IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сирма Груп Холдинг АД (SGH / SKK )

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от gunnar Разгледай мнение
    Не. Ако 66 млн. акции дават по 10 ст. дивидент, това прави 6,6 млн. лв за дивидент. А за да е дивидента 20% от печалбата, то печалбата трябва да е 33 млн. лв.
    Прав си, неговото кожа: добре че ме смисли.

    След Публичното акциите може да набъбнат до 65 000 000. Ако направят печалба от 10 КБ и раздадат 30% от нея като дивидент (по средата между обявините 20 и 40%) то туй прави около 0.046 кинта дивидент на акция, като може да е и 3 стинки.

    Не ного сосно - може да се разчита повече на бъдещ могъщ или по-скромен ръст.

    Ще поразсъждавам - по-скоро ще си купя някоя бройка след като започне търговийката с.
    Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Императорът Разгледай мнение
      По мои сметки туканка: ако раздават 20% от печалбата като дивидент и бъдат записани всички-всички акции (т.е. най-неблагоприятният случай - това значи около 10 стинки дивидент.

      Смятам правилно ли?
      Не. Ако 66 млн. акции дават по 10 ст. дивидент, това прави 6,6 млн. лв за дивидент. А за да е дивидента 20% от печалбата, то печалбата трябва да е 33 млн. лв.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Императорът Разгледай мнение
        По мои сметки туканка: ако раздават 20% от печалбата като дивидент и бъдат записани всички-всички акции (т.е. най-неблагоприятният случай - това значи около 10 стинки дивидент.

        Смятам правилно ли?
        А какви бяха сметките при ЗХБГ, при Меком, помниш ли, а какви станаха.

        Как може да сте толкова "остри" да вярвате на Проспект за ИПО на БФБ
        Bulls on BSE

        Коментар


        • По мои сметки туканка: ако раздават 20% от печалбата като дивидент и бъдат записани всички-всички акции (т.е. най-неблагоприятният случай - това значи около 10 стинки дивидент.

          Смятам правилно ли?
          Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

          Коментар


          • Първоначално изпратено от misanthrope Разгледай мнение
            Е то е 40% от печалбата нали? Не е 40% на акция , а печалбата е нещо доста ... разтегливо ( да не кажа по-силна дума)
            Да, въпросът е: колко печалба на акция може да очакваме туканка? - Разбира се: туй зависи и от резултатите от ИПО-то.
            Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

            Коментар


            • Първа финансова брокерска къща

              Здравейте,

              Разбрах, че Първа финансова брокерска къща са направили независим одиторски анализ на IPO-то на Сирма и са го разпратили на клиентите си. Искам да го прочета, но не съм им клиент. Някой от клиентите може ли да го пусне тук?

              Коментар


              • Относно дивидентите - в една Facebook група бях писал, че при P/E = 30 и дивидент от 40% от печалбата, първоначалната инвестиция от IPO-то се изплаща след има-няма 75 години. Затова да се разчита на сериозен приход от дивиденти тук е просто смешно.

                По-скоро човек може да разчита на някаква капиталова печалба, но рискът е оправдан само ако цената от IPO-то е минималната или близо до нея, при P/E гравитиращо около 20 или по-малко. Но дори тогава раздаденият дивидент ще е бъде нищожен спрямо платената цена за една акция.

                Дали фирмата има потенциал за разрастване - това е много относително. 20 и колко години не са го направили (над определен размер и пазари), аз лично не вярвам, че сега ще тръгнат да го правят. Лично мнение. Но пък може и да успеят да го направят.
                Last edited by ivandavidov; 29.09.2015, 14:43.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от padre Bonaventura Разгледай мнение
                  Благодаря за отговора. Проспекта не го дочетох., защото като стигнах в него до описание на активите и оценката им, си дадох равносметка, че не мога да разбера или да си дам правилна равносметка, дали описаните стойности са верни, та се отказах и да го дочета до края. Мисля, че може би е по-добре в началото да не се пресилват с 40%, освен ако не са съвсем наясно къде и дали да ги инвестират. При сегашната динамика и особено в сектора може да е по-добре да реинвестират по-голямата част от печалбата.
                  Е то е 40% от печалбата нали? Не е 40% на акция , а печалбата е нещо доста ... разтегливо ( да не кажа по-силна дума)

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Isabella Oronova Разгледай мнение
                    В проспекта е записано и във всички публични изяви ръководството на Сирма Груп Холдинг заявява, че планира разпределяне на 20-40% от печалбата като дивидент.
                    Благодаря за отговора. Проспекта не го дочетох., защото като стигнах в него до описание на активите и оценката им, си дадох равносметка, че не мога да разбера или да си дам правилна равносметка, дали описаните стойности са верни, та се отказах и да го дочета до края. Мисля, че може би е по-добре в началото да не се пресилват с 40%, освен ако не са съвсем наясно къде и дали да ги инвестират. При сегашната динамика и особено в сектора може да е по-добре да реинвестират по-голямата част от печалбата.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от padre Bonaventura Разгледай мнение
                      Ще дават ли дивиденти, как мислите? Имат ли такива намерения или още не е дошъл момента за този въпрос?
                      В проспекта е записано и във всички публични изяви ръководството на Сирма Груп Холдинг заявява, че планира разпределяне на 20-40% от печалбата като дивидент.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Isabella Oronova Разгледай мнение
                        Здравейте!
                        Отговори на всички тези въпроси има на страницата ни за IPO-то. Не е само проспектът. Ето тук можете накратко да видите снимка на фирмите, визията на групата, финансовите резултати

                        На страницата на IPO-то има публикувана по-подробна презентация, която можете да свалите

                        На същата страница са публикувани всички финансови отчети на Сирма Груп Холдинг.

                        Разбира се, каквито и въпроси да имате, можете да ги обсъдите с колегите от ЕЛАНА Трейдинг на тел. 02/ 81 000 20, а също така на сайта ни има онлайн чат.

                        Насреща сме, за да предоставим необходимата Ви информация.

                        Успешен ден!
                        Ще дават ли дивиденти, как мислите? Имат ли такива намерения или още не е дошъл момента за този въпрос?

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от BGTR30 Разгледай мнение
                          Госпожо Оронова,
                          Виждам, че сте представител на Инвестиционният посредник по емисията ЕЛАНА. Искам да Ви попитам защо Елана не прави нищо за да обясни кои са фирмите в Сирма Груп Холдинг, с какво се занимават, какви са переспективите на бизнесът им? Това не е ли част от работата на Елана? Или се разчита само на проспекта? До колкото разбирам от интервю в БГ он еър резултатите за полугодието са доста добри - защо Елана не ги публикува? Каква е тази мистерия? Емисията само за големи инвеститори ли е предвидена? До колкото се вижда в проспекта Сирма има data център? Кой са клиентите освен NBA, какви са дейностите му, ...? Има и фирма специализирана в застрахователен софтуер? Какти и за финансов софтуер и услуги? Кои са клиентите? Има и фирма за CAD/CAM продукти с партньор Haidelberg? Това за мен е много голямо име! Защо трябва да преровя 5 пъти интернет за да видя някъде тази не маловажна информация? Сирма мобайл? Сирма Медия? GMG?, S&G, ... ... ...
                          Тази "липса" на кампания за информиране съгласувана ли е с клиентът Ви и част от стратегията ли е ?

                          (не е препоръка за нищо, а просто недоумение)
                          Здравейте!
                          Отговори на всички тези въпроси има на страницата ни за IPO-то. Не е само проспектът. Ето тук можете накратко да видите снимка на фирмите, визията на групата, финансовите резултати

                          На страницата на IPO-то има публикувана по-подробна презентация, която можете да свалите

                          На същата страница са публикувани всички финансови отчети на Сирма Груп Холдинг.

                          Разбира се, каквито и въпроси да имате, можете да ги обсъдите с колегите от ЕЛАНА Трейдинг на тел. 02/ 81 000 20, а също така на сайта ни има онлайн чат.

                          Насреща сме, за да предоставим необходимата Ви информация.

                          Успешен ден!

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от ivandavidov Разгледай мнение
                            но не съм чул някой техен продукт да е от наистина световна класа.
                            Липсват детайли за това какви продукти искат да правят, къде ще ги налагат, кой ще ги ползва, в каква сфера ще са тези продукти... въобще тук имаме пълна мъгла.

                            Като цяло усещането ми е, че от Сирма разчитат да хванат инерцията и да вземат колкото могат пари от пазара, а дали ще успеят да направят нещо смислено - никой не може да каже. Ще ми се давярвам, че имат идея какво да правят, но аз лично не видях нищо в проспекта, което да ми подскаже какво ще правят и защо ще го правят. Казват само да им дадем ние едни пари и... толкова!

                            И още нещо - при положение, че сегашните акционери са навътре в IT сектора, ако някой от тях вижда перспектива в бъдещите продукти на фирмата, защо той/тя не финансира тези толкова велики проекти със собствени или заемни средства? Интересен въпрос, на който надали ще получим отговор.
                            Здравейте,
                            Относно продуктите от световна класа - смятам, че Онтотекст имат такива. Ползват ги огромни фирми - BBC, CNN, Astra Zeneca и т.н.
                            Енг Вю КАД системата, доколкото ми е известно, е номер две в нишата си, като държи силни позиции поне на два континента.
                            Отделни продукти в другите фирми също заслужават внимание.
                            Относно инвестирането на парите от IPO-то - идеята е да се настъпи силно на макретинг на американския пазар. Другата насока е доразвиване на добрите продукти, евентуално придобиване и на други ключови компании.
                            Смятам, че американският пазар е ключов за реализация на добрите продукти на Сирма.
                            Защо не инвестират собствени средства - не зная. Доста от годините печалбата е била реинвестирана, та не смятам, че разполагат със свободни милиони.
                            Понеже познавам лично няколко от собствениците мога едно да кажа - тези хора обичат компанията. Не мисля, че биха я оставили да фалира, пък те да се измъкнат с по някой лев в джоба. В най-тежките години дори са работили без заплащане, за да запазят компанията. Друг голям плюс са ключовите служители, които работят от години във фирмата и не смятам, че ще я напуснат току така, дори при по-добра оферта.
                            Аз смятам да участвам с малко средства. Има рискове, безспорно. Не смятам, че всичко в компанията е съвършено. Големината на Солюшънс вероятно предполага известни неефективности. И аз смятам, че оценката на репутацията и отделни продукти е надценена, но кой може да каже каква е реалната стойност на такива неща? Акцентът вероятно трябва да е върху това дали мениджмънтът ще успее да използва максимално ефективно привлечените средства и да пласира добре продуктите в САЩ? Другите рискове са ясни - световна полит. нестабилност, евентулани финансови балони от количествени улеснения .... всеки може да прецени. Дали цената е разумна - и аз клоня по-скоро към ниския диапазон, но ... нека видим.
                            Не е препоръка за инвестиционно решение.

                            Коментар


                            • До Изабела Оронова

                              Госпожо Оронова,
                              Виждам, че сте представител на Инвестиционният посредник по емисията ЕЛАНА. Искам да Ви попитам защо Елана не прави нищо за да обясни кои са фирмите в Сирма Груп Холдинг, с какво се занимават, какви са переспективите на бизнесът им? Това не е ли част от работата на Елана? Или се разчита само на проспекта? До колкото разбирам от интервю в БГ он еър резултатите за полугодието са доста добри - защо Елана не ги публикува? Каква е тази мистерия? Емисията само за големи инвеститори ли е предвидена? До колкото се вижда в проспекта Сирма има data център? Кой са клиентите освен NBA, какви са дейностите му, ...? Има и фирма специализирана в застрахователен софтуер? Какти и за финансов софтуер и услуги? Кои са клиентите? Има и фирма за CAD/CAM продукти с партньор Haidelberg? Това за мен е много голямо име! Защо трябва да преровя 5 пъти интернет за да видя някъде тази не маловажна информация? Сирма мобайл? Сирма Медия? GMG?, S&G, ... ... ...
                              Тази "липса" на кампания за информиране съгласувана ли е с клиентът Ви и част от стратегията ли е ?

                              (не е препоръка за нищо, а просто недоумение)

                              Коментар


                              • Интересна българска технология предлагана от Онтотекст (фирма в Сирма Груп)

                                http://bnr.bg/radiobulgaria/post/100...-fondova-borsa

                                Българска фирма, световен лидер в семантичните технологии за обработка на данни, представи нова платформа
                                публикувано на 09.09.15 в 10:05 / 816 преглеждания Автор: Силвия Петрова

                                Снимка: архив
                                Семантичните технологии за обработка на данни представляват инструменти за търсене, които сканират база с информация не само на основата на ключови думи, но и на логически връзки и контекст. Българска компания, позиционирана като технологичен лидер на този пазар, представи новата платформа NOW (News on the Web). NOW е интересна с това, че чрез нея може да се види семантичния (или смислов) отпечатък – най-важните неща за тази статия, като освен това позволява анализ на тенденции и откриване на неявни връзки, напр. на база честота на споменаване. Ако се вземат ключови думи – напр. Ангела Меркел и Великобритания, могат да се видят темите, по които най-често Ангела Меркел е споменавана във Великобритания, като това става с интерактивен потребителски интерфейс. Благодарение на NOW класическите медии могат да предлагат свързано тематично съдържание, което им позволява да се конкурират с онлайн медиите – Фейсбук, Туитър и други, които са много добри в препоръчването на актуални теми.

                                Организации като Би Би Си или Financial Times имат огромни архиви, и докато журналист пише своя материал, приложението препоръчва други свързани материали и теми, предлага допълнителна информация. Нещо, което позволява по-бързо написване на статиите и дава възможност да се добави дълбочина, която без такова помощно средство би отнела повече усилия и време. Част от бизнеса на издателите е да предлагат тематични канали, като технологията на българските софтуерни инженери позволява автоматично класифициране на новините и създаване на такива канали без нужда от скъпа редакторска дейност. Например на спортната секция на уебсайта на Би Би Си, която използва тази технология, се поддържат тематични страници за около 1000 различни обекта – отбори, играчи в тези отбори, треньори и всякакви събития, свързани с тях. Поддържането на 1000 страници или повече, на ръка от редактор, би било непостижимо много работа, докато благодарение на разработката на българите, това става вече изцяло автоматично.

                                pausemutemax volume
                                02:55 / 08:57
                                Интервю с Атанас Киряков
                                Семантичните технологии се опитват да избягат от сферата на големи, скъпи проекти, които изискват експертно разбиране и много високо ниво на експертиза от страна на клиента, твърди Атанас Киряков, изпълнителен директор на българската компания, разработила платформата. В момента тези технологии се използват най-вече в проекти на Fortune 500 организации, които са най-големите компании на планетата, защото изискват голяма инвестиция. Най-важното, което се опитваме да променим, е да направим тази технология достъпна за средни и малки фирми, и за индивиди. Част от усилията в тази посока са свързани с развитие на технологии за персонализирано доставяне на информация. Ако досега фокусът ни е бил върху анализ на текст и данни, независим от конкретния човек, сега все повече се опитваме да направим анализ, който тръгва от интересите, знанията и профила на конкретния читател.

                                Първоначалното публично предлагане на компанията на Българската фондова борса (БФБ-София) предстои през септември. Атанас Киряков обясни защо е взето това решение:

                                Ние сме може би най-големият софтуерен бизнес, който е притежаван и управляван от България, а не е клон на някоя международна фирма. Уникални сме спрямо другите български фирми с това, че развиваме търговска дейност в много индустрии и региони. Имаме сериозен бизнес и големи клиенти на всички континенти. Не се конкурираме с индийци или с украинци за евтини аутсорсинг услуги. Правим високоспециализирани продукти и вярваме, че БФБ-София ще оцени потенциала на такъв бизнес. Освен това мислим, че е по-добре по този начин и ние да помогнем за развитието на българската икономика. В избора си дали да излезем на БФБ-София или на друга, счетохме, че ще бъде най-добре да започнем от тук, като имаме планове след това да направим публични предлагания и на други борси.

                                Сред клиентите на българската компания са Би Би Си, Press Association, АстраЗенека, Британският музей, Financial Times, Europeana… Според Атанас Киряков върховата експертиза и качеството на технологията са това, което привлича такива клиенти и позволява спечелването на много по-силни организации.

                                Следващите проекти на българската компания ще целят тази технология да се достави на все повече клиенти във все повече индустрии, като в момента навлизат във финансовата сфера. Затова ще им помогне и сключеното преди месец партньорство с американската компания Keen Analytics, която се очаква да помогне на българите с маркетинг на тамошния пазар за достигане до по-голяма част от клиентите, основно във финансовия сектор в САЩ.

                                Коментар

                                Working...
                                X