IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спиди АД (SPDY / 0SP)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Ще си имате нов конкурент:

    Български пощи стъпва на куриерския пазар

    В. Стандарт

    Български пощи влиза в силно конкурентния пазар на куриерски услуги, на който действат над 100 оператори, с амбицията да бъде един от лидерите. Това заяви зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Героги Тодоров, който откри поредния самостоятелен офис на Булпост в Стара Загора. Само от началото на годината са отворили врати 6 нови офиса на предприятието за куриерски услуги, а намерението на Български пощи е да покрие цялата страна.

    Коментар


    • Pall-Ex в търсене на бизнес партньор в България... Нещо са я позатрили тая новина в Инвестор-а... Що ли?
      Vanitas vanitatum...

      Коментар


      • http://www.investor.bg/ikonomika-i-p...gariia,167095/

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Батя Разгледай мнение
          що арменски бе
          другата арменска хартия - Синергон и Топливо си трейдват на 0.1-0.2 Р/В
          те като че ли разликите не свършват само дотук

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Майната Разгледай мнение
            нещо много арменски ) ми се види тоз показател ) P/B (неконс. / конс.) 7.24 / 6.56 )
            що арменски бе
            другата арменска хартия - Синергон и Топливо си трейдват на 0.1-0.2 Р/В

            Коментар


            • нещо много арменски ) ми се види тоз показател ) P/B (неконс. / конс.) 7.24 / 6.56 )
              Умереният риск винаги печели ! ))))))

              Коментар


              • Подсказва, че има голямо желание за сделка, но държи, тази сделка да се характеризира като покупка, а не като продажба!

                Коментар


                • Първоначално изпратено от 15% Разгледай мнение
                  Идеален спред поддържа продавача цял ден, а и преди това: 0,001 при цена 22 + лв !

                  Нещо се бъзика ли, нещо подсказва ли или просто плаши
                  и аз това се чудя

                  Коментар


                  • Идеален спред поддържа продавача цял ден, а и преди това: 0,001 при цена 22 + лв !

                    Нещо се бъзика ли, нещо подсказва ли или просто плаши
                    Пътека се прави камък по камък!

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от sa60o0 Разгледай мнение
                      според мен, ако всичко е нормално тук, един дивидент в рамките на 1лв - 1,20лв ще бъде напълно в реда на нещата
                      при сегашната цена ще е около 5% - което е повече от добре

                      Не е препоръка !
                      Ако на мажо му се дава, ще има, ако не му се дава - няма
                      По-скоро ще има някакъв дивидент, защото най-вероятно ще иска да продължи да продава от акциите си, И с дивидент акцийката ще е по-секси, както един от форума вика
                      Last edited by melon; 13.02.2014, 14:11.

                      Коментар


                      • според мен, ако всичко е нормално тук, един дивидент в рамките на 1лв - 1,20лв ще бъде напълно в реда на нещата
                        при сегашната цена ще е около 5% - което е повече от добре

                        Не е препоръка !
                        Не е препоръка за търговия с акции и ЦК !

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Garcilаso Разгледай мнение
                          Начеф, не мисля, че Спиди имат оперативни лизинги. Просто са задължени да направят разграничение между финансов и оперативен в спечетводната си политика. Но дори и да има не е проблем, защото при него всичко се вижда в ОПР и директно се отразява в резултата за годината.
                          Прав си, не би било проблем, дори да ги има.

                          Силно се надявам по тази позиция да има дивидент. Защото още при самото излизане на борсата, Мектупчиян заяви, че около 50% от печалбата ще се изплаща на акционерите. Ако не спази това обещание, че покаже некоректно отношение към миноритарите. Може и да не е в същия % дивидента, защото очевидно яко се инвестира в автопарка, но поне да сподели част от печалбата.
                          Всъщност и аз се надявам.
                          Познавайки човешката природа, обаче, нямам абсолютно никакви съмнения, че с нарастването на частта от компанията, която Мектупчиян вече е продал, ще нараства и неговата болка, че се налага "да дава" част от печалбата на разни външни и чужди елементи.
                          Десетки години вече го гледам това, в какви ли не варианти.
                          Или с други думи, не поставям на съмнение, че при излизането на борсата Мектупчиян е заявил, че около 50% от печалбата ще се изплаща на акционерите. Към онзи момент това обаче директно е имало силата на обещание да плаща сам на самия себе си. Подобна конфигурация е много устойчива, убедително защитима и силно успешна

                          За бъдещето прогноза нямам.

                          Най обичам обяснения за неспазени обещания и неслучили се прогнози, ама нейсе.
                          Дано да няма негативни изненади.

                          Коментар


                          • Начеф, не мисля, че Спиди имат оперативни лизинги. Просто са задължени да направят разграничение между финансов и оперативен в спечетводната си политика. Но дори и да има не е проблем, защото при него всичко се вижда в ОПР и директно се отразява в резултата за годината.

                            Силно се надявам по тази позиция да има дивидент. Защото още при самото излизане на борсата, Мектупчиян заяви, че около 50% от печалбата ще се изплаща на акционерите. Ако не спази това обещание, че покаже некоректно отношение към миноритарите. Може и да не е в същия % дивидента, защото очевидно яко се инвестира в автопарка, но поне да сподели част от печалбата.

                            Коментар


                            • Добре дошъл и добро включване, колега.
                              Да, добре изглежда и инфото е представено доста прегледно и смилаемо.
                              Явно, това момче Тахчиев, който най-вероятно (заедно със счетоводството) е готвил нещата, си разбира от работата.
                              Първоначално изпратено от Garcilаso Разгледай мнение
                              Да, отчетът наистина изглежда добре визуално. Но какво ще кажете за съдържанието му?

                              Това, което аз забелязах основно е, че продължават да обновяват автопарка. Ако това, което казват, че е достигната върховата точка на подмяна на старите микробуси, е вярно, то от другата година трябва да започнем да виждаме сближаване между плащанията по финансов лизинг и разходите на амортизацията.
                              Тук имах проблеми. Интересно ми е да чуя и други мнения.
                              Исках да прочета за счетоводна политика, кликам на съответното място, а ми се отваряше файлът с отчета. Докато се ориентирам, че счетоводната политика е в приложенията на отчета, моткане беше.
                              Няма изненади, амортизацията на колите е 5 години, линейна.
                              Следователно тезата ти за отношение на амортизация към лизингови вноски, намира някакво изясняване
                              Аморт - 3.2 млв.
                              Плащ по фин. лизинг - 3.65 млн.
                              Нещото, което ми а малко неясно е, че в т. 2.17 Лизингови договори се говори, че очевидно има и някакви оперативни лизинги, но не разбрах На какво ??
                              Оперативният лизинг би следвало да се разглежда правно като наемен договор и там осчетоводяванията са други.


                              Печалбата за изминалото тримесечие щеше да е колкото тази от Q4 2012, ако не бяха ограбили 340 бона от централата . Така че, както си личи и от движенията на цената на акцията, намалената печалба за Q4 е по-скоро краткосрочен ефект. Явно са си взели поука и са засили охраната.

                              Последно, разходите за външни услуги. От една страна се радвам, че изнасят извън фирмата транспорта между логистичните центрове, защото така се фокусират върху основната дейност - транспорт в самите градове. От другата страна, обаче "над 30% от куриерите работят като подизпълнители на дружеството". Надявам се да не изпуснат контрола над това аутсорстване на дейности.

                              П.П. Какъв процент от печалбата тази година очаквате да се разпредели като дивидент?

                              Имам акции!
                              Много положително е, че директно ти съобщават и ЕБИТДА. Помага за бърза ориентация по компанията, без да се налага да смяташ много.

                              Дивидентът зависи от едно лице и то се казва Мектупчиян.
                              Той всъщност е давал сигнали, че е имал и има необходимост от свеж кеш. Вчера пак продаде сериозно.
                              Нямам представа за какво са му необходими пари и до кой момент ще продължи това.
                              Ей така за цвят аз пък бих казал, че дивидент няма да има

                              Това да прави куриерите подизпълнители съм го виждал при западните фирми.
                              Включително съм гледал два филма, разследване на немски топ журналист, който се дегизира и започва работа там. Тезата беше, че се съдира кожата на дребни търговци и определен контингент хора, който са отчаяни и нямат изгледи за друга работа. Директни сравнения с положението в Бг са неудачни.
                              Куриерските форми отдавна са забелязали, че аутсорсването може да им е много изгодно. Не взимам отношение и не правя препоръки тук.

                              Коментар


                              • Да, отчетът наистина изглежда добре визуално. Но какво ще кажете за съдържанието му?

                                Това, което аз забелязах основно е, че продължават да обновяват автопарка. Ако това, което казват, че е достигната върховата точка на подмяна на старите микробуси, е вярно, то от другата година трябва да започнем да виждаме сближаване между плащанията по финансов лизинг и разходите на амортизацията.

                                Печалбата за изминалото тримесечие щеше да е колкото тази от Q4 2012, ако не бяха ограбили 340 бона от централата . Така че, както си личи и от движенията на цената на акцията, намалената печалба за Q4 е по-скоро краткосрочен ефект. Явно са си взели поука и са засили охраната.

                                Последно, разходите за външни услуги. От една страна се радвам, че изнасят извън фирмата транспорта между логистичните центрове, защото така се фокусират върху основната дейност - транспорт в самите градове. От другата страна, обаче "над 30% от куриерите работят като подизпълнители на дружеството". Надявам се да не изпуснат контрола над това аутсорстване на дейности.

                                П.П. Какъв процент от печалбата тази година очаквате да се разпредели като дивидент?

                                Имам акции!

                                Коментар

                                Working...
                                X