IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Варненска корабостроителница

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Варненска корабостроителница

    PR, БМФ подадоха оферта в 11:55 часа. Такава тактика при тръжна процедура не е рядкост. А за това кога са взели решение можем да гадаем. Сигурно знаеш, че в такава ситуация участниците издават в последния момент намеренията си и в това няма нищо странно. Принципал на БМФ е Пламен Петров, а не Николай Василев. Ако БМФ не бе взело участие търга щеше да загуби 9.5 млн. долара вложени в двата недостроени кораба. Това е търговска логика. Не че съм адвокат на Василев, но така и не разбрах в какво го обвиняваш в конкретния случай.
    Гръмчо, това е мое мнение и се надявам да се случи така, но никой не може да даде гаранции. Ако всичко се развива добре на БФБ в лицето на БМФ ще има една много апетитна компания.

    Коментар


    • Варненска корабостроителница

      Пламене, за мене наистина в случая ме вълнуват конкретно последствията за самия БМФ. Дали от придобиването на тези активи и поетите ангажименти към ВК се подобрява или не състоянието на БМФ. Дали става по-привлекателен за борсова приватизация или не. Ти казваш, че засега няма от какво да се притесняваме.

      Коментар


      • Варненска корабостроителница

        investicionno reshenie vzima li se za niakolko chasa be gospoda analitici? Az sam sigurno che e pravno neizdarjano i shte vidite che shte go atakuvat v sada. Ama toi Muka ne e vinoven....

        Коментар


        • Варненска корабостроителница

          Iavno Niki pak ima nujda ot PR sred glasopodavatelite ot Varna, moreto, sinite valni.....
          Plamene, ti kato sledish vsichko ot nachaloto znaesh li v kolko chasa e predstavil trajnite dokumenti BMF. Ili mu sekna neshto na Muka kato vidia che nikoi ne se e vturnal da kupuva vapreki zaklinaniata deto govoreshe

          Коментар


          • Варненска корабостроителница

            Гръмчо, разбира се е прав в притесненията си, защото няма такива гаранции. Просто процедурата не позволява да се налагат. Но декларираните намерения от страна на БМФ са положителни в тази насока. Те ще достроят двата кораба, като вложат в тях 11 млн. долара, като бяха категорични, че няма да се впускат в рискови операции, заради несигурния фрактов пазар. Според мен това означава, че просто ще възстановят производството и ще поддържат мощностите до тяхната приватизиция. Ако се развият така нещата няма място за притеснения за капиталовия пазар. Но кой знае. А на Игнат ще кажа, че следя проблема ВК от самото му начало преди три години. Не си коректен, защото проблемът бе създаден тогава не от Василев, а Василев направи всичко възможно да организира този търг и го направи във възможно най-кратките срокове по възможно най-прозрачния начин. Предишното правителство не го направи за три години .

            Коментар


            • Варненска корабостроителница

              Това което ми се изясни, е че Лъжльото ни излъга за пореден път.
              До колкото си спомням се зарече, че кракът му няма да стъпи във Варна докато не намери НОВ собственик на корабостроителнитцата.
              (да не говорим що приказки се изприказваха за потеенциални инвеститори).
              Ако смятате че държавата може да е НОВ собственик на собствената си собственост (тавтологията е умишлена) - със сигурност ще може да основете ново течение в икономиката

              Коментар


              • Варненска корабостроителница

                Да, опасността е чрез Варненската корабостроителница (или нейните активи) да не се "загроби" допълнително самия БМФ. От така извършената сделка не миждам гаранции срещу това. Има даже доста силен "социален" елемент... Следователно, ако наистина искат после да приватизират БМФ чрез борсата, мерси на так"ваз приватизация и на такова бъдеще за капиталовия ни пазар!

                Коментар


                • Варненска корабостроителница

                  Прав си. Ходът не е толкова лош - БМФ ще си довърши своите кораби (познайте, какво щеше да се случи с тях при някои други купувачи), ще си изпълни някои задължения, свързани с тези кораби и корабостроителницата временно ще заработи. Възможно е след това нейни отделни активи да бъдат продавани на заинтересовани инвеститори(със съгласие на МИ). Според мен ще се повиши като цяло и интереса към БМФ, тъй като се придобиват необременени производствени активи на очевидно занижена цена. Ако алтернативата на подобна схема е покупка с цел ликвидация на производството и разпродажба - ходът на БМФ е за предпочитане. Въпросът е, колко струва той в действителност (каква е схемата на финансирането), и дали не е обвързан с конфиденциални договорки за решаване на някои други проблеми, касаещи коробостроителницата.

                  Коментар


                  • Варненска корабостроителница

                    Нещо явно не е ясно. Вчера във Варна се проведе търг за продажбата на вещи и имуществени права от масата на НЕСЪСТОЯТЕЛНОСТ на Варненска корабостроителница. Не става въпрос за приватизация. Всеки може да участва, спазвайки процедурите. Долколкото си спомням, никой не е споменавал думата приватизация, а осребряване на имуществото от масата на несъстоятелността.

                    Коментар


                    • Варненска корабостроителница

                      Извинете, но май не разбирам нещо.
                      Откога изкупуването на една ДЪРЖАВНА фирма от друга се нарича приватизация!??!?!?!?
                      Явно съм тънел в дълбока заблуда като съм смятал че приватизация е синоним на раздържавяване.

                      Май Лъжльото (известен още като Малкия мук) за пореден път ни метна!

                      Коментар


                      • Варненска корабостроителница

                        Не знам кое е по -лошо. Дали това, че държавата си купи това предприятие или факта, че можеше да отиде при Людмил Стойков. При всички положения нито един от възможните варианти не е най-добрия. Най-вероятно БМФ ще си дострои двата кораба и ще замрази производството докато, го приватизират, но е по добре отколкото да отиде за скрап. Николай Василев обаче гарантира, че 30% от БМФ до края на годината ще бъдат листвани на БФБ, въпреки новата и рискова придобивка на Параходството .

                        Коментар


                        • Варненска корабостроителница

                          Ето продажбата на активите на Варненска корабостроителница е факт (въпреки, че едва ли някой би се учудил ако в съда продажбата бъде блокирана), а страноото е, че БМФ е купувачът? Може би по-този начин се търси по-висока приватизационна цена на БМФ . Опасна игра!
                          Все пак някой може ли да коментира кой печели от тази сделка?

                          Коментар


                          • Варненска корабостроителница

                            Много обнадеждаващо.... Дано най-после се реши, тази агония продължаваща от 10 години!

                            Коментар


                            • Варненска корабостроителница

                              Вчера (7.01.2002г.) делото по несъстоятелност на Варненска корабостроителница АД бе върнато във Варенския окръжен съд, което означава, че никой от кредиторите не е обжалвал решението на Варненски апелативен съд да отхвърли оздравителния план на предприятието. От тази дата тече и 14 –дневния срок, в който Окръжния съд трябва да обяви в несъстоятелност Корабостроителницата, за да се премине към процедура към продажба на търг. В момента експертите на “Прайзуотърхаус купърс” приключват оценката на активите на завода, като по непотвърдени данни тя е между 16 и 18 милиона долара. До 10-ти януари одиторската фирма трябва да представи оценката на синдиците на корабостроителницата, която се прави по метод , който се базира на пазарната стойност на активите, но отчита и факторът на ускорена продажба. Оценката е съобразена и с факта, че Събранието на кредиторите реши заводът да се продава нацяло. От Министерството на икономиката съобщиха, че до момента твърд интерес към купуване на Варенска корабостроителница са проявили американския консорциум “Хоугън марийн”, гръцката “Кириаку груп” и индонезийската фирма “Сийгазко”. Търгът за продажба трябва да се проведе до седмица след обяваване на оценката , като участниците в него трябва да предложат цена – по-висока от оценката на Прайзуотърхаус купърс. Ако на насрочения търг не се появят инвеститори се пристъпва към нов търг с цена с 10% по-ниска от първоначално обявената. При вариант, в който и на двете процедури не се яви купувач се отива на индивидуално договаряне, като не е изключено да се направи нова оценка на активите.

                              Коментар


                              • Варненска корабостроителница

                                Над 20 млн. лв. загуба на “Варненска корабостроителница”АД за 2000г. бе отчетена на вчерашното годишно събрание на акционерите на дружеството. 96% от загубата се дължи на извънредни разходи и операции, свързани със счетоводното отразяване на утвърдения от Варненския окръжен съд списък на кредиторите. В отчетния доклад за дейността на ръководството за дейността на дружеството през 2000 година се посочва още, че обемът на незавършеното производство през годината е намалял с 307 хил.лв. и размерът му към 31.12.2000г. достига 74 297 хил.лв. Реализираните приходи през 2000г. са предимно от кораборемонтна дейност. През годината е извършен ремонт и са предоставени услуги за извършване на кораборемонтни дейности за 30 кораба. Приходите от тази дейност са 8 123 хил.лв. 165 498 хил.лв. е размерът на приетите вземания на кредиторите на дружеството. 77,3% от представените на събранието общо 87% акции, гласуваха против освобождаване от отговорност на надзорния, управителния и директорския бордове на корабостроителницата. Основание за това бе голямата задлъжнялост и отрицателния финансов резултат, довели до щети на дружеството. При констатирани нарушения от финансови и данъчни ревизии през периода, членовете на трите съвета ще отговарят според нормативните изисквания. Отказът от освобождаване от отговорност бе гласуван по искане на основния собственик на дружеството – държавата, в лицето на Министерство на икономиката и мин. Николай Василев, представен днес от Светослав Найденов – председател на управителния съвет на “Варненска корабостроителница” АД. Акционерите днес избраха за експерт-счетоводител на дружеството за 2001 година “Дружество за одит и консултации” АД – София. От 1999г. до момента корабостроителницата е в производство по несъстоятелност. Обявяването и в несъстоятелност се очаква в началото на януари 2002г. от Варненския окръжен съд.

                                Коментар

                                Working...
                                X