If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
брат сигурно резултата е нулев за това си мълчат да не ни демотивират допълнително!
Не си прав!
ИПО-то ще е "успешно", защото е необходима и 1 акция за това! А мажоритара явно разчита да излезе на борсата.... може би има идеята да си продаде биознеса...
Потресаващ е абсолютната липса на интерес от страна на медиите и "инвститорите" към това събитие... което е първото от много години на БФБ!
Не си погледнал цифрите - на Дира също се увеличават.
Увеличават се с бартери и продажби към свързани лица.
@Georgesku - прав си, сега погледнах и на годишна база на почти всички пада!
При нарастващ трафик обаче, го отдавам на по-високата пенетрация на интернет и вероятно по-голямата база за измерване. За това и дир.бг губи най-много, защото новите интернет потребители не го асоциират с нищо и не влизат в него. Но това си е изцяло мое обяснение.
На всички български портали и порталчета /освен на бтв, което не е чист интернет бизнес/ - показателя reach намалява. В същото време приходите /включително и на Дира/ се увеличават.
Но както ти навярно знаеш - за интернет компаниите показателят обхват е в някои случаи по-важен за умния инвеститор от показателя - приходи.
Компанията не е лоша, но аз лично не виждам особено голям потенциал за растеж...
Прекалено широко е фокусирана, което прави лесно изпреварването и от по малки и тясно фокусирани сайтове...
Има ли българска интернет компания, която да не се свива при навлизането на гигантите Гуглето и Фейса???
Освен ако не е прохождащо сайтче за колективна търговийка....
Поимва: Инвестора им растат приходите, на Нетинфо също, на Мейл.БГ също, на МСК (Спортал Медия Груп вече) също.
Общо взето на Дир.БГ и УМГ падат...
Dir.BG бяха решили, че това с пощата ще е голям бизнес, някъде преди може би 8-10 години. Те тогава бяха абсолютни лидери в това отношение на пазара и направиха пощата си платена.
Това разбира се, просто уби услугата, направи АБВ номер 1, а опита няколко години по-късно (преди 6-7) на Dir.BG да предоставя отново безплатна поща бе провал. Провали се защото:
1. Хората бяха свикнали вече с абв и други алтернативи;
2. Много хора им нямаха доверие, че няма пак да им скимне да я направят платена.
Като цяло, единственото, което крепи Дир.БГ е навика на хората и фактът, че е на пазара от 14+ години. Общо взето от тогава, почти нищо не са променили.
Нека напомним, че в тази компания за кратко се изявяваше и Жан Виденов, като консултант. Всеки може сам да си направи изводите. Естествено този дребен факт липсва в биографията му http://personi.dir.bg/person.php?id=118&view=bio
Дир.БГ са вероятно единствената интернет компания (опс, забравих УМГ), която се смалява през годините.
Те реално не могат да си достигнат резултатите и паричните потоци от 2008. Единственото, което очевидно правят е... бартери.
А за облачните услуги, освен изброените, ще трябва да се конкурират и с MS, Google, Apple...
Има ли българска интернет компания, която да не се свива при навлизането на гигантите Гуглето и Фейса???
Освен ако не е прохождащо сайтче за колективна търговийка....
Коментар