IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Софарма Трейдинг АД (SFT / SFTRD)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Yolo Разгледай мнение

    Наистина е много глупаво да ти се разраства бизнеса. То са табели, то са брошури, то нови хора може да ти се наложи да наемаш. Ужасно е. Най-добре 1 аптека да си имаш и да не се занимаваш с подобни глупости.
    Понякога, когато думите са извадени от контекста, нещата наистина придобиват гротескно изражение и се сещам за подписа си, който именно с този ник ми подсказа в една друга тема, уважаеми многоников яхтсмене от Кор Кароли. Сега ше се пробвам с простички думички да обясня - не е задължително да се случва ребрандирането, особено когато новият бранд не носи допълнителна стойност. Примерно, когато продадоха Теленор - хората просто се договориха да си ползват старото име на бранда за определен период от време и си спестиха една торба пари. Обратен пример - идиотията с А1, които униха марка като Мтел, за име на пътна магистрала и набиха една торба пари за супер излишно ребрандиране. Тук - на 99% от хората брандът Софармаси не им е по-разпознаваем от Сейба (че за другите не се сещам кои бяха). Разпознаваемите вериги аптеки са две (поне за София) - Марешки за бедняците и Ремедиум за тези с повече пари. На всеки друг му е все тая от коя аптека купува, стига да му е наблизо.

    С две думи - абсолютно излишно похарчен 1 милион за рекламни табели. И още поне толкова за останалото ребрандиране с лепенки, стелажи, знаци и т.н. Ма кой ли съм аз, че да давам акъл на "г-н Донев и г-н Димитров". да не збаравя да речна НАЙ, а вие да не забравите да запишете увеличението на капитала. И догодина - пак. И по-догодина - пак - схемата вече е отработена, а и явно стадото я приема - е, що да не го острижат тогава!
    Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Yolo Разгледай мнение

      Наистина е много глупаво да ти се разраства бизнеса. То са табели, то са брошури, то нови хора може да ти се наложи да наемаш. Ужасно е. Най-добре 1 аптека да си имаш и да не се занимаваш с подобни глупости.
      Разрастването не трябва да бъде самоцел. Ок, бизнесът расте, но акционерите са платили повече от достатъчно за този растеж.

      Много грубо и набързо, в последните 5 години приходите растат двойно. В същото време вложеният капитал расте 3 пъти. Това означавали, че растежът е бил успешен? Поне за момента, не ми се струва така. По същия начин, възвръщаемост на капитала пада от 15% на 10% за миналата година, когато хората стояха на опашки през аптеките и оставаха много над нормалното пари там.

      Би било интересно защо не са тръгнали към много по-малко капиталоемък модел на електронни продажби и няколко аптеки на места с голям пътникопоток тип Ремедиум, които повече да са за познаване на марката. Например, фирми като Парфимо успяват да направят с една аптека персонал 5 млн. приходи миналата година, излизат и на печалба. В следващите години изглежда, че онлайн продажбите ще растат по-бързо от физическите аптеки. Затова си представям какво би могло да стане, ако фирма с ресурсите и мащаба на Софарма Трейдинг да се захване с нещо подобно.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Грую Груев Разгледай мнение

        Т.e. още разходи - кое му е хубавото? Една добра табела е 7-8 хиляди лева, та по 130 аптеки, пишете 1 милка заминала. А като им гледам и качеството, особено на тази на площад Македония, дето я сложиха преди 2-3 години, а в момента е тотален гняс, направо си евало чичото. НАЙ и т.н.
        Наистина е много глупаво да ти се разраства бизнеса. То са табели, то са брошури, то нови хора може да ти се наложи да наемаш. Ужасно е. Най-добре 1 аптека да си имаш и да не се занимаваш с подобни глупости.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Absolute_Amateur Разгледай мнение

          И аз наскоро пазарувах с Сейба и на продукта пишеше пакетирано за SOpharmasy. Ребрандировката е само въпрос на време.
          Т.e. още разходи - кое му е хубавото? Една добра табела е 7-8 хиляди лева, та по 130 аптеки, пишете 1 милка заминала. А като им гледам и качеството, особено на тази на площад Македония, дето я сложиха преди 2-3 години, а в момента е тотален гняс, направо си евало чичото. НАЙ и т.н.
          Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience

          Коментар


          • Първоначално изпратено от earth1225 Разгледай мнение
            Вчера бях в любимата си аптека за обичайните неща /витамини, презервативи и т.н./ Тя е/беше от веригата на Сейба.
            Направи ми впечатление, че още си е старата брандировка, но на телефона получих съобщение че съм платил на SOFARMASI 49. досега излизаше името на фирмата, която държеше аптеката.
            Скоро сигурно и ще я ребрандират.
            И аз наскоро пазарувах с Сейба и на продукта пишеше пакетирано за SOpharmasy. Ребрандировката е само въпрос на време.
            Last edited by Absolute_Amateur; 18.03.2021, 11:48.

            Коментар


            • Хубаво е, че в квартала си имаме Софармаси и много им се радвам. Последния път когато отидох, да си взема Пулсет обаче, ми отказаха, щото бил с лекарско предписание, а реално се предлага без рецепта. И се разправяхме с госпожицата, но така и не ми го дадоха. Та ми искаше номер на личния лекар и т.н... Явно разрастването си идва със своите рискове.
              Мненията ми не са препоръки. Имам само една препоръка - не губете пари.

              Коментар


              • Здравейте отново на имащите тук

                Коментар


                • Първоначално изпратено от 15% Разгледай мнение

                  Прекрасно е човек да пазарува от аптеката нещата като твоите. Дет се вика с кеф да харчиш. Аз пазарувам само илачи... за кръвно, за нерви, за черен дроб...
                  Се-йба как прозвуча в контекста на разговор за презервативи

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от earth1225 Разгледай мнение

                    Аз съм мъж
                    Извинявай! Просто любима и витамини...ме подведоха.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от earth1225 Разгледай мнение
                      Вчера бях в любимата си аптека за обичайните неща /витамини, презервативи и т.н./ Тя е/беше от веригата на Сейба.
                      Направи ми впечатление, че още си е старата брандировка, но на телефона получих съобщение че съм платил на SOFARMASI 49. досега излизаше името на фирмата, която държеше аптеката.
                      Скоро сигурно и ще я ребрандират.
                      Прекрасно е човек да пазарува от аптеката нещата като твоите. Дет се вика с кеф да харчиш. Аз пазарувам само илачи... за кръвно, за нерви, за черен дроб...
                      Пътека се прави камък по камък!

                      Коментар


                      • Купувате ли спада?
                        Класически пример как може да се сваля цената на акцията от самия мажоритар- с неясни послания за бъдещото събрание. А можеше с едно, две изречения да допълнят анонса. Нали имаме тук служител, печелил най-добрия ДВИ няколко години...
                        Не дойде ли вече пенсионната възраст г-н Донев. Хайде дайте път на младите вече.
                        Или чакаме фиданките с акация да порастнат?

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от maki Разгледай мнение

                          не е ли редно мъжете да купуват презервативи???
                          Аз съм мъж

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от earth1225 Разгледай мнение
                            Вчера бях в любимата си аптека за обичайните неща /витамини, презервативи и т.н./ Тя е/беше от веригата на Сейба.
                            Направи ми впечатление, че още си е старата брандировка, но на телефона получих съобщение че съм платил на SOFARMASI 49. досега излизаше името на фирмата, която държеше аптеката.
                            Скоро сигурно и ще я ребрандират.
                            не е ли редно мъжете да купуват презервативи???

                            Коментар


                            • Вчера бях в любимата си аптека за обичайните неща /витамини, презервативи и т.н./ Тя е/беше от веригата на Сейба.
                              Направи ми впечатление, че още си е старата брандировка, но на телефона получих съобщение че съм платил на SOFARMASI 49. досега излизаше името на фирмата, която държеше аптеката.
                              Скоро сигурно и ще я ребрандират.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от BB50 Разгледай мнение

                                Всяка година консолидацията отнема все повече, но въпреки това печалбата расте и на консолидирана база, тоест все пак има добавена стойност. Друг е въпросът дали тази добавена стойност някога ще възвърне инвестицията във всички тези аптеки и сръбския дистрибутор. В интерес на истината очаквах консолидацията да отнеме повече от печалбата през последното тримесечие, но изглежда че 150-те нови аптеки са на печалба за разлика от другите. Това, което мен ме смущава е какво са намислили с тези потенциални увеличения на капитала, защото още бизнеси с такива изпилени маржове увеличават много риска и може да елиминират най-доброто на тази акция - стабилния дивидент.
                                Всъщност има някакво подобрение,предходна година консоклидацията отнемаше около 54 процента от печалбата,докато сега е под 50 процента.Не че е нещо кой знае какво подобрение де,но тенденцията към влошаване е обърната .

                                Коментар

                                Working...
                                X