If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Значи всички гледни точки са представени и (както писах по-долу) условията за успешно ИПО с дълги институционални пари са налице и остава само дребните частни капитали да преценят рисковете, очакваните ползи и времето между тях Успех!
По принцип съм много добронамерен към грешките на разстежа и считам Сирма за добра компания, но това ИПО е третият опит на Сирма да привлече капитал за продуктово и пазарно развитие, а предишните два не ми се струват много успешни за участвалите частни инвеститори. Станимир Каролев едва ли си спомня с добро SEP проекта за мобилни разплащания, а NEVEQ вероятно очаква успеха на това ИПО и се надява на management buy-out, за да излезе от Онтотекст. Тази когато става дума за инвестиране на собствени и изкарани с мъка и честен труд средства, е добре да се помни историята и да се мисли повече за отговорностите и качествата на мениджмънта, без критики и препоръки, разбира се
Точно по въпроса за SEP мога да застана на страната на Сирма и да кажа, че те нямат вина. Технически проектът си беше добре изпипан, даже имаше няколко заведения, които приемаха плащания през SEP и това нещо работеше. Имаше и един български филм Love.net, където SEP имаше сериозно продуктово позициониране.
Известно време бях акционер в Адванс Екуити и следях отблизо развитието на SEP. Проектът сдаде багажа заради слабото навлизане на услугата. Може да е имало и натиск от страна на Visa и Mastercard, но тук вече влизам в сферата на врачките и гадая.
Всъщност това са доста добри примери, а не лоши:
1. SEP се развива от Сирма - нещата вървят добре. Но стратегията на Сирма е да развива бизнеси и да ги продава. Следва продажба на един успешен бизнес. За съжалене след продажбата по една или друга причина бизнеса не продължава да се развива толкова добре (Но предишният собственик не може да има вина за това).
2. NEVEQ стават инвеститор в Ontotekst. Инвестираните пари изтрелват Онтотект. Онтотекст се оказва добра инвестиция за NEVEQ. Неслучайно и те го тръбят от много време по интервюта в Cаpital и BG OnAir. Но NEVEQ работи по свой правила и правилата са такива, че фонда е формиран за даден срок! Т.е. той трябва да приключи съществуването си не защото инвестициите са добри или лоши , а защото такъв е устава и правилата, по който оперира.
Не давам препоръки или съвети или ... Всеки да си мисли със собствената глава.
По принцип съм много добронамерен към грешките на разстежа и считам Сирма за добра компания, но това ИПО е третият опит на Сирма да привлече капитал за продуктово и пазарно развитие, а предишните два не ми се струват много успешни за участвалите частни инвеститори. Станимир Каролев едва ли си спомня с добро SEP проекта за мобилни разплащания, а NEVEQ вероятно очаква успеха на това ИПО и се надява на management buy-out, за да излезе от Онтотекст. Тази когато става дума за инвестиране на собствени и изкарани с мъка и честен труд средства, е добре да се помни историята и да се мисли повече за отговорностите и качествата на мениджмънта, без критики и препоръки, разбира се
По принцип съм много добронамерен към грешките на разстежа и считам Сирма за добра компания, но това ИПО е третият опит на Сирма да привлече капитал за продуктово и пазарно развитие, а предишните два не ми се струват много успешни за участвалите частни инвеститори. Станимир Каролев едва ли си спомня с добро SEP проекта за мобилни разплащания, а NEVEQ вероятно очаква успеха на това ИПО и се надява на management buy-out, за да излезе от Онтотекст. Тази когато става дума за инвестиране на собствени и изкарани с мъка и честен труд средства, е добре да се помни историята и да се мисли повече за отговорностите и качествата на мениджмънта, без критики и препоръки, разбира се
Абе никой не е казал,че компанията е лоша,но при положение че групата на сините чипове пак тръгна надолу,инвеститорите предпочитат да влагат парите си в утвърде-
ни компании с име на много по-тънки цени.
Харесва ми, че от страна на Елана виждам активно участие, но още по-добре би било, ако хора от страна на Сирма взимаха подобно участие и даваха отговори.
Нека за момент се абстрахираме от факта, че съм малко по-емоционален и наблегнем не на това как казвам нещата, а какво всъщност казвам:
1) Имаме онлайн конференция, която би трябвало да даде отговори на много въпроси.
2) Нямаме запис от тази конференция.
Във връзка с детските градини:
1) Кой разработи системата? Сирма.
2) Имаше ли проблеми със системата и/или с нейното използване? Имаше.
Второто е случка от 2008г. ако правилно си спомням и общо взето е все едно къде реално е бил проблемът - лошо направен софтуер, лошо изтестван софтуер, слаби сървъри, слаба поддръжка... все едно! Подобен гаф остава спомени и хора като мен, които са дълбоко заровени в IT сферата, помнят такива неща.
Първото е от вчера и отново не е важно кой е имал или нямал технически проблеми. Фактът е, че запис няма (не че някой е искал изрично такъв) и това показва, че най-вероятно на никого не му е хрумнало да направи такъв. Видео може да се запише с най-обикновена камера, а аудиото може да се хване с най-обикновен микрофон. Няма нужда от кой знае какъв специален софтуер. Най-лесно е след това да се каже, че е имало технически проблеми. Или хакерска атака, както при детските градини. Или пък и двете.
Благодаря, че оценявате работата на ЕЛАНА. Само бих искала да допълня, че действително няма ограничения да се получат отговори на всички въпроси.
Както по телефон, така по имейл или в среща - с мениджъра на емисията или със Сирма. Просто питайте:-) По-добре е да се поясняват нещата.
Всеки има право да интерпретира нещата както си иска, но тъй като това беше превратна интерпретация само защото Ви отговорих - длъжна съм да кажа: не Сирма имаше технически проблем. И като човек, който следи фактите в различни събития: гафът с онлайн системата не беше техен:-)
Харесва ми, че от страна на Елана виждам активно участие, но още по-добре би било, ако хора от страна на Сирма взимаха подобно участие и даваха отговори.
Нека за момент се абстрахираме от факта, че съм малко по-емоционален и наблегнем не на това как казвам нещата, а какво всъщност казвам:
1) Имаме онлайн конференция, която би трябвало да даде отговори на много въпроси.
2) Нямаме запис от тази конференция.
Във връзка с детските градини:
1) Кой разработи системата? Сирма.
2) Имаше ли проблеми със системата и/или с нейното използване? Имаше.
Второто е случка от 2008г. ако правилно си спомням и общо взето е все едно къде реално е бил проблемът - лошо направен софтуер, лошо изтестван софтуер, слаби сървъри, слаба поддръжка... все едно! Подобен гаф остава спомени и хора като мен, които са дълбоко заровени в IT сферата, помнят такива неща.
Първото е от вчера и отново не е важно кой е имал или нямал технически проблеми. Фактът е, че запис няма (не че някой е искал изрично такъв) и това показва, че най-вероятно на никого не му е хрумнало да направи такъв. Видео може да се запише с най-обикновена камера, а аудиото може да се хване с най-обикновен микрофон. Няма нужда от кой знае какъв специален софтуер. Най-лесно е след това да се каже, че е имало технически проблеми. Или хакерска атака, както при детските градини. Или пък и двете.
Тъкмо мислех, че ще имам стимул да започна да тренирам, ама нищо - ще изчакам следващата IT фирма, която успешно направи запис на срещата на директорите с потенциалните инвеститори преди IPO-то.
С риск да прозвуча малко нагло, ама е смехотворно IT фирма от ранга на Сирма да има технически проблеми, които да възпрепятстват какъвто и да било запис на каквито и да било срещи. И после защо съм скептично настроен към това IPO... ами ето защо!
Всеки решава за какво да похарчи парите си. Ако Сирма наистина има сериозни планове за експанзия и успее да ги реализира, няма да има никакво значение дали човек ще вземе акции сега или след 6 месеца, или след 1 година. Разликата (според мен) е, че сега рискът все още е твърде голям, имайки предвид историята на Сирма и поговорката, че вълкът козината си мени, но нрава - не!
Всеки има право да интерпретира нещата както си иска, но тъй като това беше превратна интерпретация само защото Ви отговорих - длъжна съм да кажа: не Сирма имаше технически проблем. И като човек, който следи фактите в различни събития: гафът с онлайн системата не беше техен:-)
За съжаление, поради технически проблем не можа да се осъществи запис.
Тъкмо мислех, че ще имам стимул да започна да тренирам, ама нищо - ще изчакам следващата IT фирма, която успешно направи запис на срещата на директорите с потенциалните инвеститори преди IPO-то.
С риск да прозвуча малко нагло, ама е смехотворно IT фирма от ранга на Сирма да има технически проблеми, които да възпрепятстват какъвто и да било запис на каквито и да било срещи. И после защо съм скептично настроен към това IPO... ами ето защо!
Всеки решава за какво да похарчи парите си. Ако Сирма наистина има сериозни планове за експанзия и успее да ги реализира, няма да има никакво значение дали човек ще вземе акции сега или след 6 месеца, или след 1 година. Разликата (според мен) е, че сега рискът все още е твърде голям, имайки предвид историята на Сирма и поговорката, че вълкът козината си мени, но нрава - не!
Коментар