Първоначално изпратено от polax
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Шелли груп АД (A4L)
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от polax Разгледай мнениеДАли ще чукнем 30 евро днес?
Коментар
-
Първоначално изпратено от tony1975 Разгледай мнениеKey Ru , г-н Димитров често на събранията напомня че е поел ангажимент да разпределя малка част(до 10%) от печалбата за дивидент. г-н Димитров е казвал, че раздаването на малък дивидент е по-добър начин да възнаградят големите акционери, отколкото те да трябва да осребряват акции, а и този факт че голям акционер продава, може да не се приеме добре от пазара. Предполагам, че тази традиция ще се запази - сумата не е толкова голям %, за да повлияе на растежа на компанията, но предложението ви е добро. Всъщност раздаването на допълнителни акции се извършва на база неразпределена печалба, а тя е достатъчно и дивидента няма да попречи, стига да има желание. Може би трябва да помислят за раздаване на 1/1 или 2/1 акции и дано това помогне на ликвидността, стига да не им причини някакви главоболия във Франкфурт. Издаването на доп. акции + раздаването на дивидент едновременно, нe са чужди за БФБ - сещам се за Корадо и ЕМКА и разбира се групата на Стара планина. Чисто психологически, особенно на БГ пазара, цена над 60-70лв може да има възпиращ характер, особенно за по-малки участници, желаещи да открият позиция и на БФБ може да кажем, че вероятно ще повлияе нa ликвидността - за Франкфурт нe мога да изкажа мнение.
Добра идея, дано четат!
п.п. някъде на тази Ксетра вижда ли се коя компания очаква листване на акциите си там. Много утихнаха нещата, а януари отминава!?
Относно Ксетра не зная. Не съм си правил труда да търся такава информация там.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от polax Разгледай мнениеДАли ще чукнем 30 евро днес?
Коментар
-
Key Ru , г-н Димитров често на събранията напомня че е поел ангажимент да разпределя малка част(до 10%) от печалбата за дивидент. г-н Димитров е казвал, че раздаването на малък дивидент е по-добър начин да възнаградят големите акционери, отколкото те да трябва да осребряват акции, а и този факт че голям акционер продава, може да не се приеме добре от пазара. Предполагам, че тази традиция ще се запази - сумата не е толкова голям %, за да повлияе на растежа на компанията, но предложението ви е добро. Всъщност раздаването на допълнителни акции се извършва на база неразпределена печалба, а тя е достатъчно и дивидента няма да попречи, стига да има желание. Може би трябва да помислят за раздаване на 1/1 или 2/1 акции и дано това помогне на ликвидността, стига да не им причини някакви главоболия във Франкфурт. Издаването на доп. акции + раздаването на дивидент едновременно, нe са чужди за БФБ - сещам се за Корадо и ЕМКА и разбира се групата на Стара планина. Чисто психологически, особенно на БГ пазара, цена над 60-70лв може да има възпиращ характер, особенно за по-малки участници, желаещи да открият позиция и на БФБ може да кажем, че вероятно ще повлияе нa ликвидността - за Франкфурт нe мога да изкажа мнение.
Добра идея, дано четат!
п.п. някъде на тази Ксетра вижда ли се коя компания очаква листване на акциите си там. Много утихнаха нещата, а януари отминава!?
Last edited by tony1975; 29.01.2024, 08:59.
- 7 Харесвания
Коментар
-
Колеги, аз по скоро бих искал да повдигна една друга тема на разговор, с оглед на това, че ние малките инвеститори имаме представител в борда на директорите, а и знам, че той чете темата. Печалбата за миналата година ще е ясна в края на следващия месец, ама какво е вашето мнение за това какво да се случи с нея? Наясно съм, че ние трудно бихме могли да формираме политиката на компанията, но пък струва ми се, че може да се получи конструктивен разговор. Някои хора имат желание за дивиденти, аз лично мисля, че би било добре компанията да увеличи капитала с тези или част от средствата и да увеличи броя на акциите. 18млн акции ми се струват малко. Според мен е излишен данъка за дивидента, същевременно едно евентуално увеличение на капитала би било съпътствано от някакви такси. Какви биха били, най-вероятно ще объркам нещо, ако гледам тарифата на БФБ, затова ако г-н Мартинов има желание може да се включи и да бъде по-конкретен. Дали по-голям брой акции няма да раздвижи още повече търговията, същевриминно парите ще останат в компанията!
- 5 Харесвания
Коментар
-
Колеги, ще изкажа мнение по темата с транспорта. Ще започна с това, че не съм мениджър логистика в компанията и думите ми са просто на страничен наблюдател. Може продуктите да са малки и леки, ама 3-4млн. бройки са огромен обем стока и това не се транспортира със самолет. Моето мнение е, че не по-малко от 90%, за да не кажа и 100% от продукцията се транспортира по море. Следващото е, че на година се губят 2-3-4 хиляди контейнера, защото падат в моретата, като има и други рискове, поради тази причина се правят застраховки на товарите! Следващото е колко контейнеровоза са пленени и колко сте чули да са на Мерск, МСЦ или Евергрийн (те последните по-скоро да запречат Суецкия канал). Избора на голяма компания, която има различен подход към сигурността е още едно нещо, което може да намали риска. Това и с оглед на застраховането, риска Хути, клони към нула според мен!
Относно смяната на маршрутите на корабите да заобикалят Африка, безспорно има разлика в цената. Продуктите са с мълак обем и един 40 футов контейнер събира десетки хиляди бройки, поради тази причина съм убеден, че разликата от няколко хиляди долара ще се отрази, като едноцифрени центове на еденична бройка!Last edited by Key Ru; 28.01.2024, 23:25.
- 3 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от BSEtrader Разгледай мнение
Като се затвори прозореца ще излизаме през вратата.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Майстора233 Разгледай мнение
Геополитиката показва голям риск,
просто в момента сме в прозорец , който в един момент ще се затвори.
- 3 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от Майстора233 Разгледай мнение
Геополитиката показва голям риск,
просто в момента сме в прозорец , който в един момент ще се затвори.Last edited by Zdravko74; 28.01.2024, 18:50.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от RInvestor Разгледай мнение
Че то на кой продуктите не се правят в Китай?? Засега геополитиката и пазарите не предсказват голям конфликт, след изборите в САЩ ще оценим пак
просто в момента сме в прозорец , който в един момент ще се затвори.Last edited by Майстора233; 28.01.2024, 16:25.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Black and white cat-foot Разгледай мнениеПродуктите като се правят в Китай, как оценявате риска покрай хутите?
Коментар
-
Първоначално изпратено от BSEtrader Разгледай мнение
Май клони към нула - трнспортът е със самолети доколкото аз знам. Продуктите са относително малки и леки.
старите продукти, на които могат да предвидят във времето нуждите и за които е направена една година напред производствена програма най-вероятно са с морски
друг е въпроса с изместването на транспортните потоци и оскъпяването им дали няма да ги прехвърлят на въздушен
само предположенияLast edited by Yori; 28.01.2024, 12:23.
- 1 like
Коментар
Коментар