за да има трафик. В България обаче, извън 4-5 големи града, реално човек няма какво полезно да върши, освен по туризъм да се шляе. Съответно и възниква въпросът за оптимизация. Извини ме, но според мен е по-добре да се направи един анализ, и да се сравни кое е по-скъпо, да се поддържат празните стари влагове по села и паланки, които пътуват полупразни със скоростта на конска каруца, или на тези 10 души, които пътуват в тях, да се дадат някакви социални плащания, наречи ги "транспортни" и да си платят с тях нормален вид транспорт.
                              Custodite sortem vestram

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Fiscalist Разгледай мнение
                                ................. Според вас нужен ли е такъв транспорт, който можеш да прекараш целия си живот без да ти притрябва да го ползваш?

                                Извини ме, но в тая страна - нещата в голямата си част - не се решават, именно, защото - голяма част от властимащите - не познават проблемите на БОЛШИНСТВОТО от хората. Ти /дори и да не си от властимащите/ - не правиш разлика, т.е. - изказваш се по отворена от теб тема - неподготвен.

                                Разбира се, че железопътният транспорт е необходим. Ако познаваше видовете транспорт в другите страни, вкл. във водещата в ЕС - Германия, би стигнал до извода, защо е необходим такъв транспорт /на който - видите ли - някои са се качвали само веднъж в живота си/... ТОЗИ транспорт се ДОТИРА от държавите в ЕС, защото ТОЙ Е ЕДИНСТВЕН за голямата част от населението, което носи голяма част от Националния доход...

                                ...за социалната страна на нещата - вероятно сам би се сетил /вероятно/: тоя транспорт масово се ползва от пенсионери, ученици и СТУДЕНТИ.

                                Извод: АКО това правителство скоро си отиде, това ще е И по вина на липсата на ОСОБЕНО ОТНОШЕНИЕ към ТОЯ вид транспорт.

                                Коментар

                                Working...
                                X