If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
За сетен път се убеждавам, че една лъжа написана някога някъде от някой (некомпетентен журналист или писач по форумите) се превръща след време в абсолютна истина. Опитват се да ни внушават, че само който имал жилищни нужди към датата на преобразуване (февруари 2000 г.) само той можел да преобразува лихвоточки в GKZL. Вижте по-долу извадката от ЗИДЗУЖВГМЖСВ и ще разберета за какво става въпрос. Нещата стоят по следния начин:
1. През 1991 г. излиза закона. С него се създава кръг от правоимащи разделени на групи (групите по чл. 3, ал.1), като са дадени критериите за да бъдеш включен в групите. Няма да ги изброявам, но най-важния критерий беше да не притежаваш собствено жилище, както и пари, ценни книжа и имущество на стойност над 150 000 лв. (забележете, през 1991 г.!). В онези години бях млад и беден като църковна мишка и веднага се вместих в тези критерии.
2. През 2000 г. вече се въвежда възможността за преобразуване в КИ. И няма никакви допълнителни условия за това освен желанието и да го изразиш в рамките на 1 месец ( февруари 2000 г.). Така, че престанете да заблуждавате хората, че едва ли не през 2000 г. е трабвало да доказват бедност и други глупости за да преобразуват! Самата процедура по преобразуването не предвиждаше нищо такова. Просто който е бил "беден" към датата на включване в списъка (от 1991 г, до днес), той е бил включен в списъците и той е можел да поиска през 2000 г. преобразуването. Аз лично към 2000 г. бях се замогнал вече и ако трябваше да ме включват сигурно нямаше да отговарям на критериите. Пък и закона не предвижда "мониторинг" на включените в групите и тяхното евентуално изключване "ако не дай Боже забогатеят"!
3. Оставям на Вашето въображение да решите колко са сега 150 000 лв. от 1991 г. Може би 150 лв ?!?? Още към 1995 г., доста преди деноминацията и Виденовата зима тези пари бяха вече нищо! Забележете, към септември 1999 (след деноминацията) в закона вече пише 150 лв. (махнали са трите нули). Пълна глупост! Излиза, че тогава всеки, който не е клошар е "богат" и не може да е правоимащ! А сега най-интересното! Едва на 25 април 2000 г., с брой 34 на ДВ се прави изменение и сумата става 15 000 лв (сегашни, деноминирани). Това очевидно е след прословутия февруари 2000 и 5 (пет) дни преди крайния срок за областните управители да издадат временните удостоверения.
4. И така, очевидно е, че кашата с лихвоточките и КИ издадени след преобразуването им е една от най-големите, забърквани от поредица от правителства и парламенти. Нещата с така объркани, че може да се тълкуват както ти е удобно. Не казвам, че това е хубаво, но моля Ви не вменявайте "вина", "далавераджийство" и всякакви други грехове на първособствениците на GKZL. Не се мъчете да стартирате разследвания дали към 2000 г. сме отговаряли на критериите, дали сега отговаряме и т.н. Не е законно и не е справедливо! Единственото, което е законно като проверка, е да се види дали към датата, когато даден човек е включен в списъците, той е отговарял на критериите. Но тази дата може да е всяка дата от 1991 г. до днес! Дори и днес може да подадете молба да ви включат в списъците!
Отново призовавам към постване на по-компетентни мнения.
ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
към Закона за изменение и допълнение на
Закона за уреждане на жилищните въпроси на
граждани с многогодишни жилищно-спестовни влогове
(ДВ, бр. 62 от 1992 г., изм., бр. 31 от 2003 г., в сила от 4.04.2003 г.)
§ 9. (Изм. - ДВ, бр. 9 от 2000 г.) (1) Гражданите, включени в групите по чл. 3, ал. 1 от закона, могат да поискат определените им към 31 декември 1990 г. спестовни числа да се преобразуват в жилищни компенсаторни записи.
He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.
Mitko,
Според мене изобщо не трябва да има никакви критерии кой може и кой не може да трансформира лихвоточки в компенсаторни инструменти.Доколкото зная, когато на времето държавата е приемала парите ( защото парите са внасяни в държавата- ДСК преди 1989 г е събирала вноски за жилища) не са поставяни никакви условия. Сега, когато трябва да се връщат парите, се поставят условия. Разбира се, се че нещата са такива, както пишеш- ограничаване на правата. Доверието в държавата се гради именно на това, че в различни времена тя трябва да защитава гражданите си, независимо как се сменя управлението. В този случай именно това е несправедливия момент- даваш - вземат. Дойде време да дават- поставят условия.
Що се отнася до условията за трансформация - в тази рубрика има вече почти 1000 мнения изказани и някъде в по-предните дискусионни мнения има информация за техниката и технологията, изискванията за трансформация. Но иначе компетентни са областните администрации и общинските администрации.
Като оставим настрана това, че несправедливо са поставени ограничения, още по-несправедливо би изглеждало, ако хора, които не отговарят на поставените условия, са реализирали трансформацията. На фона на юнашкото безхаберие, проявявано доста често за съжаление от контролните органи, нищо чудно и в този случай да са направени подобни декларации без покритие. Аз лично бих подкрепил институцията за прилагане на по-строги контролни действия. Тогава може броят на "преуспелите инициативни предприемачи" ще понамалее, но пън не е толкова страшно. Ще има уважение и зачитане.
Добре,
но от друга страна стои въпросът защо трябва да има тези критерии
какво като един човек има лихвоточки и още имоти и още пари!
това е идиотска финансова сегрегация!
Ще съм благодарен ако ме насочите каде мога да видя условията за ползване на лихвоточки, баща ми има 20- тина хиляди и иска да ми ги прехвърли ама си нямам идея от процедурата, за това искм да проверя дали въобще има смисъл, предварително благодаря.
Позатихната страстите в тази рубрика. Търпеливо се изчаква реализацията на трансформираните в компенсаторни инструменти лихвоточки и възможното отваряне на възможност за реализацията на останалите нетрансформирани.
Четейки сравнително бурните и изразяващи болка понякога коментари и припомняйки си условията, при които можеше да се трансформират ливоточки в компенсаторни записи се питам дали сега някой ще направи проверка дали трансформиралите лихвоточки в компенсаторни записи са попълнили верни декларации - че нямат имущество за повече от 15 000 лв и всичките останали условия- те са написани. А ако се направи такава проверка дали всички ще са изрядни. Редно е да се правят такива проверки може би, за да може да има увереност, че вървим към стабилност и уважение на институциите.
Коментар
ROSI K.
Интересен факт
To se vidja , 4e te ne vlijajat napasara pone da ne o6tetjavat pritejatelite..
Коментар
Viar
Интересен факт
Trjabva predi turga da se posvoli prehvurljane i prodajba na BFB..Bes osnovanie se otnemat pravata na priteja telite sled kato po sakon sa s ravni prava..
Регистрираните GKZL в Централния депозитар достигнаха малко на 39 млн лева. Интересното е, че такова количество (около 39 млн) беше обявявано многократно като цялото количество GKZL издадено от областните управители през февруари 2000 г. Излиза, че регистрацията на GKZL на практика приключи. Това отваря яснота за възможната маса GKZL, която може да участва за БТК и освен това дава възможност при добро желание GKZL да се регистрират за търговия на борсата.
He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.
Коментар
Negramoten
Съгласен съм със State
Царя обеща 40% КИ и сега са даже 109%
След като минат аукционите и недоволните притежатели на лихвоточки сигурно ще бъдат обезщетени по някакъв разумен начин при следващото правителство стига то да не е на БСП, защото те по вероятно да се убият, отколкото да обезщитят наякого за грешките на БКП
През мес.януари, Новото време ще отправи повторно питане на министър Шулева по проблема лихвоточки и по проблема GKZL, остава да се надяваме,че министърката ще отговори нещо смислено или най-вероятно няма да отговори нищо, като се скрие.:-)
Ако наистина допуснат GKZL до аукционите на БТК това ще има и положителна роля :-) за разрешаването на проблемът с непреобразуваните лихвоточки защото очаквам гигантското недоволство на обикновените притежатели на лихвоточки да продуха тъпанчетата на властимеющите и да последва по-бързото (до 6 месеца макс) разрешаване на проблемът с лихвоточките.Партията която подкрепи тази идея със сигурност ще има не малко благодарни гласоподаватели :-)))
...дотогава...:-)
Нека КФН даде писмено разрешение за допускане на GKZL на БФБ!
Някъде четох, че предстои да се внесе питане в парламента към Л. Шулева и че се очаквало развитие и по този въпрос ... за съжаление не знам подробности.
Коментар