IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спиди АД (SPDY / 0SP)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от melon Разгледай мнение
    къде е публикувано?
    http://x3news.com/?page=Company&BULSTAT=131371780

    Коментар


    • къде е публикувано?

      Коментар


      • Първоначално изпратено от petyob Разгледай мнение
        никой не коментира излязлото търгово?!?
        58,67 - едва ли има нужда от коментар.

        Коментар


        • никой не коментира излязлото търгово?!?

          Коментар


          • Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнение

            ох Мелон
            Едно време пишеше обосновани коментари
            според мен инстината е следната
            четвъртото тримесечие на 2016 г.беше лудница и народа изрева от Спиди. Тогава Емаг направи луд черен петък и заля капацитета
            за да не стане пак така Спиди махна Емаг от системата си (и тук и в Румъния), и през 2017 г. в последното тримесечие имаше само 7% ръст на приходите на годишна база, вместо нормалните 20%. Тогава народа квичеше от Еконт и Рапидо, защото те поеха напъна от Емаг и другите.
            2018 и 2019 г. всичко си беше ток и жица със Спиди, но сега с този лок даун системата им не издържа, което е повече от логично при цитирания ръст със 72% през ноември

            нека бъдем обективни и точни, защото иначе падаме до нивото на женския пазар или селската кръчма!
            Спиди си планира капацитета за 20% ръст на година и като гледам 72% избушване, не можеш да ги виниш
            Защото да създадат сега от раз 100% ръст на капацитета и да го пълнят 5 - 10 години или повече ако пост-ковид хората се върнат Офлайн
            моля ти се , да обвиняваш някого, че му се търсят услугите, а той бил предвидил 20% ръст, а не 70%...
            обвинявай тесла, плейстейшън и xbox
            Спиди трябваше да вдигне цените и щеше да стане
            между другото това е пътя, за поръчка в петък-вечер събота и неделя по-висока цена. Защото иначе понеделника става ужас за куриерите. Затова Спиди работи и в неделя за приемане на поръчки и т.н. Всичко трябва да си мине през цената иначе хората как ще разберат, че не може да поръчват всичко в 1 ден!
            Не случайно Спиди опитва да договори с търговците и графика за черния петък, виждам че е разкрачен леко.

            Въобще моля да бъдем по професионални в коментарите си
            Не съм съвсем съгласен. Честно казано не видях някакво нечувано усилие да поемат търсенето. Като пример мога да дам, че офисите увеличиха работното време с ЕДИН час вечер за няколко седмици, а пред тях имаше опашки непркъснато. Това не е точно супер усилие.

            Имаше едни 3-4 месеца (някъде от юни-юли), когато натоварването при куриерите не беше така силно и можеше да се помисли как да се подобрят нещата (съответно да се ревизират тези 20%). Имам усещането, че просто се оставиха на течението. Колкото успеят да поемат - толкова, като се разчита че хората ще проявят разбиране заради пандемията.

            Всичко това от гледна точка на клиент - наистина мисля че можеше и по-добре. От друга страна, едва ли е най-доброто бизнес решение да вдигнеш ударно капацитета и да инвестираш на пожар, особено ако има очаквания за нормализиране на обстановката. Проблеми със забавени пратки имаха и другите куриери. Аз имах сериозни проблеми с DHL. В крайна сметка, затова има маниджмънт тази компания - за да взима точно такива решения. Гледайки числата, едва ли някой може да каже че не се справят.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнение

              ох Мелон
              Едно време пишеше обосновани коментари
              според мен инстината е следната
              четвъртото тримесечие на 2016 г.беше лудница и народа изрева от Спиди. Тогава Емаг направи луд черен петък и заля капацитета
              за да не стане пак така Спиди махна Емаг от системата си (и тук и в Румъния), и през 2017 г. в последното тримесечие имаше само 7% ръст на приходите на годишна база, вместо нормалните 20%. Тогава народа квичеше от Еконт и Рапидо, защото те поеха напъна от Емаг и другите.
              2018 и 2019 г. всичко си беше ток и жица със Спиди, но сега с този лок даун системата им не издържа, което е повече от логично при цитирания ръст със 72% през ноември

              нека бъдем обективни и точни, защото иначе падаме до нивото на женския пазар или селската кръчма!
              Спиди си планира капацитета за 20% ръст на година и като гледам 72% избушване, не можеш да ги виниш
              Защото да създадат сега от раз 100% ръст на капацитета и да го пълнят 5 - 10 години или повече ако пост-ковид хората се върнат Офлайн
              моля ти се , да обвиняваш някого, че му се търсят услугите, а той бил предвидил 20% ръст, а не 70%...
              обвинявай тесла, плейстейшън и xbox
              Спиди трябваше да вдигне цените и щеше да стане
              между другото това е пътя, за поръчка в петък-вечер събота и неделя по-висока цена. Защото иначе понеделника става ужас за куриерите. Затова Спиди работи и в неделя за приемане на поръчки и т.н. Всичко трябва да си мине през цената иначе хората как ще разберат, че не може да поръчват всичко в 1 ден!
              Не случайно Спиди опитва да договори с търговците и графика за черния петък, виждам че е разкрачен леко.

              Въобще моля да бъдем по професионални в коментарите си
              Слаб мениджмънт,огромно текучество на персонал,Лична история-изпращщам пратка за чужбина.В тарифната таблица е дадена цена-съобразена с килограмите и страната..Взеха ми 2,7 пъти повече от обявеното.Пише-доставка 4 до 5дни..Забавяне....Това,че индустрията е в подем,не означава,че Спиди задължително трябва да са успешни.Работя много с куриери.Единственото предимство на Спиди е по-ниска цена на някой пратки/но пак събразенос формата на пакета/.Недостатък пред Еконт-по-малко офиси,по тромава система/до скоро пари можеше да вземеш само от офиса от който си изпратил пратката/,голямо текучество на хора-от там сериозно забавяне на пратките/.Естетсвено нямам акции тук и не е препоръка за вземане на решеия.

              Коментар


              • [QUOTE=oslo;n3701512]
                Първоначално изпратено от melon Разгледай мнение
                Масово търговците и клиентите са разочаровани и раздразнени. Оправданието с карантините не е съвсем правилно, защото тези проблеми ги имаха и преди коронакризата. Това са неща от поне 5 години...[/QUOTE]
                ох Мелон
                Едно време пишеше обосновани коментари
                според мен инстината е следната
                четвъртото тримесечие на 2016 г.беше лудница и народа изрева от Спиди. Тогава Емаг направи луд черен петък и заля капацитета
                за да не стане пак така Спиди махна Емаг от системата си (и тук и в Румъния), и през 2017 г. в последното тримесечие имаше само 7% ръст на приходите на годишна база, вместо нормалните 20%. Тогава народа квичеше от Еконт и Рапидо, защото те поеха напъна от Емаг и другите.
                2018 и 2019 г. всичко си беше ток и жица със Спиди, но сега с този лок даун системата им не издържа, което е повече от логично при цитирания ръст със 72% през ноември

                нека бъдем обективни и точни, защото иначе падаме до нивото на женския пазар или селската кръчма!
                Аз съм обективен и честен, драги Осло. Както се чете - коментарът ми е съвсем положителен.
                Колкото до извъртане на факти - не съм специалист, като някои форумци.
                А ти със сигурност не си в топла връзка със Спиди.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от melon Разгледай мнение
                  Масово търговците и клиентите са разочаровани и раздразнени. Оправданието с карантините не е съвсем правилно, защото тези проблеми ги имаха и преди коронакризата. Това са неща от поне 5 години
                  ох Мелон
                  Едно време пишеше обосновани коментари
                  според мен инстината е следната
                  четвъртото тримесечие на 2016 г.беше лудница и народа изрева от Спиди. Тогава Емаг направи луд черен петък и заля капацитета
                  за да не стане пак така Спиди махна Емаг от системата си (и тук и в Румъния), и през 2017 г. в последното тримесечие имаше само 7% ръст на приходите на годишна база, вместо нормалните 20%. Тогава народа квичеше от Еконт и Рапидо, защото те поеха напъна от Емаг и другите.
                  2018 и 2019 г. всичко си беше ток и жица със Спиди, но сега с този лок даун системата им не издържа, което е повече от логично при цитирания ръст със 72% през ноември

                  нека бъдем обективни и точни, защото иначе падаме до нивото на женския пазар или селската кръчма!
                  Спиди си планира капацитета за 20% ръст на година и като гледам 72% избушване, не можеш да ги виниш
                  Защото да създадат сега от раз 100% ръст на капацитета и да го пълнят 5 - 10 години или повече ако пост-ковид хората се върнат Офлайн
                  моля ти се , да обвиняваш някого, че му се търсят услугите, а той бил предвидил 20% ръст, а не 70%...
                  обвинявай тесла, плейстейшън и xbox
                  Спиди трябваше да вдигне цените и щеше да стане
                  между другото това е пътя, за поръчка в петък-вечер събота и неделя по-висока цена. Защото иначе понеделника става ужас за куриерите. Затова Спиди работи и в неделя за приемане на поръчки и т.н. Всичко трябва да си мине през цената иначе хората как ще разберат, че не може да поръчват всичко в 1 ден!
                  Не случайно Спиди опитва да договори с търговците и графика за черния петък, виждам че е разкрачен леко.

                  Въобще моля да бъдем по професионални в коментарите си
                  Last edited by oslo; 14.01.2021, 14:59.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнение
                    Темата без Грую се свива и ми се прищя, да я подбутнем малко в топ на коментираните...
                    Исках само да подскажа на инвеститорите, че според мен в момента шпидито е едно от подценените артии...
                    Можем само да съжаляваме че проклетата сделка като дамоклев меч пречи да се развие потенциала на книжката
                    Започна малко да заприличва като ситуацията при софарм-ромфарм (с тая разлика, че софарм не е толкова подценено )
                    без препоръка
                    Спиди е добро дружество, обаче трябва много да помислят за това, как да спрат с издънките в края на годината. Масово търговците и клиентите са разочаровани и раздразнени. Оправданието с карантините не е съвсем правилно, защото тези проблеми ги имаха и преди коронакризата. Това са неща от поне 5 години...
                    Сделката наистина дава неяснота, но когато един бизнес е разрастваш се и печелив + дивиденти, колко неяснота да дава...

                    Коментар


                    • Темата без Грую се свива и ми се прищя, да я подбутнем малко в топ на коментираните...
                      Исках само да подскажа на инвеститорите, че според мен в момента шпидито е едно от подценените артии...
                      Можем само да съжаляваме че проклетата сделка като дамоклев меч пречи да се развие потенциала на книжката
                      Започна малко да заприличва като ситуацията при софарм-ромфарм (с тая разлика, че софарм не е толкова подценено )
                      без препоръка

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Trakiets Разгледай мнение
                        Струва ми се, че ще се наложи пак да инвестират в разширяване на капацитета, макар че през 2019-а уж завършиха голяма инвестиционна програма. Трябва да изпреварват търсенето, а в момента ми се струва, че вървят след него. Дори по-голямата част да падне върху подизпълнителите, складовете вероятно също ще трябва да се разширяват и оборудват. В Румъния например, почти всеки месец има подобни новини от някой местен куриер. Тук, ако имаше по-голяма ангажираност можеше и да разберем какво се случва. Или пък да ни поканят да разгледаме складовата база, ама нейсе

                        В този ред на мисли, не бих очаквал да разпределят голям процент от печалбата, както миналата година.
                        Първо, миналата година не е разпределен голям процент а само 58%, което е само 8 процентни пункта над минимума по устав от 50%

                        Второ, колко мислите че струва разширяването на капацитета?

                        В сектора има елементаризъм, над 500 000 поръчки полуавтоматика, над 1 млн. поръчки автоматика. Мисля че те са още на ниво полуавтоматика, иначе може да си поръчат напълно автоматизирани системи. Доколкото разбирам от логистика, но не разбирам много. НОООО

                        Те нямат толкова голям единичен хъб, доколкото знам. Този в Боила стигна тавана си, поради затапената локация в Горубляне, сега с оправянето на околовръстното може и да се отпуши, там съм виждал колони от по 10 буса на Спиди. Преместиха новия хъб в Божурище, там виждам единични бусове на изхода при Метро, не е тапа. Божурище е супер локация, почти като Елин Пелин. Инвестираха в хъб до Стара Загора.

                        Най-показателното е в Румъния, там наследиха мрежа с 1 хъб, направиха ги 7, което е много по мъдро. Пращам си поръчка от София за Попово, гледам че минава през София офис, София хъб, Търговище регионален хъб, Попово Офис. Тоест капацитета е мрежа, а не като при производството, един завод някъде. Например МДК, карат му суровини от Южна Америка, претопява и връщат готовите анодни пръчки на 20 000 км. Тук е мрежа.

                        Често всяка пратка минава през 5-6 офиса (хъба), докато стигне до местоназначението.
                        В този смисъл капацитета е нещо мнооого организационно и не е задължително капиталово.

                        Например през 2020 г. заради пандемията нямат капацитет от куриери (баничарки) на някои места в София Център и Люлин, защото Младост е много офиси, но офисите са празни и например, за моето каре в центъра е имало един куриер (знам му името, зарежда се от офиса между Стамболийски и Тодор Александров). Изведнъж локдауна този човек го затрупа с поръчки в това каре. Не можеш просто да му вземеш половината каре и да го дадеш на друг. Първо другия не знае района, не познава хората, и откъде да го вземеш, след като и в Младост има натоварване?
                        Сложиха му нов човек в баничарката (това отне някакви дни докато го намерят) и стария служител го ръководеше, единия остави 2 пратки на номер 110, другия две на 118 и пак обратно в баничарката. Този "капацитетен" проблем не иска големи инвестиции, дори никакви, освен ако случайно оборота падне яко и твърдото на новия служител мине в графа загуба.

                        А това един куриер да обслужва даден район е толкова яко, че както съм писал, като ми дойде СМС-а и разхождайки се из квартала, като видя моя куриер в баничарката му казвам "имаш пратка за мен", той понеже ме познава (както и целия квартал), директно ми я вади и ми я дава. Не можеш да го заместиш с куриер от Свищов, той просто ще има нужда от адаптация 6 месеца. Напомня ми за пощальоните от детството, които познаваха целия квартал и знаеха кой кога и къде да намерят

                        Затова моето мнение е че нуждата от инвестиции в капацитет няма да засегне дивидента, но може и да греша.

                        Не е препоръка. Имам акции.
                        Last edited by oslo; 13.01.2021, 13:43.

                        Коментар


                        • Излязоха резултатите на Deutsche Post DHL за Q4. Доставките на пратки в Германия като обем, доста добре развит онлайн пазар, растат 23% за последното тримесечие. Специалната дивизията за електронна търговия, с фокус други добре развити пазари из Европа, расте с 33% като приходи.

                          Очакват 2021-а да е по-добра от 2020-а, а 2022-а да е по-добра от 2021-а.

                          https://www.dpdhl.com/en/media-relat...rd-result.html

                          Коментар


                          • Струва ми се, че ще се наложи пак да инвестират в разширяване на капацитета, макар че през 2019-а уж завършиха голяма инвестиционна програма. Трябва да изпреварват търсенето, а в момента ми се струва, че вървят след него. Дори по-голямата част да падне върху подизпълнителите, складовете вероятно също ще трябва да се разширяват и оборудват. В Румъния например, почти всеки месец има подобни новини от някой местен куриер. Тук, ако имаше по-голяма ангажираност можеше и да разберем какво се случва. Или пък да ни поканят да разгледаме складовата база, ама нейсе

                            В този ред на мисли, не бих очаквал да разпределят голям процент от печалбата, както миналата година.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнение

                              няма 30%, в последните години в устава пише поне 50% и раздават между 56,91% и 78,58% от печалбата. Действат по метода на кръглите числа. 1,2 после 1,4 после 2
                              чудя се кое е следващото кръгло
                              ако разпределят 78% или 77% от печалбата както са правели 2017 -та и 2018 та ще е супер. Най-вече защото ще е знак, че бизнеса им е добре вървящ. В общи линии като платят примерно през юли, те са си заработили тези пари в текущата година

                              Не е препоръка имам акции



                              до 12 без 5 остава малко, ей го 29 януари (последния работен ден в срока до 31 януари) остават 2-3 седмици
                              ако до тогава не стане, значи нещо се пече, дано е за добро

                              Не е препоръка имам акции
                              Дано, ма пък и 3 лева дивидент как е, дали е добре Както казах и преди, не съм сигурен, че искам търгово, но направят ли ми търгово в диапазона 72-80 кинта почти сигурно ще го приема - неборсови акции не ми трябват
                              Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от inta53 Разгледай мнение


                                Това беше въпросам- Благодаря за което! Може да се нада човек и като нови мажовци да делкат по 30тина% от печалбата- пожелавам Ви го !
                                няма 30%, в последните години в устава пише поне 50% и раздават между 56,91% и 78,58% от печалбата. Действат по метода на кръглите числа. 1,2 после 1,4 после 2
                                чудя се кое е следващото кръгло
                                ако разпределят 78% или 77% от печалбата както са правели 2017 -та и 2018 та ще е супер. Най-вече защото ще е знак, че бизнеса им е добре вървящ. В общи линии като платят примерно през юли, те са си заработили тези пари в текущата година

                                Не е препоръка имам акции

                                Първоначално изпратено от Грую Груев Разгледай мнение
                                тъй като гледам, или няма да има изкупуване от френците, или ще е в 12 без 5. Ма пък явно добре го крият, ако е второто, щом вътрешнярите нищо не правят тук - няма нито големи изкупвания, нито големи продажи, което навява мисли за цена около 60 кинта, ако изобщо има упражняване на опцията де. Станаха много "ако-та"
                                до 12 без 5 остава малко, ей го 29 януари (последния работен ден в срока до 31 януари) остават 2-3 седмици
                                ако до тогава не стане, значи нещо се пече, дано е за добро

                                Не е препоръка имам акции

                                Коментар

                                Working...
                                X