Така, отлетели сме на трета страница - срамота. Гледам, че имаше раздвижване вчера, а и не само вчера, така че чакаме преодоляване на кота 60 и уверено нагоре към 70, което вярвам, че ще е реалистично до края на годината, та се разрових малко, щото три пъти намекнах на Мариян, ма той си прави оглушки и явно не му се пише за топ дружеството на БФБ Така, оказа се, че КРС си имат регулярни съобщения за Български пощи и сектора на годишна база, та покрай тях може да се научат доста неща. Ето ви доклада, четете и се ограмотявайте.
Ся, оказа се, че Еконт все още ни водят, но не и с чак толкова много, защото те са силни в единия сегмент (универсална пощенска услуга), където държат горе-долу по 50% с Български пощи, а ние сме за цвят (този сегмент е за 87 милки годишно), а в другия (неуниверсална пощенска услуга, който е около 80% от целия пазар), в който са реално пратките по куриер, сме с почти равни дялове.
Ето и ситуацията:
Общ пазарен дял на база приходи
Еконт
2017 - 32,8%
2018 - 31%
2019 - 32,5%
Спиди
2017 - 17,2%
2018 - 25,6%
2019 - 24,1%
Пазарен дял в сегмента неуниверсални пощенски услуги (т.е. реално пратките по куриер) на база приходи
Еконт
2017 - 27,6%
2018 - 23,6%
2019 - 29,8%
Спиди
2017 - 21,6%
2018 - 33,2%
2019 - 29,3%
не знам какво са правили Еконт през 2019, но тя им е била супер успешна, както е за нас 2018 при покупката на Рапидо. Може би Еконт са взели нещо? Идея си нямам, но 2019 се представят по-добре от нас. От друга страна целият пазар е нарстнал с 10% през 2018 спрямо 2017 и с 34% през 2019 спрямо 2018, т.е. нишата, в която оперира Спиди е повече от отлична и с огромерн потенциал, особено на фона на залязващите Български пощи, така че се чудя дали да не взема още акции тук, макар вече да си има достатъчно, но явно пандемията им се отразява добре и даже се развиват Като сигнална лампа обаче отчитам множеството жалби - близо 60% от подадените сигнали в КРС са срещу Спиди, като основната част от тях (70%) са за забава, а 20% са дори за загубени и недоставени пратки. Това за мен е сериозен проблем и се надявам мениджмънта да е обърнал внимание на него, защото имиджът е много важен за подобна голяма компания, която дори се бори да е номер 1 в бранша и има всички шансове да е такава.
Чекай да се изокам и с едно НАЙ, че иначе за чий се морих да пиша Успех на всички съакционери и особено на бъдещите такива. Не е препоръкЪ
Ся, оказа се, че Еконт все още ни водят, но не и с чак толкова много, защото те са силни в единия сегмент (универсална пощенска услуга), където държат горе-долу по 50% с Български пощи, а ние сме за цвят (този сегмент е за 87 милки годишно), а в другия (неуниверсална пощенска услуга, който е около 80% от целия пазар), в който са реално пратките по куриер, сме с почти равни дялове.
Ето и ситуацията:
Общ пазарен дял на база приходи
Еконт
2017 - 32,8%
2018 - 31%
2019 - 32,5%
Спиди
2017 - 17,2%
2018 - 25,6%
2019 - 24,1%
Пазарен дял в сегмента неуниверсални пощенски услуги (т.е. реално пратките по куриер) на база приходи
Еконт
2017 - 27,6%
2018 - 23,6%
2019 - 29,8%
Спиди
2017 - 21,6%
2018 - 33,2%
2019 - 29,3%
не знам какво са правили Еконт през 2019, но тя им е била супер успешна, както е за нас 2018 при покупката на Рапидо. Може би Еконт са взели нещо? Идея си нямам, но 2019 се представят по-добре от нас. От друга страна целият пазар е нарстнал с 10% през 2018 спрямо 2017 и с 34% през 2019 спрямо 2018, т.е. нишата, в която оперира Спиди е повече от отлична и с огромерн потенциал, особено на фона на залязващите Български пощи, така че се чудя дали да не взема още акции тук, макар вече да си има достатъчно, но явно пандемията им се отразява добре и даже се развиват Като сигнална лампа обаче отчитам множеството жалби - близо 60% от подадените сигнали в КРС са срещу Спиди, като основната част от тях (70%) са за забава, а 20% са дори за загубени и недоставени пратки. Това за мен е сериозен проблем и се надявам мениджмънта да е обърнал внимание на него, защото имиджът е много важен за подобна голяма компания, която дори се бори да е номер 1 в бранша и има всички шансове да е такава.
Чекай да се изокам и с едно НАЙ, че иначе за чий се морих да пиша Успех на всички съакционери и особено на бъдещите такива. Не е препоръкЪ
Коментар