Първоначално изпратено от inta53
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Монбат (MONB / MONBAT)
Collapse
X
-
Промените и иновациите в сектора са мого динамични !
-"От Fisker твърдят, че новата технология ще позволи създаването на батерии с твърди тела и по-голяма повърхност, както и с по-добра проводимост и плътност. По тези показатели акумулаторите на Fisker ще превишават 2,5 пъти познатите литиево-йонни батерии. Освен това те ще работят по-добре при минусови температури и ще се зареждат по-бързо.
Новите батерии ще могат да навлязат масово в употреба не по-рано от 2023 г. Големият проблем си остава тяхната цена, защото тя за момента е поне с 30% по-висока от тази на използваните от електромобилите акумулатори.
Във Firsker продължават работа и върху конкурент на Tesla Model S. Това ще електромобил със задвижване на четирите колела, чийто пробег с едно зареждане на батериите LG Chem ще бъде около 640 км. Само за 9 минути зареждане машината ще може да измине още 200 км."
http://automedia.investor.bg/a/0-nac...za-60-sekundi/Last edited by inta53; 19.11.2017, 15:00.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Иво Орозов Разгледай мнениеПринципно си прав. Но само да ти кажа, че когато е бил на върха в развитието си коларят е получил оферта от форд за съвместно производство. Уви не е приел, но това е друга бира.
Та имам предвид, че една кооперация/изкупуване могат да се появят на хоризонта. Но затова ти трябва хем пазарен дял, хем ефективност.
Коментар
-
Принципно си прав. Но само да ти кажа, че когато е бил на върха в развитието си коларят е получил оферта от форд за съвместно производство. Уви не е приел, но това е друга бира.
Та имам предвид, че една кооперация/изкупуване могат да се появят на хоризонта. Но затова ти трябва хем пазарен дял, хем ефективност.
Коментар
-
Въртят ми се едни мисли в главата и искам да ги споделя.
Мой приятел ми прати презентацията от срещата с инвеститорите. Наистина е чудесна, надъхваща и продаваща - БРАВО! Монбат имат чудесен мениджмънт, познаващ бизнеса из основи и притежаващ визия и благодарение точно на тези хора компанията оцелява и печели в тези ставащи все по-трудни за производителите на акумулатори, времена!
И все пак!
Колкото и да си добър, каквито и познания и визионери да имаш в екипа, когато произвеждаш карети през 1918г., а г--н Форд вече залива Америка с автомобили....
Основните пазари на компанията, са пред технологична революция с нови лидери и технологии. Франция(основния пазар на групата), вече обяви че в столицата й няма да стъпват бензинови и дизелови автомобили след 2030г. И други градове и държави в ЕС полека израстват и достигат до подобни решения. Идеите на Мбат са по-скоро опит за оцеляване и голям риск свързан с префокусиране на пазарите, нови мощности и технологии. Не съм забравил преди 5-6г. какви суперлативи бяха за завода в Годеч за осветителни тела, който аха всяка година чакахме и така и не го усетихме в печалбата.
Сега искат да получат нови 100млн, дълг за да тръгнат да продават на африканските страни, след като в ЕС пазара се затваря за тях и тръгват да правят батерии за подводници и ракети и комети, дано! Успех, но не забравям че и 2016г, братята взеха 100млн от Уникредит !
За мен тук битката е за оцеляване, а не за тези розови мечти които обещават. Но те са наистина добри мениджъри и ще намерят своето място - било то и затваряне на мощности и отиване в друга ниша, както е направил Бъфет!
Нека всеки си има едно наум, четейки суперлативите!
Желая им успех, както и на всички акционери!Last edited by tony1975; 07.11.2017, 20:11.
- 1 like
Коментар
-
Дружествата от икономическата група на Монбат АД са реализирали през месец септември 2017 г. консолидирани нетни приходи от продажби в размер на 31 948 хил. лева, което представлява увеличение от 25,80 % в сравнение с реализираните консолидирани нетни приходи от продажби през месец септември 2016 г.
Обобщените данни за първите девет месеца на 2017 г. сочат, че дружествата от икономическата група на Монбат АД са реализирали консолидирани нетни приходи от продажби в размер на 228 028 хил. лева, което представлява увеличение от 27,10 % в сравнение с консолидираните нетни приходи от за същия период на 2016 г.
Реализираните през първите девет месеца на 2017 г. консолидирани нетни приходи от продажби в размер на 228 028 хил. лева са разпределени, както следва:Реализираната консолидирана печалба на дружествата от икономическата група на Монбат АД за месец септември 2017 г. е 2 434 хил. лева преди облагане с данъци, което представлява повишение на печалбата с 15,10 % в сравнение с реализираната консолидирана печалба преди облагане с данъци за месец септември 2016 г.Продукция 210 241 хил. лева Стоки 4 412 хил. лева Услуги 1 628 хил.лв. Други 11 747 хил. лева
Обобщените данни за първите девет месеца на 2017 г. сочат, че дружествата от икономическата група на Монбат АД са реализирали печалба преди облагане с данъци в размер на 22 982 хил. лева, което представлява увеличение на печалбата от 6,4 % в сравнение с реализираната консолидирана печалба преди облагане с данъци за същия период на 2016 г.
Дружествата от икономическата група на Монбат АД са постигнали през месец септември 2017 г. EBITDA в размер на 3 740 хил. лева, което представлява повишение от 3,40 % в сравнение с постигнатото през месец септември 2016 г.
Обобщените данни за първите девет месеца на 2017 г. сочат, че дружествата от икономическата група на Монбат АД са постигнали EBITDA в размер на 35 235 хил. лева, което представлява повишение от 6,70 % в сравнение със същия период на 2016 г.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение
Перфектно време за придобивания, повишена задлъжнялост, развитие извън Европа и т.н. Дано успеят да отиграят всичко, което са започнали.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение
Перфектно време за придобивания, повишена задлъжнялост, развитие извън Европа и т.н. Дано успеят да отиграят всичко, което са започнали.
Коментар
-
Първоначално изпратено от GG-BG Разгледай мнениеКолеги може ли някой запознат да ми отговори: Лихвите получени от корпоративни облигации - декларират и облагат ли се?
Коментар
-
Първоначално изпратено от VNM Разгледай мнениеМного добре представено. Има какво още да се каже относно цената, плановете перспективите пред Piombifera. Там наистина е важен лицензът.
Само едно малко уточнение.
"... - групата произвежда 5.5 млн. батерии годишно и при стесняващ се европейски пазар е логично да потърси алтернативи."
Това е малко неточно. Производството е около 3.3 мил. бройки батерии но с различна мощност. 5.5 мил. се получава ако продукцията се приравни на 55 амперчасови акумулатори. Рентабилните акмулатори и в момента са големите, За камиони. От Добрич, където всичко е автоматизирано и продукцията е мнго, много конкурентна.
Точно такива са плановете и за заводите в Тунис - да не се разчита на местни работници за ръчна специализирана работа а всичко да се автоматизира. За съжаление това изобщо не означава автоматично свиване на щата (нЕма кой да им го позволи в Тунис), но пък цената на труда е ниска, та се компенсира.
Може и още малко да се каже за перспективите пред LFP клетките, но важното е отразено.
Въобще, както винаги, Мобат демонстрира че знае какво пави, къде иска даотиде и как ще го бъде по пътя. Само няма яснота по плановете за изравняване на сметките с Приста, но следва да се случи.
Истина е, че има една (и нещо) година време за секуланти тук, защото предстои период на инвестиции, на заеми които в началото ще се отразяват на резултатите.
- 1 like
Коментар
Коментар