IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Варненска корабостроителница

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Варненска корабостроителница

    Още нещо, Пламене: според новия Закон за приватизация и следприватизационен контрол "Приватизация е прехвърляне чрез продажба ... на: .... обособени части от имуществото на търговски дружества с повече от 50 на сто държавно или общинско участие в капитала". В този смисъл съм съвсем актуален като говоря за приватизация на ВК оттук нататък.

    Коментар


    • Варненска корабостроителница

      Пламене, разбирам процедурата, но за мен е важна гледната точка на икономическата целесъобразност. Дали ще е в активите на едно или друго дружество ВК си е ВК. Сега сигурно и мен ще ме упрекнеш в политическа пристрастност, но смятам, че това не е най-доброто решение. Имам няколко аргумента:
      1. Не се решават проблемите на ВК;
      2. Задълбочат се проблемите на БМФ;
      3. Оттам се влошават и перспективите за приватизацията на БМФ;
      4. Макар и политически пристрастно, заключението на Медиапул е вярно по съдържание - "Държавата загуби 35 милиона лева (от другия участник в търга) и ще похарчи още около 55 милиона лева, за да върне всичко на изходната позиция от вчера сутринта преди започването на търга".

      Коментар


      • Варненска корабостроителница

        Все някой ще се намери да ме обвини в някакви политически пристрастия или нещо друго. Аз лично не разбирам защо. Може би Пламен ще ми каже? Някаква лъжа ли има в моите писания? Много моля да ми я посочиш и ако е така ще се извиня на всички тук, които тероризирам с "патетични" постинги! Освен това, ако намираш нещо лошо в това което пиша, чети внимателно постингите на Гого. Предполагам, че него го намираш за неполитически пристрастен, но той явно е икономически пристрастен и расъждава много точно по материята. И накрая - виждам, че предлагаш мнения и няколко формуци се обърнаха към теб с въпроси. Лошото на такъв анонимен форум е, че не се знаем кой кой е та да не се подведем. Разбира се всеки си решава, но аз бих посъветвал останалите да ми прочетат още веднъж стария пост, включително и между редовете и с много внимание да подходят към въпроса ако имат сериозни намерения ...

        Коментар


        • Варненска корабостроителница

          Ти чакай малко Гого. Започвам да си мисля, че не си разбрал смисъла на всичко казано до тук и въобще на процедурата. Ако искаш да си актуален в понататъшните си коментари, започни да мислиш за ВК, като за част от активите на БМФ, защото това е така. Разбира се има един вариант, който ще оправергае това : ако да 16 часа на 8.04 БМФ не преведе по сметката на синдика в Корпоративна търговска банка -клон Варна, сумата от 35 500 000 лева. До края на годината 30% от БМФ ще бъдат на БФБ, това каза вчера Василев и аз го чух с ушите си. Доколко ще се осъществи не знам. Просто ти казвам какъв е редът и какво чух

          Коментар


          • Варненска корабостроителница

            Опа, я чакай малко! Нали БМФ е в списъка на "Програмата за развитие и стимулиране на капиталовия пазар в България" и щеше да се приватизира в едни кратки срокове. Сега кое ще се приватизира първо: БМФ или ВК? Ако ВК въобще ще се приватизира, "защо ги ядохме тия жабета"?

            Коментар


            • Варненска корабостроителница

              Четох статията в Медиапул и се чудих да се смея или да плача. Както и да е. Гого, ПБМФ ЕАД не е едно обикновенно държавно дружество. То не разчита на субсидии, а на собствени приходи. БМФ оперира изключително на чужди пазари и се подчинява на нормалната пазарна логика. БМФ има 7 задгранични дружества. Нещо, за което много корабособственици мечтаят. БМФ има добри отношения с много финансови институции зад граница, които не се замислят, когато йм отпускат кредит. Това е и причината, между другото,почти всички ръководства на компанията да не се стараят да пододобрят финансовите резултати. Точно заради добрия имидж на БМФ предишното правителство, заявяваше, че ще я листва на Франкфуртската борса. Остана си само със заявленията 2 години(от тогава БМФ е в процедура по приватизация). Пак повтарям, че и аз съм притеснен, но не заради това, че държавното БМФ е купило корабостроителницата, а дали ще успее да я подготви за приватизация, като част от активите си.

              Коментар


              • Варненска корабостроителница

                Нашите политици все още не искат да разберат, че социалната роля на държавата НЕ ТРЯБВА да има нищо общо с икономическите интереси на държавата. От гледна точка на икономическия интерес не е важно дали ВК ще стане на скрап или не - важен е само икономическият ефект. Всеки инвеститор се стреми да получи печалба - ако нарязването ще донесе по-голяма печалба - ОК. Държавата обаче се намира в следната шизофренична роля - хем инвеститор (в смисъл: собственик на дялове от капитала търговски дружества), хем благодетел. И се опитва да вмени същите функции и на новия собственик - е, не става. Мерси ще кажа аз на такваз инвестиция. В правния мир още не се е родил субект, който да изпълнява подобна роля. Предлагам да измислят такъв - нещо средно между фондация и АД. Само че няма да има нито един кандидат, освен държавата. Така че смятам, че има надежда - стратегически инвеститор за БМФ да бъде някоя друга държавна компания)

                Коментар


                • Варненска корабостроителница

                  Кой би спрял собственик на Стомана (Стойков) да не нареже скраб, която му е в ръцете? Естествено, че БМФ е по-добрия кандидат. Медиапуул са написали толкова черна статия, без да разбират играта на загубилия купувач... или...

                  Коментар


                  • Варненска корабостроителница

                    Гого, разбирам притесненията ти и ги споделям, но искам и ти да ме разбереш. Хипотетично можем да си чешем езиците безкрайно. Вчера имаше търг и се явиха двама купувачи. Лично моето мнение ,е че резултатът е по-благоприятен именно от социална гледна точка. Кажи ми една единствена причина поради, която Людмил Стойков не би нарязал завода на скрап. Никой не може да го спре. Няма приватизационна процедура, няма договори, нама и анекси т.н. Аз също се притеснявам да не би ВК да повлече и БМФ, но ако от Параходството си изиграят правилно картите, ще станата много привлекателни за потенциални инвеститори. Никак не обичам да се връщам назад, но би ли ми разяснил, защо картофът в ръцете на Николай Василев е горещ. Кой доведе нещата до този ред. Или може би въпросът трябва да е към Seneka)

                    Коментар


                    • Варненска корабостроителница

                      Смятам, че корабостроенето не е лесен бизнес в моента. Кемъл Лейърд фалираха барабар с над 100-годишните си традиции, опит, име и клиенти. Според Пламен се продават още 5 работещи корабостроителници по света - защо? Явно в бранша е напечено. А когато е така, оцеляват само най-силните в този бранш. Дори тези "най-силни" не се появиха да купят чистите активи на ВК. Питам: тогава КАКЪВ ШАНС има една ДЪРЖАВНА компания (всички знаем какъв добър стопанин е държавата), и то от ДРУГ БРАНШ ?!!!

                      Коментар


                      • Варненска корабостроителница

                        И все пак: получаваме един мастодонт! Прехвърляме горещия картоф от ръцете на Н.Василев в ръцете на някой "стратегически инвеститор" -бъдещия собственик (ако въобще се намери такъв) на БМФ. Горещия картоф в случая са социалните проблеми, произтичащи от неработенето на ВК. Добре, ВК ще заработи временно, БМФ ще си получи 2-та кораба, и какво? Нищо. Пламене, ти ще си купиш ли един такъв гигант? Как ще го управляваш? Какво ще я правиш тази корабостроителница след като си довършиш корабите? Може би ще плащаш заплатите на корабостроителите с едвам изкараните приходи от мореплаването? Аз не бих се наел с подобно нещо и предполагам, че така ще разсъждава и средностатистическия "стратегически инвеститор". Нещо повече: Ако за чистите активи на ВК не се появиха сериозни кандидати, смяташ ли, че ще се появят такива за БМФ - вече с тази "перла в короната"?

                        Коментар


                        • Варненска корабостроителница

                          Seneka, много ти е манипулативно и политическо изказването. Щом си спечелил бас ( поздравления )) за ВК, то много добре трябва да знаеш, че не може да става дума за сравнение между ВК и Балкан. Единственото, което мога да използвам в едно изречение с ВК и Балкан е името на Ал. Божков. Сигурно знаеш и че в момента по света се продават 5 РАБОТЕЩИ корабостроителници, така че се очакваше вчера да няма опашка пред завода. За едно си прав проблемите пред ВК не са свършили. Отговарям и на Гого : ако БМФ не бе спечелило търга условията щеше да определя новия собственик, което означава, че БМФ ще дава два пъти пъри за едно и също нещо. Новия собственик получава чисти активи. Що се отнася до Еврометал не съм казвал, че щяха да режат на скрап. Просто някои споделиха, че с оглед предмета на дейност на дружеството и цените на скрап на международните пазари това е много вероятно )

                          Коментар


                          • Варненска корабостроителница

                            Пламене, защо БМФ не вложи 11-те си милиона и не довърши корабите при който и да е собственик? Освен това, кой е казал, че Еврометал ще нареже съоръженията за скрап? Не знам дали ходът с БМФ е добър, но винаги изпитвам притеснения, когато държавата "приватизира", т.е. мести нещо от единия си джоб в другия. Въпреки че БМФ ще се приватизира, проблемът е че отново се върви по пътя на създаване на ненужни мастодонти, обременени със всевъзможни проблеми - социални, финансови, монополни положения, липса на реални пазари и т.н. - Булгартабак холдинг №2(

                            Коментар


                            • Варненска корабостроителница

                              Преди месец-два се хванах на бас с приятели, че Варненска корабостроителница ще я нататрузят на българския флот. И спечелих! Е, не е кой знае какво пророчество, след като се имаха предвид вископарните изказвания на Василев (който мисля е варненец), как по матросовски щял да защитава местната икономика. Да, но местната икономика в лицето на ВК беше, си е, и ще бъде огромен проблем за чието решаване трябват огромни инвестиции. Къде останаха обещанията за огромен интерес от страна на инвеститори на които им се пречело? Да не припомням оная смешна историйка, как някакъв си чиновник искал от някакъв си инвеститор $1 мил. за да му я шътне и как всички викаха "Бравос, голям юнак, уби корупцията". То, тя корупцията, така ставала ... по телефона!?! И где е сега тоз голям инвеститор да дойде да разиграе милионите си в една чиста като планински поток инвестиционна среда. Факт е, че големите от бранша ги няма, а само някакъв индонезийски генерал се чудил къде да си вложи пенсийката, та да си увеличи доходите, а май и това излезе пушилка. Факт е, че и гърците се отказаха, а за тях знаем, че имат добър морски нюх ... Явно, пак се взема политическо решение подобно за БАЛКАН - дайте да я нататрузим на някой, да си пишем червена точка, че сме решили проблема, пък после ще му мислим или пък друг да му мисли. Резултатът го знаем! Добре де, но какво толкова лошо има в такова решение на проблема - хем ще си правят кораби, хем ще си ги търкалят ... Екзотичното политическо решени в горния въпрос може да се конвертира по друг начин: Какво би се получило, след като окачиш един воденичен камък на друг воденичен камък и ги пуснеш заедно във варненския залив? .... Да прикачиш към един конгломерат, какъвто е флота и който едва крета и една фалирала корабостроителница отгоре си е май новост в света (истинския!). Така че да не се чудим, как отговори на подобни въпроси за БАЛКАН търсим на седмото небе, и как след време ще търсим отговора на по-горния въпрос ... на дъното на варненския залив.

                              Коментар


                              • Варненска корабостроителница

                                Прамене и така и така си във форума, кажи кво става с Полимери и онзи екземпляр Коко Банев. Можеш да отговориш в темата за Полимери да не товарим тази.

                                Коментар

                                X