IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

"Вратички"

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Вратички

    Съни, резултатите от сделки с акции на непублични компании (печалба или загуба) се включват в облагаемата печалба, т.е. реално влияят на нейния размер. За врътката с непублични акции имах предвид, че трябва да стане в рамките на календарната година (и покупката и продажбата), за да може да се "изконсумира" загубата в текущата година.
    По отношение на осигуровките - засега те се внасят в НОИ само при реално изплащане на заплати. Теоретично ако не си плащаш заплата, само начисляваш, но не внасяш осигуровки, докато не си платиш реално парите. Това положение от догодина май ще го отменят точно по тази причина - много фирми просто не плащаха официално никакви заплати (или плащаха с огромно закъснение) и съответно внасяха осигуровките със закъснение, без да има санкция за това.
    От догодина всъщност големият данък остава само ДОО-то и трябва да се концентрираме в търсенето на врати и вратички за намаляването му. Съединението прави силата и трябва да го докажем на държавата!

    Коментар


    • Аз имам ДЗЗД и съм на патент. За съдружник имам пенсионер и по този начин плащам само 13.20лв месечно за здравни осигуровки + 25 лв за счетоводство.

      Някой знае ли нещо как е регламентирано инсталирането на автомати за продажба на готови храни (солети, вафли)?
      Благодаря предварително?

      Коментар


      • market, прав си за регистрацията, още повече когато е еднолична фирма и няма нужда от прецизиране на права и задължения.

        Но не мисля, че изместваме темата с коментарите за бъдещите разходи около едно такова мероприятие.Така всеки би могъл да си направи една сметка дали според дохода му си заслужава.
        И нали говорим за "вратички", а не за нарушения
        Фактът, че ще има приходи, означава че трябва да се отчитат и според спецификата ще е задължителен касовия апарат или плащането може да става и по банков път.А и договорите трябва да се изпипат.
        Осигуровките също остават в този случай- нали работодателят плаща някаква малка част.

        Има вариант и самият работодател да изплаща ниска заплата, доплащайки другото на ръка/както и сега се прави/.За него също е по-изгодно да плати върху разликата корпоративен данък, а не % по осигуровките.Но пък... при нужда на доказване на доходи за кредити и др.....

        Темата си остава отворена за 'Вратичките"...аз само се опитах да обясня някои от предложенията

        Коментар


        • Извини ме Съни, ама според мен много се отместихме. За какво ти е касов апарат по темата "Вратички", семки ли ще продаваме на Централна гара.
          Започнахме с коментар как интелигентно да спестим някой лев.
          Схемата е добра за такива като нас с 2-3000 лв. на месец. Ония с от 5000 нагоре не ги мисли - за тях е помислил закона да са на далавера с осигуровките.
          Далаверата с борсата е подходяща само за 'огледалната схема' - преди 12-15 години от тази схема на валутния пазар се пръкнаха поне две частни банки. За нашата схема аз просто не виждам мястото на борсата.
          И като пишете, юрист за регистрация 300-500 лв., ами аз съм сигурен, че всеки от нас с един комплект документи за сламка, може да си регистрира ЕООД-то за 30 дена без забележки от СГС /знам го от личен опит/. След това си изтегляш твоите 3 500лв. от набирателната сметка и нокога повече не е нужно да ги показваш на някого.
          Счетоводната услуга за такова ЕООД в София струва около 50 лв. на месец / може и по-малко но с отделна такса за приключване на годината 80-100 лв./
          За регистрация по ДДС изобщо не говорим, не е и нужно по две причини, първо вдигат се месечните разходи и второ набиваме се под светлините на прожекторите на НАП.
          Можем да имаме дейност с личен труд, но като сме осигурени на друго основание /другата част от дохода при работодателя/, тук и за осигуровки не може да става въпрос.
          Струва ми се, че половината от разходите според Капитал не са истински.
          В крайна сметка въпрос на себеуважение е да отвърнем на държавата по най-законен и пестелив начин за толкова пестеливите и грижи към нас нейните редови граждани /наричани електорат, ЕГН-та и ткнт./

          Коментар


          • ...да допълня и аз пропуските от "Капитал" за разходите на фирмите
            -към касовия апарат по наредба се изисква и договор за сервиз, т.е. още около стотина лева, но пък може изобщо да не се налага закупуването му, ако спецификата на работа позволява извършаването на разплащания само по банков път.
            -висенето по опашки за декларации и др.документи вече е избегнат проблем с използването на електронен подпис.Почти всичко може да се подава по интернет. Даже наскоро някъде ми попадна оферта на фирма за ел.подпис, при която се заплащаше около 30-40 лв./т.е.само за техн.част/

            ако в края на годината купиш скъпо непублична акция и след това я продадеш евтино, си отчиташ счетоводна загуба като пич и се надявай данъчните да не се усъмнят.
            ???

            Коментар


            • Борса, именно понеже този разход отива в едни графи като актив, затова питах дали не може някоя врътка да стане

              Коментар


              • Вратички

                Тази възможност за регистрация само със 70% от к-ла на ООД (ЕООД) е заложена в Търговския закон и ако адвоката ти не я знае, просто си смени адвоката. Остатъка от капитала се внася до 2 години от вписването на дружеството. И още едно уточнение за дивидентите - съгласно ЗКПО се освобождават от данък върху дивидента прти източника всички дивиденти, получавани от едно дружество (независимо от публично или непублично дружество). И най-хубавото на това е, че тези дивиденти не влизат и в облагаемата печалба на дружеството. И GSM-апаратите минават за разход, както всяка офис техника, стига да не купиш 100 апарата, а да имаш само 5 служителя и да казваш, че апаратите са за служебни цели. При колите проблемът е дали ще ти признаят ДДС. Това не зависи дали е на лизинг или директна покупка, а дали отговаря на определени условия колата и дали е свързана с основната дейност на фирмата. Това важи също и за ДДС-то върху горивото и ремонтите по него. Тази дивотия с ДДС-то върху колите ни държи още в зората на демокрацията.
                Към Bobi75 - ако в края на годината купиш скъпо непублична акция и след това я продадеш евтино, си отчиташ счетоводна загуба като пич и се надявай данъчните да не се усъмнят.
                По принцип много хора бъркат разход с актив, но това е друга тема.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ход
                  Първоначално изпратено от Alee
                  Регистрацията на ЕООД може да бъде и само с 70% от капитала, а именно 3500 лв. Това е ново доколкото знам.
                  И преди беше така. Това е сигурно, защото съм регистрирал няколко дружества.
                  Зависи от адвоката, който регистрира ЕООД-то дали ще се сети за тази възможност.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Alee
                    Регистрацията на ЕООД може да бъде и само с 70% от капитала, а именно 3500 лв. Това е ново доколкото знам.
                    И преди беше така. Това е сигурно, защото съм регистрирал няколко дружества.

                    Коментар


                    • Регистрацията на ЕООД може да бъде и само с 70% от капитала, а именно 3500 лв. Това е ново доколкото знам.

                      PS: преди имах друг адвокат и той не го знаеше, новият веднага ми го каза и аз се възползвах. Така че наистина зависи от адвоката. И счетоводителя смених.
                      Прехвърлих си дейностите от ЕТ на ЕООД още през Май, тъй като очаквах тези промени в законодателството.
                      “Preparation. Discipline. Patience. Decisiveness”

                      Коментар


                      • съни(тя),
                        Поправи ме ако греша,но мисля че месечните сметки за GSM разговори минават за разход а не самата покупка на апарата.И колите ако отговарят на определени условия и са купени на лизинг,вноските по лизинга също минават за разход.Спорен е въпроса дали ще Ви признаят покупката на телевизор,видеокамера или фотоапарат.Мисля че при тях трябва да се докаже необходимост от тези неща за дейноста Ви.

                        Коментар


                        • От Капитал са си направили труда да извадят някои първоначални и съпътстващи разходи, ако решите да съчетаете трудов договор и фирма/има малки неточности или липса на варианти, но като цяло дават добра представа/
                          В крайна сметка изборът се свежда до следното: повече пари или повече спокойствие. И този въп*рос всеки работодател и служител трябва да реши сам за себе си.


                          Ако се регистрира фирма

                          01 От данъчна и юридическа гледна точка има смисъл да се регистрира ООД или ЕООД, но не и ЕТ.
                          02 Регистрацията на фирма струва около 600 лева - 300 са държавните такси и още толкова за адвокат.
                          03 Трябват поне 5000 лева капитал, които банката задържа временно, докато съдът извърши регистрацията.
                          04 В зависимост от дейността може да има и патентен данък.
                          05 Месечните разходи за счетоводство и превеждане на задължителните вноски може да варират от 50 до над 150 лева, при това, ако дружеството не е регистрирано по ДДС.
                          06 За да не се наложи регистрация по ДДС, оборотът за предните дванадесет месеца не трябва да надхвърля 50 хиляди лева. Над този праг може да се възстановява ДДС, но сериозно се утежнява и оскъпява счетоводството.
                          07 Трябва покупка на касов апарат (поне 200 лв.), ако ще има различни от електронните плащания.
                          08 Първата година корпоративният данък се внася всяко тримесечие, след това - авансово всеки месец.
                          09 Може да се начисляват разходи на фирмата за счетоводство, GSM, покупка на техника, литература или консумативи. Не е така за автомобили, домакински уреди, вноски по лични кредити и т.н.
                          10 Нужна е ежегодна заверка на трудов стаж в НОИ
                          11 Парите от личен труд са видимите през годината доходи. Ако са малки, тегленето на ипотечен кредит може да се затрудни. Ако са големи, намалява печалбата на фирмата.
                          12 Всеки месец се превеждат осигурителни вноски в НАП. Плащанията, включително и данъци, може да се извършват и онлайн. Декларации може да се подават и онлайн с електронен подпис.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от stoencha
                            ...бих помолил теб и всички участвали по тази тема , да направят по един коментар в темата "счетоводство"
                            Няма как да ти отговоря в темата, все едно да питам "колко пари давате като закарате колата на ремонт"...зависи от редица фактори...
                            Ако имаш конкретен въпрос, стига да мога да ти отговоря, заповядай

                            Коментар


                            • Мнението ми, обаче си остава същото.

                              Коментар


                              • съни(тя) , разбирам ,че имаш компетенции в тази област .
                                бих помолил теб и всички участвали по тази тема , да направят по един коментар в темата "счетоводство"

                                Коментар

                                Working...
                                X