Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Спиди АД (SPDY / 0SP)
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Батя Разгледай мнениещо арменски бе
другата арменска хартия - Синергон и Топливо си трейдват на 0.1-0.2 Р/В
Коментар
-
Първоначално изпратено от Майната Разгледай мнениенещо много арменски) ми се види тоз показател
) P/B (неконс. / конс.) 7.24 / 6.56
)
другата арменска хартия - Синергон и Топливо си трейдват на 0.1-0.2 Р/В
Коментар
-
Първоначално изпратено от 15% Разгледай мнениеИдеален спред поддържа продавача цял ден, а и преди това: 0,001 при цена 22 + лв!
Нещо се бъзика ли, нещо подсказва ли или просто плаши
Коментар
-
Първоначално изпратено от sa60o0 Разгледай мнениеспоред мен, ако всичко е нормално тук, един дивидент в рамките на 1лв - 1,20лв ще бъде напълно в реда на нещата
при сегашната цена ще е около 5% - което е повече от добре
Не е препоръка !
По-скоро ще има някакъв дивидент, защото най-вероятно ще иска да продължи да продава от акциите си, И с дивидент акцийката ще е по-секси, както един от форума викаLast edited by melon; 13.02.2014, 13:11.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Garcilаso Разгледай мнениеНачеф, не мисля, че Спиди имат оперативни лизинги. Просто са задължени да направят разграничение между финансов и оперативен в спечетводната си политика. Но дори и да има не е проблем, защото при него всичко се вижда в ОПР и директно се отразява в резултата за годината.
Силно се надявам по тази позиция да има дивидент. Защото още при самото излизане на борсата, Мектупчиян заяви, че около 50% от печалбата ще се изплаща на акционерите. Ако не спази това обещание, че покаже некоректно отношение към миноритарите. Може и да не е в същия % дивидента, защото очевидно яко се инвестира в автопарка, но поне да сподели част от печалбата.
Познавайки човешката природа, обаче, нямам абсолютно никакви съмнения, че с нарастването на частта от компанията, която Мектупчиян вече е продал, ще нараства и неговата болка, че се налага "да дава" част от печалбата на разни външни и чужди елементи.
Десетки години вече го гледам това, в какви ли не варианти.
Или с други думи, не поставям на съмнение, че при излизането на борсата Мектупчиян е заявил, че около 50% от печалбата ще се изплаща на акционерите. Към онзи момент това обаче директно е имало силата на обещание да плаща сам на самия себе си. Подобна конфигурация е много устойчива, убедително защитима и силно успешна
За бъдещето прогноза нямам.
Най обичам обяснения за неспазени обещания и неслучили се прогнози, ама нейсе.
Дано да няма негативни изненади.
Коментар
-
Начеф, не мисля, че Спиди имат оперативни лизинги. Просто са задължени да направят разграничение между финансов и оперативен в спечетводната си политика. Но дори и да има не е проблем, защото при него всичко се вижда в ОПР и директно се отразява в резултата за годината.
Силно се надявам по тази позиция да има дивидент. Защото още при самото излизане на борсата, Мектупчиян заяви, че около 50% от печалбата ще се изплаща на акционерите. Ако не спази това обещание, че покаже некоректно отношение към миноритарите. Може и да не е в същия % дивидента, защото очевидно яко се инвестира в автопарка, но поне да сподели част от печалбата.
Коментар
-
Добре дошъл и добро включване, колега.
Да, добре изглежда и инфото е представено доста прегледно и смилаемо.
Явно, това момче Тахчиев, който най-вероятно (заедно със счетоводството) е готвил нещата, си разбира от работата.
Първоначално изпратено от Garcilаso Разгледай мнениеДа, отчетът наистина изглежда добре визуално. Но какво ще кажете за съдържанието му?
Това, което аз забелязах основно е, че продължават да обновяват автопарка. Ако това, което казват, че е достигната върховата точка на подмяна на старите микробуси, е вярно, то от другата година трябва да започнем да виждаме сближаване между плащанията по финансов лизинг и разходите на амортизацията.
Исках да прочета за счетоводна политика, кликам на съответното място, а ми се отваряше файлът с отчета. Докато се ориентирам, че счетоводната политика е в приложенията на отчета, моткане беше.
Няма изненади, амортизацията на колите е 5 години, линейна.
Следователно тезата ти за отношение на амортизация към лизингови вноски, намира някакво изясняване
Аморт - 3.2 млв.
Плащ по фин. лизинг - 3.65 млн.
Нещото, което ми а малко неясно е, че в т. 2.17 Лизингови договори се говори, че очевидно има и някакви оперативни лизинги, но не разбрах На какво ??
Оперативният лизинг би следвало да се разглежда правно като наемен договор и там осчетоводяванията са други.
Печалбата за изминалото тримесечие щеше да е колкото тази от Q4 2012, ако не бяха ограбили 340 бона от централата. Така че, както си личи и от движенията на цената на акцията, намалената печалба за Q4 е по-скоро краткосрочен ефект. Явно са си взели поука и са засили охраната.
Последно, разходите за външни услуги. От една страна се радвам, че изнасят извън фирмата транспорта между логистичните центрове, защото така се фокусират върху основната дейност - транспорт в самите градове. От другата страна, обаче "над 30% от куриерите работят като подизпълнители на дружеството". Надявам се да не изпуснат контрола над това аутсорстване на дейности.
П.П. Какъв процент от печалбата тази година очаквате да се разпредели като дивидент?
Имам акции!
Дивидентът зависи от едно лице и то се казва Мектупчиян.
Той всъщност е давал сигнали, че е имал и има необходимост от свеж кеш. Вчера пак продаде сериозно.
Нямам представа за какво са му необходими пари и до кой момент ще продължи това.
Ей така за цвят аз пък бих казал, че дивидент няма да има
Това да прави куриерите подизпълнители съм го виждал при западните фирми.
Включително съм гледал два филма, разследване на немски топ журналист, който се дегизира и започва работа там. Тезата беше, че се съдира кожата на дребни търговци и определен контингент хора, който са отчаяни и нямат изгледи за друга работа. Директни сравнения с положението в Бг са неудачни.
Куриерските форми отдавна са забелязали, че аутсорсването може да им е много изгодно. Не взимам отношение и не правя препоръки тук.
Коментар
-
Да, отчетът наистина изглежда добре визуално. Но какво ще кажете за съдържанието му?
Това, което аз забелязах основно е, че продължават да обновяват автопарка. Ако това, което казват, че е достигната върховата точка на подмяна на старите микробуси, е вярно, то от другата година трябва да започнем да виждаме сближаване между плащанията по финансов лизинг и разходите на амортизацията.
Печалбата за изминалото тримесечие щеше да е колкото тази от Q4 2012, ако не бяха ограбили 340 бона от централата. Така че, както си личи и от движенията на цената на акцията, намалената печалба за Q4 е по-скоро краткосрочен ефект. Явно са си взели поука и са засили охраната.
Последно, разходите за външни услуги. От една страна се радвам, че изнасят извън фирмата транспорта между логистичните центрове, защото така се фокусират върху основната дейност - транспорт в самите градове. От другата страна, обаче "над 30% от куриерите работят като подизпълнители на дружеството". Надявам се да не изпуснат контрола над това аутсорстване на дейности.
П.П. Какъв процент от печалбата тази година очаквате да се разпредели като дивидент?
Имам акции!
Коментар
-
Първоначално изпратено от BigBear Разгледай мнениеПосредникът няма голямо значение - вероятно един или няколко фонда са си договорили тази цена от мажоритаря и са купили през един посредник. Всички фондове имат договори с няколко посредника.Да видим как ще продължи представянето .
Коментар
-
Първоначално изпратено от Iblis Разгледай мнениеЗнаеш ли през кой посредник се хупиха 20420 брМненията ми не са препоръка за покупко продажба на акции.
Коментар
Коментар